Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Implement, drive and manage all Housekeeping business requirements and related activities.
Provide service that is sincere, warm and enthusiastic, ensuring total guests’ satisfaction.
-Tiếp nhận và xử lý các booking đặt phòng với khách sạn qua điện thoại, email, OTA, TA… linh hoạt trong việc bán phòng trống, đảm bảo các yêu cầu đặt phòng được xử lý trong vòng 48 giờ.
-Đảm bảo nắm rõ thông tin về các dịch vụ của khách sạn, các chương trình ưu đãi theo dịp hay áp dụng cho các đối tượng khách hàng khác nhau để giới thiệu chính xác đến khách đặt phòng.
-Tiếp nhận yêu cầu sửa đổi, hủy đặt phòng chủ động từ phía khách và thực hiện đúng quy trình sửa đổi - hủy đặt phòng của khách sạn.
-Đảm bảo các thông tin sửa đổi, hủy đặt phòng được cập nhật vào hệ thống chính xác tuyệt đối để không làm ảnh hưởng đến hoạt động kinh doanh phòng của khách sạn.
-Thực hiện việc tổng hợp danh sách khách dự kiến check-in, checkout trong ngày từ phần mềm quản lý đặt phòng, chuyển tổ lễ tân chuẩn bị đón tiếp hay hồ sơ thanh toán cho khách; chuyển bộ phận buồng phòng lên kế hoạch dọn phòng hợp lý.
-Với các yêu cầu đặt phòng đặc biệt cho khách VIP, khách Honey Moon… cần thông báo sớm cho bộ phận Buồng phòng để kịp thời chuẩn bị chu đáo, kỹ càng.
-Phối hợp với các bộ phận liên quan xử lý yêu cầu của khách đặt phòng.
-Kịp thời báo cáo lên quản lý các thông tin phản hồi, phàn nàn về chất lượng dịch vụ khách sạn.
-Hướng dẫn nghiệp vụ cho nhân viên mới của bộ phận khi được yêu cầu.
-Ghi chép thông tin làm việc trong ca vào sổ Log Book, bàn giao công việc vào cuối ca.
-Tham gia đầy đủ các cuộc họp của bộ phận, các khóa bồi dưỡng khi được khách sạn tạo điều kiện.
-Thực hiện các yêu cầu công việc khác khi được cấp trên chỉ đạo.
To responsible for the successful event planning and overall execution of all Conference & Events that take place within the hotel, interact frequently with customers and Guests to learn about their needs and develop relationships from which to earn repeat and expanded business.
- AP Batch update – Daily.
- Supplier reconciliation – Monthly.
- Employee vacation payments / final settlements / any other direct payments / General Cashier and Purchasing Manager reimbursement claims – 48 hours from the receipt of payment request.
- Complete monthly supplier payment run by agreed upon date every month.
- Payments for Entertainers / Professional Commission etc.
- Reconciliation of AP ledger with General Ledger – Daily.
- Reconciliation of pre-payment to supplier – monthly.
- Reconciliation for alcoholic beverage suppliers.
- Ensure that all payments are backed up with original invoices / approved purchase orders and receiving report.
- Ensure that verification of quantity and matching of prices with LPO is done by receiving clerk.
- Verify each payable transaction for the accuracy of accounting nominal code.
- Telephone invoices must be verified with call accounting system to ensure adequate internal ontrols.
- Unused bank cheques must be kept under lock and key. Logbook must be maintained for withdrawing cheques and must be signed by Director of Finance.
- Ensure that all invoices are stamped with the received date.
- Ensure that all payment vouchers are stamped “Paid” once the payment is processed.
- Maintain up to date filing system for the payment voucher as per bank cheque sequence number.
- Prepare month end journal voucher for any reclassification, accruals etc.
- Pre-payment to supplier account must be continuously followed up to find out the receiving date for the goods.
- Pre-payment to supplier account must be reviewed, reconciled and signed by Financial Controller on or before 5th working day of the months.
- All Balance Sheet accounts related to accounts payable must be reconciled and forwarded on or before 8th working day of the month to Financial Accountant for review.
- Handle all queries from internal & external customers.
- Liaise with Owning Company Auditors.
-. Communicates openly and clearly both verbally and in writing.
- Develops positive working relationships at all levels.
- Effectively delegates to get things done.
- To carry out any other reasonable duties and responsibilities as assigned.
As an Assistant Front Office Manager you will assist FOM in daily management of Front Office Operations, responsible and accountable, under the direction of Front Office Manager for the efficient overall day to day operations of the hotel whilst on duty. This role report to Front Office Manager.
You will be called upon to deal with guest problems and complaints, must ensure that they use tact and diplomacy and remain within the organization policy in rectifying the situation. You will responsible for receiving and escorting all VIP’s and ensuring that they feel comfortable and welcome on arrival to the hotel. Maintains close working relationships with other department and attends any meetings in the absence of the Front Office Manager.
- Establish good communication and good will with informal leaders and relevant members of local community
- Coordinate and organize the day to day operations of the department including planning and controlling
- Manage the develop and implementation of departmental standards
- Ensure all patrolling, inspection and escort duties are performed to a high standard
- Monitor and maintain all product and performance standards and ensure action is taken when standards are not met
- Ensure firearms and other weapons are not carried by staff when on duty
- Supervise emergency drills
- Oversee the security department including layout of security personnel and their detailed and regular training
- Perform leadership training for all senior security personnel
- Check and analyze all incoming reports to formalize action plan
- Maintain the loyalty and discipline of all security personnel
- Ensure all security personnel as well as hotel’s staff are adhering to P&P and security procedures
- Establish good cooperation with hotel’s senior staff with other hotels
- Coordinate with the local investigator in crimes & accident handling and investigating
- Prepare security plan for specific events (seminar, conference, government guest, with wedding etc.)
- Be familiar with property safety, first aid and fire and emergency procedures and operate equipment safely and sensibly
- Initiate action to correct a hazardous situation and notify supervisors of potential dangers
- Log security incidents and accidents in accordance with hotel requirements
- Works with Human Resources on department manning.
- Works with Director of Finance in the preparation and management of the budget.
- Complete the other tasks and jobs which assigned by the leader.
- Supervise the implementation of housekeeping standards and procedures in relation to Bedroom service, Bathroom service, Valet service, Cleaning service, Linen maintenance.
- Recommended changes to these standards and training needs on an ongoing basis.
- Maintain a current and thorough knowledge of all housekeeping systems.
- Open and close the shift and ensure effective shift hand over.
- Distribution and collection of keys.
- Management of all incoming and outgoing calls.
- Solve employee grievances.
- Perform Room allocations and inspections.
- Liaise with Front Office for guest and hotel requirements.
- Ensure guest valet is processed and delivered in a timely manner.
- Co-ordinate special projects (e.g. site rooms, vermin control, window and carpet cleaning, room inventories).
- Manage all special requests made by guests.
- Ensure consistency within the department.
- Management of lost property for the hotel.
- Ensure you have complete knowledge of room types, layouts and facilities.
- Manage storage areas.
- Maintain adequate stock levels.
- Complete stock takes as required.
- Conduct shift briefings to ensure hotel activities and operational requirements are known.
- Complete other tasks which assigned by the leader.
- Giám sát việc thực hiện các tiêu chuẩn và quy trình vệ sinh liên quan đến dịch vụ Phòng ngủ, Dịch vụ phòng tắm, Dịch vụ liên quan, Dịch vụ vệ sinh, quản lý chất lượng hang vải.
- Đề xuất thay đổi các tiêu chuẩn và nhu cầu đào tạo trên cơ sở liên tục.
- Duy trì kiến thức hiện tại và kỹ lưỡng về tất cả các hệ thống vệ sinh.
- đảm bảo bàn giao ca hiệu quả.
- Phân phối và thu thập chìa khóa.
- Quản lý tất cả các cuộc gọi đến và đi.
- Giải quyết khiếu nại của nhân viên.
- Thực hiện phân bổ phòng và kiểm tra.
- Liên lạc với Front Office cho các yêu cầu của khách và khách sạn.
- Đảm bảo người phục vụ khách được xử lý và giao hàng kịp thời
- Phối hợp các dự án đặc biệt (ví dụ: phòng trang web, kiểm soát sâu bọ, làm sạch cửa sổ và thảm, hàng tồn kho trong phòng).
- Quản lý tất cả các yêu cầu đặc biệt được thực hiện bởi khách hàng
- Đảm bảo tính thống nhất trong bộ phận.
- Quản lý tài sản bị mất cho khách sạn.
- Đảm bảo bạn có kiến thức đầy đủ về các loại phòng, bố trí và tiện nghi.
- Quản lý khu vực lưu trữ.
- Duy trì đủ số lượng hang hóa.
- Hoàn thành số lượng hang hóa theo yêu cầu.
- Tiến hành giao ban thay đổi để đảm bảo các hoạt động của khách sạn và các yêu cầu hoạt động được biết đến.
- Hoàn thành các nhiệm vụ khác được giao bởi người lãnh đạo.
