Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Công nghiệp Quảng Ninh theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Lên menu thức uống.
- Kiểm soát và bảo quản các dụng cụ quầy bar.
- Giải quyết các tình huống khiếu nại của khách hàng trong ca làm việc của mình.
- Phối hợp bộ phận khác nhằm nâng cao chất lượng phục vụ khách hàng.
- Thực hiện các công việc do cấp trên yêu cầu.
1. OBJECTIVE OF THE POSITION:
• Performs of variety of task. Leads and directs the work of others.
• Promotes the desired work culture and values of trust, integrity and respect, following the Innside by Melia Brand ethos.
• Fulfills all clients’ services in professional, correct, orderly and efficient manner and observe quality control in all aspects of operation and promote.
• Communicates regularly and efficiently with direct superior on all operational aspects.
2. MAIN RESPONSIBILITIES:
Oversees the day to day SPA activities.
Reports any guest complaints to the immediate superior and ensure they are logged.
Resolves client’s conflict and ensures proper maintenance of the facility and equipment.
Ensures the facility is clean and provides a relaxing environment.
Be responsible to run promotional campaigns, they are responsible for the advertising methods and the production of flyers and others advertising tools
Maintains smooth relationship between management and guests. Resolves problems arising from guests’ complaints and esquires immediately.
Ensures all customer feedback (guest questionnaires, verbal comments, emails, etc.) is used to inform changes in practice and provides staff training or corrective actions to ensure high standards are maintained.
Be aware of duty of care and adhere to occupational, health and safety legislation, policies and procedures. Be familiar with property safety, first aid and fire and emergency procedures and operate equipment safely and sensibly
Logs security incidents and accidents in accordance with hotel requirements.
Ensures guests receive a warm welcome to the premises.
Recognizes regular guest and anticipate their needs and requirements.
Assists guest, or visitors in offering and providing accurate information in a courteous manner.
Checks that items supplied are to the quantity and the quality demanded and advises the management of any discrepancies.
Be aware of all material and household supplies and expenditure and to encourage staff to avoid unnecessary waste.
Consistently develops, promotes and grows retail sales and services through training, tools and monitoring.
Financial objectives by monitoring weekly membership, day visitor and beauty treatment bookings, monthly and annual budget, analyzing variances, and maximizing result in the area of sales, merchandising and operations.
Maintains a strong menu of services with both exceptional artistic and aesthetic value.
Ensures the Spa is always staged for maximum buyer impact.
Effective utilization of guest profiles and consistent delivery of guest preferences.
Manages and controls preventative maintenance to spa equipment and coordinates the engineer or outside contractors as required.
Observes environmentally friendly practices to reduce our consumption of gas and electricity waste to landfill etc...
Maintains strong relationship and goodwill with regular guest and local patrons.
Organizes and promotes activities to meet customer demand.
Leads, directs and supervises the team in creating an outstanding experience for the customers so that customers are greeted in a professional, friendly and timely manner.
Due to the cyclical nature of the hospitality industry and report deadlines, employee may be required to work varying schedules to meet the business needs of the hotel and report deadlines. This may include weekends and holiday.
Performs any other duties as requested by Superiors.
- Thực hiện pha chế đồ uống theo yêu cầu của khách.
- Kiểm soát chi phí và đảm bảo chất lượng cũng như tính thẩm mỹ của đồ uống.
- Học hỏi, sáng tạo các công thức pha chế mới.
- Giữ gìn vệ sinh sạch sẽ quầy, kệ, dụng cụ pha chế và dọn dẹp gọn gàng khu vực làm việc.
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
- Kiểm tra và theo dõi tất cả đặt buồng không đến ngày hôm trước để đảm bảo về doanh thu;
- Kiểm tra lại tất cả đặt buồng đã đến trong ngày để đảm bảo giá phòng và thông tin khách hàng được chính xác.
