Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Kiểm tra hồ bơi hàng ngày và sử dụng thiết bị chuyên dụng để xả các loại rác, bụi bẩn.
- Xả nước hàng tuần để thực hiện công việc vệ sinh và bảo trì.
- Chà sàn và tường bể bơi bằng bọt biển, xà phòng và hóa chất.
- Thực hiện các hoạt động hút bụi ở những nơi khó tiếp cận bên trong hồ bơi.
- Làm sạch và khử trùng ống thoát nước để đảm bảo rằng không vi khuẩn.
- Chắc chắn rằng các công cụ làm sạch được sạch sẽ và được tổ chức tốt.
- Trả lời kịp thời và lịch sự các yêu cầu, yêu cầu hoặc khiếu nại từ khách hàng hoặc nhân viên;
- Nếu cần thiết, thực hiện các chương trình làm sạch bổ sung.
- Đảm bảo tất cả các thiết bị hoạt động bình thường.
- Tuân thủ các tiêu chuẩn của khách sạn về ngoại hình, vệ sinh và an toàn.
- Tích cực hoàn thành tất cả các nhiệm vụ nhất định theo văn hóa và giá trị cốt lõi của công ty.
- Một người nên có kiến thức cơ bản về các chất tẩy rửa và tìm hiểu thông tin mới mọi lúc.
- Tham dự các báo cáo bộ phận, các cuộc họp, đào tạo, vv, theo chỉ dẫn của người giám sát của bạn, để có được và chia sẻ thông tin liên quan đến công việc.
- Nếu có bất kỳ điều lạ hoặc người ở nơi công cộng, liên hệ với nhân viên an toàn ngay lập tức.
- Hành động theo Kế hoạch hành động khẩn cấp và tham gia các khóa đào tạo.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác liên quan khi cần thiết.
- Assist with heavy packages, coats, suitcase, etc. being alert to give assistance courteously and quickly, before having to be asked
- Maintain a willingness to please attitude and give undivided attention to any approaching guest
- Adhere to guest checking in and checking out procedures pertaining to baggage handling
- Welcome guests at the main entrance, offering the greeting appropriate to the time of day taking particular note of repeat guests and Priority Club members
- Assist arriving and departing guests by opening and closing car and taxi doors
- Maintain a spotless Porte Cochere and Drive way
- Guide the guest to the Front Desk and wait behind the guest during the check-in. Keep eyes on the Front Desk Clerk who provides the signal for you to step forward and receive the room and rooming booklet from the Front Desk Clerk. Without delay, escort the guests accordingly.
- Be familiar with the layout of the hotel and memorize the preferred route for escorting guests
- Room the guest in accordance with hotel standards
- Be familiar with the lift workings and emergency stairs
- Provide information to guests about the hotel facilities and services
- Provide guest services and guidance
- Learn and utilize names of guests, especially repeat and long staying guests and routinely greet guests as they pass through the lobby, remaining alert to situations where he can be of assistance to guests
- Keep the lobby clean and tidy, informing the Concierge or Bell Captain if it needs major cleaning
- Maintain a well groomed hair style and wear clean, shiny well polished shoes and a neat uniform while on duty
- Help other employees in department, replacing them temporarily when necessary
- Keep the baggage room clean and in order before going off duty on each shift
- Upon arrival of newspaper, prepare them and deliver them to guest rooms as assigned by the Bell Captain
- Use the Duty Log to document matters of importance
- Operate Communicates equipment
- Arrange transport and coordinate luggage
- Manage the key system securely
- Hoạch định kế hoạch, phân tích và thực hiện hoạt động Digital Marketing, Social Media:
- Phụ trách phát triển các chương trình PR, quảng cáo trên trên các phương tiện truyền thông online để quảng bá thương hiệu và các sản phẩm của Khách sạn.
- Lập kế hoạch SEO, SEM, Google Adwords tối ưu hóa thứ hạng của website trên các trang tìm kiếm. Thường xuyên thống kê và phân tích từ khóa định kỳ.
- Định vị và phát triển thương hiệu và sản phẩm trên các website, forum, facebook, wordpress... và các mạng xã hội khác,…
- Triển khai quảng bá qua Email Marketing và Mobile Marketing.
