Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Nha Trang theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Trao đổi khi phỏng vấn
1. Tuyển dụng, đào tạo
- Hoạch định chiến lược nhân sự phù hợp với Công ty tại từng thời điểm;
- Xây dựng định biên nhân sự; kế hoạch tuyển dụng định kỳ;
- Kiểm soát nguồn nhân lực đầu vào đảm bảo chất lượng
- Xây dựng, kiểm soát ngân sách tuyển dụng hàng năm;
- Xây dựng kế hoạch, chương trình đào tạo hàng năm và lộ trình phát triển của CBNV.
2. C&B
- Xây dựng quy chế tiền lương, thang bảng lương, các chế độ phúc lợi cho người lao động;
- Quản lý công tác chấm công, tính lương cho NLĐ;
- Quản lý việc thực hiện thủ tục với các cơ quan nhà nước bao gồm: Thủ tục về bảo hiểm, Thuế, Báo cáo tình hình sử dụng lao động, đăng ký thỏa ước lao động tập thể, nội quy lao động,... theo quy định của pháp luật hiện hành;
3. Quan hệ lao động
- Xây dựng các kế hoạch, biện pháp để ổn định các quan hệ lao động;
- Tham mưu, xử lý các trường hợp vi phạm kỷ luật lao động, tranh chấp lao động, mâu thuẫn lao động trong Công ty;
- Tuyên truyền phổ biến pháp luật lao động, tổ chức đối thoại giữa NLĐ và NSDLĐ đảm bảo sự hài hòa mối quan hệ giữa các bên.
4. Công việc khác
- Quản lý nhân sự cấp dưới, phân công và quản lý việc hoàn thành công việc của nhân viên
- Thực hiện báo cáo định kỳ hoặc đột xuất theo yêu cầu,...
- Các công việc khác theo sự phân công của Ban lãnh đạo.
- Responsible for sourcing ingredients, creating menus, and calculating food preparation costs. Dishes served to customers must meet the fat requirements of Islam.
Chịu trách nhiệm tìm nguồn nguyên liệu, làm thực đơn, tính chi phí chế biến món ăn. Các món ăn được phục vụ khách phải đảm bảo tuân thủ nghiêm ngặt các quy định của Đạo Hồi.
- Directly prepare dishes and instruct staff on how to prepare and arrange dishes at a restaurant specializing in serving Islam guests.
Trực tiếp chế biến món ăn và hướng dẫn nhân viên sơ chế, bày trí món ăn tại nhà hàng chuyên phục vụ khách Đạo Hồi.
- Monitor, inventory, report to the Executive Chef and import goods.
Theo dõi, kiểm kê, lập báo cáo cho bếp trưởng nhà hàng và nhập hàng.
- Menu consulting, receiving feedback from customers to continuously improve service quality and meet customer satisfaction.
Tư vấn thực đơn, tiếp nhận ý kiến phản hồi từ khách hàng để liên tục cải thiện chất lượng dịch vụ và đáp ứng được sự hài lòng của khách hàng.
- Ensure standards of hygiene, quality and food safety.
Đảm bảo các tiêu chuẩn về vệ sinh, chất lượng, an toàn thực phẩm.
- Xác định, chẩn đoán, và giải quyết vấn đề đối với yêu cầu của người sử dụng máy tính cá nhân, phần mềm máy tính và phần cứng, mạng, Internet;
- Quản lý, vận hành & hỗ trợ vận hành các hệ thống kiểm soát (thẻ, cửa ra vào, bãi xe, camera, tổng đài,…) và các thiết bị thông tin trên xe bus (camera, gps, màn hình LED,...);
- Sửa chữa, bảo trì, cài đặt, khắc phục các sự cố liên quan đến máy tính, mạng, cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin;
- Nghiên cứu và triển khai các tools, ứng dụng phục vụ cho công việc;
- Thực hiện các công việc khác theo phân công của Cán bộ quản lý.
- Xác định, chẩn đoán, và giải quyết vấn đề đối với yêu cầu của người sử dụng máy tính cá nhân, phần mềm máy tính và phần cứng, mạng, Internet;
- Quản lý, vận hành & hỗ trợ vận hành các hệ thống kiểm soát (thẻ, cửa ra vào, bãi xe, camera, tổng đài,…) và các thiết bị thông tin trên xe bus (camera, gps, màn hình LED,...);
- Sửa chữa, bảo trì, cài đặt, khắc phục các sự cố liên quan đến máy tính, mạng, cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin;
- Nghiên cứu và triển khai các tools, ứng dụng phục vụ cho công việc;
- Thực hiện các công việc khác theo phân công của Cán bộ quản lý.
