Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Job Description
Providing excellent wait service to ensure satisfaction
Taking customer orders and delivering food and beverages
Making menu recommendations, answering questions and sharing additional information with restaurant patrons
Check dishes and kitchenware for cleanliness and presentation and report any problems
Arrange table settings and maintain a tidy dining area
Mô tả công việc/ Job Discripble :
- Shop Drawings/ Thiết kế bản vẽ thi công
- Fabrication Drawings (Cutting list) and job material list/ Thiết kế bản vẽ chế tạo
- Material take off (M.T.O)/ Bóc tách khối lượng vật tư để đặt hàng
- As-Built Drawings/ Thực hiện bản vẽ hoàn công
Façade Engineering : Briefed Scope/ tóm tắt phạm vi công việc
1. Shop Drawings:
- Tiếp nhận bản vẽ concept mặt dựng của tòa nhà. Hồ sơ đã được đơn vị tư vấn façade định hướng vật liệu, tính toán kết cấu…
- Triển khai thiết kế mặt cắt điển hình cho khối đế, khối tháp và phần mái
- Hoàn thành giao nộp bản vẽ cho Trưởng phòng để tổng hợp theo tiến độ đã đề ra
2. Materials Take Off:
- Bóc tách toàn bộ vật liệu để phục vụ công tác đặt vật tư
3. Fabrication Drawings:
- Triển khai bản vẽ gia công cấu kiện sau khi có số liệu trắc đạc.
- Tính toán và tối ưu hóa List Cut
4. As-build Drawings:
- Hoàn thiện hồ sơ bản vẽ hoàn công sau khi hoàn thành lắp đặt công trình
Job Description
Welcome and greet guests as they arrive
Escort guests to their seats Schedule reservations in advance for guest
Provide a menu for customers and explain the specials
Regularly check the reservation book for next meal reservations
Answer customer’s question accurately
Job Description
Welcoming customers, reading and listening to people to determine beverage preferences, making recommendations, and taking drink orders.
Planning drink menus and informing customers about new beverages and specials.
Selecting and mixing ingredients, garnishing glasses, and serving beverages to customers.
Maintaining a clean work and dining area by removing trash, cleaning tables, and washing glasses, utensils, and equipment.
Handle administrative tasks in the department on computers and/or time and shift systems
Handle information related to employees and departments via phone and email
Support other departments as needed to ensure optimal service to guests
Perform other reasonable job duties as assigned by supervisor
- Đảm bảo món ăn được chế biến đạt yêu cầu về chất lượng và số lượng theo quy định
- Đảm bảo cách thức trình bày món ăn đúng, đẹp
- Trực tiếp tham gia chế biến đảm bảo hoàn thành nhiệm vụ công việc
- Chịu trách nhiệm về vệ sinh chung trong khu vực bếp
- Kiểm tra và phân công công việc đảm bảo vệ sinh sạch sẽ cho toàn bộ khu vực bếp
- Chịu trách nhiệm về vệ sinh an toàn thực phẩm từ khâu chuẩn bị nguyên liệu đến khâu chế biến và trình bày
- Đảm bảo các thiết bị, dụng cụ được sử dụng để chế biến phải vệ sinh sạch sẽ theo tiêu chuẩn quy định
- Hỗ trợ tổ trưởng bếp trong việc giám sát, điều hành công việc
- Giám sát và kiểm tra nguyên liệu chuẩn bị cho mỗi ca
- Phân công công việc và vị trí làm việc cho nhân viên cấp dưới vào đầu mỗi ca
- Giám sát và đảm bảo chất lượng công việc tại vị trí được phân công
- Kiểm tra, tổng hợp và báo cáo số lượng hàng cần phục vụ theo yêu cầu cho cấp trên
Các công việc khác
- Đảm bảo môi trường làm việc an toàn và phòng ngừa các tai nạn trong khu vực bếp
- Kịp thời theo dõi các vấn đề liên quan đến khu vực bếp
- Thực hiện triển khai các văn bản, thông báo có liên quan đến nhân viên của tổ trong khu vực bếp
- Đào tạo nhân viên mới trong bếp theo yêu cầu, phân công nhiệm vụ được giao
To assist Outlet Manager in every aspect of manning and organization of the out let to standards established by the hotel
To monitor and direct service flow in the restaurant
Provide quality control for service
Supervise bar service
Conduct orientation and training
* Mục Kế Toán Thuế - Pháp lý nhà nước
- Xuất hoá đơn bán hàng đúng theo form, kiểm tra các hoá đơn ra vào của doanh nghiệp.
- Lưu trữ tài liệu, chứng từ phát sinh để theo dõi và hạch toán, sắp xếp thứ tự, bảo quản sổ sách liên quan đến nghiệp vụ
- Thực hiện công việc tập hợp chứng từ báo cáo thuế quý, năm của Công ty cho cơ quan nhà nước.
* Mục Kế Toán Nội Bộ - Giám sát kho
- Lập Báo Cáo Tài Chính: Báo cáo P&L, Balance Sheet, Cashflow định kỳ theo Tháng/ Quý/ Năm hoặc khi có yêu cầu trực tiếp từ Ban Giám Đốc.
- Theo dõi và kiểm tra dòng tiền ra vào, duyệt chi các khoản yêu cầu từ các bộ phận theo quy định của Công ty.
- Theo dõi và quản lý công nợ.
- Kiểm tra đối soát tất cả nguồn tiền online, offline vào trong tháng .
- Tham gia kiểm kê tài sản, hàng hóa tại Kho, Văn phòng.
- Lưu trữ các chứng từ thuộc công việc và trách nhiệm của kế toán.
- Vận hành, giám sát công việc của các bộ phận liên quan đến nghiệp vụ ghi chép số liệu của Kế toán, để tránh việc sai sót trong báo cáo.
- Giám sát, quản lý nhân sự Kho về xuất nhập tồn.
- Các công việc kế toán tổng hợp khác khi có yêu cầu từ cấp trên.
JOB SUMMARY
• To ensure close liaison and co- ordination with all Department for meeting their needs.
• To study thoroughly the items needed to purchase and to have sufficient knowledge about them and their use.
• To ensure supply of merchandise for various departments keeping in mind the ‘lead time’ required for procurement.
• To process and keep track of every purchase requisition, purchase order, contract for regular supplies, upkeep and maintenance of these supplies and lists for kitchens for daily perishables and other standing order requirements.
• To sort out the requirements into- top priority (immediate action), urgent (required in less than half the lead time) and normal (within the lead time)
• To ensure conformity to standards and specifications of merchandise as required by the management.
• To ensure that the requisitions from the originating department are routed through proper channels.
• To constantly endeavour to obtain goods at competitive prices without sacrificing the desired quality standards.
• To maintain proper planning and control systems by filing of different purchase orders in serial order- department wise, lead time demarcation for each item and stated delivery time for each item.
• Preparation of contracts and their terms, use of proper signatures and stamp papers as per existing laws, notation of expiry of contract period, and advertising through local papers to invite tenders etc.
• To ensure that store inventories do not exceed desired limits.
• To keep track of capital items ordered and keep track of their timely delivery.
• Ensuring that items ordered have complete billing and delivery instructions and in case of default that, ‘penalty’ clauses are suitably added to the purchase orders as per the demand of the items.
• Keeping track of the Performa invoice, dates of cheque submissions and keeping close liaison with accounts department for clearing documents etc. in time.
• To maintain follow- up files.
• To keep him up- to- date on the purchase function and the market situation.
• To scan through the purchase requisitions originated by the stores section for regular stores items and other items and select the vendors/ suppliers for the items, and also advise them of the receiving times, place of delivery, packing etc.
JOB SUMMARY