Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Trao đổi khi phỏng vấn
1 Quản lý nhân sự F&B: Đề xuất tuyển dụng và đào tạo, chuẩn hóa nghiệp vụ, đôn đốc giám sát và đảm bảo chất lượng phục vụ của nhân viên và tạo tinh thần làm việc cho nhân viên. Xây dựng và hiện thực hóa, duy trì, cải tiến quy trình bộ phận.
2 Quản lý toàn bộ tài sản của bộ phận F&B. Kiểm soát việc thực hiện nguyên tắc xuất - nhập - tồn, kiểm soát hàng hóa nguyên liệu tồn, tránh thất thoát. Phối hợp với BP Kỹ thuật trong quá trình sửa chữa, bảo trì bảo dưỡng thiết bị hạn chế ảnh hưởng đến vận hành chung .
3 Quản lý điều hành toàn bộ hoạt động và chịu trách nhiệm về tiêu chuẩn phục vụ:
a. Kiểm soát chất lượng món ăn, trình bày trang trí các món ăn, cách thức phục vụ và định mức hạn mức theo tiêu chuẩn.
b. Kiểm soát hệ thống âm thanh, ánh sáng, điều hòa tại các oulet F&B theo tiêu chuẩn.
c. Kiểm soát hệ thống bảng nội quy, biên chức năng, cảnh báo, chỉ dẫn, bảng biển thông tin tại bếp & quầy phục vụ khách.
d. Đảm bảo chất lượng an toàn phục vụ khách, kiểm soát vệ sinh an toàn thực phẩm trong bếp, khu vực bày đồ ăn
4 Giải quyết sự cố và khiếu nại của khách, hướng đến việc đáp ứng nhu cầu của khách hàng. Tổ chức việc theo dõi đánh giá sự thoả mãn của khách theo quy trình Công ty.
5 Lập kế hoạch hoạt động tháng, tuần cho bộ phận nhà hàng và tổ chức thực hiện. Xây dựng các sự kiện và chương trình, menu đặc biệt về ẩm thực. Thực hiện & phối hợp thực hiện tốt chương trình, kế hoạch phát triển doanh thu, huấn luyện nhân viên thực hiện kế hoạch.Cùng Marketing phối hợp lên chương trình và chiến lược quảng bá.
6 Chịu trách nhiệm về doanh thu và chi phí của bộ phận. Giám sát hoạt động thu ngân, báo cáo hàng bán, kiểm soát doanh thu, các số liệu và chứng từ. Quản lý đặt bàn : theo dõi lượng khách đặt, kiểm tra việc chuẩn bị đặt tiệc. Trực tiếp lên hợp đồng và trình duyệt . Cùng bếp trưởng lên thực đơn hàng ngày và đặt tiệc.
7 Khảo sát các đối thủ cạnh tranh, cập nhật xu hướng để đề xuất, tham mưu cải tiến chất lượng sản phẩm, cách bố trí, sắp đặt, trang trí và các hoạt động các outlet. Định kỳ hoặc thường xuyên rà soát thực đơn, recipe.
8 Duy trì các kỹ năng chuyên môn cao cấp. Thực hiện tốt các nội quy, quy chế Công ty.Thực hiện các công việc khác do cấp trên giao.
'+ Xây dựng, đề xuất điều chỉnh và thực hiện ngân sách hàng năm của bộ phận đảm bảo sử dụng ngân sách tiết kiệm, hiệu quả;
+ Điều hành, giám sát toàn bộ hoạt động của các Bếp nhà hàng, Bếp bánh và Tổ tạp vụ; hịu trách nhiệm về chất lượng công việc và chất lượng món ăn của tất cả các Bếp;
+ Kiểm soát chặt chẽ lượng hàng tồn tại các kho của các bếp. Không để hàng tồn kho nhiều nhưng cũng không để tình trạng hết hàng xảy ra;
+ Tổ chức việc bảo quản hàng tại kho của các Bếp. Giám sát chặt chẽ việc bảo quản hàng hóa của các Bếp;
+ Kiểm soát việc thực hiện các tiêu chuẩn, quy trình, quy định mang tính định hướng và hướng dẫn thực hiện cho bộ phận. Đề xuất làm mới, bổ sung, hoàn thiện và cải tiến các quy trình, quy định, hướng dẫn cần thiết còn thiếu hoặc chưa hợp lý; đảm bảo tính hệ thống, hợp lý;
+ Đề xuất phương án xử lý rủi ro và ngăn chặn, giảm thiểu hậu quả. Trực tiếp xử lý các tình huống vận hành, sự cố hàng ngày tại bộ phận.
- Processes reservations by mail, telephone, telex, cable, fax or central reservation systems referral.
- Processes reservations from the sales office, other hotel departments, and travel agents.
- Creates and maintains reservation records by date of arrival and alphabetical listing.
