Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học KH Tự nhiên - ĐHQG TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Phối hợp với các thành viên trong nhóm để giải quyết các yêu cầu từ khách hàng, hoặc các yêu cầu theo định hướng của doanh nghiệp
- Hỗ trợ các đội nhóm khác có cùng chuyên môn
- Thực thi chức năng theo yêu cầu của PM
- Báo cáo công việc với Trưởng phòng/cấp trên
- Hỗ trợ lắp đặt máy móc, thiết bị phục vụ cho các hoạt động nội bộ và các sự kiện của khách.
- Tuân thủ các quy trình, hướng dẫn công việc; chấp hành các nội quy về an toàn lao động, quy định về an ninh trật tự và các quy định khác của bộ phận và khách sạn.
- Hỗ trợ kỹ thuật vận hành hệ thống âm thanh ánh sáng khi có yêu cầu.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác theo sự phân công.
== Responsibilities ==
1. Use .NET Core to develop high-quality, maintainable code
2. Design, build and maintain backend systems and APIs
3. Integrate and optimize various databases, including Redis, MySQL, PostgreSQL,
etc.
4. Work with team members with code reviews and performance tuning
5. Participate in product requirements analysis and system design
== Responsibilities ==
1. Responsible for developing and optimizing the front-end interface, using Vue.js
and Uniapp related technologies
2. Cooperating with the back-end development team to design and implement
front-end and back-end data interaction
3. Ensure code quality and reliability through continuous integration and automated
testing
• Cài đặt và nâng cấp các hệ quản trị Cơ sở dữ liệu
• Thực hiện quản lý sao lưu và phục hồi CSDL
• Giám sát hoạt động các hệ thống CSDL và máy chủ CSDL, nhằm đảm bảo cung cấp tính khả dụng
• Điều chỉnh hiệu suất, khắc phục sự cố cơ sở dữ liệu, phối hợp với phát triển ứng dụng để cơ sở dữ liệu hoạt động hiệu quả.
• Xây dựng chính sách sử dụng, đảm bảo tính bảo mật dữ liệu
• Phối hợp với các bên liên quan để phân tích chẩn đoán sự cố, giải quyết lỗi phát sinh liên quan hệ thống CSDL
Địa chỉ: Tòa nhà HD Bank, Đường D1, Khu Công Nghệ Cao, Quận 9, TP Hồ Chí Minh
Mô tả chung:
Nhiệm vụ chính:
1- Làm việc với các thiết bị:
- Máy tính, máy in, hệ thống máy móc phòng họp, máy scanner, máy photocopy, cáp mạng LAN, Wifi, hệ thống CCTV.
- Lập báo cáo theo định kỳ các công việc liên quan tới IT Helpdesk.
- Tuân thủ chính sách bảo mật CNTT của công ty, quy định của công ty, tổ chức.
2. Đối với máy Desktop và Laptop
- Thống kê cấu hình máy, IP và MAC, phần mềm setup trên máy tính từng User.
- Cài đặt máy tính mới, sửa chữa các máy tính bị hỏng phần mềm, kiểm tra cơ bản phần cứng và tìm lỗi. Đối với phần cứng khi đã xác định hư hỏng thì đề xuất hướng sửa chữa thay thế.
- Hướng dẫn Users sử dụng các chức năng thông thuòng (Fileserver, In ấn, sử dụng bô office, Google Apps....).
- Đảm bảo kết nối mạng (có dây, không dây) cho các máy tính.
- Thực thi một số yêu cầu về công nghệ, phần mềm, ứng dụng khác theo hướng dẫn của IT Manager.
3. Đối với máy in, máy scanner và photocopy.
- Kiểm tra chất lượng bản in, bản scan, bản copy.
- Cài viêc in ấn, copy, scan .... cho User.
5- Tương tác với nhà cung cấp để thay mực, làm vệ sinh máy in, máy fax, máy scanner. Đảm bảo các thiết bị này sẵn sàng cho user sử dụng.
6- Các nhiệm vụ khác giao bởi Quản lý trực tiếp.
The IT Support Technician will support both hardware and software problems under the direction of the IT Manager.
Key Functions:
• Sets up and configures desktop computers, peripherals and accounts assigning security level.
• Installs software and installs and repairs hardware and peripherals.
• Tests programs.
• Troubleshoots, diagnoses problems, implements corrective action procedures within prescribed guidelines and/or escalates to other technical resources as appropriate.
• Maintains systems, databases, and web pages.
• Administers user accounts.
• Designs and produces basic reports.
• Sets up and submits production jobs and edits and debugs computer output.
• Transfers computer files between platforms.
• Provides basic troubleshooting, repair, and maintenance for computer equipment (e.g., microcomputers, disk drives, and laser printers) and may assist with testing personal computers and peripherals on a network to diagnose, hardware versus software problems.
• Acts as a customer liaison for the computing operation, communicating, resolving, and/or initiating the resolution of problems and concerns.
• Arranges for distribution of output to customer.
• Maintains records.
• To perform any other reasonable duty as requested by management.
Technician Responsibilities:
• Provides assistance in the use of personal computer hardware, software, and specialized mainframe technology or operates a multi-platform computer environment or monitors the production scheduling, execution, and successful completion of production jobs.
• Assisting Operations Department who encounter complex problems and malfunctions while working on the floor.
Working hours: 8 pm - 2 am (Vietnam time - please convert this one into your timezone), Mon to Fri (with 2 additional flexible hours, total 8 hours/day)
Method: Online & remote
1.Your mission:
IPSIP is seeking a Level 1 SOC Analyst that will join our Cyber Security Operations team in Ho Chi Minh. This is an entry level role and a great opportunity for someone to start a career in the cyber security industry. Level 1 SOC Analyst is an operational role, focusing on real time security event monitoring and security incident investigation. As a Level 1 SOC Analyst you will actively monitor security threats and risks involving customers’ infrastructure. More specifically, the key responsibilities are the following.
2.Responsibilities: