Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Nha Trang theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Trao đổi khi phỏng vấn
- Vận hành và kiểm tra toàn bộ hệ thống điện lạnh của văn phòng và khu nghĩ mát
- Sửa chữa hoạc thay thế các thiết bị hư hỏng
-Lắp đặt mạng điện để kết nối các thành phần với nguồn điện
- Tháo dỡ bộ phận gặp trục trặc và tiến hành kiểm tra chi tiết
- Hàn lại các kết nối bị rò rỉ
- Lưu trữ hồ sơ về những sửa chữa và thay thế đã thực hiện.
- Đặt mua vật liệu và thiết bị mới khi cần thiết.
Làm việc theo ca dưới sự phân công của Tổ Trưởng Bếp/ Bếp Phó/ Bếp Trưởng
Kiểm tra nguyên liệu, thực phẩm tồn từ ca làm việc trước để có hướng xử lý phù hợp, hạn chế tối đa tình trạng lãng phí nguyên liệu; đồng thời lên kế hoạch order hàng hóaTrực tiếp chế biến món ăn
Quản lý khu vực bếp được phân công
Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của cấp trên
- Process supplier invoices, cheque requests and expense claims into the accounts payable system on a timely basis after ensuring:
*All invoices have been appropriately approved in accordance with the hotel’s purchasing policies and procedures;
* An approved purchase order is attached where required;
* Supporting documentation confirming the delivery of goods (if applicable) and services from suppliers has been adequately completed; and
* An appropriate general ledger account has been nominated.
- Liaise with external suppliers and internal claimants to achieve compliance with systems, procedures and processes.
- Follow-up and clear on a timely basis, outstanding supplier invoices awaiting authorization.
- Process cheque runs / EFT batches on a timely basis to ensure creditors are paid in accordance with credit terms and to take advantage of available discounts in line with Starwood policies and procedures.
- Maintain manual cheque or e-banking batch log at all times and present to Financial Controller for signature with each cheque run.
- Ensure all supplier invoices are stamped “paid” after payment has been processed.
- Assist Accountant with performing month end accruals for any unprocessed invoices at month end.
- Reconcile supplier statements monthly with hotel records and follow up on any discrepancies.
- Maintain an effective filing system for paid and unpaid supplier invoices.
- Chịu trách nhiệm về vệ sinh an toàn thực phẩm từ khâu chuẩn bị nguyên liệu đến khâu chế biến và trình bày;
- Giám sát và kiểm tra nguyên liệu chuẩn bị cho mỗi ca;
- Đảm bảo môi trường làm việc an toàn và phòng ngừa các tai nạn trong khu vực bếp;
- Đào tạo nhân viên mới trong bếp theo yêu cầu, phân công nhiệm vụ được giao;
- Các yêu cầu khác của Bếp trưởng.
JOB SUMMARY
Functions as the property’s strategic financial business leader. The position champions, develops and implements property-wide strategies that deliver products and services to meet or exceed the needs and expectations of the brand’s target customer and property employees. The position provides the financial expertise to enable the successful implementation of the brand service strategy and brand initiatives while maximizing the return on investment. In addition, creates and executes a business plan that is aligned with the property and brand’s business strategy and focuses on the execution of financial and accounting activities and the delivery of desirable financial results.
CORE WORK ACTIVITIES
Engaging in Strategic Planning and Decision Making
• Analyzes financial data and market trends.
• Analyzes information, forecasts sales against expenses and creates annual budget plans.
• Compiles information, analyzes and monitors actual sales against projected sales.
• Develops means to improve profit, including estimating cost and benefit, exploring new business opportunities, etc.
• Analyzes differences between actual budget wages and forecasted wages for more efficient budget planning.
• Identifies the underlying principles, reasons, or facts of information by breaking down information or data into separate parts.
• Thinks creatively and practically to develop, execute and implement new business plans
• Protects and strengthens our competitive advantage by advocating and supporting sound business and financial decision making.
• Ensures a strong accounting and operational control environment to safeguard assets, improve operations and profitability.
• Implements a system of appropriate controls to manage business risks.
Leading Accounting Teams
• Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
• Communicates the strategic goals, the focus and the owner priorities to subordinates in a clear and precise manner.
• Provides excellent leadership by assigning team members and other departments managers' clear accountability backed by appropriate authority.
• Holds staff accountable for successful performance.
Developing and Maintaining Finance and Accounting Goals
• Supports property strategy from a finance and accounting perspective
• Submits reports in a timely manner, ensuring delivery deadlines.
• Ensures Profits and Losses are documented accurately.
• Achieves and exceeds goals including performance goals, budget goals, team goals, etc.
• Ensures appropriate corrections are made to audit results if necessary.
• Reviews audit issues to ensure accuracy.
Managing Projects and Policies
• Monitors all taxes that apply, ensuring that taxes are current, collected and/or accrued.
• Generates and providing accurate and timely results in the form of reports, presentations, etc.
• Ensures compliance with standard and local operating procedures (SOPs and LSOPs).
• Oversees internal, external and regulatory audit processes.
• Ensures compliance with Standard Operating Procedures (SOPs).
• Ensures that the P&L is accurate (e.g., costs are properly matched to revenue, costs are recorded in the proper accounts).
Anticipating and Delivering on the Needs of Key Stakeholders
• Understands and meets the needs of key stakeholders (owners, corporate, guests, etc.).
• Understands the owners' perspective and ROI expectations.
• Anticipates and addresses owner needs and involves ownership in key decisions.
• Leverages strong functional leadership and communication skills to influence the executive team, the property's strategies and to lead own team.
• Advises the GM and executive committee on existing and evolving operating/financial issues.
• Facilitates critique meetings to review information with management team.
• Attends owners meetings in order to provide context and explanation for financial results.
• Attends meetings and communicates with the owners, understanding the priorities and strategic focus.
• Demonstrates a commitment to meeting the needs of all key stakeholders.
• Communicates financial concepts in a clear and persuasive manner that is easy to understand and drives desired behaviors.
Managing and Conducting Human Resource Activities
• Ensures team members are cross-trained to support successful daily operations.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently.
• Ensures new hires participate in the department’s orientation program.
• Ensures new hires receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Creates appropriate development plans which develop team members based on their individual strengths, development needs, career aspirations and abilities.
– Thực hiện các công việc mà BGĐ công ty phân công/giao phó;
– Hỗ trợ các luật sư và chuyên viên trong quá trình nghiên cứu hồ sơ;
– Thực hiện các thủ tục theo quy định làm việc và sự phân công của BGĐ và Quản lý;
– Soạn thảo đơn thư và các văn bản tố tụng theo yêu cầu của khách hàng;
– Sắp xếp hồ sơ tài liệu lên toà cho các Luật sư và nhân viên khác theo sự điều động của cấp quản lý trở lên.
- Xây dựng biện pháp an toàn thi công tại công trường: khảo sát điều kiện thi công, khoanh vùng cảnh báo nguy hiểm, đề xuất các nội quy, quy định về ATLĐ cho công trường, lập sơ đồ an toàn, bố trí biển báo tại các khu vực thi công...
- Chịu trách nhiệm tổ chức và giám sát đào tạo, huấn luyện An toàn vệ sinh lao động cho cán bộ CNV theo luật định;
- Kiểm tra tuân thủ biện pháp an toàn tại công trường về con người, thiết bị kiểm soát chất lượng và đề xuất mua sắm bảo hộ lao động phù hợp với điều kiện làm việc của công trường;
- Điều tra, lập hồ sơ, xử lý, báo cáo khi xảy ra sự cố an toàn;
- Đối ứng công việc, sự cố an toàn khẩn cấp ngoài giờ làm việc (nếu cần);
- Cập nhật số liệu sản xuất và lập báo cáo phục vụ "Đánh giá thực hiện BSC" và kế hoạch Ban An toàn
- Các công việc khác theo sự sắp xếp của quản lý.
Assigning housekeeping tasks to staff and inspecting work to ensure that the prescribed standards of cleanliness are met.
Providing training to the housekeeping staff.
Scheduling staff shifts and organizing replacements as required.
Screening housekeeping applicants and recommending promotions, transfers, and dismissals.
Investigating and addressing complaints regarding poor housekeeping service.
Regularly taking inventory of cleaning supplies and ordering stock as needed.
Issuing cleaning supplies and equipment to housekeeping staff as needed.
Performing various cleaning duties in instances of staff shortages.
Tổ chức thực hiện công tác quản lý và thu hồi nợ (mảng tố tụng) bao gồm: