Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Công nghiệp Quảng Ninh theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
-Đảm bảo công tác an toàn vệ sinh thực phẩm theo tiêu chuẩn của công ty và theo quy định của Nhà nước
-Xây dựng và triển khai thực đơn mới theo yêu cầu của Công ty
-Tổ chức thực hiện công tác sơ chế thực phẩm
-Tiếp nhận và thực hiện dịch vụ tiệc theo yêu cầu từ OP, Sales
-Xây dựng kế hoạch tuyển chọn, đào tạo và phân bổ nguồn nhân lực cho các bếp trên tầu
-Giám sát và đánh giá các hoạt động của nhân viên bếp trên tàu và nhân viên bếp trên bờ
-Kết hợp với các CM để đảm bảo dịch vụ và sử lý những tình huống phát sinh
-Hàng ngày phải thường xuyên giám sát chất lượng ẩm thực , dịch vụ của khối tàu
1. Executive Office / Văn phòng Tổng Quản lý
- 01 GM’s driver (English speaking) / 01 Lái xe cho Tổng Quản lý (giao tiếp tiếng Anh)
2. Human Resources / Phòng Nhân sự
- 01 Assist HR Manager (C&B) / 01 Trợ lý Nhân sự (lương, chính sách)
- 01 Training Officer / 01 Chuyên viên đào tạo
- 01 HR Admin / 01 Quản trị Nhân sự
- 04 Canteen Attendants / 04 Nhân viên canteen (*)
3. Finance / Tài chính
- 01 General Accountant / 01 Kế toán tổng hợp
- 01 Income Auditor cum Account Receivable / 01 Kiểm soát doanh thu kiêm Kế toán công nợ
- 01 Cost Controller / 01 Kiểm soát chi phí
4. Front Office / Tiền sảnh
- 01 Front Office Manager / 01 Trưởng BP Tiền sảnh
- 02 Duty Manager / 02 Quản lý trực ca
- 06 Receptionist / 06 Nhân viên Lễ tân
- 01 Door girl / Door man / 01 Nhân viên đón tiếp
- 02 Concierge Agent / 02 Nhân viên quầy thông tin
- 05 Bellmans / 05 Nhân viên hành lý
- 01 Ass GE Manager / 01 Trợ lý Dịch vụ khách hàng
- 01 Guest Relation Officer / 01 Nhân viên dịch vụ khách hàng
5. Housekeeping / Buồng
- 01 Assistant HKM / 01 Phó BP Buồng
- 01 Order taker / 01 Thư ký buồng
- 02 PA Supervisor / 02 Giám sát Vệ sinh công cộng
- 11 Room Attendant / 11 Nhân viên buồng
- 04 PA Attendant / 04 Nhân viên Vệ sinh công cộng
- 02 Linen & Uniform Attendants / 02 Nhân viên đồ vải và đồng phục (*)
6. Food & Beverage / Ẩm thực (thêm song ngữ)
- 01 Bar Manager / 01 Phụ trách Bar
- 01 Restaurant Supervisor / 01 Giám sát Nhà hàng
- 01 Banquet Supervisor / 01 Giám sát tiệc
- 12 Waiter / waitress / 12 Nhân viên phục vụ
- 07 Bartender / 07 Nhân viên pha chế
- 02 Room Service / 02 Nhân viên dịch vụ phòng
- 04 Cashier / 04 Nhân viên thu ngân
- 01 Hostess / 01 Nhân viên Lễ tân đón tiếp
- 01 Mixologist / 01 Chuyên gia pha chế
7. Kitchen / Bếp
- 01 Executive Chef / 01 Bếp trưởng
- 01 Executive Sous Chef / 01 Bếp phó
- 01 Head of Kitchen / 01 Giám sát bếp
- 01 Pastry Chef / 01 Phụ trách bếp bánh
- 03 Chef de Partie / 03 Tổ trưởng bếp
- 03 Demi Chef / 03 Tổ phó bếp (*)
- 14 Commis / 14 Nhân viên bếp (*)
- 01 Pastry staff / 01 Nhân viên bếp bánh (*)
- 01 Chief Steward / 01 Tổ trưởng tạp vụ
- 08 Steward / 08 Nhân viên tạp vụ (*)
8. Sales & Marketing / Kinh doanh & Tiếp thị
- 01 Sales Admin / 01 Chuyên viên Kinh doanh
- 01 Group & Banqueting Sales Manager / 01 Quản lý Kinh doanh (khách đoàn và tiệc)
