Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Kiểm tra và chứng minh rõ các số liệu sau: doanh thu phòng, doanh thu ẩm thực và các doanh thu khác.
Tham gia điều tra các hoạt động trọng yếu, nghi ngờ có gian lận trong nội bộ công ty
Phát hiện đầy đủ, kịp thời các vi phạm, rủi ro tiềm tàng trong hoạt động của đơn vị được kiểm toán và xử lý
Theo dõi quá trình triển khai Dự án bao gồm: Các hoạt động mua hàng của CBCNV, các hợp đồng cung cấp về tiến độ, số lượng, chất lượng, chứng từ hàng hóa dịch vụ
Thường xuyên cập nhật về các quy tắc, quy định và chuẩn mực kế toán – kiểm toán.
Tư vấn cho các kế toán phụ trách đơn vị thông qua việc chỉ ra những sai sót và gợi mở ra những biện pháp để khắc phục, giúp các công ty hoạt động hiệu quả hơn.
Thực hiện các công việc hỗ trợ khác khi có yêu cầu.
Báo cáo các công việc định kỳ. Phân tích số liệu báo cáo của các đơn vị và đánh giá tính hiệu quả trong việc kinh doanh
Hỗ trợ các đơn vị trong việc thực hiện các báo cáo kế toán, nghiệp vụ chuyên môn
- Xây dựng và phát triển mối quan hệ tốt với những khách hàng cũ, đặc biệt là các khách hàng có chiến lược của khách sạn.
- Tìm kiếm những khách hang tiềm năng mới.
- Đàm phán, thuyết phục các đối tác, khách hàng sử dụng dịch vụ, lên dự thảo hợp đồng sau khi khách hàng đã đồng ý cơ bản,chuyển cho trưởng phòng kinh doanh xin ý kiến về các điều khoản hợp đồng.
- Lập thủ tục ký kết hợp đồng và lưu hợp đồng.
- Giám sát chất lượng dịch vụ, liên hệ giải quyết các sự cố phát sinh trong thời gian triển khai hợp đồng .
- Thực hiện các chiến lược kinh doanh, quảng cáo cho các sản phẩm hiện có và sản phẩm mới của khách sạn.
- Theo dõi quá trình thanh lý hợp đồng, hỗ trợ phòng kế toán đốc thúc công nợ, chỉ xong trách nhiệm khi hết thời hạn hợp đồng.
- Sẵn sàng làm những công việc phát sinh khác theo tính chất công việc khi được cấp trên yêu cầu.
• Chịu trách nhiệm lên chiến lược, kế hoạch kinh doanh; các chiến lược phát triển sản phẩm của các đơn vị trực thuộc Tổng Công ty.
• Chịu trách nhiệm về kế hoạch doanh thu, lợi nhuận theo kế hoạch đã đề ra.
• Phối hợp với các bộ phận có liên quan để lên kế hoạch về doanh số, kế hoạch kinh doanh chi tiết nhằm đạt được doanh thu tổng hàng năm. Từ đó lên kế hoạch ngân sách và chiến lược kinh doanh cụ thể cho hàng tháng, hàng quý.
• Đưa ra các phương án tiếp thị tốt nhất với sản phẩm dịch vụ trong khối FVG Travel và thúc đẩy các hoạt động kinh doanh tại từng đôn vị.
• Phối hợp với Phòng Marketing quản lý các thông tin trên các mạng truyền thông, các kênh bán hàng trực tuyến nhằm đảm bảo hình ảnh và chính sách công ty.
• Xây dựng và phát triển hệ thống khách hàng liên tục, xác định các thị trường tiềm năng cùng những biến động của thị trường, đồng thời cập nhật liên tục tình hình của các đối thủ cạnh tranh cùng phân khúc để đưa ra chiến lược kinh doanh phù hợp.
• Có trách nhiệm xây dựng đội ngũ nhân viên, tham gia vào công tác tuyển dụng, đào tạo cũng như theo dõi, đánh giá hiệu quả làm việc của đội ngũ nhân viên kinh doanh. Thường xuyên tổ chức đào tạo nâng cao kỹ năng cũng như đào tạo nguồn nhân sự kế cận.
• Đại diện đơn vị ngoại giao gặp mặt với các đối tác kinh doanh, thương thảo về các hợp đồng kinh tế
• Phân tích đánh giá thị trường, báo cáo định kỳ hằng tuần, quý tháng theo yêu cầu.
• Có trách nhiệm xây dựng đội ngũ nhân viên, tham gia vào công tác tuyển dụng, đào tạo cũng như theo dõi, đánh giá hiệu quả làm việc của đội ngũ nhân viên kinh doanh. Thường xuyên tổ chức đào tạo nâng cao kỹ năng cũng như đào tạo nguồn nhân sự kế cận.
• Làm các công việc khách theo yêu cầu của BLĐ
JOB SUMMARY: The Assistant Controller manages the day-to-day operation of the Accounting Office. Primary responsibilities include financial analysis and financial reporting, budgeting/forecasting, audit and control, asset and liability reconciliation, working capital and cash control.
CORE WORK ACTIVITIES
- Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
- Oversees internal, external and regulatory audit processes.