- Determines room rates based on the selling tactics of the hotel
- Prepares letters of confirmation.
- Communicates reservation information to the front desk. Processes cancellations and modifications and promptly relays this information to the front desk.
- Handles daily correspondence. Responds to inquires and makes reservations as needed.
- Responsible for keeping accurate records about customer bookings, payments, and any additional information that hotel staff might need when interacting with a guest.
Participates in the development and implementation of business strategies for the Hotel which are aligned with Brand’s overall mission, vision values and strategies
Develops and implements revenue generation strategies that support achievement of the Hotel’s financial goals
Monitors hotel performance and forecast regularly and adjusts strategies as required
Develops the annual hotel budget in conjunction with the Executive Team and in line with Corporate Budget Instructions
Achieves market share and revenue goals
Implementation of revenue generation strategies designed to maximise revenue and yield.
Drive WRS delivery by working with Reservation Services to market the Hotel appropriately and ensure current cost structures are reflected in the database
Creates and implements marketing strategies which are designed to increase awareness in the local market.
Maintains a high level of awareness of hotel competitor set performance and local market opportunities
Leverages all brand marketing support opportunities
Maximises productivity by ensuring that sold business is aligned with the Hotel’s revenue optimization strategies
Review of all business opportunities to ensure profitability levels are acceptable
Designs and proposes programs which meet customer needs and drive demand
Develops and implements annual sales & marketing goals which are aligned with the hotel’s overall revenue goal
Implements function space allocation for group and catering bookings
Monitors productivity and revenue goals for each department team member by tracking results
Implement weekly and monthly sales and “revenue optimization” meetings
Management of Sales & Marketing P&L
Prepare the annual operating budget for Sales and Marketing
Recommends any items to be included in the capital budget and ensure adherence with the approved budget
Monitors actual versus budgeted expenses and takes corrective action where required
Develops and implements strategies and practices which support employee engagement
• Recruits and selects qualified candidates
• Provides employees with the orientation and training needed to understand expectations and perform job responsibilities
• Communicates performance expectations and provides employees with on-going feedback
• Provides employees with coaching and counseling as needed to achieve performance objectives and reach their fullest potential
• Drives employee engagement through the creation and implementation of departmental action plans
Creates 100% guest satisfaction by providing the Yes I Can! experience through performance that demonstrates the standards of genuine hospitality and exceeding guest expectations. Provides employees with the training and resources they need to maximize employee engagement and deliver Yes I Can! service and teamwork
• Communicates and reinforces the vision for Yes I Can! service to employees
• Ensures that employees provide Yes I Can! genuine hospitality and teamwork on an ongoing basis
• Provides Yes I Can! genuine hospitality and teamwork on an ongoing basis
• Seeks opportunities to improve the customer experience by seeking customer feedback and reviewing management reports and developing strategies to improve department and hotel services
• Provides employees with the tools, training and environment they need to deliver Yes I Can! service and teamwork
Adheres to brand and hotel policies and procedures
Ensure thorough understanding and revision of department policies and procedures are undertaken and followed by all existing and new department team members
Ensure all materials used to market the Hotel are in accordance with brand standards
Ensure thorough understanding of all Brand Sales and Marketing programs
Keep immediate Manager fully informed of all problems or unusual matters of significance
Maintains a high standard of personal grooming at all times in order to represent the Hotel and Company in a professional manner
Performs all duties and responsibilities in a timely and efficient manner to achieve the overall objectives of this position
Maintains a favourable working relationship with all other hotel employees to foster and promote a co-operative and harmonious working environment
Perform other duties as requested by the General Manager
• Lập kế hoạch hành động, kế hoạch định kỳ của bộ phận; thực hiện và giám sát việc thực hiện các kế hoạch này
• Kiểm tra các đề xuất mua hàng của bộ phận, đảm bảo tiết kiệm chi phí và đúng thẩm quyền phê duyệt;
• Theo dõi doanh thu, kiểm soát chi phí của Bếp, tìm các biện pháp để đảm bảo chi phí thực phẩm (food cost) không vượt chi phí quy định nhưng chất lượng và số lượng hàng hóa rau, củ, quả vẫn đảm bảo.
• Đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm và quy cách vận hành gian bếp
• Lập kế hoạch, lên thực đơn cho từng chủ đề hoặc tiệc khác nhau.
• Quản lý công việc bếp
• Phụ trách đào tạo kỹ năng & lên kế hoạch đào tạo chung
Hợp đồng ký kết: Hợp đồng lao động có thời hạn
- Trao đổi trực tiếp khi phỏng vấn
Trao đổi khi phỏng vấn
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
• Support to prepare the contents on social media of Resort (included taking the pictures, recorded videos, etc.)
• Support Marketing Communication Supervisor in planning the itinerary for KOL, visitor, fam trip, press trip.
• Complete other duties as assigned by the supervisor.