Các công việc chính trong ca trực:
- Làm việc theo nhóm, kỹ năng đào tạo huấn luyện nhân viên tại chỗ hiệu quả. Thành thạo việc thực hiện các bài đào tạo nhóm chuyên nghiệp;
- Có ý thức và khả năng duy trì kiến thức ngành nghề;
- Có kỹ năng và ý thức sử dụng điện thoại tại nơi làm việc chuyên nghiệp và hiệu quả;
- Thực hiện các kỹ năng nghề Lễ tân cơ bản một cách chuyên nghiệp (kỹ năng nhận đặt buồng, check-in, check-out, giải quyết phàn nàn và các yêu cầu của khách…);
- Tiến hành kiểm toán đêm thành thạo;
- Nắm vững các chính sách và quy trình xử lý công nợ, kết hợp với bộ phận Kinh doanh và Kế toán để đảm bảo các quy trình xử lý công nợ được thực hiện một cách chính xác, hiệu quả;
- Duy trì hồ sơ tài liệu và các hệ thống phục hồi thông tin chính xác và đúng cách;
- Kết thúc ca làm việc và xử lý hiệu quả các giao dịch về tài chính.
Trao đổi khi phỏng vấn
cảnh quan của khu nghỉ dưỡng
- Đề xuất, bảo quản, kiểm soát vật dụng, thiết bị, phân bón cho sân vườn
- Thực hiện những công việc được Trưởng sân vườn giao phó.
- Chuẩn bị thực phẩm theo thực đơn của khách .
- Phụ trách nấu bếp, đứng chảo chính chế biến món ăn
- Phối hợp với các bộ phận khác có liên quan để vận hành công việc trôi chảy.
- Đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm , vệ sinh sạch sẽ khu vực làm việc
- Lên kế hoạch, tổ chức các chương trình, sự kiện truyền thông, các hoạt động cộng đồng quảng bá cho khách sạn, kết nối với các đối tác truyền thông quảng cáo
- Thực hiện cập nhật các thông tin của khách sạn lên các kênh truyền thông và các chương trình quảng cáo
- Quản lý các trang truyền thông của khách sạn và có kế hoạch phát triển hiệu quả
- Nghiên cứu và thực hiện các chương trình truyền thông qua email
- Nghiên cứu, đề xuất các kế hoạch nâng cao chất lượng tiếp thị truyền thông từ kinh nghiệm thực tế. Đề xuất các chiến dịch truyền thông sáng tạo, độc đáo, có sức lan tỏa
- Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của Ban giám đốc.
- Tuần tra
- Vận hành, kiểm soát các thiết bị an ninh
- Kiểm tra các thiết bị PCCC
- Xử lý khi có tình huống tranh chấp, ẩu đả
- Xử lý khi phát hiện mất mát, hư hỏng, tội phạm, tai nạn
- Xử lý khi phát hiện hỏa hoạn
- Xử lý khi phát hiện người chết trong khách sạn
- Thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của cấp trên
- Kiểm tra tình hình hoạt động của các thiết bị trong phòng
- Thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của cấp trên
- Thiết kế ấn phẩm phục vụ công tác quảng cáo, truyền thông, bán hàng
- Thiết kế ấn phẩm cho các sự kiện, chương trình của khách hàng
- Chịu trách nhiệm hoạt động in ấn ấn phẩm
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu
- Duy trì chất lượng, trang trí món ăn luôn ở mức độ cao nhất. luôn quản lý nhân lực, khả năng làm việc, chi phí và tiết kiệm;
- Kiểm tra thực phẩm thường xuyên, giúp bếp trưởng đặt thực phẩm hàng ngày. Kiểm tra chất lượng thực phẩm về tiêu chuẩn chất lượng, an toàn vệ sinh thực phẩm của nhà cung cấp;
- Lên kế hoạch làm việc hàng tuần cho bộ phận dựa theo tiệc, tình hình kinh doanh;
- Kết hợp với Chief steward lên kế hoạch vệ sinh và luôn đảm bảo với mức độ cao;
- Tiếp nhận những ý kiến khách hàng,cùng với bếp trưởng đưa ra những giải pháp khắc phục những lỗi mắc phải;
- Luôn trao đổi thông tin giữa nhân viên bếp và nhà hàng, đặc biệt với giám sát nhà hàng;
- Luôn trao đổi thông tin với nhân viên phục vụ. luôn quan tâm đến khách hàng khi họ cần.
B. Nhóm công việc bổ sung (công việc kiêm nhiệm/Dự án được giao)
- Kết hợp với Trưởng bộ phận kỹ thuật, bảo vệ để đảm bảo vệ sinh, tai nạn và an toàn cháy nổ;
- Đánh giá thành tích và kết quả làm việc của tất cả nhân viên trong bộ phận và cho những ý kiến đóng góp cho bếp trưởng về các khóa đào tạo, đào tạo chéo, và thăng chức.
1. Chịu trách nhiệm các vấn đề liên quan đến vệ sinh an toàn thực phẩm của khu vực bếp, nhà hàng, đảm bảo các dụng cụ nhà bếp, thực phẩm, kho hàng luôn trong tình trạng đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm
2. Thực hiện các công việc liên quan đến hồ sơ giấy tờ hành chính theo quy định
3. Cập nhật các quy định pháp luật liên quan đến vệ sinh an toàn thực phẩm, hướng dẫn và đào tạo nhân viên kiến thức về vệ sinh an toàn thực phẩm theo quy chuẩn
4. Chịu trách nhiệm giám sát quy trình từ khi đặt hàng, nhận hàng, bảo quản hàng cho tới khâu sơ chế, chế biến thực phẩm đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm
5. Lập báo cáo hàng ngày, hàng tuần
• Coordinate and direct the financial planning, budgeting, procurement, or investment activities of all or part of an organization.
• Coordinates the timely preparation of all monthly company standard reports.
• Assist the Financial Controller in developing internal control policies, guidelines, and procedures for activities such as budget administration, cash and credit management, and accounting in accordance with company policies and procedures.
• Reviews valuation of inventories and analyzes variance between physical and book value.
• Reviews the accuracy of the Daily Revenue report prepared by the Income Auditor.
• Prepare or direct preparation of financial statements, business activity reports, financial position forecasts, annual budgets, and/or reports required by regulatory agencies.
• Analyze the financial details of past, present, and expected operations in order to identify development opportunities and areas where improvement is needed.
• Update at least on a monthly base, cash flow forecast. Evaluate needs for procurement of funds and investment of surpluses, and make appropriate recommendations.
• Maintain current knowledge of organizational policies and procedures, federal and state policies and directives, and current accounting standards.
• Assist the Financial Controller to supply all data related to annual budgeting duties.
• Coordinates the implementation of any internal or external audit recommendations.
• To ensure that all tax matters are treated in a proper manner and in compliance with related legislation to verify that amounts are promptly declared and paid on time. To follow up any tax changes, update with new Tax regulation and other legislation.
• To maintain close communication with the public auditors and to communicate instructions for the preparation of internal and external audits, preparing all necessary data and documents, in conjunction with the Financial Controller.
• To maintain a working knowledge of the accounting regulations of the region where the hotel is located.
• To verify the daily bank balances through review of the bank statements for all bank transactions and to prepare the bank reconciliation and credit card reconciliation to be submitted to the Financial Controller for approval.
• To verify the accuracy of the General Cashier report and that revenue receipts are daily deposited into the bank by the General Cashier.
• To perform monthly physical inspections for cash held by the cashiers (on a random basis) and to review daily cash balance lists from the General Cashier for cash on hand.
• To ensure that unused cheques and other bank forms are safely stored and that all measures are taken to protect cash on hand at any point of sale area and the General Cashier’s room.
• To verify the daily foreign exchange rate comply with and are advertised according to the procedure.
• Fills up the position of the Financial Controller in his/her absence.
1. To ensure culinary trends with innovative presentation, provide freshest products available, conduct daily briefings with all supervisors, follow up and enforce training plan. Schedule kitchen employees according to business needs. Maintain control of all food related expenses & food cost.
2. To coordinate the fulfilment of the work safety & training, maintain the highest food safety and hygiene standards (HACCP) at all times, implement new buffet design on regular base, and creating new culinary trends , Strive for the highest standards
3. Responsible of the kitchen equipment and machinery’s, coordinates its maintenance & cleaning of all facilities to maintain good working condition. Verify and check the temperatures of walk in coolers and freezers & fridges in each outlet, report and prepare a defect list for the engineering maintenance department (ASAP)
4. To check that the needed materials for the right work of the kitchen are available, assuring its preservation and turnover. Work closely with the Food Storeroom to place the orders to the store on time.
5. To check the correct temperature and follow recipes according to Hotels food safety standards
6. To supervise and work closely according to what is been designed by the food & beverage department
7. To coordinate the preparation of menus for special events, according to what is been communicated by sales / banqueting department.
8. To design the menu’s for their specific restaurants and banquets. To propose the prices to the management, according to cost percentage requirements established by F & B Director
9. To keep a fluent communication with the F&B service staff, in order to reach a good coordination between both departments.
10. Responsible of the kitchen inventory & expenses –wastage-breakage
11. To elaborate of the annual budget of the kitchen.
12. To manage the recruitment, training and development of the staff according to the human resources procedures and the quality guide provided by Sol Meliá.
13. To analyze the quality index and the customer’s comments and to set up corrective actions and improvement plans.
14. To carry out duties and tasks as assigned by the supervisor.
1. Be responsible to the whole operation and administration of Rooftop Gastrobar THE NET
2. Sets an example by reporting to duty punctually wearing the uniform with INNSiDE grooming standards, maintaining a high standard of personal appearance and hygiene at all times.
3. Creating effective schedules and quickly resolving conflicts to ensure that bar is well staffed during peak hours.
4. Sets an example in terms of service, products and guidance of the team that reflects the concept.
5. Provides a professional and courteous service at all times
6. Ensures that the place of work and surrounding area is kept clean and organised at all times.
7. Executes and demands the team to execute the highest level of service and set-up standards at all times.
8. Be knowledgeable of all services and products offered by the hotel.
9. Understands thoroughly the concept of the outlet and train all employees of the outlet in regards to the concept.
10. Actively participates in menu design in cooperation with the outlet Head Chef and Executive Chef.
11. Knows the Bar scene and gastronomic character of the destination and be recognized in the market.
12. Performs up-selling for all times offered by the department assigned as well as offering alternatives.
13. Be knowledgeable to operate the existing POS system based on the trained responsibility level as assigned in the department.
14. Produces reports and analysis of the outlet and present report in the monthly performance meeting.
15. Be responsible the preparation of the outlet’s budget and the monthly department Profit & Loss Statement.
16. Conducts monthly inventory of operating supplies and equipment together with the stewarding department.
17. Implements a flexible work schedule based on business patterns.
18. Leads the outlet efficiently in cost and expenses, constantly delivering the highest quality as well as driving high top line revenue and profit.
19. Manages daily or weekly meetings with the kitchen team and fostering team work to constantly develop the Bar / outlet for more success.
20. Responds to any changes in the department as dictated by the hotel management.
21. Assist the training and follow up of the external Brand Standard Audit and internal Essential Audit.
22. Monitors operating supplies, equipment and reduce spoilage and wastage successfully.
23. Planning and taking part in promotional events.
24. Handles guest enquiries and complaints in the outlet in a courteous and efficient manner and report to Head of Department ensuring that the follow up is performed with the guest.
25. Ensures that the opening and closing procedures established for the outlet followed.
26. Perform other duties assigned by the Superiors.