Mô Tả Công Việc
JOB PURPOSE
Perform professional accounting duties to maintain control over expenses, income, assets and liability of the hotel to ensure the security of the assets of the company in a centralized accounting environment. Manage lower level accounting staff.
PRIMARY RESPONSIBILITIES:
Business Performance
Prepare budget and input, forecast reports and monthly reporting to corporate finance.
Prepares monthly Financial Statements for distribution to Department Heads and Executives.
Operation
Maintain system of accounts and keep records on all company transactions and assets.
Report, analyze, and ensure integrity of all financial information.
Assist with annual budgets – prepares all allocations
Responsible for holding manufacturing plant management accountable for accuracy and timeliness of inventory controls and cost controls.
Responsible for all taxes obligations
Assures compliance with local and corporate policies, regulations and laws.
Reviewing and correcting daily revenue journal.
Controls all balance sheet accounts by preparation of monthly account reconciliations and actions accordingly.
Specifically reviews the account payables balance to ensure accuracy and proposes action and follow up to be taken to ensure a clear balance with limited over 90/120 day amounts.
Controls accommodation advance deposits.
Monitor house banks and investments.
Analyses and investigate cashiers’ over’s and shorts.
Investigates and input bank statement data.
Review accounts payable monthly.
Review travel agency commission payments.
Audit payroll.
Responsible for month-end back-office computer closing.
Approves various city ledger transactions before posting.
Prepares asset purchase/disposal report for owners.
Approves payment requests, employee advances and petty cash prior to payment.
Team Management
Interview, select and recruit Accounting employees
Identify and develop team members with potential
Conduct performance review with the team
Constantly monitor team members’ appearance, attitude and degree of professionalism
Develop, conduct maintain all staff training programs for team members, focusing on their development needs, providing them with new skills to meet the changing needs of the business.
Prepare weekly staff schedules keeping in mind anticipated business, operating budgets and standards of service
Conduct monthly departmental meetings to provide information to team members, obtain their feedback, rectify operation issues and provide a regular forum for department communication
Perform other duties assigned by the Management
Yêu Cầu Công Việc
Knowledge & Experience/ :
Bachelor’s degree or Diploma in Accounting, Finance, Business Administration or related field.
3 years in hotel accounting or auditing experience including management experience
Chief Accountant certification
Excellent reading, writing and oral proficiency in English language
Competencies:
Leadership skill. Able to work well in both a team environment and independently.
Strong skills in taxation.
Knowledge of Uniform System of Account for Hotel.
-----------------------------
Hiểu biết và kinh nghiệm
Bằng Cử nhân hoặc Văn bằng Kế toán, Tài chính, Quản trị Kinh doanh hoặc lĩnh vực liên quan.
3 năm kinh nghiệm kế toán hoặc kiểm toán khách sạn bao gồm kinh nghiệm quản lý
Chứng chỉ kế toán trưởng.
Giao tiếp bằng tiếng Anh thành thạo.
Năng lực
Kỹ năng lãnh đạo. Có khả năng làm việc tốt trong cả môi trường nhóm và độc lập.
Kỹ năng thuế tốt.
Kiến thức về hệ thống thống tài khoản cho khách sạn.
Hình thức
Quyền Lợi
Bạn sẽ NHẬN được những gì?
1.Tránh xa ồn ào của đô thị ( kẹt xe, ô nhiễm..)
2.Tránh xa Virus Corona ( Covid 19)
3.Tổng Quản lý thân thiện đến từ Châu âu biết lắng nghe và quan tâm nhân viên
4.Trưởng BP Nhân sự luôn luôn lắng nghe và phản hồi kịp thời cho nhân viên
5. Chủ đầu tư quan tâm đến nhân viên ( FYI, they are young and open minded)
6.Phụ cấp tiền khai trương
7. Hotel cung cấp chỗ ở cho nhân viên ( trừ người địa phương)
8.Hỗ trợ tiền ăn trước khai trương ; sau khai trương sẽ được hỗ trợ tiền ăn từ 1-2 bữa ( chưa kể bữa ăn ca)
9.Hỗ trợ chi phí di chuyển nhận việc
10.Hỗ trợ chi phí về phép năm ( 1-2 lần)
11.Được đào tạo về nghiệp vụ, ngoại ngữ và các kỹ năng cần cho công việc
12.Các phúc lợi khác : phòng Gym tại khu nhà nhân viên, các trò chơi giải trí như banh bàn, bida...
Nhân viên xuất sắc tháng, sinh nhật tháng, tiệc nhân viên...Các hoạt động dã ngoại, từ thiện, bảo vệ môi trường
13. Thưởng tháng lương 13 ( tùy vào tình hình kinh doanh)
14. Bảo hiểm xã hội theo qui định
15. Phát triển nghề nghiệp trong tập đoàn với triết lý
Come as STAFF , Leave as MANAGER & Come as MANAGER, Leave as EXCOM or GENERAL MANAGER
Mức lương
Từ 30 đến 40 triệu
Tham khảo: 10 Dấu hiệu nhận biết hành vi lừa đảo qua tin tuyển dụng.