Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Công nghiệp Quảng Ninh theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Hỗ trợ khách hàng về thủ tục nhận phòng cũng như giúp khách hàng làm quen với cơ sở vật chất trong resort.
- Tuân thủ quy trình check-in và check-out liên quan đến giải quyết hành lý.
- Sau khi khách đã hoàn tất thủ tục check in, giúp khách di chuyển hành lý đến phòng đã đặt, chủ động hỗ trợ khách hàng trước khi được yêu cầu.
- Xác nhận số lượng hành lý với khách, vận chuyển hành lý cho khách trong thời gian nhanh nhất có thể.
- Đảm bảo vận chuyển đủ số lượng hành lý của khách, tránh va đập, hư hỏng.
- Đặc biệt quan tâm tới các đặt phòng VIP, khách hàng trung thành, khách công ty và các khách hàng thường xuyên.
- Nắm rõ các chương trình dành cho khách hàng trung thành các chương trình khuyến mại.
- Có kiến thức hiểu biết sâu về tiêu chuẩn dịch vụ đặt phòng.
- Ghi nhận thông tin order từ khách một cách rõ ràng, chính xác về tên món, số lượng...chuyển thông tin tới pha chế, bếp và thu ngân
- Đảm bảo phục vụ đúng thứ tự, đúng món ăn/ đồ uống, đúng bàn, và đủ số lượng order
- Quan sát cẩn thận để kịp thời đáp ứng yêu cầu của khách trong quá trình phục vụ
- Sẵn sàng trả lời các thắc mắc của khách, khéo léo xử lý khi khách than phiền
- Dọn dẹp bàn ăn. Đảm bảo các dụng cụ ăn uống như chén, đĩa, ly, cốc, tách…luôn sạch sẽ, vệ sinh trước giờ phục vụ
- Luôn duy trì thái độ tích cực, vui vẻ, thân thiện, cởi mở khi giao tiếp với khách.
- Hỗ trợ đồng đội và thực hiện các công việc khác do quản lý trực tiếp phân công.
- Thực hiện công việc chuẩn bị đầu ca, trực tiếp chế biến món ăn, giám sát bếp và các công việc cần thiết khi đóng ca.
- Có kinh nghiệm lựa chọn, bảo quản và sử dụng nguyên liệu tươi, sạch.
- Thực hiện công việc chuẩn bị đầu ca, trực tiếp chế biến món ăn, giám sát bếp và các công việc cần thiết khi đóng ca.
- Có kinh nghiệm lựa chọn, bảo quản và sử dụng nguyên liệu tươi, sạch.
- Thực hiện công việc chuẩn bị đầu ca, trực tiếp chế biến món ăn, giám sát bếp và các công việc cần thiết khi đóng ca.
- Có kinh nghiệm lựa chọn, bảo quản và sử dụng nguyên liệu tươi, sạch.
Cần thường xuyên kiểm tra và đánh giá chất lượng dịch vụ và công việc của bộ phận mình đưa ra các giải pháp cải tạo và nâng cấp chất lượng dịch vụ; đảm bảo tất cả các dịch vụ cung cấp tới khách hàng đạt tiêu chuẩn của thương hiệu.
1. Vận hành
- Chịu trách nhiệm duy trì, kiểm soát và bảo quản số lượng hàng hóa xuất – nhập kho, đảm bảo luôn đầy đủ sản phẩm cần thiết để sử dụng, bán lẻ và đặt hàng khi có nhu cầu.
- Triển khai, giám sát hoạt động vận hành, kinh doanh, đào tạo theo các chỉ tiêu/tiêu chuẩn của bộ phận đã đề ra.
- Điều hành, quản lý các hoạt động hàng ngày của bộ phận, chịu trách nhiệm các công việc khác theo yêu cầu.
- Hỗ trợ việc chuẩn bị báo cáo doanh thu, tình trạng hoạt động của thiết bị và ngân sách chi tiêu.
- Đề xuất làm mới, bổ sung, hoàn thiện và cải tiến các quy trình, quy định, hướng dẫn cần thiết còn thiếu hoặc chưa hợp lý, đảm bảo tính hệ thống.
- Kiểm tra xác suất 20% cơ sở vật chất hạ tầng và thiết bị, phối hợp với các bên liên quan kịp thời xử lý để luôn đáp ứng nhu cầu sử dụng của khách hàng theo tiêu chuẩn Spa đẳng cấp 5*.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác theo chỉ đạo bởi Tổng Quản lý Điều hành trực tiếp.
2. Nghiên cứu - Phát triển
- Nghiên cứu, thử nghiệm và phát triển/đề xuất phát triển những sản phẩm mới (kỹ thuật trị liệu/công thức điều chế nguyên liệu) nhằm mang lại những trải nghiệm mới lạ cho khách hàng, nâng cao hình ảnh và hiệu quả kinh doanh của Công ty.
3. Kinh doanh - Chăm sóc khách hàng
- Thẩm định các khảo sát và tiếp xúc khách hàng trực tiếp để nắm bắt thị hiếu, nhu cầu và đánh giá của khách hàng về dịch vụ Spa để kịp thời điều chỉnh, thay đổi. Có trách nhiệm xem xét và đề xuất phương án.