- 01 Group & Banqueting Sales Coordinator (HL) / 01 Điều phối viên kinh doanh (khách đoàn và tiệc)
- 01 Marcom Executive / 01 Chuyên viên Truyền thông & Tiếp thị
9. Engineering / Kỹ thuật
- 01 Chief Engineering / 01 Kỹ sư trưởng
- 01 Engineering Supervisor / 01 Giám sát Kỹ thuật
- 01 Building Maintenance / 01 Nhân viên Bảo trì xây dựng
- 01 Kitchen Maintenance / 01 Nhân viên thiết bị bếp
- 01 Mechanician (multifunction) / 01 Nhân viên cơ khí (đa năng)
- 01 Pool Maintenance / 01 Nhân viên bảo trì bể bơi
- 01 Painter & Carpenter /01 Thợ sơn va Thợ mộc
10. Security / Bảo vệ
- 01 Chief Security / 01 Trưởng BP Bảo vệ
- 03 Security Supervisor / 03 Giám sát Bảo vệ
- 08 Security Officer / 08 Nhân viên bảo vệ
11. Spa & Health Club / Spa & CLB sức khỏe
- 01 Spa & Gym Manager / 01 Trưởng BP Spa và Phòng tập
- 01 Spa Receptionist / 01 Nhân viên Lễ tân Spa
- 04 Spa Therapist / 01 Nhân viên trị liệu
- 01 Gym Attendant / 01 Nhân viên trực phòng tập
12. Revenue & Reservation / Doanh thu & Đặt phòng
- 01 Revenue Manager / 01 Phụ trách doanh thu
- 01 Reservation Manager / 01 Phụ trách đặt phòng
- 02 Reservationist / 02 Nhân viên đặt phòng
1. Make sure that all the FO Department follow up theirs Standard and Procedures
2. Supervise the Front Office team to ensure optimum occupancy and average room rate for the purpose of maximizing revenue
3. Monitor Front Office, and particularly Guest Relations personnel, to ensure priority members known repeat guests and other VIPs receive special attention and recognition
4. Promote Inter-Hotel sales and in-house facilities and monitors Front Office Marketing techniques and upselling in line with FIT marketing program
5. Maintain inter-departmental relationships to ensure seamless customer service
6. Assume overall responsibility for maintaining standards to ensure furnishings facilities and equipment are clean, in good repair and well maintained
7. Schedule and regularly conducts routine inspections of areas under his/her control
8. Maintain knowledge of credit policies and procedures and liaise closely with Finance Department to ensure that credit procedures are properly carried out
9. Know system recovery procedures
10. Interpret computer reports
11. Compile statistics for front office and provide reports relating to that area.
12. Continually check the accuracy of room count
13. Approve upgrades and special amenities
14. Maintain appropriate standards of conduct, dress, hygiene, uniforms, appearance and posture of departmental employees
15. Conduct comprehensive monthly departmental meetings to include a review of procedures and events which warrants special handling and detailed information
16. Communicate to the General Manager /Executive Assistant Manager all information likely to be of interest to them such as the expected arrival and departure of VIPs and all other pertinent information
17. Maintain all procedures and adheres to them within the Gran Melia guidelines; in particular with emphasis on hotel credit policy.
