Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Set up, open and close coffee shop areas. / Sắp xếp, mở cửa và đóng cửa khu vực cửa hàng cà phê.
- Clean, sanitize coffee shop equipment and service areas. / Lau chùi, giữ vệ sinh các trang thiết bị cũng như khu vực phục vụ.
- Resolve routine problems encountered in performance of work assignments./ Xử lý các vấn đề hàng ngày và công việc được phân công
- Establish and maintain effective working relationships with others./ Thiết lập và duy trì các mối quan hệ đồng nghiệp và các mối quan hệ khác.
- Complete the other tasks and jobs which assigned by the leader / Hoàn thành các nhiệm vụ và công việc được cấp trên giao phó.
We are seeking highly motivated, self-driven individuals who are interested in providing exceptional guest service to join our team. As a Public attendant you will be cleaning and maintaining the Public areas including : Lobby, Restaurant, Meeting rooms… and making a crucial contribution to an outstanding stay experience.
Chúng tôi đang tìm kiếm những ứng viên tích cực tận tụy, chủ động trong công việc quan tâm đến công việc cung cấp dịch vụ khách hàng để cùng tham gia vào đội ngũ của chúng tôi. Công việc là vệ sinh , bảo dưỡng khu vực công cộng bao gồm, Sảnh chính, phòng họp, nhà ăn, và các khu vực công cộng khác tạo sự trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng.
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
• To be responsible for advance booking and reservations, handling guest inquiries, provides information, maintaining guest records, and creating a favorable public image over the phone.
• Aware of the resort's latest information, promotion, packages relating to rooms and other outlet to provide the guests with the correct information.
• Ensures to block rooms for any special request such as connecting, accompanied, non-smoking villas...
• Ensures to respond to all requested by telex, fax, email, letters properly within 24 hours.
• Ensures the quality of daily incoming Reservations and the arrival Reservations to provide guests the best-expected service and avoid problems that happened caused of lacking/missing information in the reservation system.
• Follows up and reconfirms the tentative reservations into actual bookings.
• Coordinates with other departments to provide the guests with the best service whenever possible.
• Handles guests' complaints if any and seek for approval or assistance of Reservation Supervisor or higher Management if the situation is out of the given authorization.
- Review and correction of daily revenue journal.
Xem xét và chỉnh sửa sổ nhật ký doanh thu hàng ngày.
- Review Revenue balance sheet weekly.
Xem xét bảng cân đối doanh thu hàng tuần.
- Control of accommodation advance deposits.
Kiểm soát tiền gửi đặt cọc tiền phòng.
- Monitoring of house banks and investments
Giám sát ngân hàng và các khoản đầu tư
- Analysis and investigation of cashier’s over and short.
Phân tích và tìm nguyên nhân các khoản tiền thừa thiếu.
- Investigation and input of bank statement data.
Điều tra và nhập dữ liệu sao kê ngân hàng.
- Bank reconciliation: agency, replacement reserve.
Đối chiếu ngân hàng: đại lý, dự phòng thay thế.
- Review of accounts payable monthly inventory reconciliation.
Xem xét các tài khoản phải trả đối chiếu với hàng tồn kho hàng tháng.
- Review of accounts payable purchases journal.
Xem xét nhật ký các tài khoản mua hàng phải trả.
- Review of travel agency commission payments.
Xem xét việc thanh toán hoa hồng cho đại lý du lịch.
- Maintenance of replacement reserve cash book.
Duy trì sổ quỹ dự phòng thay thế.
- Asset Purchase / Disposal reporting to Owners.
Báo cáo mua mới / thanh lý tài sản cố định cho chủ sở hữu.
- Review of F&B Control reconciliation and journal and interface / input to General Ledger each month end.
Xem xét đối chiếu với Kiểm soát ẩm thực và sổ nhật ký và dữ liệu kết nối / nhập liệu với sổ cái mỗi cuỗi tháng.
- Review of accounts payable and interface to General Ledger each month end.
Xem xét các tài khoản phải trả và đữ liệu kết nối với sổ cái mỗi cuỗi tháng.
- Preparation of month end journals.
Chuẩn bị các sổ nhật ký cuối tháng.
- Participation in month end review.
Tham gia xem xét báo cáo cuối tháng.
- Review and prepare final input in the General Ledger from various sources each month.
Xem xét và chuẩn bị các dữ liệu đầu vào cuối cùng để nhập vào sổ cái từ các nguồn khác nhau hàng tháng.
- Review general ledger and Financial Reports each month.
Xem xét tổng quan sổ cái và báo cáo tài chính hàng tháng.
- Prepare balance sheet record and identify and reconcile all items therein each month.
Chuẩn bị hồ sơ lập bảng cân đối kế toán và xác định và đối chiếu tất cả các khoản mục trong đó hàng tháng.
- Prepare bank reconciliation such as agency, imparts and replacement reserve.
Chuẩn bị hồ sơ đối chiếu ngân hàng như đại lý, tài khoản và dự phòng thay thế.
- Invoice all non-trade receivables.
Lên hóa đơn tất cả các khoản phải thu phi thương mại.
- Conduct Payroll Auditing.
Thực hiện kiểm toán tiền lương.
- Conduct inter-company reconciliation, payments and invoicing.
Thực hiện đối chiếu giữa các công ty nội bộ, thanh toán và lập hóa đơn.
- Prepare project status summary / Owners Asset Addition Schedule.
Chuẩn bị báo cáo tóm tắt trạng thái dự án / Lịch trình bổ sung tài sản của chủ sở hữu.
- Prepare Weekly Activity Report.
Chuẩn bị báo cáo hoạt động hàng tuần.
- Participation in the 3-month outlook, strategic plan, reforecast and budget.