- Xác định, chẩn đoán, và giải quyết vấn đề đối với yêu cầu của người sử dụng máy tính cá nhân, phần mềm máy tính và phần cứng, mạng, Internet;
- Quản lý, vận hành & hỗ trợ vận hành các hệ thống kiểm soát (thẻ, cửa ra vào, bãi xe, camera, tổng đài,…) và các thiết bị thông tin trên xe bus (camera, gps, màn hình LED,...);
- Sửa chữa, bảo trì, cài đặt, khắc phục các sự cố liên quan đến máy tính, mạng, cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin;
- Nghiên cứu và triển khai các tools, ứng dụng phục vụ cho công việc;
- Thực hiện các công việc khác theo phân công của Cán bộ quản lý.
Respond to any questions from guests and follow up with guests to ensure their requests have been met to their satisfaction. Take and confirm reservations and cancellations. Supply guests with information regarding property amenities, services, room features, and local areas of interest and activities. Respond to guest requests for special arrangements or services (e.g., spa services, transportation, religious services, babysitting, financial services, business center services, interpretation services, reservations, dry cleaning, entertainment/sporting events, shopping) by making arrangements or identifying appropriate providers. Contact appropriate individual or department as necessary to resolve guest requests.
Collaborate with management to develop and carry-out ideas and procedures and set goals to continuously improve department performance. Assign and ensure work tasks are completed on time and that they meet appropriate quality standards. Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets; protect the privacy and security of guests and coworkers. Welcome and acknowledge all guests according to company standards; anticipate and address guests’ service needs; assist individuals with disabilities; thank guests with genuine appreciation. Speak with others using clear and professional language; prepare and review written documents accurately and completely; answer telephones using appropriate etiquette. Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals; listen and respond appropriately to the concerns of other employees. Ensure adherence to quality expectations and standards; identify, recommend, develop, and implement new ways to increase organizational efficiency, productivity, quality, safety, and/or cost-savings. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors.
Administering Employee Training Programs
• Promotes and informs employees about all training programs.
• Displays leadership in guest hospitality, exemplifies excellent customer service and creates a positive atmosphere for guest relations.
• Helps employees identify specific behaviors that will contribute to service excellence.
• Ensures employees receive on-going training to understand guest expectations.
• Uses effective training methods to ensure employees have a good understanding of guest satisfaction and can demonstrate guest satisfaction skills.
• Meets with training cadre on a regular basis to support training efforts.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals and/or managers.
Evaluating Training Programs Effectiveness
• Monitors enrollment and attendance at training classes.
• Meets regularly with participants to assess progress and address concerns.
• Partners with operational leaders to assess if employees demonstrate effective technical and leadership skills.
• Reviews comment cards, guest satisfaction results and other data to identify areas of improvement.
• Measures transfer of learning from training courses to the operation.
• Ensures adult learning principles are incorporated into training programs.
Developing Training Program Plans and Budgets
• Ensures all training and development activities (department specific and general property training) are strategically linked to the organization’s mission and vision.
• Identifies performance gaps and works with managers to develop and implement appropriate training to improve performance.
• Makes any necessary adjustments to training methodology and/or re-trains as appropriate.
• Aligns current training and development programs to effectively impact key business indicators.
• Establishes guidelines so employees understand expectations and parameters.
• Develops specific training to improve service performance.
• Drives brand values and philosophy in all training and development activities.
• Incorporates guest satisfaction as a component of departmental meetings with a focus on continuous improvement.
Managing Training Budgets
• Participates in the development of the Training budget as required.
• Manages budget in alignment with Human Resources and property financial goals.
- Xác định, chẩn đoán, và giải quyết vấn đề đối với yêu cầu của người sử dụng máy tính cá nhân, phần mềm máy tính và phần cứng, mạng, Internet;
- Quản lý, vận hành & hỗ trợ vận hành các hệ thống kiểm soát (thẻ, cửa ra vào, bãi xe, camera, tổng đài,…) và các thiết bị thông tin trên xe bus (camera, gps, màn hình LED,...);
- Sửa chữa, bảo trì, cài đặt, khắc phục các sự cố liên quan đến máy tính, mạng, cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin;
- Nghiên cứu và triển khai các tools, ứng dụng phục vụ cho công việc;
- Thực hiện các công việc khác theo phân công của Cán bộ quản lý.
