Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Chuẩn bị nguyên liệu theo công thức hoặc chỉ đạo của đầu bếp.
- Chuẩn bị đầy đủ gia vị cần thiết để chế biến món ăn.
- Chuẩn bị chén, bát, đĩa để đựng và trang trí món ăn
- Kiểm tra chất lượng nguyên liệu, thực phẩm trước khi sơ chế.
- Hỗ trợ bếp chính và các đầu bếp khác trong khi chế biến món ăn
- Vệ sinh dụng cụ, khu vực bếp.
- Kiểm tra hệ thống ga, đèn, quạt,... trước khi kết thúc ca làm việc
- Đảm bảo tuân thủ chặt chẽ quy trình vệ sinh an toàn thực phẩm.
- Chấp hành tốt nội quy bếp về vệ sinh an toàn thực phẩm, phòng chống cháy nổ.
- Các thông tin khác sẽ được trao đổi chi tiết hơn khi phỏng vấn.
- Làm các công việc tạp vụ trong bếp
- Phụ rửa các loại dụng cụ nấu ăn, bát đĩa và các vật dụng bếp khác
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của Trưởng bộ phận và Ban GĐ.
• Trao đổi trực tiếp khi phỏng vấn
- Thực hiện các công việc của Kế toán Trưởng (Theo bảng mô tả công việc và quy định của PL).
- Công việc cụ thể trao đổi trong quá trình phỏng vấn.
- Đón tiếp khách
- Thực hiện các thủ tục check in-out cho khách.
- một số công việc khác sẽ trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn.
Monitors and controls the freshness and quality of raw food materials
Verifies food requisition prepared by chef de partie and submits to his superior for approval.
Samples and constantly checks on prepared food and rejects dishes if they are unacceptable.
Liaises with chief steward or restaurant supervisor regarding dishes and complaints.
Maintains a conducive working atmosphere in kitchen and resolves conflict situations.
Periodic duties:
Plans and prepares the duty roster of his kitchen personnel on weekly basis and ensures that manning levels are realistic and at its optimum level.
Implementation of new menus, special food promotions in consultation with immediate superiors.
Conducts on the job training of new menus and upgrading existing skills of immediate subordinates.
Occasional duties:
Prepares food requisition in the absence of the chef de partie.
Handles disciplinary cases when so referred to by chef de partie.
Conducts yearly performance review with his immediate subordinates.
Any other duties which may be assigned from time to time.
- Thực hiện rà soát nhân viên ra vào ca.
- Kiểm tra hàng hóa giao nhận cùng với bộ phận liên quan.
- Thực hiên công tác bảo vệ đảm bảo an toàn và an ninh khách sạn.
- Chào đón khách với thái độ lịch sự, niềm nở.
- Vận chuyển hành lý giúp khách.
- Hỗ trợ khách hàng các công việc vặt khi mang đồ lên phòng.
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của Trưởng bộ phận và Ban GĐ.
Discover, analyze and evaluate the market.
Recommendation for most productive allocation of funds: direct mail, advertising, entertaining, etc.
Identifies, develops, and evaluates sales strategy, based on knowledge of establishment objectives, market characteristics, and cost and mark up factors.
Assists in preparation, administration and documentation of proposals.
To set up and maintain good working relationships with other areas of the Hotel's operations.
Maintains existing accounts and secures new accounts through aggressive and creative sales & marketing programmes
Takes care customers throughout the guest’s cycle: pre-arrival, upon arrival, settling in and moving around, stay experience, pre-departure and departure.
To be well groomed at all times.
To report to work punctually and professionally.
Coordinates and participates in promotional activities and trade shows, working with developers, advertisers, and production managers, to market the Hotel & Resort
Prepares monthly reports of opportunities for review of plans and procedures.
Ensure proper handling, use and maintenance of office equipment and supplies, and the cleanliness and maintenance of office area.
Establish, maintain and use a library of reference materials, periodicals, texts and sales leads; stay abreast of market trends and hotel selling techniques.
Build long term business relationships between the Hotel and the customers.
Be a good representative of the Hotel to the outside world.
Commit and communicate results which meet the customers' needs appropriately and which the Hotel can attain consistently.
• Conduct inspections of front of house and back of house during shift, including Front Office, Housekeeping, Lobby, Food and Beverage Outlets, Public Areas, Car Parking
• Meet and Greet VIPs
• Handle all Complaints
• Ensure working of all Front Office Policies and Procedures
• Ensure effective shift hand-over
• Be knowledgeable of Front Office systems and know back up procedures and system recovery procedures
• Efficient check in and check out process
• Review and monitor early morning wake up procedures
• Post room charges
• Maintain correct guest registration cards
• Maintain special programs (eg frequent flyer; priority club)
• Effective management of incoming and outgoing calls
• Maintain current Hotel information
• Provide information on memberships
• Communicate problems, resolved or unresolved to your Supervisor at shift change over and document in log book
• Complete knowledge of all room types, hotel matrix, and facilities
• Review arrival lists and anticipate needs
• Operate communication equipment
• Access and use rooms computer programs
• Conduct Credit card checks
• Ensure staff adhere to Standards and Procedures for cash handling
• Prepare contingency reports
• Staff Supervision of Night staff: Contractors, Cleaners, Room Service and works with Human Resources to ensure their performance is effectively managed
• Oversees the Night Audit Function
• Develop, update and train standards and procedures
• Produce Revenue Reports
• Review all audits and reconciliation of daily sales transactions of front office and all outlets, balancing all cash registers and reporting discrepancies to Line Managers
• Week end and Month end reports completed in line with policy
• Advise Line Managers of recurring errors
• Be responsible in keeping our property safe and secure, to participate in any hotel activity related to Fire Life safety.
• Perform any other duties which may be assigned by General Manager from time to time.
- Thực hiện các thủ tục check in-out cho khách.
- một số công việc khác sẽ trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn.