Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học FPT TP HCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Làm việc tại KCN Hiệp Phước - Nhà Bè (Có xe đưa rước tại Quận 7 hoặc Quận 8)
Hiện tại Công ty đang tuyển 04 vị trí BA (Chấp nhận Junior / Fresher)
BA - CRM (Customer Relationship Management)
BA - WMS (Warehouse Management System)
BA - TMS (Transport management system)
BA - Cho các dự án chung
- Kiểm tra, xử lý các lỗi về hệ thống, hỗ trợ xử lý các yêu cầu người dùng... đối với phần mềm ứng dụng quản trị doanh nghiệp (ERP) và các phần mềm ứng dụng khác.
- Thu thập dữ liệu, phân tích nhu cầu thay đổi của doanh nghiệp và người dùng.
- Phối hợp phân tích, thiết kế hệ thống kỹ thuật phù hợp mô hình kinh doanh khi có nghiệp vụ phát sinh mới hoặc thay đổi. Phối hợp giữa đơn vị triển khai phần mềm và người dùng đối với các yêu cầu cần được làm rõ trước khi triển khai.
- Quản lý, cập nhật những thay đổi của hệ thống ứng dụng. Cập nhật tài liệu trong quá trình thu thập, phân tích yêu cầu, thiết kế hệ thống/ ứng dụng à đưa vào sử dụng.
- Xây dựng, phát triển, chỉnh sửa hệ thống báo cáo quản trị, thống kê, phân tích dữ liệu CNTT theo yêu cầu.
- Tham gia triển khai các dự án cải tiến công nghệ, giải pháp ứng dụng CNTT (ERP, CRM,…)
- Tham gia phát triển các dự án phần mềm ứng dụng, quản lý tiến độ, đánh giá khả thi và hiệu quả dự án.
- Đào tạo, hướng dẫn người dùng sử dụng các phần mềm ứng dụng đã triển khai.
We are looking for full stack Java developers to join our team to continue to enhance our platform and build new features with the latest technology.
You will be working on the newest O2O e-commerce platform in Vietnam and beyond.
You will be working with a super high performance team delivering software that people use everyday.
We are looking for Auto Tester to join our team to continue to enhance our platform and build new features with the latest technology.
You will be working on the newest O2O e-commerce platform in Vietnam and beyond.
You will be working with a super high performance team delivering software that people use everyday.
- Thiết kế trang web, giao diện software, giao diện Android/iOS applications.
- Mô phỏng CGI cho các hệ thống.
- Vẽ đường biên (polygon, eclipse hoặc rectangle) cho các đối tượng trong bộ hình có sẵn.
You want to be an important member of a strong team of other makers who take pride in their work and support each other. As an IT Support, you will be responsible for first level supporting on hardware, software, network and other management tasks. That’s year one. If career growth is important to you, we not only know how to help you with that, it’s what we love to do:
WHAT YOU’LL BE DOING
- Được đào tạo, huấn luyện chuyên môn, kỹ thuật về điện sinh lý tim (EP) từ nhà sản xuất
- Vận hành thiết bị, hỗ trợ ca điện sinh lý tim (điều tri rối loạn nhip tim) tại bệnh viện
- Tham gia hoạt động hỗ trợ kinh doanh, hội thảo, hội nghị y học về điện sinh lý tim.
Quyền Lợi:
Define the sales system roadmap to make sure the long-term development plan is aligned to the business strategy, which includes:
• Involving sales metrics or KPIs to evaluate the business health
• Functional roadmap for DMS system for general trade, SIF for modern trade, E-Business for E-commerce
• Define data architecture and analysis pipelines: Data warehouse, reporting platform, and analysis methodology
2. Manage the entire sales team's systems, applications, and digital tools.
• Ensure new system developments and enhancements are well captured and implemented as per aligned
• Create a training roadmap and agenda to improve the salesforce's ability to use reports and tools.
3. Business Intelligence Dashboard for Business Update:
• Managed a team to build an in-house server for consolidating and processing various data sources to build a local data warehouse.