18. In conjunction with the Emergency Response Team prepare emergency procedures upon advice from relevant authority that cover such emergencies as Fire, Power Outrage, Bomb Threat, Cyclone Warnings, etc
19. Prepares efficient work schedule for Front Office Staff, arranging holidays and vacation, taking into consideration project occupancy and forecasts and any large group movements, especially those with early or late arrivals or departures
20. Works with Human Resource Manager to ensure the departmental performance of staff is productive. Duties include:
a. Assists in planning for future staffing needs
b. Assists in recruiting in line with company guidelines
c. Prepares and administers detailed induction program for new staff
d. Assists in maintaining a comprehensive, current and guest focused set of departmental standards and procedures and oversees their implementation
e. Ensures training needs analysis of Front Office staff is carried out and training programs are designed and implemented to meet needs
f. Provides input for probation and formal performance appraisal discussions in line with company guidelines
g. Coaches, counsels and disciplines staff, providing constructive feedback to enhance performance
h. Regularly communicates with staff and maintains good relations
21. Works with superior in the preparation and management of the department’s budget. Duties include:
a. Assists in co-coordinating the preparation of the departmental annual budget
b. Controls and monitors departmental costs on an ongoing basis to ensure performance against budget
o Assists in the preparation of the hotel strategic plan, goals program, and Front Office Departmental Budget
22. Demonstrate Awareness of OH&S policies and procedures and ensure all procedures are conducted safely and within OH&S guidelines and ensure your direct reports do the same
23. Be aware of duty of care and adhere to occupational, health and safety legislation, policies and procedures
24. Be familiar with property safety, first aid and fire and emergency procedures and operate equipment safely and sensibly
25. Initiate action to correct a hazardous situation and notify supervisors of potential dangers
26. Log security incidents and accidents in accordance with hotel requirements
27. Monitor front office personnel to ensure guests receive prompt, cordial attention and personal recognition
Revenue
• Market Analysis Involves the analysis of the competitive market and in general of each hotel, in order to optimize the tactical pricing positioning of the Meliá hotel. This includes identifying market penetration opportunities, assessing market share performance and making proactive decisions with the Revenue Team to stimulate or optimize demand at the necessary times.
• Coordination in Revenue Management: The R&RM will lead the Revenue & Reservation Team and the Business Review meeting. Producing the necessary information for proactive decision making based on an optimal forecast and detailed by segments and channels.
• Serve as the main support to the hotel director in the search, development and analysis of information regarding Revenue Management. Being proactive in the identification of demand behavior is key in its function. We divide this into:
Revenue Data (analytical report)
- Demand calendar
- Pick-ups study
- Booking curve and trends in booking pace by hotel segments
- Maintenance of historic
- Market research: Competitor Intelligence
- Market trends / Segmentation studies
Revenue Actions
Responsible for the control of the hotel distribution channels and maintenance of the data bases of the same
1. Ensure that the established strategies are available at the appropriate time, both tactically and strategically
2. Communicate the needs regarding Revenue Management of the hotel (due to excess or defect of demand and income) that allow the making of proactive decisions.
3. Ensure communication with other Revenue Management departments in the area, as well as with other departments of the company. In such a way that the evolution of the market penetration rates of the hotel is known: Market Penetration Index, Average Rate Index, Revenue Generated Index.
4. Optimization of the hotel's Yield: Communicate and apply all pricing / yield decisions and ensure that all systems are updated correctly and that all departments / channels of the Hotel sell according to the established strategy.
5. Parity of prices: following the strategy by channel, the position implies ensuring the Rate Parity and competitiveness at all times of Meliá's own channels.
6. Ensuring the same price of quotation in all the voice channels of the company and distribution channels according to the predefined strategy in them. It includes the maintenance of the PMR, Best Available Rate and hotel channels.
7. Responsible for the manipulation of all Yield techniques and the optimization of all channels to ensure gaining market share in each channel, including product optimization (through Rate Fences) and price.
8. Price strategies: will be responsible for promoting the hotel's overall pricing strategy as well as the tactical management of the same. Ensure the correct positioning of the establishment according to the established objectives.
9. Forecasting: It will be the person conducting the Business Review of the establishment. Performing regularly, at least weekly, a detailed forecast of the hotel for 3 months as seen by segments and channels, in terms of occupancy, average price and RevPar.
10. Overbookings: responsible for the management, allocation and definition of hotel overbooking levels.
11. Within Revenue Data and denials studies, the R&R Manager will provide the hotel management team with sufficient information to allow proactive and aggressive decision-making on the acceptance or not of groups, airlines or Tour Operation series. For which the realization of business displacement studies will be essential.
12. The Revenue Manager will be in charge of promoting Revenue Management in Conventions and Banquets, ensuring the correct optimization of the spaces and decision making that allows to diminish to the maximum the cannibalization or "regret" of business, as well as optimization of TrevPar (Total Revenue per Available Room) and Hotel RevPam (Revenue per available Square meter)
13. Will be coordinated with the operations team at all times, ensuring that the impact on decisions is positive and is linked to the evolution of GOPPAR (GOP per available Room) and EBITDA of the establishment.
14. The Revenue Manager will be responsible for the optimization of the Hotel's distribution channels, including the OTAs, the CRS and the supervision of the correct positioning of its microsite, guaranteeing the competitiveness of the hotel within its market and supporting the growth in Market Share. of the hotel.
15. It is the function of the Revenue Manager to promote the policy, processes and production of Hotel Up Selling as well as stimulate Total Revenue Management initiatives.
Revenue Team
Organization, planning, control, coordination, training and supervision of the RM team under their responsibility.
Reservation:
1. To make sure that room allocation and rates are in accordance with the request and confirmation.
2. To maintain good performance of reservation area.
3. To make sure that room allocation and rates are in accordance with the request and confirmation.
4. To attend Sales & Marketing briefing according to the working schedule.
5. To be fully familiar with Melia Loyalty Programs and all Frequent Flyer Programs.
6. To conduct training for new Reservation Staff.
7. To be fully knowledgeable of the Reservation Standard Service Procedure.
8. Ensure that VIP, Corporate Guest, Loyalty Programs, Frequent Flyer and Return Guest are keyed in properly and rooms are allocated as required.
9. Ensure that staff report to work punctually and wear complete and proper uniform.
10. Be familiar with Melia Worldwide especially Asia Pacific and be prepared to handle the reservation for other Melia hotels.
11. To physically check the update of reservations filing such as corporate rates, contract rates and special rates.
12. Be thoroughly knowledgeable of all hotel facilities and Food & Beverage outlets and their time of operation. Attempting to sell the advantages to the guest.
13. To attend to any-guest complaint or misunderstanding and to resolve the situation as soon as possible. Log it in your logbook and report the case to Duty Manager and/or Front Office Manager.
14. To regularly check the groups, block and release the space if not materialized.
15. To follow up all guest request and complaint and to establish preventive actions from future recurrence.
16. Ensure to provide courteous and professional manner and service at all time.
1. To ensure that each outlet is accounted for separately as an individual profit center.
2. To ensure that each outlet is managed by a Manager/ Management Team who are totally accountable for their profitability.
3. To set, in close conjunction with each Outlet Manager, Annual operating budgets which will form part of the business plan.
4. To monitor all costs and recommend/institute measures to control them.
5. To set and control with the General Manager, any incentive scheme for the Outlet Manager or other Food and Beverage section heads of department.
6. To ensure that the Department’s Operational Budget is strictly adhered to.
7. To ensure that all Food and Beverage forms and reports to be forwarded to the area Food and Beverage Department are submitted properly.
8. To maintain all hotel records and forms as prescribed by local hotel management and policies.
9. To feel confident in leaving the operation for a period of time due to the qualified employees he has developed, and who are able to make their own decisions.
10. To ensure that meetings are well planned and results-orientated.
11. To conduct frequent and thorough inspections of the Food and Beverage Operations (at least once a month).
12. To ensure that the various outlets and banquets adhere to all company and hotel policies and procedures and minimum standards.
14. To ensure that each head of department plans and implements effective training programs for their respective employees in conjunction with the training department and departmental trainers. To meet with departmental trainers on a monthly basis.
15. To ensure that each section heads of department maximizes productivity and morale within their respective departments and that they consistently maintain discipline following hotel guidelines and local legislation.
16. To personally and frequently verify that guest in the outlets are receiving the best possible service available.
1. Quản lý, giám sát hoạt động của bếp bánh
- Lên lịch làm việc hàng tuần, hàng tháng cho bộ phận dựa trên tình hình kinh doanh của nhà hàng khách sạn.
- Sắp xếp, chia ca làm việc cho nhân viên, đảm bảo có đủ nhân sự cần thiết cho hoạt động của bộ phận.
- Kiểm tra các tiêu chuẩn về vệ sinh cá nhân, đồng phục của nhân viên trước ca làm việc.
- Kiểm soát chất lượng nguồn nguyên liệu đầu vào, đảm bảo các tiêu chuẩn vệ sinh an toàn thực phẩm, luân chuyển sử dụng thực phẩm theo nguyên tắc: Cũ dùng trước – Mới dùng sau.
- Theo dõi quy trình làm việc của nhân viên, kiểm tra chất lượng bánh, đảm bảo các món bánh phục vụ phải đạt chất lượng tiêu chuẩn của nhà hàng khách sạn.
- Phụ trách, hướng dẫn nhân viên trang trí quầy bánh buffet, tiệc của khách sạn sao cho thật đẹp mắt, phù hợp với không gian ẩm thực của khách sạn.
- Quan sát tiệc, đảm bảo luôn có đủ lượng bánh cần thiết phục vụ khách.
2. Thiếp lập các menu bánh
- Phối hợp với các đầu bếp liên quan xây dựng thực đơn các món tráng miệng đáp ứng nhu cầu thực khách.
- Lên kế hoạch thay đổi các loại bánh trong menu buffet để tránh gây nhàm chán.
- Sáng tạo những loại bánh mới, đưa vào menu phục vụ để hấp dẫn thực khách.
3. Kiểm soát, xử lý những sự cố phát sinh
- Giám sát chặt chẽ quy trình bảo quản nguyên vật liệu để kịp thời phát hiện, xử lý những sự cố xảy ra.
- Kiểm soát các nguy cơ có thể xảy ra trong bếp: cháy nổ, ngộ độc thực phẩm…
- Trực tiếp xử lý những tình huống phát sinh hàng ngày của bộ phận .
4. Đào tạo, bồi dưỡng nhân viên
- Hướng dẫn quy trình làm việc cho nhân viên mới của bộ phận.
- Phối hợp với các bộ phận liên quan xây dựng chương trình đào tạo nâng cao nghiệp vụ cho nhân viên.
- Trực tiếp bồi dưỡng, phát triển đội ngũ nhân viên tiềm năng.
5. Các công việc khác
- Chịu tránh nhiệm quản lý các dụng cụ, trang thiết bị làm việc của bộ phận; kịp thời liên lạc với bộ phận kỹ thuật khi có hư hỏng xảy ra và phối hợp tổ chức bảo trì, bảo dưỡng theo định kỳ.
- Phối hợp với nhân viên phụ trách đảm bảo duy trì tiêu chuẩn vệ sinh của bộ phận.
- Kiểm soát các đề xuất mua hàng của bộ phận, đảm bảo hợp lý và tiết kiệm chi phí.
- Đưa ra những đề xuất cải tiến quy trình làm việc, nâng cao hiệu quả công việc của bộ phận.
- Đánh giá kết quả làm việc của nhân viên bếp bánh thuộc thẩm quyền quản lý.
- Tham gia các khóa bồi dưỡng nâng cao tay nghề, nghiệp vụ cho tổ trưởng bếp bánh.
- Tham gia các cuộc họp định kỳ, đột xuất của bộ phận.
- Thực hiện các công việc khác khi được cấp trên yêu cầu.
To assist the Executive Housekeeper in planning, organizing the overall public area, guestrooms, laundry and linen room operations as well as maintaining established standards according to our hotel.
Hỗ trợ giám đốc nhà buồng lập kế hoạch, tổ chức công việc ở khu vực công cộng, phòng khách, khu giặt là , phòng linen cũng như duy trì theo tiêu chuẩn khách sạn.
To assist the Executive Housekeeper in coordinating the Housekeeping operations on Guestrooms, as well as to maintain high quality standard in accordance to Sofitel Standard.
Hỗ trợ giám đốc nhà buồng điều hành việc làm buồng trong phòng khách cũng như duy trì tiêu chuẩn chất lượng của Sofitel.
Directing and supervising the four sections, seeing those job assignments are done on time and guided by set housekeeping rules and regulations.
Chỉ đạo và giám sát 4 khu vực : đảm bảo công việc được hoàn thành đúng thời hạn và theo quy định của bộ phận nhà buồng.
- Làm việc và giải trình số liệu với Thanh tra thuế và các Đoàn kiểm tra của các Cơ quan chức năng khi phát sinh
- Tổ chức thực hiện việc sắp xếp, bảo quản hồ sơ, chứng từ trong phạm vi quản lý theo quy định của Pháp luật và hướng dẫn của Công ty/Tập đoàn.
- Thực hiện các công việc phát sinh theo phân công của cấp trên.
Chiến lược, kế hoạch kinh doanh
Nghiên cứu phát triển thị trường
Phát triển mạng lưới khách hàng, đại lý
Triển khai công tác bán hàng
Quản lý công cụ kỹ thuật số
2. Doanh thu
Phân tích và định hướng chiến lược
Quản lý doanh thu
Chiến lược, kế hoạch kinh doanh
Nghiên cứu phát triển thị trường
Phát triển mạng lưới khách hàng, đại lý
Triển khai công tác bán hàng
Quản lý công cụ kỹ thuật số
2. Doanh thu
Phân tích và định hướng chiến lược
Quản lý doanh thu
- Lập kế hoạch của bộ phận, triển khai giám sát, xây dựng KPI,giữ chất lượng dịch vụ, vệ sinh.
- Theo dõi hàng tồn kho tối thiểu
- Thực hiện thủ tục đặt hàng của kho
- Sắp xếp hàng hóa trong kho hợp lý, thuận tiện cho nhu cầu cấp phát hàng ngày
- Đảm bảo hàng hóa trong kho luôn được ngăn nắp và an toàn, không bị mối mọt ẩm ướt,
- Các yêu cầu khác liên quan sẽ được trao đổi trong quá trình phỏng vấn
- Liên hệ nhà cung ứng, lấy báo giá, so sánh lựa chọn để có nhà cung cấp phù hợp
- Tìm kiếm thêm nhà cung cấp mới
- Mua/Nhận hàng tại cửa hàng/nhà cung cấp
- Hỗ trợ chuyển hàng, sắp xếp hàng lên kho
- Hỗ trợ giao hàng đến các chi nhánh
- Thực hiện một số công việc khác khi có yêu cầu của Quản lý hoặc cấp có thẩm quyền.
Trao đổi khi phỏng vấn
Thay thế, duy trì và cung cấp sắp xếp / bình hoa theo yêu cầu
Bảo quản bình đựng hoa / sắp xếp sạch sẽ và trong tình trạng tốt
Chuẩn bị cắm hoa cho tiệc theo yêu cầu
Hỗ trợ kiểm kê thiết bị và hoa
Duy trì khu vực làm việc và thiết bị ở trạng thái sạch sẽ và sửa chữa thích hợp
Các nhiệm vụ khác theo phân công của trưởng bộ phận