Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
As an Bar supervisor, you will supervise the service and delivery of menu items in assigned bar ensuring a high level of quality and consistency; make sure the bar is well-stocked and well-equipped in timely manner. Adhere to local regulations concerning health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
Be part of an effective communicating network within the team between outlets and with other departments.
Support other operations outside of assigned responsibilities when required to ensure the overall success of F&B department and of the resort.
Bạn chịu trách nhiệm theo dõi và phân công nhiệm vụ và hỗ trợ các thành viên trong nhóm thực hiện các hoạt động hàng ngày. Giám sát chất lượng dịch vụ và kiểm tra các món trong thực đơn tại nhà, nhằm đảm bảo cung cấp dịch vụ và đáp ứng sự hài lòng của khách; đảm bảo quầy Bar luôn trong tình trạng đầy đủ tiện nghi và sản phẩm để phục vụ khách. Tuân thủ các quy định của địa phương liên quan đến sức khỏe, an toàn vẹ sinh thực phẩm cũng như các chính sách và tiêu chuẩn thương hiệu.
Hãy là người kết nối giao tiếp hiệu quả trong nhóm giữa các Outlet và với các bộ phận khác.
Hỗ trợ các hoạt động khác ngoài trách nhiệm được giao khi được yêu cầu để đảm bảo thành công chung của bộ phận F&B và của khu nghỉ mát.
chịu khó học hỏi, biết lắng nghe đồng nghiệp và cấp trên, làm việc theo nhóm và cá nhân
- Chỉ đạo nhóm sales thực hiện hiệu quả chiến lược, kế hoạch bán hàng, đảm bảo đạt mục tiêu giá cước và tỷ lệ lấp đầy. Đảm bảo duy trì chất lượng dịch vụ đồng nhất tại khu vực và các tiêu chuẩn chất lượng riêng biệt phù hợp với từng khu vực hoặc đất nước cụ thể.
- Phối hợp với Tổng quản lý để rà soát dự báo tình hình kinh doanh và xây dựng các kế hoạch sales & MKT hàng năm nhằm thực hiện các mục tiêu doanh thu.
- Rà soát dữ liệu nghiên cứu thị trường, xu hướng tiêu dùng của thị trường và hiểu được phương thức hoạt động của đối thủ cạnh tranh để hỗ trợ nhân viên sales & MKT xây dựng chiến lược bán hàng, tìm kiếm các cơ hội nâng cao doanh thu và tỷ lệ lấp đầy; xây dựng các chương trình marketing dựa trên nhu cầu khách hàng.
- Đảm bảo việc sử dụng có hiệu quả hệ thống/ phương pháp quản lý doanh thu để tối đa hóa cơ hội nâng cao doanh thu và đạt mục tiêu.
- Quản lý hoạt động của nhóm sales trong bộ phận;
- Xây dựng kế hoạch ngân sách hàng năm;
- Theo dõi, báo cáo, phân tích, đánh giá, dự báo các chỉ tiêu bán hàng tại cơ sở. Đề xuất giải pháp nâng cao các chỉ tiêu tài chính;
- Đào tạo, quản lý và chịu trách nhiệm về nhân sự của bộ phận. "
- Làm việc theo sự hướng dẫn và phân công của trưởng nhóm.
- Phục vụ đồ ăn và đồ uống cho khách theo trình tự và quy trình của resort.
- Monitor front office personnel to ensure guests receive prompt, cordial attention and personal recognition.
- Supervise the Front Office team to ensure optimum occupancy and average room rate for the purpose of maximizing revenue.
- Monitor Front Office, and particularly Guest Relations personnel, to ensure Wyndham Rewards members known repeat guests and other VIPs receive special attention and recognition.
- Promote Inter-Hotel sales and in-house facilities and monitors Front Office Marketing techniques.
- Maintain inter-departmental relationships to ensure seamless customer service.
- Assume overall responsibility for maintaining standards to ensure furnishings facilities and equipment are clean, in good repair and well maintained.
- Schedule and regularly conducts routine inspections of areas under his/her control.
- Maintain knowledge of credit policies and procedures and liaise closely with Finance Department to ensure that credit procedures are properly carried out.
- Know system recovery procedures.
- Interpret computer reports
- Compile statistics for front office and provide reports relating to that area.
- Continually check the accuracy of room count.
- Approve upgrades and special amenities.