• Identify and build a reporting pipeline to cover all sales metrics and KPIs
• Report automation to provide all the salesforce with a daily or monthly dashboard.
4. Perform data mining and analysis using business intelligence tools (Tableau or Power BI) to generate insights for decision-making.
• Route plan optimization
• Identify areas of weakness and recommend opportunities
• Distributor operation (ROI and investment) analysis
• Salary and incentive evaluation (incentive curve, attrition rate, and so on).
Key objectives:
To ensure a smooth operation of DMS system and take a lead in DMS enhancement projects.
Job Responsibilities:
A DMS supervisor will need to take part in the process of managing, enhancing and adapting our current system. The Business Analyst needs to examine the system and business model; analyze system requirements; undertake product development; implement, configure and test feasible solutions; tuning the system to meet user expectation. Work closely with end-users and project team members to continuously improve overall applications.
1. Arrange meetings with stakeholders to deploy the solutions to end-users
2. Develop test scenarios and test cases to ensure that positive and negative test cases are handled correctly by system
3. Manage changes to business processes and do an impact analysis
4. Track and manage outstanding issues and risks. Take appropriate actions to resolve issues or mitigate risks. Escalate issues and risks for management decision if necessary.
5. Data Analysis.
6. Scope, define and perform data extraction and analysis as required by management. Includes both ad hoc and regular data extraction and analysis tasks.
7. Work closely with end-users and Application team members to continuously improve overall applications’ data quality (Data Quality Check). Proactive in identifying areas to improve DQC activities.
8. Manage other tasks assigned by immediate supervisor as required.
9. Other tasks are requested by Manager.
Position: IT Helpdesk – HSBC Vietnam
Working place: Centre Point, Nguyễn Văn Trỗi, Phú Nhuận Dist, HCMC.
Working time: Monday – Friday (8.30am – 5.30pm)
1. Main tasks:
The ITO Service Desk job is responsible for providing IT ( Information Technology ) support and assistance to the bank-wide They interact with staff by phone or in-person to resolve their computer problems related to software and hardware issues to help them get back up running smoothly again. ITO Service Desk will provide the End User Serice support that enable prodiving the Information Technology supporting to end-user by across the bank.
This role will carry out some or all of the following activities that related to End User Support services, including Information Technology that are using at the bank ( Laptop, Desktop, PC, VDI, ATM, Printer )
· Serve as the first contact with customers who need technical assistance via the phone or email
· Perform troubleshooting using different diagnostic techniques
· Troubleshoot, diagnose, and resolve technical hardware and/or software issues
· Provide quick resolution and excellent customer service
· Redirect unresolved issues to the next level of support personnel
· Provide needed information on IT products or services
· Keep record of problems and their resolution
· Follow-up with staff
· Provide feedback on processes and make recommendations on areas to improve
· Maintain technical documentation and service catalog on installation of software, configuration of hardware and problem troubleshooting
1.Thực hiện xây dựng, phát triển và bảo trì các dự án ứng dụng trên nền tảng Power Platform
Tiếp nhận và đánh giá các dự án được phân công từ các phòng ban.
Thực hiện dự án theo kế hoạch.
Tìm hiểu nhu cầu người dùng thông qua các tài liệu phân tích.
Phối hợp chặt chẽ với đơn vị liên quan để đảm bảo tính đúng đắn khi thực hiện các yêu cầu.
Báo cáo quá trình thực hiện dự án cho quản lý trực tiếp.
Thực hiện kiểm thử và đóng gói phần mềm sau khi hoàn thành dự án.
2. Hỗ trợ triển khai các ứng dụng Lowcode Platform
Hỗ trợ triển khai dự án các ứng dụng đã phát triển theo sự điều phối của trưởng nhóm.
Tham gia quá trình cài đặt cấu hình hệ thống dữ liệu, ứng dụng.
Hỗ trợ vận hành hệ thống ứng dụng ổn định, an toàn và hiệu suất cao.
Báo cáo quá trình hỗ trợ triển khai cho trưởng bộ phận.
