Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Công nghiệp Quảng Ninh theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Trao đổi khi phỏng vấn
cảnh quan của khu nghỉ dưỡng
- Đề xuất, bảo quản, kiểm soát vật dụng, thiết bị, phân bón cho sân vườn
- Thực hiện những công việc được Trưởng sân vườn giao phó.
- Phụ trách các công việc kỹ thuật liên quan đến điện nước trên du thuyền.;
- Vận hành , bảo dưỡng các thiết bị về điện;
- Phối hợp, trợ giúp với các bộ phận liên quan theo chuyên môn;
- Bản mô tả công việc chi tiết sẽ được trao đổi khi phỏng vấn.
- Chuẩn bị thực phẩm theo thực đơn của khách .
- Phụ trách nấu bếp, đứng chảo chính chế biến món ăn
- Phối hợp với các bộ phận khác có liên quan để vận hành công việc trôi chảy.
- Đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm , vệ sinh sạch sẽ khu vực làm việc
- Lên kế hoạch, tổ chức các chương trình, sự kiện truyền thông, các hoạt động cộng đồng quảng bá cho khách sạn, kết nối với các đối tác truyền thông quảng cáo
- Thực hiện cập nhật các thông tin của khách sạn lên các kênh truyền thông và các chương trình quảng cáo
- Quản lý các trang truyền thông của khách sạn và có kế hoạch phát triển hiệu quả
- Nghiên cứu và thực hiện các chương trình truyền thông qua email
- Nghiên cứu, đề xuất các kế hoạch nâng cao chất lượng tiếp thị truyền thông từ kinh nghiệm thực tế. Đề xuất các chiến dịch truyền thông sáng tạo, độc đáo, có sức lan tỏa
- Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của Ban giám đốc.
- Tuần tra
- Vận hành, kiểm soát các thiết bị an ninh
- Kiểm tra các thiết bị PCCC
- Xử lý khi có tình huống tranh chấp, ẩu đả
- Xử lý khi phát hiện mất mát, hư hỏng, tội phạm, tai nạn
- Xử lý khi phát hiện hỏa hoạn
- Xử lý khi phát hiện người chết trong khách sạn
- Thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của cấp trên
- Kiểm tra tình hình hoạt động của các thiết bị trong phòng
- Thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của cấp trên
- Thiết kế ấn phẩm phục vụ công tác quảng cáo, truyền thông, bán hàng
- Thiết kế ấn phẩm cho các sự kiện, chương trình của khách hàng
- Chịu trách nhiệm hoạt động in ấn ấn phẩm
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu
- Duy trì chất lượng, trang trí món ăn luôn ở mức độ cao nhất. luôn quản lý nhân lực, khả năng làm việc, chi phí và tiết kiệm;
- Kiểm tra thực phẩm thường xuyên, giúp bếp trưởng đặt thực phẩm hàng ngày. Kiểm tra chất lượng thực phẩm về tiêu chuẩn chất lượng, an toàn vệ sinh thực phẩm của nhà cung cấp;
- Lên kế hoạch làm việc hàng tuần cho bộ phận dựa theo tiệc, tình hình kinh doanh;
- Kết hợp với Chief steward lên kế hoạch vệ sinh và luôn đảm bảo với mức độ cao;
- Tiếp nhận những ý kiến khách hàng,cùng với bếp trưởng đưa ra những giải pháp khắc phục những lỗi mắc phải;
- Luôn trao đổi thông tin giữa nhân viên bếp và nhà hàng, đặc biệt với giám sát nhà hàng;
- Luôn trao đổi thông tin với nhân viên phục vụ. luôn quan tâm đến khách hàng khi họ cần.
B. Nhóm công việc bổ sung (công việc kiêm nhiệm/Dự án được giao)
- Kết hợp với Trưởng bộ phận kỹ thuật, bảo vệ để đảm bảo vệ sinh, tai nạn và an toàn cháy nổ;
- Đánh giá thành tích và kết quả làm việc của tất cả nhân viên trong bộ phận và cho những ý kiến đóng góp cho bếp trưởng về các khóa đào tạo, đào tạo chéo, và thăng chức.
1. Chịu trách nhiệm các vấn đề liên quan đến vệ sinh an toàn thực phẩm của khu vực bếp, nhà hàng, đảm bảo các dụng cụ nhà bếp, thực phẩm, kho hàng luôn trong tình trạng đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm
2. Thực hiện các công việc liên quan đến hồ sơ giấy tờ hành chính theo quy định
3. Cập nhật các quy định pháp luật liên quan đến vệ sinh an toàn thực phẩm, hướng dẫn và đào tạo nhân viên kiến thức về vệ sinh an toàn thực phẩm theo quy chuẩn
4. Chịu trách nhiệm giám sát quy trình từ khi đặt hàng, nhận hàng, bảo quản hàng cho tới khâu sơ chế, chế biến thực phẩm đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm
5. Lập báo cáo hàng ngày, hàng tuần
• Coordinate and direct the financial planning, budgeting, procurement, or investment activities of all or part of an organization.
• Coordinates the timely preparation of all monthly company standard reports.
• Assist the Financial Controller in developing internal control policies, guidelines, and procedures for activities such as budget administration, cash and credit management, and accounting in accordance with company policies and procedures.
• Reviews valuation of inventories and analyzes variance between physical and book value.
• Reviews the accuracy of the Daily Revenue report prepared by the Income Auditor.
• Prepare or direct preparation of financial statements, business activity reports, financial position forecasts, annual budgets, and/or reports required by regulatory agencies.
• Analyze the financial details of past, present, and expected operations in order to identify development opportunities and areas where improvement is needed.
• Update at least on a monthly base, cash flow forecast. Evaluate needs for procurement of funds and investment of surpluses, and make appropriate recommendations.
• Maintain current knowledge of organizational policies and procedures, federal and state policies and directives, and current accounting standards.
• Assist the Financial Controller to supply all data related to annual budgeting duties.
• Coordinates the implementation of any internal or external audit recommendations.
• To ensure that all tax matters are treated in a proper manner and in compliance with related legislation to verify that amounts are promptly declared and paid on time. To follow up any tax changes, update with new Tax regulation and other legislation.
• To maintain close communication with the public auditors and to communicate instructions for the preparation of internal and external audits, preparing all necessary data and documents, in conjunction with the Financial Controller.
• To maintain a working knowledge of the accounting regulations of the region where the hotel is located.
• To verify the daily bank balances through review of the bank statements for all bank transactions and to prepare the bank reconciliation and credit card reconciliation to be submitted to the Financial Controller for approval.
• To verify the accuracy of the General Cashier report and that revenue receipts are daily deposited into the bank by the General Cashier.
• To perform monthly physical inspections for cash held by the cashiers (on a random basis) and to review daily cash balance lists from the General Cashier for cash on hand.
• To ensure that unused cheques and other bank forms are safely stored and that all measures are taken to protect cash on hand at any point of sale area and the General Cashier’s room.
• To verify the daily foreign exchange rate comply with and are advertised according to the procedure.
• Fills up the position of the Financial Controller in his/her absence.
1. To ensure culinary trends with innovative presentation, provide freshest products available, conduct daily briefings with all supervisors, follow up and enforce training plan. Schedule kitchen employees according to business needs. Maintain control of all food related expenses & food cost.
2. To coordinate the fulfilment of the work safety & training, maintain the highest food safety and hygiene standards (HACCP) at all times, implement new buffet design on regular base, and creating new culinary trends , Strive for the highest standards
3. Responsible of the kitchen equipment and machinery’s, coordinates its maintenance & cleaning of all facilities to maintain good working condition. Verify and check the temperatures of walk in coolers and freezers & fridges in each outlet, report and prepare a defect list for the engineering maintenance department (ASAP)
4. To check that the needed materials for the right work of the kitchen are available, assuring its preservation and turnover. Work closely with the Food Storeroom to place the orders to the store on time.