- Ensures that regular on-going communication occurs with employees to create awareness of business objectives, communicate expectations, and recognize performance.
- Celebrates successes by publicly recognizing the contributions of team members.
- Establishes and maintains open, collaborative relationships with employees.
- Provides excellent leadership (e.g., differentiates top performers, fosters teamwork and encourages work/life balance).
- Ensures employees establish and maintain open, collaborative relationships within their team.
- Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
- Ensures disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and support the Peer Review Process.
- Ensures property policies are administered fairly and consistently. •
- Generates and provides accurate and timely results in the form of reports, presentations, etc.
- Analyzes information and evaluates results to choose the best solution and solve problems.
- Compiles, codes, categorizes, calculates, tabulates, audits, or verifies information or data.
- Ensures that the P&L is accurate (i.e., costs are properly matched to revenue, costs are recorded in the proper accounts) and statements are delivered to appropriate individuals in a timely manner.
- Reconciles balance sheet.
- Ensures tax rates used for sales/use tax are current and proper amounts are collected and/or accrued.
- Ensures compliance with standard and local operating procedures (SOPs and LSOPs).
- Ensures account balances are supported by appropriate documentation in accordance with SOPs.
- Reviews audit issues and makes corrections as necessary.
- Ensures property permits, licenses and if applicable vendor contracts are current.
- Leverages centralized accounting processes and shared services
- Informs and/or updates the executives, the peers and the subordinates on relevant financial information in a timely manner.
- Attends critique meetings to review information with management team.
- Advises the Director of Finance on existing and evolving operating/financial issues.
- Communicates financial concepts in a clear and persuasive manner that is easy to understand and drives desired behaviors.
- Provide direction and assistance to other organizational units regarding accounting and budgeting policies and procedures, and efficient control and utilization of financial resources.
- Provides information to supervisors, co-workers, and subordinates by telephone, in written form, e-mail, or in person. Maintaining Finance and Accounting Goals
- Submits reports in a timely manner, ensuring delivery deadlines.
- Ensures profits and losses are documented accurately.
- Achieves and exceeds goals including performance goals, budget goals, team goals, etc.
- Develops specific goals and plans to prioritize, organize, and accomplish your work.
- Monitors all taxes that apply, ensuring that taxes are current, collected and/or accrued.
- Supports a strong accounting & operational control environment to safeguard assets, improve operations and profitability and manage business risks.
Details will be discuessed during the interview
Details will be discussed in the interview
Duties & Responsibilities:
• Managing Event Logistics and Operations
• Ensuring and Providing Exceptional Customer Service
• Leading Event Management Teams
• Supporting and Coordinating with the Sales and Marketing Function
• Conducting Human Resources Activities
"+ Thực hiện việc cứu hộ cho khách tại hồ bơi trong khách sạn theo đúng quy định
+ Vệ sinh sạch sẽ tại các khu vực hồ bơi trong ca trực
+ Đảm bảo các trang thiết bị tuyệt đối an toàn sẵn sàng cho việc cứu hộ
+ Báo cáo cấp trên các công việc hàng ngày"
- Kiểm tra kỹ các yêu cầu mua hàng, ghi nhớ các yêu cầu: Thời gian giao hàng, tiêu chuẩn, số lượng được giảm giá, và ngân sách mua sắm của nhóm hàng này
To review purchase requisitions considering issues such as lead times, standardization, quantity discounts, and purchasing budgets.
- Giúp đỡ các bộ phận trong khách sạn tính toán đơn hàng mà họ yêu cầu sử dụng so sánh giá và các quy trình được duyệt khác nhằm có được giá tốt nhất
To assist any Department in the hotel in formulating their material requirements and to use competitive bidding or other approved procedures to obtain the best price.
- Phân tích giá trị của các nguyên liệu mới mua nhằm có được mức giá mua rẻ mà vẫn đảm bảo chất lượng
To engage in value analysis of currently purchased materials in an effort to achieve cost savings without sacrificing quality.
- Kiểm tra và quản lý danh mục nhà cung cấp đối với tất cả các lọai hàng hóa bằng cách xác định các nhà cung cấp tiềm năng và tiến hành khảo sát nhà cung cấp
To check and manage the current supplier's list by identifying potential suppliers and conducting vendor visits.
- Theo dõi cập nhật các cuộc cách mạng kỹ thuật, cùng các bộ phận lựa các nguyên liệu thay thế rẻ hơn
To be informed about technological innovations and to review lower cost substitute materials with all departments.
- Giữ mối quan hệ với nhà cung cấp nhằm mục đích hợp tác mang lại lợi ích cho khách sạn lẫn người bán.
To manage supplier relations for maximum mutual benefits.
- Xác định và lựa chọn nhà cung cấp, bao gồm việc theo dõi việc thực hiện các đơn đặt hàng và hồ sơ thông tin về nhà cung cấp
To identify and select suppliers, including order follow up and vendor file management.
- Thương lượng với các khách hàng và các cơ quan có thẩm quyền ở địa Phương.
To deal with Customs and local authorities.
- Giữ mối quan hệ tốt và hợp tác với tất cả các bộ phận trong khách sạn trong quá trình mua hàng.