3. Hỗ trợ Đào tạo
Hỗ trợ hướng dẫn kiểm thử hệ thống.
Hỗ trợ đào tạo, tập huấn các cá nhân, bộ phận sử dụng ứng dụng.
School Management system management, building and/or implementation, including:
Administrator of NSE system (School Management of WSI), include: get troubleshooting and give the guideline to end-user; Manage role in NSE and configuration NSE by working with WSI team.
Administrator of Alex/Bubble system (School Management of K&U), include: get troubleshooting and give the guideline to end-user; Manage role in NSE and configuration Alex/Bubble by working with K&U development team.
Building and implementation School Management for AUS based on MS365. Include: Design workflow, give instructions, manage role in the system and all the tasks relate to School Management activities.
2. Software service support enablement and training
Resolving end-user complaints quickly and efficiently
Communicate thoughtful, customized solutions that help customers move forward and grow their business
Assist end-users in their daily operations. Provide solutions to common entity access issues
Troubleshooting user or software errors that inhibit the efficiency of the interaction between people and technology
Advise business users on the availability of new software solutions that could enhance their daily operations
Responsible for preparing user training material and guidelines
Conduct training to business users for the use of in-scope software
Document the configuration profile
- Report directly to supervisor(s) and Project Manager if required.
- Receive requests departments, analyze business processes, propose possible solutions.
- Writing business requirements specification documents, user requirements.
- Analyze design, product functionality, use prototyping tools to design mockups/wireframes for apps, and use tools to model requirements.
- Writing detailed user stories and tasks for DEV and QC team, and managing these within structured Epics.
- Coordinate with DEV, QA team during development, to ensure that project members clearly understand and properly understand the requirements.
- Write instructions to use the functions of the system.
- Support project manager in project planning & implementation.
About Concung.com
- Working time: 8:30 - 17:30 Monday - Friday
- Working place: 14th Floor, Phu My Hung Tower, Tan Phu Ward, Dist. 7, HCMC
+Lập báo cáo tình hình KD hàng tuần.
+ Lập báo cáo cập nhật giá đối thủ.
Nhiệm vụ 1: Thu thập và phân tích quy trình, các nghiệp vụ của các phòng ban:
- Thu thập, tìm hiểu nghiệp vụ và yêu cầu hệ thống từ nội bộ công ty.
- Xác định phân tích phản hồi từ nội bộ công ty, chuyển đổi các nhu cầu, nghiệp vụ để đơn vị phát triển phần mềm chuyển hóa thành hệ thống phần mềm.
- Chịu trách nhiệm chính trong các buổi tìm hiểu và bàn giao nghiệp vụ (Knowledge Transfer) với đơn vị phát triển phần mềm
- Xác định phạm vi công việc của dự án, lập kế hoạch và ước lượng công việc
- Hỗ trợ kiểm tra, chạy thử sản phẩm.
- Hỗ trợ Quản lý dự án trong quá trình nghiệm thu sản phẩm
Nhiệm vụ 2: Quản lý hệ thống, quản lý dữ liệu, báo cáo và đào tạo nội bộ
- Theo dõi & kiểm tra việc tuân thủ phân quyền theo từng cấp quản lý trên hệ thống, phần mềm
- Hỗ trợ các phòng ban trong việc quản lý phần mềm trong quá trình sử dụng
- Trích xuất các loại báo cáo theo yêu cầu của Ban tổng giám đốc
- Huấn luyện và đào tạo chuyên sâu các bộ phận về sử dụng, thao tác các công việc trên phần mềm.
- Thực hiện công việc khác theo sự chỉ đạo của Quản lý trực tiếp hoặc Ban lãnh đạo.
Nhiệm vụ 3: Kiến thức về Hạ Tầng
- Kiến thức về hệ thống máy chủ (HP, IBM), Domain, AD, DNS, File Server, mail system …
- Kiến thức về network(layer2, layer 3).
- Kiến thức về hệ thống Ảo Hóa(VSphere – Vmware), backupVeeam.
- Kiến thức về hệ thống lưu trữ, SAN, NAS.