Tham gia vào kế hoạch phát triển 3 tháng, kế hoạch chiến lược, tái cấu trúc và ngân sách.
- Assist in the set up and/or Review of accommodation package on system.
Hỗ trợ thiết lập và / hoặc xem xét các chương trình thuê phòng theo gói trên hệ thống.
- Assist other departments in analyzing their financial results.
Hỗ trợ các bộ phận khác trong việc phân tích kết quả tài chính của họ.
- Review travel agency commission payments.
Xem xét việc thanh toán hoa hồng cho đại lý du lịch.
- Monitor, analysis and report variations from the budget.
Theo dõi, phân tích và báo cáo các sự khác biệt với ngân sách.
- Assess work operations and prepare plans to implement change when required.
Đánh giá hoạt động công việc và chuẩn bị các kế hoạch để thực hiện thay đổi khi có yêu cầu.
Trao đổi khi phỏng vấn
Trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn
Trao đổi khi phỏng vấn
Trao đổi khi phỏng vấn
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
• Coordinate and control the overall patrolling by security guards on the resort ensuring that adequate guards are available at all times and that all areas are patrolled on a regular basis and ensure also that additional security guards are made available for events as required.
• Continually review the day to day activities and conduct of the contracted security guards and to report and record any lack of discipline or misconduct and inform the Chief of Security.
• Personally monitor all movements of hosts, visitors, contract workers, and guests in and around premises, in particular on guest floors; back-of-house areas, and the hosts entry/exit route ensuring that the security of premises and equipment is maintained.
• Monitor jetty screening to prevent the entry of unauthorized visitors to ensure that the permissive secure and that guests are not disturbed by the unwanted/ uninvited intrusions of unauthorized visitors.
• Coordinate the periodical but random, inspections of all hosts' bags, lockers, and vehicles, in conjunction with security guards and the Personnel Division if required to prevent pilfering of resort equipment or consumable stores.
• Conduct a preliminary inquiry of any incident or occurrence that is associated with security, of the Resort, its guests, visitors, vendors, and hosts and to submit a report on the inquiry to the Chief of Security.
• Record and report all acts of willful neglect of duty or breach of security regulations by any staff member, improper behavior by inebriated or drug-affected stiffer any matter which is necessary to report in the interests of security.
• Maintain a complete inventory and control of all bicycles on the island.
• Report any health or safety hazards to the Chief Security.
• Attend all staff and training meetings when directed by the Chief Security.
• Ensure that all duties are carried out in line with the Resort Policy, with high standards of personal appearance, personal hygiene, correct uniforms, and name badge as outlined in the staff handbook.
• Carry out any other duties as directed by the Chief Security.
Trao đổi khi phỏng vấn
Trao đổi khi phỏng vấn
We are seeking highly motivated, self-driven individuals who are interested in providing exceptional guest service to join our team. As a Linen Runner you will be control, provide the linen to Hotel site with high standard such : Villa, Restaurant, Meeting room…
Chúng tôi đang tìm kiếm những ứng viên tích cực tận tụy, chủ động trong công việc quan tâm đến công việc cung cấp dịch vụ khách hàng để cùng tham gia vào đội ngũ của chúng tôi. Công việc chính là quản lý, cấp phát hang vải cho khách hang cũng như khối dịch vụ khách hang với chất lượng tốt nhất như : phòng khách, nhà hang, phòng họp, hội nghị
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
Responsibilities and duties for this position shall include, but not limited to the following areas and activities. At management discretion, the direction may be given for tasks outside the scope of work described.
1. ORGANIZATION
• Must be familiar with the procedures and standards of the assigned outlet.
• Plan, control, and coordinate Outlets organization and activity.
• Apply and ensure the application of standards and procedures set by SSNVB and those resulting from the Resort’s Food and Beverage Policy.
• Participate in managing the department’s personnel in terms of hours, public holidays discipline, and training according to instructions from F&BM/AF&BM.
• Apply and ensure the application of procedures and regulations concerning hygiene and safety.
• Make sure that all material and equipment made available to the Outlet is correctly used.
• Make a concerted effort to report and control breakage.
• Participate in inventory taking at scheduled times.
• Attends and contributes to the daily Food and Beverage meeting.
• Establish the rota for the staff
2. MANAGEMENT
• According to F&BM/AF&BM instructions, implement the appropriate means to improve costs, personnel, expenses, and charges.
• Make any suggestions to F&BM/AF&BM which will improve Outlet profitability.
• Establish and maintain effective employee relations.
• Conducts, under the guidance of the F&BM, AF&BM, such functions as interviewing, hiring, employee orientation, on-the-job performance, coaching, counseling, and suspension if necessary to ensure appropriate staffing and products.
• Performs related duties and special projects as assigned.
• Controls and regulates costs associated with outlet
3. QUALITY
• Before each service, check Restaurant cleanliness and set-up.
• Make sure that host levels are adapted to predicted activity and, if need be, take the required actions to correct discrepancies.
• Participate in service as necessary to ensure agreed standards are met.
• Ensure good coordination between Restaurants and the kitchen: knowledge of the menu, suggestions, missing dishes, etc.
• Conduct pre-meal briefing.
• Take responsibility for reception and service quality, supervised directly by the F&BM/AF&BM.
• Pay attention to guests’ comments and suggestions; immediately take all required corrective measures and send remarks to F&BM/AF&BM.
• In cooperation with F&BM/AF&BM, develop initial and in-service training programs, and ensure follow-up, paying particular attention to improving reception and service quality.
• Make any suggestion to F&BM/AF&BM likely to improve service quality.
• Send daily outlet logbook to F&B office.
Trao đổi khi phỏng vấn