• Promotes and informs employees about all training programs.
• Displays leadership in guest hospitality, exemplifies excellent customer service and creates a positive atmosphere for guest relations.
• Helps employees identify specific behaviors that will contribute to service excellence.
• Ensures employees receive on-going training to understand guest expectations.
• Uses effective training methods to ensure employees have a good understanding of guest satisfaction and can demonstrate guest satisfaction skills.
• Meets with training cadre on a regular basis to support training efforts.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals and/or managers.
Evaluating Training Programs Effectiveness
• Monitors enrollment and attendance at training classes.
• Meets regularly with participants to assess progress and address concerns.
• Partners with operational leaders to assess if employees demonstrate effective technical and leadership skills.
• Reviews comment cards, guest satisfaction results and other data to identify areas of improvement.
• Measures transfer of learning from training courses to the operation.
• Ensures adult learning principles are incorporated into training programs.
Developing Training Program Plans and Budgets
• Ensures all training and development activities (department specific and general property training) are strategically linked to the organization’s mission and vision.
• Identifies performance gaps and works with managers to develop and implement appropriate training to improve performance.
• Makes any necessary adjustments to training methodology and/or re-trains as appropriate.
• Aligns current training and development programs to effectively impact key business indicators.
• Establishes guidelines so employees understand expectations and parameters.
• Develops specific training to improve service performance.
• Drives brand values and philosophy in all training and development activities.
• Incorporates guest satisfaction as a component of departmental meetings with a focus on continuous improvement.
Managing Training Budgets
• Participates in the development of the Training budget as required.
• Manages budget in alignment with Human Resources and property financial goals.
Areas of responsibility include Restaurants/Bars and Room Service, if applicable. Supervises daily restaurant operations and assists with menu planning, maintains sanitation standards and assists servers and hosts on the floor during peak meal periods. Strives to continually improve guest and employee satisfaction and maximize the financial performance in areas of responsibility. Determines training needed to accomplish goals, then implements plan.
• Attends daily ExCom meetings to give real time updates on hotel performance, address Guest Incidences and attends monthly department meetings to enhance quality training
• Presents and share weekly analysis on defect trends, guest feedback and provides recommendations on focus areas
• Record, track and communicate the progress of quality related activities in the Hotel to ExCom members, managers, associates and the Corporate Office.
• Facilitate Problem Solving meetings assuring the systematic process is adhered to, quality tools are used, and 100% resolution is achieved.
• Facilitate process improvement teams, assuring use of the systematic processes, and improvement is achievable and measurable.
• Immerses in operations to better understand issues/defects faced on the ground
• Drives several initiatives for BSA and guestVoice
• Conducts monthly audit to ensure compliance with company and brand standards
• Makes and executes the necessary decisions to keep property moving forward toward achievement of goals
• Directs property quality efforts to address critical customer requirements
Executing Quality Training Programs
• Train ExCom members and managers on problem solving, process improvement and Strategic Planning techniques.
• Develops specific training to improve service performance.
• Drives brand values and philosophy in all training and development activities
Managing Quality Tools
• Assures that management practices at all levels are aligned with quality tools
• Assures the tools for continuous improvements are in place and being utilized.
• Uses data collection methods to identify, compile, display, track, and analyze defect trends
Managing the Guest Experience
• Reviews guest feedback with leadership team and ensures appropriate corrective action is taken
• Incorporates guest satisfaction as a component of departmental meetings with a focus on continuous improvement
• Stays visible and interfaces with customers on a regular basis to obtain feedback on quality of product, service levels and overall satisfaction.
• Responds to and handles guest feedback, problems and complaints e.g. social media, TripAdvisor
More details will be discussed during the interview
- Giám sát và quản lý khu vực nhà hàng
- Phân chia ca làm việc cho nhân viên
- Giám sát và điều phối công tác chuẩn bị đầu ca và cuối ca
- Đảm bảo chất lượng phục vụ tốt nhất đến với khách hàng
- Báo cáo kết quả làm việc hàng ngày cho Cấp trên