Tổng hợp việc làm cho sinh viên Học viện Ngân hàng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Nhận chứng từ, kê khai thuế, làm sổ sách, lập báo cáo tài chính cho các doanh nghiệp;
- Cập nhật kịp thời các nghiệp vụ vào phần mềm kế toán (Fast, Misa);
- Thực hiện sổ sách theo luật kế toán và quy định của Công ty
- Đảm bảo chính xác các nghiệp vụ kế toán phát sinh;
- Tư vấn các nghiệp vụ, hỗ trợ chính sách, thủ tục về thuế, kế toán trong khi thực hiện cung cấp dịch vụ;
- Soát xét BCTC, rà soát rủi ro thuế, kiến nghị phương án xử lý thuế;
- Tham gia đào tạo chuyên môn, nghiệp vụ;
- Các công việc khác theo sự phân công của cấp trên
- Quản lý toàn bộ công việc hàng ngày của trung tâm Games
- Hướng dẫn, chỉ đạo nhân viên các bộ phận quy trình làm việc, phân công vị trí và nhiệm vụ trong ca.
- Sắp xếp lịch làm việc hàng tháng của nhân viên.
- Báo cáo doanh thu hàng ngày và các báo cáo liên quan khác.
- Các công việc khác theo yêu cầu cấp trên.
- Quản lý và theo dõi chặt chẽ công nợ phải thu của công ty sau khi ký hợp đồng, đọc kỹ các điều khoản hợp đồng, nẵm rõ các đợt thanh toán
- Nắm bắt cụ thể tình hình tồn đọng của từng công trình, đảm bảo quản lý công việc hiệu quả. Phải nhiệt tình thúc đẩy các bên (nội bộ) để hoàn thành nốt các công việc tồn đọng
- Gọi điện và thực hiện các cuộc gặp với khách hàng (nếu cần) để thúc đẩy quá trình thu tiền, đồng thời vẫn phải duy trì được mối quan hệ tốt đẹp với khách hàng.
Food and Beverage Trainee will be required to conduct their duties in a courteous, safe and efficient manner, in accordance with the hotel’s policies and procedures, ensuring that a high level of service is maintained.
• Welcome guests in a friendly and professional way
• Escorting guests & seating guests by finding a clean, available table; pulling out chairs; placing clean/current menu in front of guest, etc.
• Guide guests through the restaurant and provide any needed assistance.
• Move and arrange tables, chairs, and settings and organize seating for groups with special needs.
• Know and able to arrange with team all set-up style as per guests’ requirement for example: classroom, banquet, buffet, U-shape
• Ensure place settings are appropriate and each guest has a napkin, clean silverware, and any other item that is part of the standard place setting.
• Check menus to ensure they are current, clean, plentiful, and wrinkle-free.
• Maintain cleanliness of work areas throughout the day, practicing clean-as-you-go procedures.
• Learn & practice the service sequence
• Presenting menu
• Taking order of food for guests
• Set up, stock, and maintain work areas.
• Ensure cleanliness and presentation of all china, glass, and silver prior to use.
1. Trong công ty
- Đại diện phòng marketing, đại diện giám đốc làm việc với nhà cung cấp, đánh giá tham mưu cho giám đốc về hình ảnh thiết kế mẫu mã sản phẩm (chỉ đánh giá, nhân viên thiết kế sẽ đi vào làm chi tiết)
- Phối hợp với phòng kinh doanh để lên các chương trình bán hàng theo tuần/tháng/quý/năm, các chương trình hỗ trợ đại lý trước, trong và sau bán hàng
- Phối hợp với phòng tài chính để lên kế hoạch tài chính cho phòng marketing
- Lên kế hoạch marketing sản phẩm theo từng tháng/quý
- Lưu trữ, quản lý tài nguyên marketing của công ty
- Phối hợp với phòng nhân sự lên kế hoạch tuyển dụng thành viên của phòng marketing
- Thực hiện các báo cáo thường xuyên với cấp trên
2. Bên ngoài công ty
- Làm việc trực tiếp với agency để chạy chương trình theo kế hoạch của công ty
- Quản lý ngân sách, đánh giá mức độ hiệu quả của đội agency
3. Các bộ phận làm việc cùng
- Ban giám đốc
- Phòng Nhân sự, Kinh doanh, Tài chính, Kỹ thuật
4. Mục tiêu công việc đối với phòng marketing
- Xây dựng phòng marketing đầy đủ các vị trí
- Đưa hình ảnh của sản phẩm, thương hiệu KBC đến rộng rãi người tiêu dùng
- Nghiên cứu thị trường, phát triển KBC trong nước và nước ngoài
• Ensure analysis administrative data is correct, from which to make the management report to higher management.
• Based on each department’s KPIs, provide specific analysis result of the each department performance and propose suggestion to the higher management level.
• Periodically and irregularly reports, analyze the hotel's business results (including hotel revenue and expenses), provide recommendations to the general manager in order to ensure optimal operating results.
• Ensure the Accounting and Finance department's operating budget complies with the rights policy/limits, whereby the costs must be controlled and approved in the right process.
• Ensure that the Finance - Accounting department of the hotel complies with the process of accounting standard
• Support the DOF in accounting reports in relation to Area, and government agencies; ensure accuracy, completeness and timeliness.
- Triển khai bản vẽ thiết kế sơ bộ và Bản vẽ thi công hệ thống cơ điện (hệ thống điện, nước,, PCCC, HVAC,…..).
- Bóc tách khối lượng vật tư cần thiết phục vụ công tác chào giá, thi công.
- Giám sát các tổ đội thi công, theo dõi, phát hiện các sai sót, tồn tại và đưa ra các phương án giải quyết kịp thời.
- Làm việc với chủ đầu tư, tư vấn giám sát về việc tiến độ, hồ sơ, thi công trên hiện trường theo sự chỉ đạo của chỉ huy trưởng.
- Xin báo giá và chuẩn bị mẫu vật tư ; Kiểm soát đơn hàng về, nghiệm thu vật tư đầu vào;
***Địa điểm làm việc: Văn phòng Hà Nội và Có thể đi công tác tại các công trình miền Bắc
- Trực tiếp thực hiện các phần hành kế toán: hạch toán các bút toán định kỳ, phiếu kế toán tổng hợp, bút toán phân bổ, kết chuyển…
- Kiểm tra, đối chiếu số liệu giữa các đơn vị nội bộ, giữa chi tiết và tổng hợp.
- Quản lý tổng quát công nợ của toàn công ty thông qua kế toán công nợ.
- Lập báo cáo tài chính các báo cáo giải trình chi tiết.
- Hướng dẫn xử lý và hạch toán các nghiệp vụ kinh tế kế toán.
- Kiểm tra và giám sát việc luân chuyển hàng hóa tồn kho, thời gian tồn kho tại từng kho thông qua Kế toán kho
- Tham gia phối hợp công tác kiểm tra, kiểm kê TSCĐ
- Giải trình số liệu và cung cấp hồ sơ, số liệu cho cơ quan thuế, kiểm toán, thanh tra theo yêu cầu.
- Lập tờ khai thuế tháng/quý
- Báo cáo quyết toán thuế cuối năm.
• Reports directly to and communicates with the Front Office Manager on all pertinent matters affecting guest service and hotel operations.
• Provides functional assistance and direction to all departments.
• Cooperates, coordinates and communicates with other hotel departments as required.
• Reacts to situations to ensure guests receive prompt attention and personal recognition throughout the hotel
• Responds to guest needs and resolves related problems
• Supervises and directs Reception and Reservations personnel.
• Supports and assists Front Office personnel and all departments at peak periods.
• Ensures VIPs and priority club guests receive special attention
• Inspects front of house and back of house regularly for cleanliness.
• Assists Guest Relations in greeting, rooming, and sending off VIP guests.
• Monitors appropriate standards of conduct, uniform, hygiene, and appearance of staff.
• Provides input for Front Office meetings.
• Promotes inter-hotel sales and in-house facilities.
• Checks billing instructions and monitors guest credit
• Analyses and approves discounts and rebates.
• Analyses the rate variance report to ensure rooms revenue control
• Takes action with the Property Management Systems (PMS) in emergency situation.
• Fully conversant with all hotel emergency procedures.
• Ensures front line staff complies with FIT marketing techniques and maximize sales.
• Works with Superior and Human Resources on manpower planning and management needs
• Works with Superior and Director of Finance in the preparation and management of the Department’s budget.
- Biên dịch tài liệu, văn bản, hợp đồng của khách hàng tiếng Trung gửi đến Công ty và ngược lại.
- Công việc trao đổi cụ thể trong phỏng vấn
JOB SPECIFIC TASKS
1. Safety and Security
• Follow property specific procedures for handling emergency situations (e.g., evacuations, medical emergencies, natural disasters).
• Report work related accidents, or other injuries immediately upon occurrence to manager/supervisor.
• Follow company and department safety and security policies and procedures to ensure a clean, safe, and secure environment.
• Identify and correct unsafe work procedures or conditions and/or report them to management and security/safety personnel.
• Maintain awareness of undesirable persons on property premises.
3. Guest Relations
• Address guests' service needs in a professional, positive, and timely manner.
• Actively listen and respond positively to guest questions, concerns, and requests using brand or property specific process to resolve issues, delight, and build trust.
• Anticipate guests' service needs, including asking questions of guests to better understand their needs and watching/listening to guest preferences and acting on them whenever possible.
• Engage guests in conversation regarding their stay, property services, and area attractions/offerings.
• Provide assistance to individuals with disabilities, including assisting visually, hearing, or physically-impaired individuals within guidelines (e.g., escorting them when requested, using words to explain actions, writing directions on paper, moving objects out of the way, or offering access to Braille or TDD phones).
• Answer, record, and process all guest calls, requests, questions, or concerns.
• Receive, record, and relay messages accurately, completely, and legibly.
• Contact appropriate individual or department (e.g., Bellman, Front Desk, Housekeeping, Engineering and Loss Prevention) as necessary to resolve guest call, request, or problem.
• Process room service orders, answer questions on menu selection; record transactions in point-of-sale system, process payment and run cashier reports at end of shift.
• Accept and record wake-up call requests and deliver to appropriate department.
• Log all guest requests, incidents, and adjustments customer relationship management (CRM) system to allow for proper tracking and documentation of guest problems and solution.
• Respond to special requests from guests/residents with unique needs.
• Follow up with guests to ensure their requests or problems have been met to their satisfaction.
• Supply guests/residents with directions and information regarding property amenities, services, and hours of operation, and local areas of interest and activities.
• Identify and explain hotel features to guests (e.g., use of room key, ice and vending areas, in-room safe, hotel services).
4. Communication
• Answer telephones using appropriate etiquette including answering the phone within 3 rings, answering with a smile in one's voice, using the callers' name, transferring calls to appropriate person/department, requesting permission before placing the caller on hold, taking and relaying messages, and allowing the caller to end the call.
• Speak to guests and co-workers using clear, appropriate and professional language.
• Exchange information with other employees using electronic devices (e.g., pagers and two-way radios, email).
• Operate telephone switchboard station in order to answer telephone calls.
• Process guest requests for wake-up calls, screening calls, do not disturb, call forwarding, conference calls, TDD relay calls, and non-registered guest calls.
• Instruct guests on how to access the internet and guest room entertainment features (e.g., streaming video).
• Monitor busy or unanswered lines, check back with callers on hold to update status, and offer to take a message.
• Test communications equipment and ensure it is working properly.
- Kiểm soát chất lượng NVL đầu vào
- Kiểm soát chất lượng hàng sản xuất tại công ty tuân theo tiêu chuẩn bản vẽ
- Tổng hợp các số lượng kiểm tra và thống kê NG tại vị trí được phụ trách.
- Xử lý và theo dõi các thông tin liên quan đến phản hồi khách hàng về chất lượng sản phẩm tại vị trí kiểm tra.
- Đôn đốc, kiểm soát phản hồi thông tin NG tới bộ phận sản xuất hoặc NCC để nâng cao chất lượng sản phẩm.
- Các công việc khác theo sự phân công của Tổ trưởng, Trưởng phòng
- Làm việc tại Megasun Group – một trong những tập đoàn đi đầu trong lĩnh vực mẹ và bé;
- Có cơ hội giao lưu, học hỏi, làm việc với các chuỗi, đại lý ngành mẹ và bé trên toàn quốc;
- Training online/ offline cho đội ngũ nhân sự của chuỗi, đại lý về chuyên môn, các tiêu chuẩn (tài liệu) đã được xây dựng.
- Báo cáo kết quả hoạt động đào tạo cho ban giám đốc theo định kỳ hoặc theo yêu cầu đột xuất của ban giám đốc.
- Các công việc khác theo sự phân công của cấp trên
- Thời gian làm việc: Từ T2 đến hết sáng T7 hàng tuần.
- Đi công tác các tỉnh cùng team theo kế hoạch (Có lương, công ty bao ăn ở đi lại)