Tổng hợp việc làm cho sinh viên Học viện Ngân hàng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Purpose of Job / Job Summary:
Represents the hotel to the guest throughout all stages of the guest's stay. Determinate's a guest's reservation status and identifies how long the guest will stay. Helps guests complete registration cards and then assigns rooms, accommodating special requests whenever possible.
Verifies the guest's method of payment and follows established credit-checking procedures. Places guest and room information in the appropriate front desk racks and communicates this information to the appropriate hotel personnel
Key Responsibilities / Duties:
• Register guests and assigns rooms. Accommodates special requests whenever possible.
• Assists in pre-registration and blocking of rooms for reservations.
• Thoroughly understand and adheres to proper credit, check- cashing, and cash handling policies and procedures.
• Understands room status and room status tracking.
• Knows room locations, types of rooms available, and room rates.
• Must be sales-minded. Presents options and alternatives to guests and offers assistance in making choices.
• Uses suggestive selling techniques to sell rooms and to promote other services of the hotel.
• Knows the location and types of available rooms as well as the activities and services of the property.
• Coordinates room status updates with the housekeeping department by notification housekeeping of all checkouts, late checkouts, early check-ins, special requests, and day use rooms.
• Possesses a working knowledge of the reservations department. Takes same day reservations and future reservations when necessary. Knows cancellation procedures.
• Maintains guest room key storage, and maintains and supervises access to safe deposit boxes.
• File room keys (only for manual room key hotels)
• Knows how to use front office equipment.
• Process guest check-outs.
• Performing cashier related functions like posting charges to guest accounts, raising paid out's, currency exchange,
• Follows procedures for issuing and closing safe deposit boxes used by guests.
• Works closely with the housekeeping department in the keeping room status reports up to date and coordinates requests for maintenance and repair work.
• Uses proper telephone etiquette.
• Performs cashiering tasks like bill/invoice settlement, posting charges to the guest, paid out's, Foreign currency exchange etc.
• Uses proper mail, package, and message handling procedures and record details in the courier mail register.
• Advise guest of any messages, mail, faxes, etc. received for them.
• Inform guest of the room safe and mini-bar key and room key procedures.
• Issue parking passes/validate valet parking tickets.
• Communicate services and amenities of the hotel to guests.
• Obtain proper identification for tax-exempt guests and attach the form to registration card.
• Assist guest and transport their luggage to the room.
• Be aware of daily activities and meetings taking place in the hotel.
• Attends department meetings.
• Reports any unusual occurrences or requests Supervisor/ Duty Manager.
• Knows all safety and emergency procedures, Is aware of accident prevention policies.
• Maintains the cleanliness and neatness of the front desk area.
• Understand that business demands sometimes make it necessary to move employees from their accustomed shift to other shifts.
• Advise guest of any messages, mail, faxes, etc. received for them.
- Công việc chính:
* Công việc hàng ngày: Đối chiếu, kiểm soát chứng từ mua bán hàng ngày, số liệu X-N-T. Cập nhật sổ quỹ, tài khoản ngân hàng, theo dõi dòng tiền. Cập nhật dự trù theo đơn đặt hàng (nếu có).
* Công việc định kỳ: theo dõi, đối chiếu công nợ với khách hàng và NCC. Xuất hóa đơn VAT. Thu hồi công nợ khách hàng. Dự báo dòng tiền. Tổng hợp, đối chiếu chiết khấu với khách hàng. Thực hiện các báo cáo theo quy định và yêu cầu từ cấp trên.
- Kiểm tra, soát xét tính hợp lệ, hợp lý của các chứng từ liên quan tới phần hành kế toán.
- Quản lý, giám sát chức năng các kế toán viên với vai trò hướng dẫn, kiểm tra về chuyên môn nghiệp vụ.
- Trách nhiệm:
* Đảm bảo tính chính xác và kịp thời của số liệu.
* Quản lý các khoản thu - chi, công nợ, đảm bảo dòng tiền cho Công ty, cảnh báo nợ xấu.
* Phối hợp vận hành bộ phận kế toán hoạt động hiệu quả.
- Hỗ trợ Kế toán trưởng, cấp trên xây dựng, cải tiến, cải thiện các quy trình kế toán giúp việc thực hiện công việc được diễn ra nhanh chóng, hiệu quả, hạn chế sai sót. Đưa ra các kế hoạch công việc phù hợp.
- Sắp xếp lưu trữ, bảo quản sổ sách, chứng từ, hồ sơ tài liệu liên quan một cách khoa học, hợp lý, thuận lợi trong việc kiểm tra lại và cung cấp thông tin khi cần thiết.
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của cấp trên.
-Kiểm tra đối chiếu số liệu giữa các đơn vị nội bộ, dữ liệu chi tiết và tổng hợp.
-Kiểm tra các định khoản các nghiệp vụ phát sinh.
-Kiểm tra sự cân đối giữa số liệu kế toán chi tiết và tổng hợp
-Kiểm tra số dư cuối kỳ có hợp lý và Khớp đúng với các báo cáo chi tiết.
-Hạch toán thu nhập, chi phí, khấu hao,TSCĐ,công nợ, nghiệp vụ khác, thuế GTGT và báo cáo thuế khối văn phòng CT, lập quyết toán văn phòng cty.
-Theo dõi công nợ khối văn phòng công ty, quản lý tổng quát công nợ toàn công ty. Xác định và đề xuất lập dự phòng hoặc xử lý công nợ phải thu khó đòi toàn công ty.
-In sổ chi tiết và tổng hợp khối văn phòng, tổng hợp công ty theo qui định.
-Lập báo cáo tài chính theo từng quí, 6 tháng, năm và các báo cáo giải trình chi tiết.
-Hướng dẫn xử lý và hạch toán các nghiệp vụ kế toán.
-Tham gia phối hợp công tác kiểm tra, kiểm kê tại các đơn vị cơ sở.
-Cải tiến phương pháp hạch toán và chế độ báo cáo.
-Thống kê và tổng hợp số liệu kế toán khi có yêu cầu.
-Cung cấp số liệu Cho Ban Giám Đốc hoặc các đơn vị chức năng khi có yêu cầu.
-Giải trình số liệu và cung cấp hồ sơ, số liệu cho cơ quan thuế, kiểm toán, thanh tra kiểm tra theo yêu cầu của phụ trách phòng KT-TV.
-Kiến nghị và đề xuất biện pháp khắc phục cải tiến
-Lưu trữ dữ liệu kế toán theo qui định.
Purpose of Job / Job Summary for Duty Manager
The Front Office Supervisor will primarily provide a support role while assisting with frontline operations. The Front Office Supervisor will be responsible for both administrative and guest related issues. These experiences will refine and develop the skills necessary for agents to assume a Front Office management role. This position will work closely with the Duty Manager or higher management level, primarily the Front Arm, and become a primary resource for them. This will allow the Duty Manager or higher management level to step away from a "Checklist task orientated" day and focus on the managerial aspects of the job.
• To ensure that guests are greeted, checked in and allocated rooms promptly and courteously.
• To ensure that check-in procedures are strictly adhered to and that the correct address and charge out details are obtained from each guest.
• To ensure that rooms have been serviced and maintained to the standards established by the Company.
• To ensure that all charges are correctly entered on the guest's bill and that this is up to date at all times.
• To hold regular performance appraisals with all staff, identifying areas for development and training needs and ensuring that this training is affected.
• To ensure that the most suitably qualified person is appointed in the event of a vacancy - wherever possible this should be an internal promotion.
• To ensure accurate and timeliness submission of all reports and administrative work.
• Deal effectively with any guest comments and or / complaints.
• Assist with the sell strategy on sold out nights/ Manage and balance daily room inventory
• Monitor and prepare weekly, monthly report to General Manager.
• Monitor, process and track daily "no shows'.
• Send out package report and action any special amenities associated with packages.
• Ensure daily departures and arrivals are reviewed VIP's and groups.
• Assist with emergency procedures.
• Observe, predict and respond to Front Office operation and Hotel activity.
• Daily checklist is completed according to department standards.
Purpose of Job / Job Summary for Duty Manager
As a Duty Manager you are responsibilities include overseeing daily operations, ensuring employee productivity, monitoring efficiency of all processes and creating a positive work environment for employees. You will also meet regularly with upper management to stay up-to-date with organizational changes, issues and improvements.
Key Responsibilities / Duties for Assistant Sales Manager
• Keep track of monthly, quarterly and yearly target.
• Work with management to assess and improve processes and policies.
• Monitor and report on revenue and cash flow.
• Monitor and prepare weekly, monthly report to General Manager
• Assist in supervising the front desk function; ensure staff is properly trained including service expectations, hotel facilities and services, local directions, property management and reservations systems, safety and emergency procedures, etc.
• Assists in scheduling staff according to labor standards and forecasts occupancy; assigns daily work tasks to employees; and monitors labor costs to stay within departmental budget.
• Monitor performance and recommend corrective or disciplinary action. Alert management of potentially serious issues.
