Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Công nghiệp Quảng Ninh theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Chịu trách nhiệm mua hàng theo yêu cầu gửi lên từ các bộ phận, phải đảm bảo về giá cả và chất lượng hàng hóa mua vào.
- Chịu trách nhiệm hỗ trợ thủ kho và bên nhận hàng để phân bố hàng hóa đến đúng bộ phận.
- Xử lý tất cả các đơn hàng gửi lên từ các bộ phận trong khách sạn.
- Thường xuyên thông báo với các phòng ban về việc giao hàng và những đơn hàng chưa thực hiện.
- Lấy order từ khách hàng.
- Ghi nhận thông tin order từ khách hàng phải rõ ràng, chính xác món ăn, số lượng, đơn vị tính, những yêu cầu riêng của khách.
- Giới thiêụ các món ăn và đồ uống cho khách hàng.
- Hiểu biết về ẩm thực và các món ăn của nhà hàng.
- Phục vụ khách đồ ăn và uống.
- Làm đúng quy cách và phong cách phục vụ của nhà hàng.
- Kiểm tra các món ăn trước khi phục vụ.
Tư vấn cho khách hàng các món ăn ngon của nhà hàng.
Giữ vệ sinh khu vực làm việc sạch sẽ, gọn gàng.
Chuẩn bị công việc khi nhận ca. Bàn giao công việc chi tiết khi ra về.
Tham gia vào các công việc khác theo yêu cầu của bộ phận.
Đảm bảo lịch trình làm sạch được hoàn thành một cách thường xuyên và kịp thời
Liên lạc với Giám sát viên dọn phòng liên quan đến việc sử dụng hóa chất, các vấn đề hoặc đề xuất cải chính
Đóng góp ý kiến cho các cuộc họp của bộ phận
Thường xuyên nâng cao nhận thức về các chương trình và sự kiện đặc biệt của khách sạn để nhận biết nhu cầu của khách.
Duy trì thông tin khách sạn để thông báo cho khách
Hỗ trợ khách theo yêu cầu
Hoàn thành nhiệm vụ theo yêu cầu của Quản lí
Báo cáo khiếu nại của khách đến quản lí
Vận hành các thiết bị an toàn
Tương tác với nhân viên bộ phận và khách sạn một cách chuyên nghiệp và tích cực để thúc đẩy mối quan hê tốt và tinh thần đồng đội và đảm bảo giao tiếp hai chiều
Responsible for overall supervision, planning, control and coordination of all activities of personnel engaged in serving food and beverages in the restaurant.
Giám sát chung, lập kế hoạch, kiểm tra và phối hợp các hoạt động trong việc phục vụ khách tại nhà hàng
Ensure proper coordination with kitchen and bar on daily or monthly specials and promotions: possesses sound knowledge of food & beverage, up selling and availability of menu items.
Phối hợp với bếp và bar trong những dịp đặc biệt: nâng cao hiểu biết về ẩm thực, bán hàng và những thực phẩm sẵn có.
Performs duties common to all supervisor and other duties as may be assigned.
Thiết lập các qui trình giám sát trong toàn bộ phận dựa trên các chính sách của khách sạn
Responsible for staff scheduling and payroll cost to ensure adequate coverage according to established practices and maximize on labor potential; Plans work assignments based on room occupancy forecast, Event orders and VIP list. Adjust schedules to meet emergencies, coordinates with other managers regarding emergency staffing.
Chịu trách nhiệm lên kế hoạch làm việc cho nhân viên dựa trên số lượng phòng đầy, những yêu cầu đặc biệt và khách VIP. Điều chỉnh lịch làm việc cho phù hợp trong trường hợp cần thiết, phối hợp với quản lý những nhà hàng khác trong trường hợp cần thêm ngươi bất chợt.
Maintains established par stock for operating supplies to ensure smooth operation.
Giữ lượng hàng trong kho cần thiết để đảm bảo công việc
Make frequent suggestions to Management in reference to improvement of general operation, F&B promotions, cost control and profitability.
Thường xuyên góp ý kiến cho ban giám đốc trong việc cải thiện công việc chung, công việc của bộ phận FB, kiểm soát chi phí và lợi nhuận.
Chi tiết công việc sẽ trao đổi cụ thể khi phỏng vấn
1. Xây dựng mối quan hệ
- Phối phợp với các bộ phận kinh doanh khác để đảm bảo điều phối công việc phù hợp, hỗ trợ lẫn nhau và không trùng lặp.
- Xây dựng và duy trì mối quan hệ với các đại lý hiện tại và tiềm năng để đảm bảo nguồn booking lâu dài. Tổ chức các sales call, gặp mặt, FAM trip, hội chợ v.v…
- Tìm kiếm và xây dựng các mối quan hệ, cơ hội hợp tác mới trong thị trường nhằm mở rộng nguồn khách hàng, đạt mục tiêu doanh thu
- Quản lý và phát triển mối quan hệ với các bên liên quan (trong và ngoài công ty).
