Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiên Giang theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
An Assistant Director of Food and Beverage works with the Director of Food and Beverage in a restaurant or hotel dining room.
The person is responsible for carrying out various duties to ensure that customers receive excellent service by providing the best food and drinks.
The Assistant is responsible for maintaining profits from food and drink sales, having excellent communication and customer service skills, maintaining a clean environment and making effective decisions when needed.
Always following government regulations concerning health, safety or other requirements.
This is the Assistant Director of Food and Beverage job in a Luxury Resort of 459 rooms including 115 condotel rooms and 5 villas, 09 F&B outlets, 06 convention facilities, 04 swimming pools. Supervises 150-200 employees in multiple food and beverage outlets and banquet and convention facilities. Oversees outlets manager and supervisors.
YOUR DAY-TO-DAY
People
Guest Experience
Responsible Business
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
2. Đăng ký và sắp xếp phòng cho tất cả những khách đến theo quy trình đã thiết lập.
3. Duy trì kiến thức sâu sắc về các tiêu chuẩn và thủ tục của bộ phận.
4. Thực hiện các thủ tục nhận phòng, trả phòng, thay đổi phòng và đảm bảo tất cả dữ liệu được nhập hoàn chỉnh vào hệ thống của khách sạn theo yêu cầu đặt phòng.
5. Duy trì Quỹ tiền mặt và đảm bảo báo cáo hàng ngày chính xác về tất cả số tiền nhận được.
6. Thực hiện các giao dịch tiền mặt với khách hàng và hỗ trợ các thủ tục thay đổi ngoại tệ.
7. Bám sát tất cả các sửa đổi đối với các chính sách và thủ tục kế toán.
8. Có trách nhiệm hướng dẫn và luôn đáp ứng yêu cầu của khách về việc sử dụng két sắt.
9. Am hiểu tất cả các thủ tục khuyến mãi đặc biệt, cho các chương trình như; Các Gói theo Mùa, Chương trình Khách hàng Thường xuyên và cả các chương trình thành viên MAS của Tập đoàn Khách sạn Melia.
10. Giải quyết các thắc mắc và yêu cầu của khách, báo cáo các vấn đề với cấp trên / Quản lý trực ca nếu không thể hỗ trợ.
11. Làm quen với các Khách sạn và Khu nghỉ dưỡng Melia khác để khách chỉ ra bất kỳ điểm đến tiếp theo nào trên thẻ đăng ký có thể được “bán” một đặt phòng tiếp theo cho các Khách sạn Melia khác.
12. Làm mọi thứ có thể để đảm bảo rằng khách rời khách sạn với ấn tượng tích cực về dịch vụ khách sạn.
13. Thực hiện các cân đối kiểm toán và chuẩn bị tất cả các công việc để kiểm toán một cách có trật tự.
14. Khi vào ca đêm, kiểm tra báo cáo ban đêm, chuẩn bị báo cáo buổi sáng và chuẩn bị tất cả các biểu mẫu cần thiết cho khách đến.
15. Duy trì kiến thức toàn diện về các thủ tục đặt chỗ tiêu chuẩn bao gồm các biểu mẫu chính xác để sử dụng, cách đọc telex, e-mail, tin nhắn và cách giải thích các nguồn sẵn có trong hệ thống đặt chỗ.
16. Duy trì các tiêu chuẩn hành vi, ngoại hình và thái độ mẫu mực như mong đợi ở một Thương hiệu khách sạn.
17. Có sự quan tâm và tự hào cá nhân để đảm bảo rằng khu vực làm việc của quầy lễ tân luôn được giữ sạch sẽ và ở trạng thái có trật tự.
18. Nỗ lực duy trì các tiêu chuẩn cao của khách sạn liên quan đến tầm quan trọng của thành viên MR và các khách VIP khác và liên quan đến khách sạn và là mối nguy hiểm cho sức khỏe hoặc an toàn.
19. Xử lý khoản giảm giá, đã thanh toán / chuyển khoản.
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
Checks and verifies all monthly journals prepared by Accounts Clerks.
Prepares monthly journal entries as assigned.
Posts all monthly-approved journal entries.
Prepares and maintains schedules and analyses for all accounts.
Prepares bank reconciliation statements for all banks.
Ensures that an efficient and accurate filing system, both manually as well as electronically is maintained at all times.
Keeps and safeguards all contracts and financial documents.
Administers and monitors the billings and utilisation of sponsorship fund.
Administers and monitors the billings and claims for staff incentive for Food and Beverage promotion.
Checks and records all purchase requests on FF and E against the budget.
Prepares and submits the monthly FF and E schedule, together with the support details, to the Owning Company.
Verifies all Operating Equipment (OE) breakage and condemned linen.
Checks and records all purchase requests on OE against the budget.
Supports the semi-annual OE inventory taking and to prepare the OE Report and Comparison accurately and on time.
• Adhere to the customer-first purpose and promptly attend to customers’ needs.
• Communicate well with guests and colleagues.
• Be a positive influence, responsible and proactive in solving problems.
• Seize opportunities for self-improvement by learning new skills.
• Flexible and responsive to changes in work requirements.
• Be a good team player, helping team members achieve team goals.
• Advise on departmental operating procedures and improvement of environmental facilities, etc.
• Maintain vigilance and sense of responsibility at all times.
• Ensure all facilities and equipment are operating well.
• Ensure guests have a comfortable and safe experience, and employees can work in a safe environment.
• Ensure that all activities performed in the spa, fitness room and all areas of the hotel conform to Hilton brand standards at all times.
• Pay attention to the results of customer satisfaction and loyalty surveys, communicate effectively to team members and conduct training analysis according to the results.
• Adhere to Hilton’s service standards and service quality reviews.
• Assist in department trainings for new employees.
• Ensure that the daily opening and closing of the spa is carried out smoothly and efficiently.
• Maintain a high level of cleanliness in work areas including the retail display area, reception area, linen rooms, tea rooms, massage rooms, wet area, outdoor swimming pools and fitness centres.
• Conduct monthly inventory checks and control inventory, ensuring that items are not kept for more than 3 months.
• Receive products at the receiving department when they arrive.
• Provide consistent service to guests, so that they enjoy pleasant, memorable and professional services.
• Ensure all emails are answered and followed up.
• Send confirmation letters to confirm massage treatments with guests.
• Prepare and ensure adequate tea and towels are ready for guests’ use.
• Make sure to maximize the use of the massage rooms and massage therapists.
• Read and update the message book of massage therapists and receptionists to ensure that each employee signs for confirmation.
• Pay attention to malfunctioning equipment and follow up with its repair.
• Assist in the building and maintenance of an efficient team by taking an active interest in team members’ welfare, safety, training and development.
• Perform any other reasonable duties as assigned.
• The Management reserves the right to make changes to this job description at its sole discretion and without advance notice.
Assists with the development and maintenance of a detailed Department Operations Manual that reflects policies and procedures, work processes and standards of performance within the Division. Ensures annual review to accurately reflect any changes.
Assists with the preparation and regular update of the Finance Departmental Budget, in close cooperation with the Director of Human Resources ensuring targets are met and costs are effectively controlled.
Ensures that an efficient and accurate filing system, both manually as well as electronically is maintained at all times.
Keeps and safeguards all contracts and financial documents.
Administers and monitors the billings and utilisation of sponsorship fund.
Administers and monitors the billings and claims for staff incentive for Food and Beverage promotion.
Verifies Furniture, Fixtures and Equipment (FF and E) movements and check the historical cost for all items to be written off.
Checks and records all purchase requests on FF and E against the budget.
Prepares and submits the monthly FF and E schedule, together with the support details, to the Owning Company.
Verifies all Operating Equipment (OE) breakage and condemned linen.
Checks and records all purchase requests on OE against the budget.
Prepares and submits the monthly OE schedule, together with the support details, to the Owning Company.
Organises the semi-annual OE inventory taking and to prepare the OE Report and Comparison accurately and on time.
Verifies and inputs all approved Giro Direct Credit Authorization Form from vendors and check Vendor Giro Audit Report daily.
Relieves the General Cashier duties, as and when required.
Ensures all disbursements and claims are supported by all necessary documents, processed and certified for receipt of merchandises or services in quality, quantity and prices
Assists in implementing and streamlining the internal control procedures covering all activities of the hotel.
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
• Strictly adhere to staff rules and regulations, the Management and commands from your superiors.
• Operate carefully and ensure the safe operation of the equipment.
• Assist your superior to ensure the normal operation of the hotel's daily power supply, water supply, gas supply, heating and cooling equipment.
• Inspect the equipment operation records and shift handover records promptly and accurately.
• Assist your superior in inspecting and maintaining the equipment and facilities under his / her jurisdiction.
• Save energy and control energy consumption.
• Follow-up with maintenance works for banquets and meetings, ensuring that the hotel’s banquet and meeting equipment works well.
• Keep maintenance tools, equipment and work areas clean.
• Perform other tasks assigned by the Management.
- Đại diện Công ty chăm sóc các điểm bán theo các tiêu chuẩn bán hàng, thực hiện kế hoạch bán hàng và các chương trình khuyến mãi của Công ty để xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng, duy trì hình ảnh sản phẩm công ty tại điểm bán và đảm bảo doanh số được giao.
- Hằng ngày đi thị trường tìm kiếm khách mới, chăm sóc khách hàng cũ
- Kiểm tồn kho điểm bán
- Trưng bày sản phẩm lên kệ, tủ lạnh
- Tư vấn chương trình khuyến mãi, sản phẩm mới và chốt đơn hàng
- Cập nhật kết quả làm việc theo tuần, theo tháng
- Thu thập và báo cáo các thông tin về tình hình kinh doanh của điểm bán, thị trường và đối thủ.
+ Tổ chức thực hiện việc tính giá thành, chi phí, doanh thu theo bộ phận/sản phẩm.
+ Thực hiện các chức năng (thẩm định, kiểm soát theo ngân sách …) theo phân công đối với các chi phí, đầu tư, bộ định mức hạn mức, thanh lý tài sản, kế hoạch tài chính… báo cáo kết quả cho TP tài chính. Đề xuất các phương án cải tiến và tối ưu chi phí.
+ Thực hiện, kiểm soát việc lập ngân sách trong phạm vi quản lý.
+ Tổ chức công tác kế toán trong phạm vi quản lý đảm bảo công tác hạch toán, lưu trữ dữ liệu sổ sách theo đúng chế độ kế toán của nhà nước và quy định của Tập đoàn
+ Rà soát và phân tích các biến động trong kỳ liên quan đến doanh thu, chi phí đảm bảo không có biến động bất thường không giải thích được và không có sai sót trọng yếu.
+ Tổ chức quản lý tài sản của Công ty. Hướng dẫn, kiểm soát việc quản lý tài sản ở các bộ phận, cơ sở đảm bảo tài sản được quản lý chặt chẽ, tránh thất thoát.
+ Tham gia xây dựng các mẫu báo cáo phục vụ công tác quản trị tại Công ty theo yêu cầu của lãnh đạo công ty
+ Tham gia theo phân công các dự án về ERP, các dự án cải tổ hệ thống quản trị của Công ty, các dự án set up mới… (theo phân công) để tăng cường chuẩn hóa, đơn giản hóa nhằm đảm bảo triển khai hiệu quả, đáp ứng được yêu cầu và đúng hạn các đầu việc được giao trong các dự án
CÁC BỘ PHẬN THỰC TẬP:
Tiền sảnh (Lễ tân, Đón tiếp, Hành lý)
• Ẩm thực (Pha chế, Phục vụ)
• Bếp (Phụ bếp, Sơ chế)
• Buồng phòng
• Kỹ thuật
• Marketing
• Nhân sự đào tạo
• Kế toán