• Up-sell rooms where possible to maximize hotel revenue.
• Accurately process all cash and credit card transactions in accordance with established procedures including but not limited to posting all charges, completing cashier or other reports, preparing deposit, and counting/securing assigned bank.
• Ensures adherence to procedures for hotel accounting, credit control, handling of financial transactions, securities of monies, guest security and emergency procedures as established
• Routinely check in/check-out guests, answer phones, take reservations and assist staff with job functions.
• Promote hotel services, facilities and outlets; provide guests with information such as local attractions and directions to increase guest satisfaction.
• Training employees based on SOPs and experiences to meet company / brand standards and achieve customer satisfaction.
• Propose additional training materials to General Manager based on daily operations to ensure smooth running and to achieve customer satisfaction.
• Complete opening and closing shift duties and communicate any outstanding guest requests or issues to management that may require additional monitoring or follow-up.
• Respond appropriately to guest complaints/requests. Make appropriate service recovery gestures in accordance with established guidelines.
• Promote teamwork and quality service through daily communication and coordination with other departments.
• Perform other duties as assigned which may include guest room tours, concierge services, special guest requests, etc.)
Kế toán Tổng Hợp
- Tổ chức hạch toán theo đúng quy định kế toán
- Quản lý hóa đơn chứng từ, lưu trữ bảo mật dữ liệu kế toán, in sổ sách kế toán theo quy định.
- Kiển tra đối chiếu số liệu giữa các đơn vị nội bộ, dữ liệu chi tiết, tổng hợp.
- Theo dõi quản lý tài sản, công nợ, nguồn vốn Công ty. Tư vấn cho lãnh đạo để nâng cao yêu cầu quản lý.
- Tập hợp lưu trữ chứng từ hạch toán phiểu kế toán từ các kế toán viên.
- Lập báo cáo tài chính Quản trị nội bộ hàng tháng, hàng quý, 6 tháng, hàng năm gửi ban giám đốc và giải trình chi tiết đúng thời hạn.
- Kiểm tra kế toán công nợ phải thu, phải trả, tạm ứng của các kế toán viên.
- Chịu trách nhiệm cung cấp, giải trình các hồ sơ chứng từ khi có yêu cầu của đơn vị kiểm toán, lãnh đạo Phòng và Công ty.
- Thực hiện kiểm tra, đối chiếu tính hợp lý, hợp lệ của hóa đơn, chứng từ và cập nhật lên phần mềm kế toán. Đồng thời đảm bảo việc hạch toán được thực hiện chính xác, trung thực và đầy đủ chế độ kế toán và quy định của Pháp luật hiện hành.
- Kết hợp bên phòng thiết kế tính giá thành công trình, hạng mục theo công trình.
-Thực hiện việc ghi nhận doanh thu cho các công trình ,dự án đúng tiến độ và quy định.
- Các công việc khác liên quan đến chuyên môn do lãnh đạo đưa ra.
Kế Toán Nội Bộ
- Nhận hồ sơ thanh toán, kiểm tra & trình thanh toán kịp thời cho các đơn vị liên quan đến công tác quản lý tại văn phòng, vận hành tại dự án, các khoản thanh toán cho nhà thầu tại các dự án.
- Kết hợp với các đơn vị để hạch toán, hoàn thiện hồ sơ thanh toán khi cần thiết.
- Phối hợp với các phòng ban lập kế hoạch dòng tiền tuần/tháng.
- Rà soát số dư quỹ tiền mặt, số dư tài khoản ngân hàng tại các đơn vị.
- Rà soát, đối chiếu số dư công nợ tạm ứng, công nợ với khách hàng, công nợ nội bộ với cá nhân, các công ty trong ngành, trong Tập đoàn; đôn đốc thu hồi kịp thời.
- Sắp xếp, bàn giao hoặc lưu & bảo quản hồ sơ kế toán theo ngày phát sinh.
- Tham gia quyết toán Dự án đầu tư xây dựng hoàn thành.
- Tham gia rà soát hồ sơ hoàn thuế của các dự án.
- Được đào tạo và tham gia lập báo cáo tài chính, báo cáo quản trị.
- Các công việc kế toán khác theo yêu cầu của Kế toán trưởng.
- Tiếp đón, hướng dẫn người bệnh.
- Phụ bác sĩ trong việc khám chữa bệnh.
- Thực hiện y lệnh của Bác sỹ; thực hành công tác chăm sóc bệnh nhân toàn diện dưới sự hướng dẫn của Trưởng khoa/Điều dưỡng trưởng khoa.