- Cung cấp doanh thu chính xác, đầy đủ và hiệu quả cho quản lý sự kiện.
2. Phân tích Kinh doanh
- Triển khai các hoạt động kinh doanh dựa vào kiến thức chung về thị trường – điểm mạnh và yếu của đối thủ, xu hướng kinh tế, cung và cầu v.v…
- Lựa chọn những cơ hội kinh doanh hợp lý nhất dựa vào tình trạng thị trường và yêu cầu của điểm đến.
- Phục vụ khách hàng dựa trên phương thức hoạt động và yêu cầu để đưa ra các lựa chọn thích hợp.
3. Hoạt động Bán hàng
- Tham gia các buổi sales call với phòng kinh doanh để close deal hoặc tìm kiếm các cơ hội mới
- Triển khai và hỗ trợ quy trình vận hành theo yêu cầu (VD: Viết đề xuất, soạn hợp đồng, trả lời khách hàng).
4. Dịch vụ khách hàng
- Hỗ trợ nâng cấp chất lượng dịch vụ và quan hệ khách hàng, tăng số lượng khách hàng trung thành bằng cách cung cấp dịch vụ xuyên suốt hành trình trải nghiệm khách hàng
- Hỗ trợ khách hàng nhằm thúc đẩy doanh thu và gia tăng thị phần.
- Xây dựng mối quan hệ tích cực với khách hàng.
- Áp dụng, triển khai và cung cấp chất lượng dịch vụ phù hợp quy định, tiêu chuẩn của công ty.
- Trao đổi với khách hàng để thu thập phản hồi về chất lượng sản phẩm và dịch vụ.
- Lập kế hoạch, chiến lược tiếp thị và kế hoạch quảng bá sản phẩm
- Nghiên cứu phát triển các sản phẩm, dịch vụ mới.
- Cập nhật và triển khai chiến lược bán hàng & kế hoạch bán hàng với Tổng Quản Lý .
- Quản lý và đảm bảo doanh thu
- Đề xuất chỉ tiêu bán phòng đêm hàng tháng cho bộ phận kinh doanh .
- Tham dự các cuộc gọi bán hàng cùng nhân viên kinh doanh phát triển quan hệ với các đối tác và các khách hàng chiến lược, khách hàng tiềm năng, mở rộng đại lý và mạng lưới bán hàng.
- Xây dựng chiến lược marketing, thực hiện chiến lược và tiêu chuẩn thương hiệu, quy hoạch và quản trị triển khai công tác nghiên cứu thị trường.
- Quản lý, kiểm soát giá/ chính sách giá cho từng phân đoạn thị trường, nguồn khách.
- Chịu trách nhiệm đào tạo quản lý kinh doanh và nhân viên kinh doanh
- Lên menu thức uống.
- Kiểm soát và bảo quản các dụng cụ quầy bar.
- Giải quyết các tình huống khiếu nại của khách hàng trong ca làm việc của mình.
- Phối hợp bộ phận khác nhằm nâng cao chất lượng phục vụ khách hàng.
- Thực hiện các công việc do cấp trên yêu cầu.
- Sửa chữa, bảo trì hệ thống điện lạnh
- Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của cấp trên
1. OBJECTIVE OF THE POSITION:
• Performs of variety of task. Leads and directs the work of others.
• Promotes the desired work culture and values of trust, integrity and respect, following the Innside by Melia Brand ethos.
• Fulfills all clients’ services in professional, correct, orderly and efficient manner and observe quality control in all aspects of operation and promote.
• Communicates regularly and efficiently with direct superior on all operational aspects.
2. MAIN RESPONSIBILITIES:
Oversees the day to day SPA activities.
Reports any guest complaints to the immediate superior and ensure they are logged.
Resolves client’s conflict and ensures proper maintenance of the facility and equipment.
Ensures the facility is clean and provides a relaxing environment.
Be responsible to run promotional campaigns, they are responsible for the advertising methods and the production of flyers and others advertising tools
Maintains smooth relationship between management and guests. Resolves problems arising from guests’ complaints and esquires immediately.
Ensures all customer feedback (guest questionnaires, verbal comments, emails, etc.) is used to inform changes in practice and provides staff training or corrective actions to ensure high standards are maintained.
Be aware of duty of care and adhere to occupational, health and safety legislation, policies and procedures. Be familiar with property safety, first aid and fire and emergency procedures and operate equipment safely and sensibly
Logs security incidents and accidents in accordance with hotel requirements.
Ensures guests receive a warm welcome to the premises.
Recognizes regular guest and anticipate their needs and requirements.
Assists guest, or visitors in offering and providing accurate information in a courteous manner.
Checks that items supplied are to the quantity and the quality demanded and advises the management of any discrepancies.
Be aware of all material and household supplies and expenditure and to encourage staff to avoid unnecessary waste.
Consistently develops, promotes and grows retail sales and services through training, tools and monitoring.
