Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Hạ Long theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
• Lập kế hoạch và triển khai mọi thay đổi đối với phần cứng và phần mềm hỗ trợ;
• Giám sát các chức năng bảo mật mạng;
• Giám sát việc quản lý và bảo trì cơ sở hạ tầng của Công ty;
• Giám sát quản trị hành chính, phần mềm của Công ty;
• Giám sát việc khắc phục sự cố, sao lưu hệ thống, lưu trữ và phục hồi sau sự cố, cung cấp hỗ trợ chuyên môn khi cần thiết;
• Làm việc với các nhóm dự án để triển khai hệ thống nội bộ, đảm bảo sử dụng tối đa hệ thông máy tính toàn Công ty;
• Chịu trách nhiệm cung cấp cơ sở hạ tầng CNTT bao gồm các ứng dụng cho máy tính, mạng nội bộ, mạng diện rộng, bảo mật CNTT và viễn thông;
• Phát triển và triển khai hệ thống mới;
• Làm việc với cấp trên để đề xuất, thống nhất và cung cấp dịch vụ CNTT theo các thỏa thuận mức dịch vụ đã được xác định;
• Quản lý tổ CNTT bao gồm đánh giá nhân viên, kỷ luật, điều chỉnh lương, phát triển nghề nghiệp;
• Chịu trách nhiệm mua sắm phần cứng, phần mềm và bảo trì thiết bị CNTT;
• Phát triển và duy trì kế hoạch phục hồi sau sự cố;
• Phát triển và kiểm soát chính sách bảo mật CNTT;
• Duy trì và phát triển trang web của Công ty.
• Tuân thủ nội quy, quy định, quy trình hoạt động của Công ty;
• Tham gia các hoạt động nội bộ và đối ngoại phù hợp nhằm nâng cao uy tín của Công ty; Mở rộng hoạt động của Công ty bằng cách bằng cách tham gia các hoạt động cộng đồng dưới danh nghĩa của Công ty;
• Thực hiện các nhiệm vụ khác theo yêu cầu của cấp trên.
Điều phối các nghiệp vụ trong Bộ phận, xếp lịch trực ngoài giờ để đảm bảo hệ thống hoạt động liên tục ổn định 24/7 ngày trong tuần.
Lập Kế hoạch phát triển, bảo trì hệ thống CNTT.
Đề xuất, quản lý các dự án về phần mềm phục vụ cho nhu cầu kinh doanh quản lý của khách sạn.
Phân công và giám sát việc lưu trữ dữ liệu, bảo trì hệ thống phần mềm hiện có.
Lập kế hoạch và thực hiện việc xây dựng hệ thống mạng mới hoặc nâng cấp hệ thống mạng hiện có.
Tổ chức, quản lý hệ thống mạng khách sạn, đảm bảo an toàn bảo mật mạng, quyền truy cập phù hợp cho người sử dụng.
Tư vấn cho các Phòng Ban trong việc chọn trang bị vi tính phù hợp nhu cầu sử dụng.
Lập kế hoạch bảo trì vi tính trong khách sạn.
Phân công và giám sát việc quản trị web server, email server của khách sạn.
Quản trị website của khách sạn.
Tổ chức đào tạo các lĩnh vực liên quan đến CNTT phù hợp với nhu cầu của khách sạn.
NHIỆM VỤ CHUNG
•Giám sát và duy trì tính ổn định của toàn bộ hệ thống công nghệ thông tin của khách sạn.
•Hỗ trợ và thực hiện các nghiệp vụ chuyên môn về sự cố phần cứng cũng như phần mềm liên quan đến công nghệ thông tin một cách chính xác, kịp thời cho khách hàng bên trong (các phòng ban của khách sạn) cũng như bên ngoài (khách lưu trú tại khách sạn) theo đúng nội quy và qui định của khách sạn.
TRÁCH NHIỆM HÀNH CHÍNH
•Gởi/ nhận mail một cách trơn tru.
•Thống kê & Quản lý tài sản cố định IT.
TRÁCH NHIỆM KỸ THUẬT
•Trực điện thoại và ghi nhận các yêu cầu từ khách hàng/ nhân viên để hỗ trợ về phần cứng, phần mềm cũng như các thiết bị ngoại vi khác.
•Cài đặt/ bảo trì và cấu hình toàn bộ hệ thống máy tính & thiết bị ngoại vi theo chuẩn yêu cầu từ Công ty Quản lý.
•Chuẩn đoán lỗi và khắc phục sự cố phần mềm và phần cứng máy tính.
•Giám sát, hướng dẫn, bảo mật và trợ giúp nhân viên trong việc sử dụng phần mềm quản lý khách sạn một cách tốt nhất.
•Giám sát và duy trì hệ thống virus – lên kế hoạch phòng và chống Virus, cập nhật bản vá lỗi cho máy tính khách sạn.
•Giám sát và duy trì tính ổn định cho toàn bộ hệ thống mạng cho khách sạn, hệ thống mạng không dây wifi cho khách lưu trú. Đảm bảo hệ thống hoạt động 24/7. Bao gồm các hạng mục như sau:
•Quản lý tất cả các server tại khách sạn, duy trì tính ổn định. Lập lịch theo dõi trạng thái hàng ngày/ hàng tháng và lên kế hoạch (năm) về bảo trì bảo dưỡng.
•Quản lý tất cả firewall, router, switch, cập nhật version firmware mới.
•Giám sát tất cả các đường truyền, lập báo cáo cho IT Manager – Công ty Quản lý khi có sự cố xảy ra/ khắc phục.
•Giám sát và duy trì tính ổn định của hệ thống sao lưu và khôi phục dữ liệu cho khách sạn.
•Lập danh sách các dữ liệu cần được sao lưu (backup). Đảm bảo dữ liệu được backup tại 1 nơi an toàn.
•Lên kế hoạch restore thử file sau khi đã backup đảm bảo tính toàn vẹn.
•Lên kế hoạch khôi phục sau thảm họa xảy ra và có phương án dự phòng.
•Giám sát và duy trì tính ổn định của hệ thống quản lý tài sản cố định công nghệ thông tin.
•Giám sát và duy trì tính ổn định của hệ thống kết nối với các hệ thống ngân hàng, các phần mềm khác dành cho kế toán.
CÔNG VIỆC THEO KẾ HOẠCH, ĐỊNH KỲ
•Thực hiện Morning checklist hệ thống gồm các hạng mục sau:
•Đảm bảo internet được thông suốt cho toàn bộ hệ thống mạng khách sạn. Bao gồm cả hệ thống Wifi cho khách.
•Gởi/ nhận mail một cách trơn tru.
•Đảm bảo tất cả các máy Servers & Workstations sẵn sàng hoạt động giao dịch trong ngày.
•Kiểm tra hệ thống mạng nội bộ của khách sạn.
•Kiểm tra servers.
•Kiểm tra hệ thống Wifi.
•Các công việc khác theo yêu cầu của Ban Quản lý và Trưởng bộ phận.
TRÁCH NHIỆM NHÂN SỰ
Duy trì các mối quan hệ trong công việc tốt với tất cả các bộ phận.
QUAN HỆ
Báo cáo trực tiếp đến Giám sát/ quản lý IT
TRÁCH NHIỆM THAY THẾ VÀ TẠM THỜI
Có trách nhiệm và sẵn sàng thực hiện các yêu cầu khác theo chỉ định hoặc theo yêu cầu từ ban quản lý
1. Ensures that the hotel’s computer system both hardware and software are fully accounted for, properly maintained and reliable
2. Draws DIRECTOR OF FINANCE procedures to ensure that any problems encountered in software and hardware are addressed immediately
3. Ensures the physical and logical security of IT system
4. Defines and keeps updated written incident management policies and procedures where action to be taken, persons to be contacted in case of incident are clearly mentioned.
5. Attends to any problems encountered in software and hardware by all departments in the most diligent manner and keeps track of such incidents and the way they have been solved.
6. Performs routine system setups as may be required by software and/or programs such as regular update of anti-virus programs
7. Strictly performs daily/monthly back up procedures, ensures the successful completion of the process and the safeguard of the backup tapes.
8. Assists any departments of the hotel in formulating their IT material requirements and provide adequate solutions to their needs
9. Provides regular training on IT security and ensure that all PMS access passwords are regularly updated, automatic standby mode on servers and PMS activated and IT procedures strictly followed by all employees.
10. Performs regular computer audits in the search of un-authorized programs, improper setup or loophole in the security setup.
11. Develops sound relationships with IT and maintenance providers
12. Works closely with any departments of the hotel.
13. To be ready and responsible when assigned to perform any other duties as designated by management.
Chi tiết trao đổi khi phỏng vấn
OBJECTIVES
1. The primary objective is to establish an efficient IT system for the Hotel, to manage the physical assets of his assigned area of responsibilities within the framework of the established policies and procedure of the Hotel, in order to achieve established pre-planned goals, files and data maintenance and protection.