To keep good relationship and coordinate with all departments in hotel in purchasing procedure.
• Educate and promote the Melia Vinpearl Hotels products to the B2B Travel Partners to increase sales and brand recognition.
1. Training and visit the Tour Operator reservation desk & sales staff in order to achieve the established production.
2. Maintain and educate the top travel agents by performing regular trainings, visits & webinars
3. Organize educational seminars in conduction with Tour Operator partners to the travel agent community.
4. Meet and educate the key leisure & MICE travel agents by performing regular trainings, visits & webinars
5. Represent Melia Vinpearl Hotels in major nationwide and regional Industry tradeshows and events in line with annual Sales & Marketing Action Plans.
6. Partner with key airlines within assigned territory for partnership opportunities and to contract airline crew business into our hotels
• Participate with travel industry partners such as Tour Operator, Airlines, Corporates, Tourism Boards, Travel Agency Organizations and consortia and make strategic recommendations to maximize performance.
1. Maintain periodic meetings with travel partners to acquire information on the Travel Industry. Encourage direct bookings when possible to improve ADR
2. Support travel industry partner’s via sales calls, blitzes and seminars. Overseeing special promotions ensuring always on brand
3. Ensure that all travel partners have the necessary collateral materials to sell and promote Melia Vinpearl Hotels.
4. Oversee and ensure all associated commission payments are processed per contract terms.
• Organize promotional activities to position Melia Vinpearl Hotels brand and value proposition.
1. Coordinate and Organize periodic Sales Blitz in the regions.
2. Coordinate and maintain a strong relationship & communication flow with Senior Business Development Director APAC & takeover team as applicable.
3. Encourage direct bookings when possible to improve ADR and create a database of agents that book directly.
4. Increase relationship with all travel Agencies with particular focus on the large agency groups.
• Focus on Key Account Management approach.
1. Identify and train Key Accounts in respective territory. Provide follow up of the actions developed for each account.
2. Explore Key Accounts needs and adapt strategies accordingly.
3. Maintain and increase loyalty from Key Accounts through efficient services.
4. Ensure sales team regularly train and visit the Key Accounts in the assigned region. Develop a close relationship with the other MHI Global Account Managers of the key accounts to leverage our global presence where applicable.
• Ensure the execution of the sales actions signed in the marketing agreements with Tour Operators.
1. Plan educational seminars and presentations to key accounts in assigned territories.
2. Mobilize strategies and regular sales actions to all hotels in Melia Vinpearl portfolio.
3. Create specific initiatives for any new properties into the Melia Vinpearl portfolio and need hotels.
• Develop new accounts strategy and business opportunities.
1. Identify new business secondary accounts with the potential to grow share and grow from Advanced accounts to key and strategic account level.
2. Carry out Sales Calls and blitzes
3. Direct leisure group leads to Melia Vinpearl Hotels
4. Create brand recognition and credibility in all territories.
5. Promote Melia Pro to all existing, new and advanced accounts whenever possible.
• Research and project market trends and competitive studies, ensuring that property action plans reflect relevant actions.
1. Evaluate and research the market development of each area.
2. Collect information on promotions and new updates of the competition.
3. Provide feedback on actions that are working for the travel partners in the territory.
• Ensure all B2B accounts are aware and promoted the benefits of MeliaPRO with the objective to increase membership.
1. Promote MeliaPRO and sign up new members to achieve the established goals
2. Keep evaluating usage of the programs by our clients
3. Provide training courses highlighting the benefits and improvements of the program(s)
4. Monitor and analyze members in the region and create strategies & activities to share information & benefits to grow membership
• Ensure that all strategies with assigned portfolio of accounts remain robust and relevant to changing market conditions.
1. Maintain close relationship with key accounts, liaising with other Melia Vinpearl Cluster Directors of Sales & Marketing to provide an aligned strategy
2. Organize joint fam trips, and special trainings to all relevant clients across Corporate, Leisure & MICE segments as required to meet property business needs.
3. Integrate client promotions and sales strategy to MHI Campaigns where applicable in order to drive revenue
"+ Hỗ trợ việc đón và tiễn khách;
+ Cung cấp thông tin về khách sạn/nhà hàng theo yêu cầu của khách;
+ Phối hợp giải quyết các phàn nàn của khách;
+ Quan tâm, chăm sóc, tham khảo ý kiến của khách về dịch vụ của khách sạn."
'+ Thực hiện vệ sinh khu vực theo đúng lịch và hạn mục yêu cầu;
+ Đảm bảo công cụ, dụng cụ được sử dụng và cất đúng quy định;
+ Báo cáo ngay cho tổ trưởng khi phát hiện hư hỏng và mất mát tại khu vực vệ sinh;
+ Thực hiện theo đúng quy định của công ty.
+ Trang bị giường phụ hoặc nôi em bé vào phòng khách theo yêu cầu;
+ Kiểm tra phòng khách và bàn giao các tài sản khách để quên khi khách trả phòng theo quy định;
+ Hỗ trợ nhân viên làm phòng để đảm bảo cung cấp phòng cho khách kịp thời.