Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
1. Quản lý điều hành quá trình hoạt động của bộ phận Bếp
2. Xây dựng cơ cấu nhân sự Bếp đảm bảo hoạt động hiệu quả
3. Quản lý chi phí vận hành của bộ phận bếp
4. Xây dựng menu, món mới phù hợp với tiêu chí nhà hàng
5. Đào tạo dội ngũ nhân viên Bếp ngày càng nâng cao và phát triển
6. Đảm bảo chất lượng của món ăn đưa ra phục vụ khách
7. Thực hiện các công việc theo yêu cầu chủ đầu tư
Work efficiency, professionalism, accuracy, and customer service
Manage all front office operations during the evening and overnight shift
Requires ability to lead associate in the department by mentoring that meets/exceeds guest expectations and provides a high level of guest satisfaction.
- Kiểm soát hoạt động bán hàng tại cửa hàng
- Kiểm soát chất lượng hàng hóa, chất lượng phục vụ tại cửa hàng. Kịp thời ghi nhận và giải quyết những thắc mắc của khách hàng. Thông báo kịp thời và xin ý kiến giải quyết các tình huống bất thường trong hoạt động kinh doanh của cửa hàng.
- Theo dõi hàng hóa, số lượng nhập xuất tồn hàng ngày, lên đơn hàng hàng ngày theo tình hình thực tế, dự trù số lượng hàng dự trữ cần bổ sung.
- Báo cáo, chịu trách nhiệm về doanh số, chi phí vận hành, dịch vụ khách hàng và đưa ra các giải pháp phù hợp.
- Đề xuất các chương trình, hoạt động giúp CH tăng doanh thu.
- Quản lý nhân sự của cửa hàng, sắp xếp ca làm việc cho nhân viên phù hợp theo tình hình kinh doanh của cửa hàng.
- Quản lý tài sản, trang thiết bị cửa hàng.
- Quản lý tiền mặt, doanh thu cửa hàng.
- Thực hiện các công việc khác khi có yêu cầu từ cấp trên.
- Khi trở thành Nhân viên Điểm giới thiệu dịch vụ, bạn được sử dụng những kỹ năng giao tiếp khéo léo của mình để tìm hiểu nguyện vọng của Khách hàng. Cùng với những hiểu biết về sản phẩm cho vay trong quá trình được đào tạo tại công ty, bạn sẽ có kiến thức sau đào tạo để tư vấn chính xác những sản phẩm kèm lãi suất phù hợp theo nhu cầu của Khách và đồng thời làm hồ sơ trả góp khi Khách hàng chấp thuận.
- Khi khách hàng đã được duyệt hồ sơ vay, bạn chủ động quản lý danh sách khách hàng, chăm sóc và hỗ trợ họ đầy đủ thông tin đóng phí định kỳ hằng tháng
- Thực hiện các nghiệp vụ bán hàng nhằm nâng cao sự hài lòng của khách hàng, qua đó bạn sẽ được nguồn khách hàng mới qua việc giới thiệu từ khách hàng cũ
- Bạn phải đảm bảo các chỉ tiêu kinh doanh và quản lý các chỉ số rủi ro hợp đồng
- Thực hiện các báo các hằng ngày / tuần / tháng hoặc định kỳ theo quy định
Với phương châm Khách hàng là ưu tiên số một, sự thân thiện, thấu hiểu kèm theo đó là một nụ cười tươi, thân thiện sẽ luôn đồng hành với bạn trong suốt khoảng thời gian làm việc tại HD SAISON.
- Tìm kiếm hàng theo đề xuất từ phòng kinh doanh ( Chủ yếu là các loại cá đông lạnh)
- Với nhà cung cấp : Kiểm tra hàng, Làm hợp đồng và xử lý các chứng từ cần thiết cho việc nhập khẩu.
- Với hãng tàu : Xử lý các thủ tục cần thiết đến khi lấy EDO và hoàn cược.
- Với Cảng : Xử lý các công việc cần thiết đến khi bốc hàng ra khỏi bãi.
- Khai báo hải quan và xin công văn mở cont kiểm dịch, kiểm hóa.
- Làm việc với hãng tàu, các Cty giao nhận... cho đến khi hàng về kho.
- Di trì mối quan hệ với các nhà cung cấp hiện có, tìm kiếm nhà cung cấp mới.
- Theo dõi tình hình giá của thị trường đề xuất các phương án nhập hàng đáp ứng kế hoạch bán hàng của Công ty.