As a Guest Relation Manager you will take responsible for unexpected incident on behalf of management in professional way with “can do attitude”, be a helpful and associate’s conflict positive solving leader. This role report to Director of Room.
You will provide upscale guest service experiences for guests throughout their stay, ensure guest are properly greeted upon arrival, monitor daily booking and ensure assigned rooms are prepared prior to check in. oversee check in and check out procedures, including reservations and financial transactions. Ensure special guests, like disabled people, elderly, children and VIP’s, receive personalized services. Coordinate and manage communication between guests and staff and follow up to ensure we resolve customer concerns. Manage guest relation team to ensure comply with all standards and operating procedures.
As a Bar captain, you will supervise the service and delivery of menu items in assigned bar/ beverage outlet ensuring a high level of quality and consistency; ensure the outlet is well-stocked and well-equipped in timely manner. Adhere to local regulations concerning health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
Be part of an effective communicating network within the team between outlets and with other departments.
Support other operations outside of assigned responsibilities when required to ensure the overall success of F&B department and of the resort.
Bạn chịu trách nhiệm hỗ trợ các thành viên trong nhóm thực hiện các hoạt động hàng ngày. Giám sát chất lượng dịch vụ và kiểm tra các món trong thực đơn tại nhà, nhằm đảm bảo cung cấp dịch vụ và đáp ứng sự hài lòng của khách; đảm bảo quầy Bar luôn trong tình trạng đầy đủ tiện nghi và sản phẩm để phục vụ khách. Tuân thủ các quy định của địa phương liên quan đến sức khỏe, an toàn vẹ sinh thực phẩm cũng như các chính sách và tiêu chuẩn thương hiệu.
Hãy là người kết nối giao tiếp hiệu quả trong nhóm giữa các Outlet và với các bộ phận khác.
Hỗ trợ các hoạt động khác ngoài trách nhiệm được giao khi được yêu cầu để đảm bảo thành công chung của bộ phận F&B và của khu nghỉ mát.
- Receive and process customer requests/ Tiếp nhận và xử lý các yêu cầu của khách
- Parcels, letters/, Bưu kiện, thư tín
- Transportation/ Vận chuyển
- Assist guest to check out/ Hỗ trợ khách trả phòng
Mục đích:
Trưởng nhóm Telemarketing đóng vai trò quản lý, định hướng và phát triển đội ngũ nhân viên. Dưới tốc độ phát triển không ngừng, Công ty chúng tôi đang tìm kiếm những ứng viên xuất sắc tham gia vào đội ngũ phát triển Công ty, đóng vai trò quan trọng trên con đường thành công phía trước của Công ty.
Bạn phải là người có định hướng, có năng lực hoàn thành vượt chỉ tiêu công việc hàng tháng và đưa đội nhóm Telemarketing lên dẫn đầu. Đổi lại, bạn sẽ có một mức thu nhập cao, chế độ đãi ngộ hấp dẫn và nhiều cơ hội thăng tiến trong công việc.
Nhiệm vụ
Quản lý một nhóm 15 -20 nhân viên Telemarketing (chịu trách nhiệm mời khách tới tham gia hội thảo của Công ty).
Quản lý, đào tạo và phát triển kỹ năng nhân viên; Hỗ trợ xử lý tình huống, huấn luyện nhân viên về kỹ năng giao tiếp qua điện thoại và nghiệp vụ sản phẩm.
Chịu trách nhiệm về doanh số của nhóm theo ngày, tuần và tháng; Thúc đẩy, quản lý để mỗi nhân viên đạt được chỉ tiêu hàng tháng.
Chịu trách nhiệm về chất lượng cuộc gọi của nhân viên.
Lên kế hoạch công việc theo giai đoạn và báo cáo cho Quản lý Bộ phận về kết quả và các công việc hàng ngày của Team.
Tạo động lực làm việc, phát triển nhân viên.
Các công việc khác theo yêu cầu cụ thể của Công ty.
Lập kế hoạch & thực hiện các cuộc gọi qua điện thoại mời khách hàng đến tham dự Hội thảo/ Sự kiện do Công ty tổ chức;
Sử dụng, bảo mật các thông tin, dữ liệu về khách hàng do Công ty cung cấp;
Có trách nhiệm với chỉ tiêu số lượng khách hàng được mời tham gia Sự kiện;
Báo cáo và cập nhật thông tin khách hàng lên hệ thống CRM.
Đưa ra các đề xuất, giải pháp nhằm nâng cao nghiệp vụ tư vấn;
Các nhiệm vụ khác được giao bởi Trưởng nhóm.