Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Nha Trang theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Thể hiện một tư thế và tinh thần tích cực mọi lúc
Chào và hộ tống/ hỗ trợ khách theo tiêu chuẩn/ chuẩn mực của khu vực nhà hàng
Cung cấp tiêu chuẩn chất lượng cao và dịch vụ nhanh chóng
Phục vụ thức ăn và đồ uống theo trình tự phục vụ đã được thiết lập
Áp dụng các kỹ thuật bán hàng gia tăng bất cứ khi nào có thể
Luôn luôn cảm ơn khi tiễn khách để thể hiện sự mong đợi cho lần đến nhà hàng tiếp theo của khách
Luôn luôn chịu trách nhiệm đảm bảo trải nghiệm tích cực của khách hàng
Am hiểu và có các kỹ năng sử dụng hệ thống POS của khách sạn
Chịu trách nhiệm sắp xếp bàn ăn đúng quy cách trước, trong thời gian và sau khi phục vụ, kiểm tra đồ vải sạch, đổ đầy gia vị, đánh bóng ly (thủy tinh) và đồ bạc
Thực hiện các quy trình khi đóng cửa khu vực nhà hàng và thực hiện nhiệm vụ dọn dẹp
Hỗ trợ trưởng ca để đảm bảo sự hài lòng hoàn hảo từ Khách
Đảm báo mọi thứ được bố trí, chuẩn bị trước khi bắt đầu hoạt động và phải được cấp thêm khi cần
Dự kiến trước tất cả những nguyên vật liệu và vật tư để đảm bảo luôn sẵn có khi cần
Trao đổi khi phỏng vấn
Trao đổi khi phỏng vấn
Managing Work, Projects, Policies, and Standards for Purchasing Across Departments
• Checks invoice on goods received against shipment to ensure quantity, quality, weights and purchase specifications are as ordered
• Maintains inventory controls for proper levels, dating, rotation, requisitions, etc.
• Ensures accurate administration of all invoices, and adherence to proper bookkeeping procedures.
Demonstrating and Applying Accounting Knowledge to Purchasing Operations
• Demonstrates knowledge of job-relevant issues, products, systems, and processes.
• Uses computers and computer systems (including hardware and software) to program, write software, set up functions, enter data, or process information
Supporting Purchasing Operations
• (Ensures performance reviews are completed on a timely basis for supervisors and non-management employees)
Maintaining Finance and Accounting Goals
• Ensures profits and losses are documented accurately
• Achieves and exceeds goals including performance goals, budget goals, team goals, etc
• Develops specific goals and plans to prioritize, organize, and accomplish your work.
Managing Discipline Work, Projects, and Policies
• Communicates a clear and consistent message regarding departmental goals to produce desired results
Property Operations, Profitability, Safety Standards and Work Procedures and Additional Responsibilities
• Presents ideas, expectations and information in a concise, organized manner
Additional Responsibilities
• Analyzes information and evaluating results to choose the best solution and solve problems.
• Attends and participates in all pertinent meetings
• Provide direction and assistance to other organizational units regarding accounting and budgeting policies and procedures, and efficient control and utilization of financial resources.
• Complete any other assignments given by superiors
To performs the set children's programming according to the established standard.
Tổ chức các chương trình giải trí cho trẻ em theo tiêu chuẩn cao cấp.
Committing to achieving excellence in customer satisfaction.
Cam kết mang đến sự hài lòng tuyệt đối cho khách hàng.
2.MAIN RESPONSIBILITIES/TRÁCH NHIỆM CHÍNH:
Promote and carry out the different children's programmes according to established standards.
Quảng bá và thực hiện các chương trình dành cho trẻ em khác nhau theo các tiêu chuẩn đã đề ra.
Ensure work area and activity area are clean to serve guests.
Đảm bảo khu vực làm việc và khu vực hoạt động sạch sẽ để phục vụ khách.
Report on the status of activities to the recreation supervisor.
Báo cáo tình hình hoạt động cho tổ trưởng giải trí.
Support in the implementation of other specialties’ programmes if necessary.
Hỗ trợ triển khai các chương trình chuyên môn khác nếu cần thiết.
Perform each service according to the set standards and protocols, coordinating the necessary resources for its excellence.
Thực hiện từng dịch vụ theo các tiêu chuẩn và quy trình đã được xác định, phối hợp các nguồn lực cần thiết để đạt được chất lượng tốt nhất.
Control the stock of the necessary material to carry out the programming, ensuring the correct use according to the protocols and requesting them when required.
Kiểm soát lượng vật tư cần thiết để thực hiện các chương trình, đảm bảo sử dụng đúng quy trình và yêu cầu vật dụng khi cần thiết.
Place orders for material following the product guidelines set, for the best optimisation of economic resources.
Đặt hàng vật dụng theo các hướng dẫn sản phẩm đã được quy định, nhằm tối ưu hóa nguồn lực tài chính.
Be knowledgeable of the Brand philosophy and comply with the standards, operational and identity manuals that apply to their department.
Hiểu rõ triết lý của thương hiệu và tuân thủ các tiêu chuẩn, hướng dẫn vận hành và hướng dẫn nhận diện áp dụng cho bộ phận của mình.
Be knowledgeable of the Voice of the Customer goals and to execute the necessary actions to achieve them.
Có kiến thức về những mục tiêu của "Voice of customer” và thực hiện những hành động cần thiết để đạt được các mục tiêu đó.
Support their manager with the Sensory Architecture established for their areas.
Hỗ trợ đội ngũ quản lý trong việc áp dụng Kiến trúc giác quan được xây dựng tại cơ sở.
Must have a thorough knowledge of emergency procedures; i.e. fire, alarm, evacuation, bomb, threat etc. and acts accordingly.
Phải có kiến thức sâu về các quy trình khẩn cấp; ví dụ chữa cháy, báo động, sơ tán, đánh bom, đe dọa, v.v. và có các hành động phù hợp.
Be knowledgeable and promote the hotel’s services and facilities as well as the entertainment programme, experiences and events.
Am hiểu và quảng bá các dịch vụ, cơ sở vật chất của khách sạn, cũng như các chương trình giải trí, trải nghiệm và các sự kiện diễn ra.
Fully conversant with Hotel Fire procedures and to carry out your role swiftly in the event of an emergency.
Hoàn toàn thông thạo các quy trình Chữa cháy của Khách sạn và thực hiện vai trò của bản thân nhanh chóng trong trường hợp khẩn cấp.
Performs other duties assigned by the Superiors.
Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cấp trên giao phó.
Developing and Executing Food and Beverage Strategy and Goals
• Works with direct reports to develop and implement promotions, food and wine pairings, menu items and presentations.
• Develops a food and beverage operating strategy that is aligned with the brand’s business strategy and leads its execution.
• Ensures integration of departmental goals in game plans.
Leading Food and Beverage Teams
• Ensures that regular, on-going communication occurs in all areas of food and beverage (e.g., pre-meal briefings, staff meetings, culinary team).
• Works with direct reports to review business in house and potential business in surrounding area and troubleshoot potential challenges/conflicts.
• Ensures that regular, on-going communication occurs in all areas of food and beverage (e.g., pre-meal briefings and staff meetings).
• Reviews staffing levels to ensure that guest service and operational needs are met.
• Sets expectations and holds food and beverage leadership team accountable for demonstrating desired service behaviors.
• Provides feedback to employees based on observation of service behaviors.
• Utilizes employee feedback and an “open door” policy to identify and address employee problems or concerns in a timely manner.
• Communicates critical information gained from pre- and post-convention meetings to areas of responsibility.
• Estimate food, liquor, wine, and other beverage consumption in order to anticipate amounts to be purchased or requisitioned.
• Order and purchase equipment and supplies.
Maximizing Food and Beverage Revenue
• Reviews financial reports and statements to determine how Food and Beverage is performing against budget.
• Ensures cash control and liquor control policies are in place in food & beverage areas and followed by all related employees.
• Encourages calculated risk-taking to generate incremental revenue and deliver Savvy Service.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Creates an atmosphere in all food and beverage areas that meets or exceeds guest expectations.
• Reviews comment cards, guest satisfaction results and other data to identify areas of improvement.
• Strives to improve service performance.
Managing and Conducting Human Resource Activities
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and supports the Peer Review Process.
• Conducts annual performance appraisals with direct reports according to Standard Operating Procedures.
• Communicates and executes departmental and property emergency procedures.
• Hires food & beverage leadership team members who demonstrate strong functional expertise, creativity and entrepreneurial leadership to meet the business needs of the operation.
• Ensures new hires participate in the department’s orientation program and receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Sets goals and expectations for direct reports using the performance review process and holds staff accountable for successful performance.
• Establishes guidelines so employees understand expectations and parameters.
• Ensures employees receive on-going training to understand guest expectations.
The Role
Exciting opportunity to assist Executive Housekeeper for resort's pre-opening.