• Behaves and acts (as a manager) in an exemplary fashion, embodying the brand mindset
• Manages the team of bar staff, helping them improve their skills and providing support for career development
• Manages headcount and bar organisation for optimum performance
• Improves sales, the quality of service and promotion of services in compliance with hygiene and security standards
• Conveys the hotel's image through his/her attitude, professionalism and involvement in the field
• Ensures that all products served to guests conform to standard and are of good quality
• Is responsible for the bar's budget, develops revenue and profit margins
• Helps the hotel meet its targets
JOB SUMMARY
Inspect grooming and attire of staff, and rectify any deficiencies. Communicate with guests, other employees, and/or departments to ensure guest needs are met. Ensure staff is working together as a team. Monitor dining rooms for seating availability, service, safety, and well being of guests. Complete work orders for maintenance repairs. Complete scheduled inventories of supplies, food, and liquor. Check stock and requisition necessary supplies. Obtain assigned bank and ensure accuracy of contracted monies, obtaining change required for expected business level, and keeping bank secure at all times. Communicate last call at designated closing time.
Follow all company and safety and security policies and procedures; report accidents, injuries, and unsafe work conditions to manager; and complete safety training and certifications. Ensure uniform and personal appearance are clean and professional, maintain confidentiality of proprietary information, and protect company assets. Welcome and acknowledge all guests according to company standards, anticipate and address guests’ service needs, and thank guests with genuine appreciation. Speak with others using clear and professional language, and answer telephones using appropriate etiquette. Ensure adherence to quality expectations and standards.
Supply guests with directions and information regarding property amenities, services, and hours of operation, and local areas of interest and activities.
Contact appropriate individual or department (e.g., Bellperson, Front Desk, Housekeeping, Engineering, Security/Loss Prevention) as necessary to resolve guest call, request, or problem.
Follow up with guests to ensure their requests or problems have been met to their satisfaction.
Receive, record, and relay messages accurately, completely, and legibly.
Respond to special requests from guests with unique needs. Communicate VIP arrivals to designated personnel for escort and delivery of amenities.
Follow all company policies and procedures; report accidents, injuries, and unsafe work conditions to manager; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets.
Welcome and acknowledge all guests according to company standards; anticipate and address guests’ service needs; thank guests with genuine appreciation.
Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals.
Comply with quality assurance expectations and standards.
Identify and recommend new ideas, technologies, or processes to increase organizational efficiency, productivity, quality, safety, and/or cost-savings.
Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors
Thực hiện công việc của 01 Chuyên viên đặt phòng
Chi tiết trao đổi trong phỏng vấn
Vệ sinh, sắp xếp xe đẩy, dụng cụ, thiết bị theo đúng tiêu chuẩn.
Vệ sinh các khu vực được phân công theo phương pháp vệ sinh được chỉ định.
Kiểm soát được thời gian và chất lượng công việc được phân công.
Báo cáo ngay đến giám sát khi công việc được hoàn tất.
Thông tin và báo cáo đến giám sát một cách thường xuyên các vân đề liên quan đến khu vực công cộng.
Báo cáo tài sản thất lạc và hỏng hóc.
Các công việc khác theo sự phân công của trưởng bộ phận.
- Maintain a willingness to please attitude and give undivided attention to any approaching guest
- Adhere to guest checking in and checking out procedures pertaining to baggage handling
- Welcome guests at the main entrance, offering the greeting appropriate to the time of day taking particular note of repeat guests and Priority Club members
- Assist arriving and departing guests by opening and closing car and taxi doors
- Maintain a spotless Porte Cochere and Drive way
- Guide the guest to the Front Desk and wait behind the guest during the check-in. Keep eyes on the Front Desk Clerk who provides the signal for you to step forward and receive the room and rooming booklet from the Front Desk Clerk. Without delay, escort the guests accordingly.
- Be familiar with the layout of the hotel and memorize the preferred route for escorting guests
- Room the guest in accordance with hotel standards
- Be familiar with the lift workings and emergency stairs
- Provide information to guests about the hotel facilities and services
- Provide guest services and guidance
- Learn and utilize names of guests, especially repeat and long staying guests and routinely greet guests as they pass through the lobby, remaining alert to situations where he can be of assistance to guests
- Keep the lobby clean and tidy, informing the Concierge or Bell Captain if it needs major cleaning
- Help other employees in department, replacing them temporarily when necessary
- Keep the baggage room clean and in order before going off duty on each shift
- Upon arrival of newspaper, prepare them and deliver them to guest rooms as assigned by the Bell Captain
- Use the Duty Log to document matters of importance
- Operate Communicates equipment
- Arrange transport and coordinate luggage
- Manage the key system securely
- Nắm vững quy trình làm phòng, sử dụng hóa chất
- Luôn đảm bảo phòng và các khu vực công cộng sạch sẽ đúng tiêu chuẩn của khu nghỉ dưỡng và tập đoàn
- Có sức khỏe tốt
- Chịu khó
- Nhanh nhẹn
Job Description
Mô tả Công Việc
Job Description
Mô tả Công Việc
- Sắp đặt khu vực nhà hàng hoàn hảo để sẵn sàng đón và phục vụ khách hàng;
- Thực hiện các qui trình phục vụ theo tiêu chuẩn của nhà hàng.
- Đảm bảo đồng phục, diện mạo luôn sẵn sàng phục vụ khách;
- Phục vụ khách theo đúng tiêu chuẩn của Tập đoàn;
- Chú ý tới yêu cầu, phàn nàn của khách và giải quyết vấn đề;
- Làm hóa đơn thanh toán theo đúng quy trình và qui định của công ty;
- Báo cáo đầy đủ tới Giám sát.
- Tìm kiếm nhà cung cấp các mặt hàng rau củ, hải sản
- Tìm kiếm các nguồn hàng dảm bảo chất lượng với giá cả hợp lý.
- Trực tiếp đi chợ tìm kiếm các nguồn hàng phù hợp với nhà hàng.
1. Demonstrates co-operation and trust with colleagues, Assistant Manager, teams and across departments.
2. Greet customers, providing a positive and friendly attitude.
3. Receptionists check in customers as they arrive for their scheduled appointments, also schedule new appointments and answer all calls that come into the spa.
4. Caring for office furniture, plants and periodicals are some examples of these additional duties.
5. Participate as a team player and establishes strong working relationships to deliver positive results.
6. Flexible on duty is requite (sometimes have to be a therapist).
7. Work closely with Maintenance Team with respect to facility mechanical or cleanliness needs.
8. Ensure accurate procedures are followed for opening and closing the spa.
9. Complete all reception administrative tasks and procedures in a timely manner to the highest standard.
10. Assist with cashing up and voucher/brochure enquiries as required
11. Ability to complete show rounds to potential new members and guests giving out relevant information on the Spa.
12. Be familiar with and promote all facilities, treatments, and products offered in the Spa at every opportunity.
13. Ensure smooth running of the treatment rooms and allocating rooms to therapists.
14. Monitor the Spa emails and where necessary respond to emails in a polite manner.
15. Primary focus on sense of guest arrival/departure, hands-on treatment, cleanliness, room ambience, and overall spa experience. Empathetic, friendly, and able to make people feel beautiful inside and out. Expectation: Guests are delighted with their spa experience and spa environment.
16. Establish a long term relationship with customers. Expectation: Maintain a percentage of return business from monthly walk-in local customers. Maintain a professional and friendly (not familiar) therapist-client relationship to develop brand loyalty and a regular client data base.
17. Achieve the monthly target, which will be set in line with your manager.
18. Takes charge of assigned retail inventory. Expectation: Reports tally with actual physical count, neat, accurate, and on-time. In the event of any discrepancy, it in reported and investigated to direct supervisor and results/actions are recorded, reviewed/implemented.
19. Takes control of guest booking once guest is endorsed by Reception. Expectation: Guest is personally attended to and treatment/s is/are delivered with accordance to treatment protocols, starts and ends according to prescribed treatment time ensuring that all service performance indicators are met.
20. Participates in weekly meeting with Spa Department Heads on club performance, staff relations, training, productivity, equipment and facility maintenance, inventory, stocking and control
Expectation: Meetings are documented, productive, thorough, and timely. Action plans are implemented, followed up and measured.
21. Maintains a commitment to the company vision and the "spirit" of the organization. Expectation: Company commitment is consistent and positive.
22. Communicates clearly and directly with supervisor and colleagues concerning performance expectations, productivity, and accountability within the team. Maintains team preparedness by constantly participating in training activities. Expectation: Communication is documented, on-going, clear, concise, and complete.
23. This job description is simply an outline of the major responsibilities, which may change as the spa evolves and changes. Other duties and responsibilities may be added as required.