Financial objectives by monitoring weekly membership, day visitor and beauty treatment bookings, monthly and annual budget, analyzing variances, and maximizing result in the area of sales, merchandising and operations.
Maintains a strong menu of services with both exceptional artistic and aesthetic value.
Ensures the Spa is always staged for maximum buyer impact.
Effective utilization of guest profiles and consistent delivery of guest preferences.
Manages and controls preventative maintenance to spa equipment and coordinates the engineer or outside contractors as required.
Observes environmentally friendly practices to reduce our consumption of gas and electricity waste to landfill etc...
Maintains strong relationship and goodwill with regular guest and local patrons.
Organizes and promotes activities to meet customer demand.
Leads, directs and supervises the team in creating an outstanding experience for the customers so that customers are greeted in a professional, friendly and timely manner.
Due to the cyclical nature of the hospitality industry and report deadlines, employee may be required to work varying schedules to meet the business needs of the hotel and report deadlines. This may include weekends and holiday.
Performs any other duties as requested by Superiors.
1.1 Make annual budget for Engineering Department (including payroll, maintenance material, contract payment, energy cost), FF&E budget, and CEP budget for 5 to 10 years. Strictly control daily expenses to save cost.
1.2 Be responsible to write, revise and finalize all outsourcing contracts, make market research for the content and quotation of the contracts, and select 3 suppliers for leaders to compare and choose. Ensure not to be led by the nose by the supplier in terms of contract content and clauses. When renew contracts, make certain revision according to the problems in the execution of last year.
2. TECHNICAL RESPONSIBILITIES
2.1 Well prepare for annual examinations of special equipments, such as lifts, boilers, fire prevention, HV, lighting rods.
2.2 Keep close contact with Engineering Director of MELIA head office. Report work on time, ask for comments and invite him for instruction.
2.3 Keep good relationship with municipal government departments which are in charge of power supply, water supply, water control, sewage, gas supply, environmental protection, fire prevention, boiler examination, lift examination, high voltage testing, lighting rods, strictly follow corresponding laws and regulations.
2.4 Keep in mind the sense of cost control and environment protection.
2.5 Organize to make maintenance procedures for equipments and facilities. Organize to make major equipment index and maintenance cards, finalize preventive plans for each equipment. Supervise the execution of the preventive plans.
2.6 As for tasks which will affect other departments, keep close contact and communicate with department managers in advance and in mid-way. Ask for comments in terms of daily maintenance, power supply, and A/C status from them.
2.7 Provide to GM, DGM, and Finance Dept the monthly energy-consumption comparison chart with multi-parameters, the parameters are energy consumption of last month, energy consumption of the corresponding period last year, budget of last month, and Average Room Occupancy of last month, for leaders to review and give instruction.
2.8 When encountering major equipment malfunctions or ruin of facilities, investigate the spot and make emergency repair plan. Instruct and supervise on the site in critical period, deal with problems which may occur at any time, make a report of the cause of malfunctions. Estimate sum of loss and report to GM and Finance Dept for Finance Dept to check if we enjoy insurance and start certain procedures.
- Thực hiện pha chế đồ uống theo yêu cầu của khách.
- Kiểm soát chi phí và đảm bảo chất lượng cũng như tính thẩm mỹ của đồ uống.
- Học hỏi, sáng tạo các công thức pha chế mới.
- Giữ gìn vệ sinh sạch sẽ quầy, kệ, dụng cụ pha chế và dọn dẹp gọn gàng khu vực làm việc.
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
- Kiểm tra và theo dõi tất cả đặt buồng không đến ngày hôm trước để đảm bảo về doanh thu;
- Kiểm tra lại tất cả đặt buồng đã đến trong ngày để đảm bảo giá phòng và thông tin khách hàng được chính xác.
Các công việc chính trong ca trực:
- Làm việc theo nhóm, kỹ năng đào tạo huấn luyện nhân viên tại chỗ hiệu quả. Thành thạo việc thực hiện các bài đào tạo nhóm chuyên nghiệp;
- Có ý thức và khả năng duy trì kiến thức ngành nghề;
- Có kỹ năng và ý thức sử dụng điện thoại tại nơi làm việc chuyên nghiệp và hiệu quả;
- Thực hiện các kỹ năng nghề Lễ tân cơ bản một cách chuyên nghiệp (kỹ năng nhận đặt buồng, check-in, check-out, giải quyết phàn nàn và các yêu cầu của khách…);
- Tiến hành kiểm toán đêm thành thạo;
- Nắm vững các chính sách và quy trình xử lý công nợ, kết hợp với bộ phận Kinh doanh và Kế toán để đảm bảo các quy trình xử lý công nợ được thực hiện một cách chính xác, hiệu quả;
- Duy trì hồ sơ tài liệu và các hệ thống phục hồi thông tin chính xác và đúng cách;
- Kết thúc ca làm việc và xử lý hiệu quả các giao dịch về tài chính.