STANDARD OF EFFICIENCY: Performance evaluation will be based on the following standards:
1. PLANNING
• Annually, in conjunction with the Financial Controller, to prepare an annual IT budget, including equipment maintenance costs and programmes and related IT Expenses.
• Ability to establish priority settings for effectiveness and efficiency of his own work area, tactful handling of program development requirements.
2. CONTROL: Attained when:
• Departmental expenditures do not exceed established plans and if possible are reduced.
• Well verse in entire Hotel Computer configuration and that files are not released to any unauthorised person(s).
• Back-up data procedures are specifically taught to users of computer and that these are closely monitored to ensure compliance at all times.
• Security measures on safety of files and disks on back-ups against fire and other possible damages are established.
• Assisting the Financial Controller in the internal control measurements relating to IT, ensuring that they are followed through by constant verification of such control procedures and to recommend for further control measurements if necessary.
• Interfacing of modules between the various hotel systems are monitored to ensure efficiency and to prevent losses on non-pick-up of charges.
ORGANIZATION: Attained when:
1. Training of user equipment is properly organised and planned, time span, requirement, etc. after proper co-ordination with respective Div/Dept. Heads.
2. Ensure that the entire hotel configuration experiences minimal operating interruption.
3. Establish a system of contact with suppliers of hotel hardware and soft wares for any arising needs.
4. Maintain constant updated files of newly released IT techniques available in the market with the possibility of upgrading the hotel's system and to forward recommendations to the Management.
5. To establish a maintenance checklist of all IT Equipment installed in the Hotel.
PERSONNEL MANAGEMENT
1. To maintain a climate of trust and team spirit throughout the operation.
2. Establish strict discipline for IT Equipment users.
GUEST SATISFACTION: Attained when:
1. Complaints from guests (which normally arise in the computer system) are minimal.
2. Immediate attention is given to any guest complaint and dealt with according to established procedures to satisfy the guest.
3. Corrective action is taken immediately to prevent future recurrence of any guest complaint.
SPECIFIC TASK
1. To check on the status of computer system equipment and that they are adequate for department user and to schedule user request for heavy demands on system if necessary.
2. To ensure that a properly controlled physical environment is created to house all the hardware required by all systems.
3. Ensure that all equipment are in good working condition and to monitor maintenance schedule with contractor, to make sure that preventive maintenance procedures are established for both the hardware and software aspects of all systems.
4. To establish/advice back-up procedures for program and data files including Accounting, Personnel & Front Office, etc.
All such procedures to be in writing and to monitor that they are in accordance with respective requirements.
5. To establish an emergency procedure for crisis situation i.e. when the system is down.
Procedures should include various steps to be taken during the daytime, during the nights and on weekends and public holidays.
Such emergency contingency plan to include various steps to be carried out at:
• Reservation
• Front Desk
• Housekeeping
• Cashier's Check Out
• Point of Sales System
• IT Office
6. To co-ordinate repair services in emergency situations to minimize down time.
7. Maintain a history report of master file access.
8. Protection of file by proper set-up of security codes or passwords. To maintain a report of those who have access of file and user's limitation by section.
9. To study various procedures in interfacing of personal computer to the hotel's mainframe for certain reporting requirements if required.
10. Provide proper documentation for all developed systems.
11. Analysis of work flow, procedural changes and developing on-line manuals.
12. Attend to any computer problems that are encountered by computer users in the entire hotel's automation.
13. Design and develop any application software for specific user department's requirement, including software support and maintenance.
14. To ensure that all users are provided with adequate proper training in the day to day use of the appropriate systems.
15. Ensure that sufficient forms, office stationeries, computer items and others are readily available and at the same time ensure that they are within budget. Justification for excessive usage should be provided for.
16. Works closely with the Controller and the Assistant Controller on special projects as required to maintain and upgrade the quality of IT services within the Hotel.
17. Maintain cleanliness and tidiness at work area.
18. Be required to work at irregular hours and readily available on call basis on all systems problems and emergencies.
DIVULGING OF HOTEL INFORMATION
1. The Hotel requires that you will not (either during or after your employment) without the Hotel's written consent divulge any information concerning the hotel or any associated hotels or any of their dealings, transactions or affairs which may come to your knowledge during or in course of your employment with the company.
OTHER
1. The Hotel requires that you perform any task deemed necessary by Management for the efficient running of the Purchasing Department and the Hotel in general.