- Tổ chức lưu trữ toàn bộ các hệ thống công văn, giấy tờ, hợp đồng, tài liệu hành chính liên quan;
- Lên kế hoạch mua sắm, chịu trách nhiệm theo dõi và quản lý các tài sản, thiết bị tại văn phòng, cấp phát Văn phòng phẩm và Công cụ làm việc cho các bộ phận;
- Là đầu tổng kiểm soát việc thanh toán, đề nghị thanh toán các chi phí văn phòng: cước điện thoại, Internet, phí dịch vụ toàn nhà, các đơn vị cung cấp dịch vụ, hóa đơn, chứng từ mua bán của các chi nhánh trong khu vực.
- Tiếp nhận yêu cầu tuyển dụng từ BGĐ, các phòng ban
- Thực hiện các công việc liên quan đến: Chấm công, tính lương, chế độ bảo hiểm, thuế thu nhập cá nhân
- Đề xuất phúc lợi, đãi ngộ cho CBNV;
- Thực hiện các thủ tục: ký kết hợp đồng, giải quyết thôi việc, truyền thông chính sách nhân sự và các công việc khác theo yêu cầu từ BGĐ
- Làm việc tại cơ sở thị trấn Trâu Quỳ, Gia Lâm
JOB SPECIFIC TASKS
• Ensure that all requests from “Personal Guest Service” is handled promptly and properly logged.
• Work closely with the Receptions to ensure correct room status at all times.
• Issues, receives, records and controls all housekeeping pagers.
• Handle, record and follow up on loan items and extra supplies to guests. Conduct monthly inventories of on-loan items, pagers.
• Record status of daily attendance for all housekeeping associates.
• Prepare monthly reports as required. Render assistance to respective
• Housekeeping sections, Linen/Uniform, Floors, Public Areas, Laundry in preparing their monthly reports and inventories.
• Review and update the monthly Housekeeping Manning Guide.
• Know how to use computer and support the office work if possible.
• Co-ordinate work progress of Pest Control Personal, Machine & equipment repairs and Grounds and Garden from external company.
• Keep good communication with other departments.
• Assume other duties assigned by Executive Housekeeper.
• Assist with the preparation of staff duty rosters
• Assist with maintaining up-to date staff records
• Deliver high quality service to guests
• Ensure guest needs and reasonable requests are met
• Seek opportunities to continually improve guest service, by reporting guest comments
• Take appropriate action to resolve guest complaints
• Promote the hotel products and services
• Access and use housekeeping computer programs
• Adhere to the hotel’s security and emergency policies and procedures
• Adhere to hotel cleaning and maintenance programs
• Ensure a high level of cleaning is maintained in your work area
• Ensure all reporting and servicing deadlines are met on a timely basis
• Carry out other tasks as directed by your supervisors
- Tham gia lắp ráp hoàn thiện sản phẩm đèn LED và xe máy điện
- Thiết kế hệ thống điện (đèn led, chiếu sáng, xe máy điện)
- Thiết kế phần cơ khí của đèn LED, xe máy điện
- Thiết kế chiếu sáng ( dùng phần mềm Dialux)
- Phối hợp với các bộ phận chuyên môn khác để đảm bảo các yêu cầu về tiến độ và tính chính xác của hồ sơ
- Hỗ trợ phòng ban liên quan lên phương án vật tư
- Tham gia quá trình bảo hành sản phẩm.
- Thường xuyên cập nhật các tiêu chuẩn, quy chuẩn kỹ thuật về thiết kế.
- Địa điểm làm việc: Số 81 Gia Thượng, Thượng Thanh, Long Biên, Hà Nội
1. Setting and Ensuring Culinary Standards and Responsibilities are Met for Restaurant
• Develops, designs, or creates new applications, ideas, relationships, systems, or products, including artistic contributions for specialty restaurant.
• Supervises specialty restaurant kitchen shift operations and ensures compliance with all Food & Beverage policies, standards and procedures.
• Maintains food preparation handling and correct storage standards.
• Recognizes superior quality products, presentations and flavor.
• Plans and manages food quantities and plating requirements for the specialty restaurant.
• Communications production needs to key personnel.
• Assists in developing daily and seasonal menu items for the specialty restaurant.
• Ensures compliance with all applicable laws and regulations.
• Follows proper handling and right temperature of all food products.
• Estimates daily specialty restaurant production needs.
• Prepares and cooks foods of all types, either on a regular basis or for special guests or functions
• Checks the quality of raw and cooked food products to ensure that standards are met.
• Determines how food should be presented and creates decorative food displays.
