Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Quy Nhơn theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Đón tiếp và hỗ trợ thông tin cho khách về các dịch vụ của KNM
- Giải đáp & Tiếp nhận mọi thắc mắc của khách trong quá trình lưu trú của khách
- Chi tiết công việc trao đổi trong quá trình phỏng vấn
- Giới thiệu thực đơn thức ăn/thức uống cho khách hàng, tư vấn và phục vụ món ăn cho khách, ghi order và chuyển cho Bếp để chuẩn bị món ăn;
- Set up/ dọn dẹp bàn ăn theo đúng quy trình quy chuẩn phục vụ khách hàng;
- Chăm sóc, làm hài lòng khách hàng, xử lý khéo léo, chuyên nghiệp khi khách phàn nàn;
- Quản lý các công cụ làm việc của nhà hàng: bàn ghế, ly, tách, dụng cụ làm việc và các vật dụng có liên quan;
- Thực hiện công việc thu ngân, thu chi và báo cáo trong nhà hàng;
- Thực hiện các công việc khác được cấp trên giao phó.
• Ensuring that all guests feel valued and receive the very best service each and every time they visit
• Reviewing and refreshing the menu on a regular basis to offer guests innovative and performance boosting options throughout the day
• Lead by example in delivering a warm, professional and welcoming service style which exceeds guest expectations
• Maintain product and service quality standards and drive continuous improvement through regular feedback and evaluation processes
• Bring to life The Pullman resort and food and beverage experience and guidelines, reflecting the brand’s DNA while meeting the needs of our guests
• To ensure that restaurants and public areas are guest ready at all times
• To ensure that all staff grooming and uniform standards are immaculate at all times
• Respond positively, politely, and efficiently to all guest requests and handle their complaints professionally
• Understand and drive guest satisfaction through feedback from Voice of the Guest and online platform Trust You to achieve NPS & RPS targets
• Support the teams to meet KPIs (Le Club, Audits, Fundraising, Guest satisfaction etc.)
• Record all Loyalty guests, VIPs, and guests with special needs and wants and advise relevant departments
MAKING IT SEAMLESS - Operational, commercial and sales:
• Manage the day-to-day operations of the food & beverage outlets aligned to Pullman standards, ethos and vision to exceed guest expectations
• Work to budgets, plan and forecast future sales and revenue opportunities
• Engage, inspire and effectively manage a team of Heartists and their training needs
• Ensure all food & beverage areas of the hotel are consistently maintained and meet standards of attractiveness, comfort, cleanliness and safety
• Ensure the safety and wellbeing of employees and guests
• Assist in the maintenance of sound emergency and security procedures
• Ensure adherence to the relevant legislation to fire, hygiene, employment and licensing
• Respect and contribute to the hotel’s commitment to the “Environment Charter” (saving energy, recycling, sorting waste etc.) and safety guidelines
• Monitor the RPS (online reputation performance score) and LQA (leading quality assurance audits) - key brand KPIs and implement related actions for improvement
• Ensure brand essentials and Le Club standards are met
You may be asked to perform other duties as assigned by your manager.
WHO YOU WILL BE
PERSONABLE, CREATIVE AND CONFIDENT
You are passionate about foods, wines and customer service, and seek out the latest insights into the food and beverage trends. People see you as extremely professional, personable and a natural leader who thrives on working in a fast-paced environment. You lead by example and always motivate your team to deliver exceptional customer service even under pressure. You will have a strong entrepreneurial spirit and dare to take risks to drive improvement and change. You will have high energy levels, a strategic outlook and a confident management style that inspires and brings out the best in your fellow Heartists.
- Nhận các thông tin liên quan đến khách từ bộ phận lễ tân
- Phối hợp với lễ tân và buồng phòng trong việc kiểm tra phòng và mini-bar khi khách trả phòng
- Làm báo cáo Mini-Bar hàng ngày & hàng tháng và gửi cho trưởng bộ phận, kế toán trưởng
- Kiểm soát hạn sử dụng của các mặt hàng Mini-Bar
- Phối hợp với lễ tân, buồng phòng trong việc cung cấp các đồ dùng khi khách yêu cầu thêm
- Nhận và làm báo cáo các đồ dùng, trang thiết bị bị hỏng, mất; gửi yêu cầu sửa chữa đến bộ phận kỹ thuật
- Các công việc khác theo sự phân công của cấp trên
- Thực hiện các công việc đầu ca.
- Chuẩn bị nguyên, vật liệu cần thiết theo công thức
- Thực hiện việc tẩm ướp gia vị món ăn
- Chế biến món ăn đúng quy trình, đảm bảo chất lượng món ăn
- Quản lý khu vực bếp được phân công.
- Thực hiện các công việc đóng ca
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của Bếp trưởng, Bếp phó.
To examine the condition of facilities in the hotel to report to Manager/ Assistant Manager of the Department.
To carry out maintenance plans. To supervise and speed up staff to strictly follow the working process. To check and evaluate the implementation of staff.
To comply with the regulations of the hotel, to ensure labor safety, proactively participate in vocational training courses.
To complete other tasks assigned by senior. To prove the initiative in working.
employee satisfaction and achievement of departmental revenue and profit goals.