- Maintain appropriate standards of conduct, dress, hygiene, uniforms, appearance and posture of departmental employees.
- Conduct comprehensive monthly departmental meetings to include a review of procedures and events which warrants special handling and detailed information.
- Communicate to the General Manager of his/her delegate all information likely to be of interest to them such as the expected arrival and departure of VIPs and all other pertinent information.
- Maintain all procedures and adheres to them within the Wyndham guidelines; in particular with emphasis on hotel credit policy.
- In conjunction with the Emergency Response Team prepare emergency procedures upon advice from relevant authority that cover such emergencies as Fire, Power Outrage, Bomb Threat, Cyclone Warnings, etc.
- Prepare efficient work schedule for Front Office Staff, arranging holidays and vacation, taking into consideration project occupancy and forecasts and any large group movements, especially those with early or late arrivals or departures.
- Implement Career Development Program within Front Office Department.
- Work with Human Resources on manpower planning and management needs.
- Work with Director of Finance in the preparation and management of the Department’s budget.
Discussed during the interview/ Trao đổi trong quá trình phỏng vấn.
JOB SUMMARY:
This position incumbent assists the Executive Chef/Executive Sous Chef in all aspects of managing the Main kitchen and kitchen personnel, ensuring the quality preparation of all menu items and proper handling/ storage of all food items in accordance with standards.
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
Responsibilities and duties for this position shall include, but not limited to the following areas and activities. At management’s discretion, direction may be given for tasks outside the scope of work described.
SIX SENSES VISION & VALUES
• Fully understand and embrace Six Senses company vision and values and its application in all tasks associated with the incumbent’s duty.
• Adhere to all Six Senses brand standards ensuring successful communication across all levels of the Kitchen operation.
PEOPLE
• Ensures that all the vacancies in the Kitchen are reported to the Executive Chef and filled as per Kitchen Manning
• Manages, schedules, assigns, train, disciplines, and monitors the work of culinary and stewarding hosts (cooks, stewards). Instructs hosts in new methods, techniques, and procedures in fine dining preparation.
• Supervises culinary hosts, participates in the training and development of hosts, and provides performance appraisals and disciplinary action.
• Must be able to effectively delegate and execute orders given by the Executive Chef/Executive Sous Chef
• Provide leadership by delegating tasks, responding to staff inquiries and providing overall direction to section employees under the Executive Chef’s supervision
PRODUCT
• To be thoroughly familiar with all Kitchen procedures and standards of the resort
• Monitors and ensures compliance with recipe specifications
• Establish and maintain internal controls to ensure compliance with regulations, policies and procedures.
• Evaluates the quality of raw food and finished products with attention to presentation and quality.
• Effectively maintains sanitation code adherence in all areas of kitchen and storage.
• Creates menu and meal planning and maintains portion and food cost controls. Works closely with the Executive Chef to develop seasonal a la carte menus, holiday menus and special event menus as required. Develops daily specials in accordance with market trends, member preferences and nutritional consideration; create recipes, determine appropriate ingredients and specify individual serving portions for each recipe.
• Monitors, participates and coordinates preparation of food and supply orders; estimates food, supply, equipment, and host requirements according to menus and estimates number to be served in a fiscally responsible manner.
• Inspects equipment and facilities to assure proper use, safety, maintenance, and sanitation.
+ Thực hiện checklist các công việc của cơ sở theo tần suất quy định cũng như đặc thù riêng của từng bộ phận
+ Đảm bảo vệ sinh cơ sở hạ tầng, cảnh quan môi trường tại khu vực phục vụ khách/ khu văn phòng đạt tiêu chuẩn
+ Kết hợp với các bộ phận liên quan xử lí các sự cố phát sinh trên sân một cách kịp thời , có phương án cứu nạn nhanh chóng, hiệu quả để đảm bảo chất lượng dịch vụ trong phạm vi của mình
+ Đề xuất các giải pháp và báo cáo lên CBLĐ lên cấp trên trong trường hợp ngoài khả năng xử lý để nhận được chỉ đạo kịp thời
+ Thực hiện báo cáo và các công việc phát sinh theo phân công của CBLĐ cấp trên
+ Kiểm soát các khu vực Green, Tee, Fairway đảm bảo cỏ cắt đúng tiêu chuẩn và đạt chất lượng. Luôn thay đổi vị trí các hố cờ, thay đổi bẫy cát… để đem lại cảm giác lạ cho khách chơi
+ Lên kế hoạch và giám sát việc thực hiện bảo dưỡng cỏ định kỳ
+ Kiểm soát sát độ dày của cát ở bunker, đảm bảo sân không có cỏ dại, cát bunker đều, mõm bunker cắt sắc nét.
+ Tổ chức triển khai chương trình hành động, kế hoạch định kỳ của Bộ phận CQMT;
+ Giám sát, tổ chức triển khai và đảm bảo việc tưới nước, cắt cành được thực hiện theo đúng lịch;
+ Giám sát, đảm bảo khu vực xung quanh được vệ sinh sạch sẽ;
+ Xây dựng và đề xuất điều chỉnh và thực hiện ngân sách hàng năm của bộ phận;
+ Kiểm soát việc thực hiện các tiêu chuẩn, quy trình, quy định mang tính định hướng và hướng dẫn thực hiện cho bộ phận. Đề xuất làm mới, bổ sung, hoàn thiện và cải tiến các quy trình, quy định, hướng dẫn cần thiết còn thiếu hoặc chưa hợp lý; đảm bảo tính hệ thống, hợp lý;
+ Lường trước các nguy cơ rủi ro trong hệ thống vận hành của bộ phận và đề xuất phương án xử lý sớm, ngăn chặn và giảm thiểu hậu quả. Trực tiếp xử lý các tình huống vận hành, sự cố hàng ngày tại bộ phận;
+ Quản lý, sắp xếp nhân sự theo tình hình hoạt động của khách sạn. Chủ động điều động nhân sự một cách hiệu quả trong bộ phận mình."
1. Kitchen Operations
• Control of quality and quantity of produced items
- Controls quantity by adjusting production according to projected covers, using functions sheets, etc.
- Controls quality of produced product by overseeing preparation and maintenance of recipe cards.
- Controls portion and presentation.
- Obtains guest feedback by maintaining active presence in outlets during operating hours.
- Actively involves self in the quality checking of received goods.
- Suggests to Purchasing appropriate suppliers for goods needed for production.
- Directly involved in food cost forecasting and control.
- Regularly reviews existing menus and cycles with Executive Sous Chef and DOFB and Asst. DOFB Proposes new items, and coordinates menu development.
• Menu Planning & Theme Events
- Encourages team to come up with new ideas regarding menu items.
- Is directly involved in menu construction and engineering.
• Quality Standards
- Participates in creating special projects, themes, and festivals.
- Organizes backdrops for photo sessions.
• Market List
- Purchases items / decors needed for theme buffets.
- Sets and maintains service standards by:
Clearly describing standards
Constantly comparing Performance to standards.
Makes / collates Kitchen market list on a daily basis.
• Others
- Responsible for kitchen outlet operations
2. Food Safety Management System
- While striving to produce food and beverage that are of international standard in taste and presentation, ensures full, strict and consistent implementation of policies, procedures and practices related to Food Safety Management System (FSMS), including but not limited to ingredients safety and control, temperature control and food handling.
- Practices self-discipline (and mobilizes own team) in implementing and safeguarding Food Safety Management System (FSMS) standards.
3. Human Resources
• Motivating Staff
- Motivates staff by providing positive feedback and reinforcement.
- Seeks out employee concerns and offers assistance.
• Duty Roster / Scheduling
- Oversees scheduling of kitchen staff to ensure maximum productivity.
• Staff Selection and Placement
- Assists Executive Sous Chef in determining staffing levels per section.
• Performance Appraisal
- Makes recommendation on staff movements.
- Monitors performance of kitchen staff and communicates this to each staff on a regular basis through one-on-one counseling.
- Documents performance of kitchen staff through the annual performance review.
• Staff Discipline
- Ensures that kitchen staff adhere to the rules and regulations of the Resort by:
Familiarizing self with the rules
Communicating rules / standards
Monitoring implementation of rules/standards
Effective coaching / counseling and, if needed, disciplinary procedures when rules / standards are violated.
DAILY JOB DUTIES
• Inspects all kitchen outlets to ensure sufficient manning and maximum productivity.
• Ensures all correspondences are properly handled and responses sent out within acceptable timelines.
• Monitors supplies to prevent shortage of ingredients and other materials.
• Ensures implementation of Food Safety Management System (FSMS) policies, procedures and standards.
• Practices and role-models the Guiding Principles and the Core Values of Alma Resort.
• Become environmental friendly, reduce waste, recycle when possible, and reuse whenever applicable.
• Must be familiar with the CSR initiatives, Policies and Procedures, Guidelines, Rules and Regulations per CSR, including and not limited to CSR initiatives of the local and national government.
• Ensures compliance and application for all CSR job related decisions and activities, in relation to achieving the hotels CSR goals and objectives.
The above areas, responsibilities and activities reflect the items considered necessary to describe the principal functions of the job identified and shall not be construed as a detailed description of all the work requirements that maybe inherent in the job.
As an Financial Controller, you will lead the various sections of the Finance Department and are responsible for the day to day accounting duties.
As an Financial Controller, you will be preparing periodic management reports on the financial performance of the Hotel, assist the Financial Controller in preparing full and accurate forecasting and budgeting proposals within the hotel and ensuring that the Finance team provide month-end closing and all other required management reports. Through implementation and maintenance of adequate systems of internal control, you will be ensuring that financial regulations are strictly adhered to. You will be working with the team to assure that balance sheets precisely reflect assets and liabilities of the hotel and designing and implementing internal control procedures. You will be working with external/ internal auditors and assist with year-end audit preparations and drafting of financial statements.
Là Kiểm soát tài chính/ Kế toán trưởng, bạn sẽ là người lãnh đạo các bộ phận khác nhau của Phòng tài chính và chịu trách nhiệm về các nhiệm vụ kế toán hàng ngày.
Chuẩn bị báo cáo quản lý định kỳ về hiệu quả tài chính của Khách sạn, hỗ trợ Kiểm soát viên tài chính chuẩn bị các đề xuất dự báo và ngân sách đầy đủ và chính xác trong khách sạn và đảm bảo rằng nhóm tài chính cung cấp kết thúc cuối tháng và tất cả báo cáo quản lý cần thiết khác. Thông qua việc thực hiện và duy trì các hệ thống kiểm soát nội bộ đầy đủ, bạn sẽ đảm bảo rằng các quy định tài chính được tuân thủ nghiêm ngặt. Bạn sẽ là người làm việc với nhóm để đảm bảo rằng bảng cân đối phản ánh chính xác tài sản và nợ của khách sạn và thiết kế và thực hiện các thủ tục kiểm soát nội bộ. Bạn sẽ làm việc với các kiểm toán viên bên ngoài / nội bộ và chuẩn bị kiểm toán cuối năm và soạn thảo báo cáo tài chính
- Số lượng cần tuyển: 01
- Loại hợp đồng: Hợp đồng lao động có thời hạn
- Mức lương: Thỏa thuận theo năng lực
Cần thường xuyên kiểm tra và đánh giá chất lượng dịch vụ và công việc của bộ phận mình đưa ra các giải pháp cải tạo và nâng cấp chất lượng dịch vụ; đảm bảo tất cả các dịch vụ cung cấp tới khách hàng đạt tiêu chuẩn của thương hiệu.
1. Công việc chuẩn bị
- Kiểm soát chất lượng nguyên liệu đầu vào của các bếp.
- Kiểm soát các yêu cầu mua hàng, đăt hàng đản bảo việc nhập/ xuất thực phẩm theo định mức tồn kho và chất lượng theo quy định.
2. Tiêu chuẩn phục vụ
- Kiểm soát chất lượng, hình thức trang trí các món ăn phục vụ khách đảm bảo theo tiêu chuẩn thương hiệu.
- Xác suất kiểm soát việc tuân thủ thực đơn, recipe.
- Tiếp nhận thông tin từ Giám đốc Ẩm thực Chuỗi để triển khai nhanh chóng các hoạt động hệ thống hóa và chuẩn hóa các hoạt động của bếp và nhà hàng trên toàn hệ thống.
3. Vệ sinh An Toàn Thực Phẩm
- Kiểm soát duy trì tiêu chuẩn vệ sinh an toàn thực phẩm (ISO 22000).
4. Chế biến món ăn
- Tổ chức trình bày, trang trí quầy buffet theo chủ đề, giám sát độ chuẩn hóa của món ăn.
5. Dịch vụ Chăm sóc khách hàng (Xử lý vấn đề của khách hàng)
- Phối hợp với quản lý nhà hàng xử lý các vấn đề liên quan tới khách hàng khi có yêu cầu