Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
•Thiết kế sản phẩm phục vụ cho việc quảng cáo online và các kênh truyền thông: banner, cover photo, ảnh động flash, infographic, email marketing, etc
Thiết kế các sản phẩm phục vụ truyền thông offline: standee, banner, backdrop, bandroll, thư mời, tờ rơi, tờ gấp, voucher, các banner để trang trí văn phòng, etc
Làm các video dạng animation và làm sub cho video để quảng cáo
Chỉnh sửa ảnh sau mỗi sự kiện của Công ty
Thiết kế các form đăng ký online và offline
Thiết kế slide, brochure giới thiệu sản phẩm cho Công ty
Đi in các ấn phẩm truyền thông
Quản lý website và các kênh truyền thông khác theo chỉ định
Đóng góp ý tưởng cho các sự kiện và chiến dịch Marketing của Công ty
Tham gia hỗ trợ các sự kiện Công ty tổ chức
Thực hiện các công việc được phân công thêm từ Trưởng phòng
Xây dựng kế hoạch nghiên cứu thị trường để biết được mức độ nhận diện thương hiệu hiện tại của nhà hàng, khách sạn cũng như độ hài lòng của khách hàng về các dịch vụ mà đơn vị đang cung ứng.
Triển khai các chiến dịch quảng bá thương hiệu, chương trình khuyến mãi, quà tặng,… của nhà hàng khách sạn phù hợp với mục tiêu thúc đẩy kinh doanh.
Thiết kế: Banner, tờ rơi, cataloge, hồ sơ, brochure,…
Chụp ảnh hoạt động, dịch vụ của nhà hàng khách sạn và thường xuyên cập nhật tới khách hàng.
Viết bài PR cho nhà hàng, khách sạn.
Phối hợp với các phòng ban khác để triển khai kế hoạch.
Nghiên cứu và nắm bắt thị hiếu khách hàng cũng như biến chuyển thị trường ngành để đưa ra ý tưởng thực hiện phù hợp.
Tìm đối tác tin cậy để thực hiện chiến dịch quảng cáo chéo, các bên đều có lợi.
Đưa ra kênh truyền thông phù hợp và tiến hành truyền thông.
Đảm bảo chiến dịch phù hợp với ngân sách nhà hàng, khách sạn.
Cập nhật dữ liệu khách hàng vào hệ thống và thường xuyên kiểm tra, lên kế hoạch chăm sóc khách hàng cũ, thu hút khách hàng mới.
Lập các kênh thông tin trên mạng xã hội phù hợp với khách hàng mục tiêu như facebook, zalo, linkedin, viber,… để lan tỏa thông tin và tư vấn kịp thời cho những vấn đề mà khách hàng thắc mắc.
Quản lý website cũng như các kênh truyền thông khác của nhà hàng, khách sạn.
Thống kê dữ liệu, sau đó đưa ra phân tích và dự báo về thị trường để xây dựng chiến dịch hợp lý.
Theo dõi chương trình/chiến dịch của đơn vị mình và cả đối thủ.
Thực hiện báo cáo kết quả cho cấp trên theo định kỳ và phát sinh.
Các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
• Nhà hàng Citron: Ẩm thực Việt
• Nhà hàng La Maison 1888: Ẩm thực Pháp
• Nhà hàng Barefoot: Ẩm thực Địa Trung Hải, Hải sản
• Pastry: bếp Bánh
Duy trì và chăm sóc khách hàng cũ
Công việc cụ thể trao đổi trực tiếp tại buổi phỏng vấn.
• Chịu trách nhiệm toàn bộ hoạt động của bộ phận thu mua
• Thực hiện đánh giá và lựa chọn nhà cung cấp đúng theo quy định nhà hàng
• Lập kế hoạch và triển khai kế hoạch mua hàng phục vụ hoạt động kinh doanh của công ty.
• Chịu trách nhiệm về nguồn cung hàng hóa thu mua vào;
• Tổ chức, tìm hiểu và cập nhật thông tin thị trường và các đối thủ cạnh tranh
• Đánh giá kết quả thực hiện kế hoạch và lập báo định kỳ.
• Trực tiếp đào tạo, quản lý nhân sự trong phòng thu mua;
• Thương lượng và triển khai thực hiện các hợp đồng thu mua.
• Thiết lập và điều hành hệ thống mua hàng.
• Quản lý tài chính và đánh giá các hoạt động mua hàng.
- Thực hiện các yêu cầu công việc của Trưởng bộ phận giao.
- Trao đổi thêm trong quá trình phỏng vấn.
- Hỗ trợ đồng nghiệp và các phòng ban khác (nếu có) theo mục tiêu chung của công ty
- Tham gia/hỗ trợ các hoạt động tuyển dụng nội bộ của công ty.
- Triển khai tổ chức các hoạt động quảng bá, tiếp thị
- Bán hàng trực tuyến
- Khai thác, tìm kiếm các nguồn khách hàng tiềm năng trên các trang web.
- Duy trì và phát triển các OTA sẵn có.
- Làm việc với các đại lý du lịch, các công ty thương mại, khách hàng lẻ, khách hàng qua hệ thống online.
- Duy trì và cập nhập các thông tin trên trang Fanpage của Công ty.
- Tiếp nhận, cập nhật và xử lý thông tin của khách hàng
- Thực hiện việc chăm sóc và duy trì mối quan hệ khách hàng
- Thực hiện việc báo cáo theo yêu cầu của Trưởng bộ phận hoặc Ban Giám đốc
- Trao đổi trực tiếp khi phỏng vấn
- Hỗ trợ chào đón, phục vụ khách, làm các thủ tục check-in, check-out cho khách
- Tham dự training lý thuyết và thực hành tại bộ phận
- Hỗ trợ nhà hàng chào đón, phục vụ khách, setup vệ sinh khu vực làm việc
- Tham dự training lý thuyết và thực hành taij bộ phận
MEDIA RELATIONS
CONTENT
PROMOTIONS
- Assistance to Executive chef
- Must have good knowledge of different culinary styles
- Control all kitchen operation needs
Ensure that all products are in accordance to the Brand Standards.
- Ensure that food costs are kept in line and that Business Plan objectives are achieved.
- Ensure professional people’s management
Administration
- Conducts and attends regular communications meetings and ensures that departmental briefings and meetings are effective and coordinated as necessary
- Ensures the smooth operations of the Kitchen Departments.
Customer Service
- Ensures that all kitchen employees deliver and provide exceptional guest service at all times.
- Spends time observing employees to guests / employee to employees’ interactions. Ensuring these are always appropriate and coach employees when necessary.
- Handles all guest and internal customer complaints and inquiries in a timely, courteous and efficient manner. Following through to make sure problems are resolved satisfactorily.
- Ensures positive guest and colleague interactions, maintaining professional and positive working relationships.
Financial
- Maximizes employee productivity through the use of multi-skilling, multi-tasking and flexible scheduling to meet the financial goals of the business as well as the expectations of the guests.
- Ensures the lowest possible cost structures whist also delivering the best quality to the guests.
- Assists in the inventory management and ongoing maintenance of outlet operating equipment and other assets.
- Assists with the input and oversight of product QUALIFICATIONs, recipes and other data as required, supporting the smooth operation of Materials Management and Cost Audit functions
Marketing
- Constantly evaluates local, national and international market trends, vendors and other hotel/restaurant operations to make sure that the outlets own operations remain competitive and cutting edge.
- Continuously explores ways to support outlets in creating products that help to maximize revenues and profits.
Operational
- Monitors all operations, especially during peak business periods, working through the respective Head of Department to make adjustments where necessary.
- Encourages employees to be creative and innovative, challenging and recognising them for their contribution to the success of the operation.
- Work closely with other management personnel in a supportive and flexible manner, focusing on the overall success of the outlet and the satisfaction of hotel guests.
- Ensures that all employees work in a supportive and flexible manner with other departments, in a spirit of “We work through Teams”.
- Ensures that all employees are up-to-date with the availability of seasonal and new products on the market.
- Tastes and monitors products served throughout the operation, providing feedback where appropriate.
- Works with the Materials Manager in the procurement of the best product for the best price.
- Works closely with the housekeeping Manager to ensure that hygiene standards are maintained. Supervises employees to make sure that operating equipment is cared for and properly used to maximise its useful life, and to minimise breakage and personal injury
Personnel
- Assists in the recruitment and selection of all kitchen employees.
- Oversees the punctuality and appearance of all kitchen employees, making sure that they wear the correct uniform and maintain a high standard of personal appearance and hygiene.
- Develops the skills and effectiveness of employees through the appropriate training, coaching and/or mentoring.
- Supporting employees in their professional development goals.
- Plans and implements effective training programmes with the Training Manager.
- Encourages employees to be creative and innovative, challenging and recognising them for their contribution to the success of the operation.
- Monitor weekly kitchen work rosters, making sure that they reflect business needs and other key performance indicators.
- Ensures that employees have a complete understanding of and adhere to employee rules and regulations.
SCOPE OF WORKS
- Prepares and serves foods in accordance with the standards established by the Executive Chef.
- Leads by example and manages the performance of his staff.
DUTIES AND RESPONSIBILITIES
General:
- To adhere to all fire and safety regulations
- To maintain company standards in hygiene and physical appearance
- Represent the restaurant in a positive manner on and off duty
- Adhered to all regulations and procedures as laid down by the company
- To attend training, meetings and briefings as required
- Communicate by following the proper Channel of reporting/ proper manner
- To liaise with other departments on related issues
- To complete all given tasks in a timely manner to adhere to operational hours as needed
- To contribute to the total guest satisfaction of the hotel
Specific
- Contribute to the Guest’s Total Satisfaction and food revenue achievement of the restaurant.
- Responsible for the workstations in the kitchen.
- In charge of the maintenance of all equipments and materials in his work area.
- Control the quality and amount of his or her production.
- Control the hygiene in his work areas, equipment and materials.
- Check the consumption of the ordered goods.
- Control the cost of his production.
- Maintain the food cost mentioned by the Executive Chef.
- Develop positive attitude on his/her workstation as job skills, knowledge and creativity of the staff.
- Provide them the basis of working knowledge in a kitchen in order to increase their qualification and culinary knowledge.
- Respect the needs and individuality of the staff
- Control the daily operation of the workstation.
- Work and communicate closely with the Head and Sous Chef.
- Set an example and ensure that staff adheres to the grooming standards and behavior as well as hygiene standards.
- Must be in line with pre-assigned menu budgeting guidelines and expectations given by the Executive Chef
- Performance Standards: Based on an annual evaluation by the Head Chef and Sous Chef
- Basis for evaluation will consider the ability to perform the job functions and handle special projects as assigned.