• Adhere to local regulations concerning FSMS / HACCP, health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
• Assist in supervising the function of all Food and Beverage employees, facilities, sales and costs, to ensure maximum departmental profit is achieved
• Controls and analyses, on an on-going basis.
• Coordinates and supervise the preparation, presentation and service of food products to ensure the highest quality at all times
• Establishes and maintains effective employee relations
• Assist in coordinating pricing and preparation of menus, beverage and wine lists.
• Coordinates to determine the minimum and maximum Food and Beverage par stocks and Food and Beverage items in accordance with quality and quantity standards
• Daily and weekly Food and Beverage meetings.
• Attends all other meetings as required by the administrative calendar
• Keeps and up-to-date standard recipe file for all Food and Beverage items
Maintain chinaware, glassware & silverware inventory, labor & supplies costs within budgeted guidelines.
Maintain clean and sanitized food preparation areas, to include all production equipment.
Responsible for the proper cleaning & storage of all dishes & serving equipment.
Responsible for the supervision of all trash removal to be dispose in garbage rooms.
Responsible for maintaining the cleanliness of floor, wall, ceiling and exhaust hood for all food preparation areas.
Responsible for the weekly cleaning & dish room applies order.
Maintain chinaware and silverware level accordance with guidelines set by director of food & beverage. Participate in quarterly or as required chinaware inventory.
Enforce standard point Sanitation Checklist by having all kitchens inspected on a monthly basis.
Ensure the efficient scheduling of supervisors and employees.
Responsible for the accurate supervision of the employee time control and payroll systems by working with accounting and human resources department.
Implement a departmental daily training program.
Responsible for the execution of employee reviews, ensuring appraisals in a professional and timely manner.
Responsible for asset management of all outlet property and facilities.
Ensure all employees follow all job safety regulations and all hazards are reported to concerned departments.
- Xây dựng quy chế, quy trình, nội quy liên quan đến an ninh, an toàn trong khu nghỉ dưỡng. Đảm bảo công tác bảo vệ nghiêm ngặt, hiệu quả, đúng chính sách, pháp luật của nhà nước.
- Xây dựng phương án, phối hợp với cơ quan chức năng tổ chức thực hiện PCCC.
- Kiểm tra và chịu trách nhiệm về hệ thống camera.
- Quản lý, tuyển chọn và đào tạo nhân sự thuộc bộ phận bảo vệ.
- Phối hợp với các bộ phận khác để đảm bảo hiệu quả công việc.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác khi cần thiết theo yêu cầu của Ban Giám Đốc.
You assist the Restaurant Manager in all their tasks. In addition, you are responsible for the organisation and the quality of services offered to the customers at the different eating areas. You optimise and develop the sales of eating areas. You coordinate and supervise the different teams in the department and monitor stock management. You participate in the elaboration of the hotel's sales and marketing plan. You put together the department's budget. You integrate, train and lead the restaurant team. You initiate new projects and oversee their implementation and results.
• Prepare bank reconciliation
• Provide timely & accurate financial information to management
• Prepare quarterly GST reports
• Prepare governmental survey reports
• Prepare General Ledger journal postings for month-end closing, including prepayments, provisions, allocations, memo accounts etc
• Maintain & upkeep Fixed Assets Register
• Monitor new Fixed Assets purchases in compliance with hotel requirements & approved budget
• Stand-in for General Cashier when he/she goes on leave
• Ensure smooth and efficient service at any time
• Ensure an extremely detailed service
• Ensure proper atmosphere of each outlet according to the time of the day (music, lighting, aromas, temperature…)
• Ensure good communication between kitchen, bar and service team
• Check all buffet set up
• Check restaurant and table set up
• Know and ensure full follow up on the Sofitel brand standards
• Ensure and control the cleanliness of bar counter (if any), back office and service stations
• Ensure proper organization of each service stations
• Ensure efficient sequence of service
• Follow up that all given training are fully followed by the staff
• Handle and follow up on any guests complains
• Report any guest complains to Asst DFB
• Check overall conditions of the restaurant
- Thực hiện các công việc đầu ca
- Thực hiện quy trình phục vụ thực khách
- Phục vụ Room service
- Kiểm soát, bảo quản các công cụ - dụng cụ
- Thực hiện các công việc cuối ca
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của trưởng bộ phận
To guide guests in check-in: take guests to their room, carry their luggage, instruct them to use equipment in the room.
• Giới thiệu các dịch vụ của khách sạn cho khách.
To introduce service of the hotel to guests.
• Chuyển hành lý khi khách đổi phòng hoặc check-out.
To transport luggage when guests change to another room or check out.
• Thay thế nhân viên mở cửa khi cần thiết.
To represent a concierge when needed.
• Chăm sóc các bảng thông tin hướng dẫn ở Sảnh.
To look after the information table at Lobby.
Các công việc khác theo yêu cầu của Tổng Quản lý và Trưởng bộ phận.
Other tasks requested by General Manager and Head of Department.
- Prepares and present baked pastries, yeast raised pastries.
- Prepares and presents gateaux, tortes and cakes
- Prepare a range of molded flowers and figures
- Maintains hygienic standards and practices