Under the guidance of the Executive Housekeeper and within the limits of the policies, overseas and directs all aspects of the housekeeping department.
To demonstrate pride in the workplace with a high level commitment.
To promote a helpful and professional image to the internal and external customer.
To use guest names whenever appropriate.
To report to work within the requested time, prior to the commencement of duty, well-groomed and dressed to the uniform standard.
To carry out any reasonable duties as requested by a Senior Manager.
To be aware of the Hotel Management, their Office location, role and availability.
To have a good knowledge of all the different types of Rooms, Hotel facilities, and hours of operation, Restaurants, Shops and Function rooms.
To be well informed about special Functions and events held in the hotel on a daily basis.
- Greet and direct customers to their tables | Tiếp đón và hướng dẫn khách hàng đến bàn.
- Attend to and attend to customer needs | Chăm sóc và đáp ứng nhu cầu của khách hàng.
- Take orders and serve food and drinks | Ghi đơn và phục vụ món ăn, đồ uống.
- Clear tables and maintain a clean space | Dọn dẹp bàn và duy trì không gian sạch sẽ.
- Process payments and issue receipts | Xử lý thanh toán và cung cấp hóa đơn.
- Carry items such as trays, plates, drinks, tables and chairs | Bê vác vật dụng như khay, đĩa, đồ uống, bàn ghế.
- Follow food safety and hygiene standards | Tuân thủ các tiêu chuẩn vệ sinh và an toàn thực phẩm.
- Work as part of a team to ensure the smooth operation of the restaurant | Hợp tác trong nhóm để đảm bảo hoạt động suôn sẻ của nhà hàng.
- Task assigned by leaders | Các công việc được phân công bởi cấp trên.
- Prepare cocktails, mocktails and drinks as requested | Pha chế cocktail, mocktail và đồ uống theo yêu cầu.
- Greet guests and recommend drink options | Chào đón khách và đề xuất lựa chọn đồ uống.
- Check and maintain ingredients | Kiểm tra và bảo quản nguyên liệu pha chế.
- Safely carry ingredients, utensils and drinks, tables and chairs | Bê vác nguyên liệu, dụng cụ và đồ uống, bàn ghế một cách an toàn.
- Keep the bar clean and tidy | Giữ quầy bar sạch sẽ và gọn gàng.
- Clean utensils and glasses after use | Vệ sinh dụng cụ và ly sau khi sử dụng.
- Calculate and collect money from customers | Tính toán và thu tiền từ khách hàng.
- Follow food hygiene and safety procedures | Tuân thủ quy trình vệ sinh và an toàn thực phẩm.
- Cooperate with other staff to ensure a good customer experience | Hợp tác với nhân viên khác để đảm bảo trải nghiệm khách hàng tốt.
- Other tasks assigned by superiors | Các công việc được phân công bởi cấp trên.
- Assist customers when needed | Hỗ trợ khách khi khách cần.
- Greet customers and direct them to their tables | Chào đón khách hàng và hướng dẫn đến bàn.
- Manage table reservations and set-ups | Quản lý đặt bàn và sắp xếp hợp lý.
- Provide menu information and answer questions | Cung cấp thông tin về thực đơn và giải đáp thắc mắc.
- Recommend appropriate food and beverage options | Đề xuất món ăn và đồ uống phù hợp.
- Ensure guests are comfortable and satisfied | Đảm bảo khách hàng cảm thấy thoải mái và hài lòng.
- Keep reception area clean and tidy | Giữ khu vực tiếp đón sạch sẽ và gọn gàng.
- Carry utensils or items as requested by guests or other staff | Bê vác đồ dùng hoặc vật dụng khi có yêu cầu từ khách hoặc nhân viên khác.
- Perform other duties as assigned by supervisor | Thực hiện các nhiệm vụ được giao từ cấp trên.
- Assist wait staff and kitchen staff as needed | Hỗ trợ nhân viên phục vụ và bếp khi cần.
- Chịu trách nhiệm về vệ sinh an toàn thực phẩm từ khâu chuẩn bị nguyên liệu đến khâu chế biến và trình bày;
- Giám sát và kiểm tra nguyên liệu chuẩn bị cho mỗi ca;
- Đảm bảo môi trường làm việc an toàn và phòng ngừa các tai nạn trong khu vực bếp;
- Đào tạo nhân viên mới trong bếp theo yêu cầu, phân công nhiệm vụ được giao;
- Các yêu cầu khác của Bếp trưởng.