5. To check the correct temperature and follow recipes according to Hotels food safety standards
6. To supervise and work closely according to what is been designed by the food & beverage department
7. To coordinate the preparation of menus for special events, according to what is been communicated by sales / banqueting department.
8. To design the menu’s for their specific restaurants and banquets. To propose the prices to the management, according to cost percentage requirements established by F & B Director
9. To keep a fluent communication with the F&B service staff, in order to reach a good coordination between both departments.
10. Responsible of the kitchen inventory & expenses –wastage-breakage
11. To elaborate of the annual budget of the kitchen.
12. To manage the recruitment, training and development of the staff according to the human resources procedures and the quality guide provided by Sol Meliá.
13. To analyze the quality index and the customer’s comments and to set up corrective actions and improvement plans.
14. To carry out duties and tasks as assigned by the supervisor.
1. Be responsible to the whole operation and administration of Rooftop Gastrobar THE NET
2. Sets an example by reporting to duty punctually wearing the uniform with INNSiDE grooming standards, maintaining a high standard of personal appearance and hygiene at all times.
3. Creating effective schedules and quickly resolving conflicts to ensure that bar is well staffed during peak hours.
4. Sets an example in terms of service, products and guidance of the team that reflects the concept.
5. Provides a professional and courteous service at all times
6. Ensures that the place of work and surrounding area is kept clean and organised at all times.
7. Executes and demands the team to execute the highest level of service and set-up standards at all times.
8. Be knowledgeable of all services and products offered by the hotel.
9. Understands thoroughly the concept of the outlet and train all employees of the outlet in regards to the concept.
10. Actively participates in menu design in cooperation with the outlet Head Chef and Executive Chef.
11. Knows the Bar scene and gastronomic character of the destination and be recognized in the market.
12. Performs up-selling for all times offered by the department assigned as well as offering alternatives.
13. Be knowledgeable to operate the existing POS system based on the trained responsibility level as assigned in the department.
14. Produces reports and analysis of the outlet and present report in the monthly performance meeting.
15. Be responsible the preparation of the outlet’s budget and the monthly department Profit & Loss Statement.
16. Conducts monthly inventory of operating supplies and equipment together with the stewarding department.
17. Implements a flexible work schedule based on business patterns.
18. Leads the outlet efficiently in cost and expenses, constantly delivering the highest quality as well as driving high top line revenue and profit.
19. Manages daily or weekly meetings with the kitchen team and fostering team work to constantly develop the Bar / outlet for more success.
20. Responds to any changes in the department as dictated by the hotel management.
21. Assist the training and follow up of the external Brand Standard Audit and internal Essential Audit.
22. Monitors operating supplies, equipment and reduce spoilage and wastage successfully.
23. Planning and taking part in promotional events.
24. Handles guest enquiries and complaints in the outlet in a courteous and efficient manner and report to Head of Department ensuring that the follow up is performed with the guest.
25. Ensures that the opening and closing procedures established for the outlet followed.
26. Perform other duties assigned by the Superiors.
- Tham gia phối hợp công việc với các phòng ban, bộ phận khác để đảm bảo các hoạt động kinh doanh của Du Thuyền diễn ra đúng quy trình, quy định và đạt hiệu quả theo chỉ tiêu.
- Xây dựng hệ thống quản lý chất lượng món ăn, thức uống của các tàu trong Công ty.
- Theo dõi việc mua hàng hóa theo định mức tồn kho tối thiểu.
- Phối hợp với bộ phận marketing tổ chức các hoạt động khuyến mãi theo kế hoạch đã được duyệt.
- Chịu trách nhiệm chính xây dựng các kế hoạch hoạt động, mục tiêu cụ thể cho bộ phận F&B theo tuần, tháng, quý, năm.
- Phối hợp với bộ phận nhân sự tuyển dụng, tổ chức đào tạo, phân công công việc và xây dựng các tiêu chí đánh giá nhân sự của bộ phận mình.
- Giải quyết các sự việc phát sinh thuộc thẩm quyền cho phép.