- Viết tin, bài quảng bá và chịu trách nhiệm quản lý nội dung website của Khách sạn.
- Thu thập, phân tích thông tin thị trường, thông tin về sản phẩm, thông tin về các chương trình Digital Marketing, Social Media của đối thủ cạnh tranh.
- Đề xuất và thực hiện các chương trình khuyến mại, truyền thông, quảng bá và xây dựng thương hiệu cho Khách sạn và các sản phẩm của Khách sạn.
- Trao đổi khi phỏng vấn
Assist Food & Beverage Servers in all aspects of the dining experience
Assist guests regarding menu items in an informative and helpful way
Ensure the proper set up of all side stations in the outlet
Have knowledge of beverage lists and promotions
Follow outlet policies, procedures and service standards
Follow all safety and sanitation policies when handling food and beverage
Ensure cleaning schedule is adhered to and to the required standard
Sweep, mop and polish restaurant
Wash down bar; clean and polish equipment
Clean lights, fans, chairs and tables
Make sure all areas of the bars and restaurants are clean, including side boards
Clean and mop lounge bar and equipment
Assist barman with transporting of stock from Department Store Rooms
Stock stipulated Food & Beverage areas with ice, as required
Make sure bar and restaurant equipment is correctly stored
Transport used linen to and from Housekeeping/Laundry for use in Food & Beverage service areas
Stock and tidy up Store Room
- Chịu trách nhiệm bảo vệ cây, phòng ngừa những rủi ro do thời tiết, tác động ngoại cảnh ảnh hưởng tới sự sinh trưởng của cây
- Phun thuốc trừ sâu, phòng bệnh cho cây
- Đưa cây đến các địa điểm trưng bày
- Đến từng địa điểm trưng bày chăm sóc bảo dưỡng cây
- Trồng cây xanh
Assists hotel guests efficiently, courteously and professionally.
Handles guests' inquiries and provides correct information to the guests.
Checks in and checks out guests;
Provides courteous service to guests and responds promptly and tactfully to guests’ requests and enquiries during check-in;
Checks all guests with the exception of groups who are registered upon check-in with cross-references made against passports and vouchers to ensure the right guests are being checked in;
Requesting deposits for incidental charges from guests per standard operating policies where billing instructions indicates room charges only to Company or Travel Agent. Deposits may be made through credit cards, foreign or local currencies;
Obtain sufficient deposit for the entire stay for personal accounts;
Program the right room key card for the guests;
Updates guest information accordingly into the hotel installed system;
Arranges for room change requests from guests as soon as the room is available with proper documentation adhered;
Attaches and places all faxes and information pertaining to guests’ billing instructions in the guest dockets;
Posts all bills (restaurant/laundry/miscellaneous) to guests’ account without delay and place them in the respective docket. Forwards and receives facsimile and messages for guests;
Ensures all guests verify charges and settle accounts before departure;
Post all late checkouts accordingly;
Ensures audit balances are done at the end of each shift. All foreign currencies must be submitted together with the collection for the shift;
Ensures all remittance submissions witnessed by the Front Office Manager;
Handles foreign exchange and safe deposit at the Front Office;
Takes immediate action against feedback and ensures guests are satisfied with services;
Familiarize with all ongoing events within X2 Hoi An as well as in Hoi An & Da Nang City;
To operate the telephone switchboard and answer all in-coming and out-going calls including internal communication;
Programs wake-up calls for guests and ensures that guests’ wake-up calls are promptly received, noted and carried out;
Reports and records repairs and equipment maintenance requests;
Perform any other duties as assigned by the Management;
- Keep the outlets clean and optimal
- Keep the banquet hall optimally clean
- Complete preparations before opening such as checking reservations, arranging backsides, arranging items / linen, and sharing customer information.
- Conduct customer service according to SOP, such as customer reception, order, food setting, calculation and farewell
- Improve customer service quality through product knowledge learning and customer information acquisition
- Minimize customer complaints by responding promptly to customer complaints and requests
- Observe all the regulations of the store and inspect / maintain / supplement supplies
- If necessary, support the work of others in the station (cashier, serving, cleaning, etc.)