Mô Tả Công Việc
HOTEL DESCRIPTION
Hai Phong, the third largest city in Vietnam is also the most important seaport in the northern part of the country. The city is located only a couple of hours from Hanoi (120km).
Mercure Hai Phong was scheduled to open in the end of 2017. The hotel is located 5 minutes from Cat Bi International Airport.
The property includes 176 hotel guest rooms and 57 serviced apartments. Other facilities are: 01 cuppa bar, 01 ballroom, 06 meeting rooms, 01 swimming pool and 01 restaurant.
Main responsibilities / Trách nhiệm chính
- To ensure to hand over shifts on time, grasp all information of menus, bookings, information of special food and beverages within the day.
Đảm bảo bàn giao ca kịp thời, nắm bắt thông tin về thực đơn, đặt bàn, thông tin về món đặc biệt trong ngày.
- To ensure the professional manners, uniforms to show the energy, agility, professional, comply with regulations. To prepare serving tools (matchbox, bottle opener, pens, order notes…) as required, participate in the briefing of Captain.
Đảm bảo hành vi ứng xử chuyên nghiệp, đồng phục, thể hiện năng lực, sự nhanh nhẹn, chuyên nghiệp, tuân thủ các quy định. Chuẩn bị các dụng cụ phục vụ (hộp diêm, dụng cụ mở chai, bút, sổ ghi order ...) theo yêu cầu, tham gia cuộc họp của Tổ trưởng.
- To prepare all tools needed subject to menu of the restaurants and other back-up tools (tablecloth, glaze and porcelain, stainless steel, glass, spice…), arrange and display table in accordance with standards prescribed.
Chuẩn bị các dụng cụ cần thiết theo thực đơn của nhà hàng và các dụng cụ dự phòng khác (khăn trải bàn, đồ men và sứ, thép không gỉ, thủy tinh, gia vị ...), bố trí và trưng bảng theo đúng tiêu chuẩn quy định.
- To welcome guests in professional manners, introduce the menu, make efforts in up selling.
Tiếp đón khách một cách chuyên nghiệp, giới thiệu thực đơn, nỗ lực trong kinh doanh.
- To serve food and drinks in accordance with standards procedures, ensure the quality, arrangements, sanitation, observe and timely meet guests’ requirements.
Phục vụ thức ăn và đồ uống theo đúng thủ tục tiêu chuẩn, đảm bảo chất lượng, sắp xếp, vệ sinh, tuân thủ và đáp ứng kịp thời yêu cầu của khách.
- To comply with discipline and execute the measures of labor safety and fire prevention during serving process, to satisfy guests, support colleagues with the highest teamwork spirit.
Tuân thủ kỷ luật và thực hiện các biện pháp an toàn lao động và phòng cháy chữa cháy trong quá trình phục vụ, đáp ứng các nhu cầu của khách hàng, hỗ trợ đồng nghiệp với tinh thần làm việc cao nhất.
- To record and report to senior all the events taking place in the working shift. To report all breakage, losses of utensils at the end of the shift, to consciously conserve and preserve properties of the hotel.
Lưu thông tin và báo cáo lên cấp trên các sự kiện diễn ra trong ca làm việc. Báo cáo về các sự cố, thất lạc của đồ dùng khi kết thúc ca, để bảo vệ tài sản của khách sạn.
- To check fire safety, banquet sanitation, restaurants and other relevant areas.
Kiểm tra an toàn phòng cháy chữa cháy, vệ sinh của phòng tiệc, nhà hàng và các khu vực liên quan.
- To participate in coaching and training courses, continuously enhance knowledge and skills, to comply with all regulations of the hotel.
Tham gia các khóa đào tạo, liên tục nâng cao kiến thức và kỹ năng, tuân theo các quy định của khách sạn.
- Other tasks requested by Head of Department.
Các công việc khác theo yêu cầu của Trưởng bộ phận.
Yêu Cầu Công Việc
Skills / Qualities / Kỹ năng và Phẩm chất
• Good at writing and communication in English.
Khả năng viết và giao tiếp tốt bằng tiếng Anh.
• Extremely high spirit of Customer Service.
Tinh thần phục vụ khách hàng cao.
• To be enthusiatic and agility.
Nhiệt tình và nhanh nhẹn.
Hình thức
Quyền Lợi
Candidates will be provided with more job details during the interview.
Mức lương
Thỏa thuận
Tham khảo: 10 Dấu hiệu nhận biết hành vi lừa đảo qua tin tuyển dụng.