2. Leading Kitchen Team
• Supervises and coordinates activities of cooks and workers engaged in food preparation.
• Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
• Leads shift teams while personally preparing food items and executing requests based on required specifications.
• Supervises and manages specialty restaurant kitchen employees. Managing all day-to-day operations. Understanding employee positions well enough to perform duties in employees' absence.
• Encourages and builds mutual trust, respect, and cooperation among team members.
• Serving as a role model to demonstrate appropriate behaviors.
• Ensuring and maintaining the productivity level of employees.
• Ensures employees are cross-trained to support successful daily operations.
• Ensures employees understand expectations and parameters.
• Establishes and maintains open, collaborative relationships with employees and ensures employees do the same within the team.
3. Establishing and Maintaining Specialty Restaurant Kitchen Goals
• Sets and supports achievement of kitchen goals including performance goals, budget goals, team goals, etc.
• Developing specific guidance and plans to prioritize, organize, and accomplish daily kitchen operations work.
• Understands the impact of kitchen operation on the overall property financial goals and objectives and manages to achieve or exceed budgeted goals.
• Effectively investigates, reports and follows-up on employee accidents.
• Knows and implements company safety standards.
4. Ensuring Exceptional Customer Service
• Provides services that are above and beyond for customer satisfaction and retention.
• Manages day-to-day operations, ensuring the quality, standards and meeting the expectations of the customers on a daily basis.
• Improves service by communicating and assisting individuals to understand guest needs, providing guidance, feedback, and individual coaching when needed.
• Sets a positive example for guest relations.
• Emphasizes guest satisfaction during all departmental meetings and focuses on continuous improvement.
• Empowers employees to provide excellent customer service.
• Handles guest problems and complaints.
• Interacts with guests to obtain feedback on product quality and service levels.
5. Managing and Conducting Human Resource Activities
• Identifies the developmental needs of others and coaching, mentoring, or otherwise helping others to improve their knowledge or skills.
• Participates in training specialty restaurant staff on menu items including ingredients, preparation methods and unique tastes.
• Manages employee progressive discipline procedures.
• Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
• Uses all available on the job training tools for employees.
• Assists as needed in the interviewing and hiring of employee team members with appropriate skills.
6. Additional Responsibilities
• Provides information to supervisors, co-workers, and subordinates by telephone, in written form, e-mail, or in person.
• Analyzes information and evaluating results to choose the best solution and solve problems.
• Attends and participates in all pertinent meetings.
- Kiểm tra ngoại hình hàng hóa trước khi nhập dữ liệu vào hệ thống.
- Nhập số liệu hàng hóa vào hệ thống.
- Xuất dữ liệu đơn hàng.
- Theo dõi cấp phát VPP định kì cho hệ thống.
- Lập báo cáo tồn kho, báo cáo giá trị hàng hóa cho BGĐ
- Theo dõi cập nhật giá bán các sản phẩm.
- Quản lí điều phối hàng hóa, bố trí sắp xếp hàng trưng bày lên kệ hàng.
- Quản lí hồ sơ dữ liệu xuất - nhập kho, hóa đơn hợp đồng mua bán.
- Lập báo cáo đề xuất trang thiết bị phục vụ cho kho hàng.
- Tổng hợp số liệu kilomet giờ làm chấm công của bộ phận kho và giao nhận.
- Làm việc trực tiếp tại phòng Kế toán của Tập đoàn Hoàng Huy tại Hà Nội.
- Tổ chức hạch toán, ghi chép sổ sách kế toán, theo chế độ kế toán hiện hành
- Quản lý và lưu trữ hoá đơn, chứng từ, sổ sách; bảo mật số liệu kế toán.
- Làm các báo cáo thuế hàng tháng gửi cơ quan thuế (dạng cơ bản vì không có nhiều nghiệp vụ phát sinh)
- Lập cáo báo cáo tài chính theo đúng chuẩn mực, đúng thời gian quy định (dạng cơ bản vì không có nhiều nghiệp vụ phát sinh)
- Chi tiết công việc trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn.
- Lập báo cáo tài chính và báo cáo nội bộ hàng tháng/quý/năm
- Thực hiện kiểm tra và kê khai thuế theo định kỳ kê khai: Quý/năm
- Làm việc với các cơ quan chức năng: Thuế, ngân hàng, bảo hiểm, thống kê…
- Hạch toán thu nhập, chi phí, khấu hao, TSCĐ, công nợ, nghiệp vụ khác, thuế GTGT và báo cáo thuế khối văn phòng, lập quyết toán văn phòng công ty