- Đưa ra các quyết định/biện pháp xử lý thích hợp khi xảy ra các sự cố phàn nàn (complaint) của khách hàng về dịch vụ tại Spa (trong giới hạn thẩm quyền).
- Phối hợp cùng với bộ phận S&M triển khai các chương trình quảng bá và các chương trình khuyến mãi. Lên ý tưởng và triển khai những chương trình Marketing mang dấu ấn riêng của Spa.
Duties and Responsibilities:
1. Directly responsible for the sanitation of all culinary & front of house operational areas.
2. Maintain chinaware, glassware & silverware inventory, labor & supplies costs within budgeted guidelines.
3. Maintain clean and sanitized food preparation areas, to include all production equipment.
4. Responsible for the proper cleaning & storage of all dishes & serving equipment.
5. Responsible for the supervision of all trash removal to be dispose in garbage rooms.
6. Responsible for maintaining the cleanliness of floor, wall, ceiling and exhaust hood for all food preparation areas.
7. Responsible for the weekly cleaning & dish room applies order.
8. Maintain chinaware and silverware level accordance with guidelines set by director of food & beverage. Participate in quarterly or as required chinaware inventory.
9. Enforce standard point Sanitation Checklist by having all kitchens inspected on a monthly basis.
10. To accurately forecast business demands on a weekly basis to ensure efficient staffing.
11. To supervise the completion & critique of the wage progress report on a weekly basis.
12. To be responsible for all accounting and billing procedures within stewarding operations.
13. To ensure the awareness & enforcement of all company SOPs & property LSOPs.
14. To enforce operational standards that are reviewed periodically and then updated and improved.
15. Responsible to maintain the overall welfare of our employees by providing them with the training and resources to take care of our guests.
16. To ensure the efficient scheduling of supervisors and employees.
17. To be responsible for the accurate supervision of the employee time control and payroll systems by working with accounting and human resources department.
18. To implement a departmental daily training program.
19. To be responsible for the execution of employee reviews, ensuring appraisals in a professional and timely manner.
20. To supervise all aspects of employee management including hiring and discipline in conjunction with the executive chef.
21. To train subordinate supervisors in effective “coaching and counseling” and the correct process of progressive discipline.
22. To conduct an effective monthly employee meeting with minutes and P&A forwarded to the GM, F&B and HRD.
23. To practice “open door” policy to all employees.
24. Periodically plan outside employee activity to promote teamwork.
25. To be responsible for maintaining outlet safety at all times.
26. To be responsible for asset management of all outlet property and facilities.
27. Conduct a preventative maintenance inspection on a monthly basis.
28. Promote positive inter-departmental relations through candid communication and cooperation.
29. Ensure all employees follow all job safety regulations and all hazards are reported to concerned departments.
30. Perform any reasonable request made of management which is not life threatening or against the law.
31. Management reserves the right to make changes to this job description at its sole discretion and without advance notice.
32. Above all, to lead by example through a “hands on” approach to motivate our employees to excel.
33. Responsible for roster and update all required functions.
34. Perform other duties as required by supervisor.
Duties and Responsibilities:
1. To arrive at work on time in the uniform provided, ensuring a neat and tidy appearance according to the employee handbook.
2. To have a complete knowledge of the hotel product, services and facilities, food and beverage outlets/promotions, spa, fitness center and ect.
3. To develop a close and harmonious working relationship with all hotel departments.
4. Attend training sessions/meetings as required.
5. To anticipate guest need and handle guest inquiries in a helpful and attentive manner.
6. Have a complete knowledge of hotel policy and procedures.
7. Report health/safety and security hazards to your supervisor or duty manager.
8. Greet and acknowledge guests from at least 2 meters.
9. Ensure luggage delivery is efficient per hotel standard and LSOP.
10. Ensure all guest luggage is handled in a safe manner.
11. Ensure safe lifting practices are followed.
12. Ensure foyer, lobby and entrances and surrounding areas are in a spotless condition at all times.
13. Check function board daily for correct spelling, dates and layout according to function lists from banquets.
14. Assist all guests with luggage, collect and deliver with the minimum of delay.
15. Valet park cars in accordance with hotel LSOP, driving license must be current.
16. Carry out requests as directed by hotel management.
17. Receive, handle and deliver guest messages and faxes in an efficient, timely manner per LSOP.
18. Perform other duties as assigned by supervisor.
Duties and Responsibilities:
1. Prepares daily operations report for financial controller’s signature.
2. Audits sales summaries of all income-producing departments, seeing to it that all transactions are properly supported and reconciled; investigates all discrepancies and inconsistencies; makes necessary adjustments and corrections.
3. Audits the general cashier’s report; reconciles the report of cash received with total collections and bank validated deposit slips.
4. Conducts surprise physical count of all house funds at least once a month and reports any discrepancy to assistant financial controller.
5. Responsible for the correct reading of cash registers and prepares the register reading summary.
6. Computes overages/shortages of cashiers and prepares a report of the same.
7. Prepares other management reports that may be required with the assistance of his/her staff.
8. All paid-out vouchers, allowance and miscellaneous vouchers must be inspected for proper approvals and adequate explanation and balance to their respective key totals.
9. To ensure that all-missing restaurant and bar checks are being satisfactorily accounted for by the chief outlet cashier.
10. Responsible for the preparation of night auditor’s summary.
11. Conducts outlet spot checking whenever necessary.
12. Conducts preliminary selection interviews of candidates of position in his/her section taking into account standards of personnel quality of the hotel.
13. Conducts orientation for new hires for his section, advising them in writing of the standards against which performance of their subordinators will be evaluated.
14. Initiates commendations/misconduct notices.
15. Appraises performance of subordinates every six months and recommends appropriate action basing on results of rating.
16. Identifies training needs of subordinates of personnel within his section.
17. Performs such other duties and responsibilities as may be assigned.
You ensure that garment presentation in windows and in store is in line with the Commercial Handbook. Together with the Department Manager you maximise and drive commercial opportunities in your store within the brand guidelines.
Fashion Knowledge
• Ensure you are up-to-date with current fashion trends and styling techniques so you can anticipate your customers’ needs.
• Share, inspire and educate the store team on seasonal trend information.
Direct customer service
• Ensure you meet customer expectations on direct service according to standards.
• Support the store to achieve excellent customer service.
Indirect customer service
• Follow up the Visual Identity through implementation of the Commercial Handbook and secure well-styled GTL mannequins in windows and in store and make sure garment presentation is in line with the concept ID
• Create a clear red thread from windows to A-area with wearable buying suggestions.
• Ensure high quality, commercial garment presentation with good garment care every day together with store team
• Provide good concept flow by maintaining the concept layout, fixtures and navigation.
• Launch and maintain all sales campaigns and activities on time and according to standards.
Drive sales targets
• Identify opportunities to increase customer satisfaction and sales.
• Perform sales follow-up and initiate actions to reach sales targets.
Team
You support the store team to enhance the customer and working experience in store through coaching. Together with the Store management team you ensure that all legal requirements and policies are fulfilled.
Training & Development
• Evaluate & develop the visual and commercial skills of the store team.
• Organise, provide and carry out visual training for all colleagues to support garment presentation in line with the Commercial Handbook.
• Seek VM potential for succession.
Communication & legal requirements
• Ensure that all communication in the windows and on the sales floor complies with local legislation.
Routines
Organise and plan your workload according to business needs and commercial planner. Ensure safety, security and administration procedures are always followed.
Commercial routines
• Follow up on Store KPIs and initiate actions to reach store goals and budgets.
• Adapt the store planning according to store needs and budget from the Commercial plan.
• Perform daily Customer rounds to maximise and action commercial opportunities.
• Carry out Sample picking in a way that creates clear stories and wearable buying suggestions.
• Handle Visual Merchandiser material and visual scheme orders.
• Control quantity and condition of all incoming visual material.
• Maintain and care for all display and interior material with sustainability in mind.
• Keep visual room organised and safe.
• Share information with the team on Commercial handbook seasonal changes and continue to evaluate throughout the season.
• Provide updates of all VM information material in the store.
• Ensure that store always has enough Sale and Activity material.
Security
• Promote employee and customer safety
• Resolve health & safety, legal and security issues
• Prevent loss
Chịu trách nhiệm về toàn bộ công việc bảo trì, quản lý tòa nhà (hệ thống kỹ thuật tòa nhà, bảo vệ, PCCC…); đảm bảo các hệ thống, thiết bị hoạt động trong tình trạng tốt, không bị gián đoạn
Lập kế hoạch và thực hiện bảo trì định kỳ và bảo trì ngăn ngừa cho hệ thống kỹ thuật; Nhận biết và cảnh báo các rủi ro của đơn vị trong quá trình vận hành, đề xuất và thực hiện các biện pháp ngăn ngừa sự cố, giảm thiểu rủi ro
Phân công, giao việc, điều động, hướng dẫn và hổ trợ nhân viên trong hoạt động chung của bộ phận kỹ thuật.
Tổ chức lịch làm việc của bộ phận, đánh giá hoạt động của nhân viên, đào tạo nhân viên vận hành đúng các thiết bị máy móc đã và đang sử dụng.
Giám sát thiết bị,yêu cầu bảo trì bảo dưỡng, đặc biệt phòng ngừa rủi ro đảm bảo thiết bị trong tình trạng phục vụ cao nhất, giám sát và quản lý tiết kiệm chi phí năng lượng
Kiểm tra và yêu cầu mua vật tư, thiết bị phục vụ hoạt động và bảo dưỡng hệ thống.
- Quản lý điều hành hoạt động của bếp nhà hàng hiệu quả.
- Bảo đảm chất lượng món ăn.
- Tuyển dụng, đào tạo và quản lý nhân sự bếp.
- Xây dựng thực đơn mới cho nhà hàng.
- Quản lý tài sản, công cụ, dụng cụ bếp.
- Đảm bảo tiêu chuẩn vệ sinh an toàn thực phẩm.
- Kiểm tra chất lượng hàng hoá.
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của cấp trên.