Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Nha Trang theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
1. Performs the workflow in the outlet to ensure efficiency and excellent service.
Thực hiện quy trình làm việc tại khu vực (quầy bar) để đảm bảo hiệu quả và dịch vụ xuất sắc
2. Mixes ingredients to prepare cocktails and other drinks.
Pha chếcocktail và đồ uống khác
3. Engages in suggestive selling.
Tham gia thúc đẩy / đề xuất bán hàng ( tăng doanh thu)
5. Follows standard operation procedures.
Tuân theo các quy trình vận hành tiêu chuẩn
6. Works with team members and offers help when needed.
Làm việc với các thành viên trong nhóm và đề xuất sự giúp đỡ khi cần
7. Must be gully familiar with the operation of the outlet, corrects procedures and duties of subordinates.
Phải nắm được các hoạt động của khu vực, thực hiện đúng quy trình và nhiệm vụ được giao.
8. Has a thorough knowledge of food and beverage service techniques.
Có kiến thức chuyên sâu về kỹ thuật phục vụ đồ ăn và thức uống
9. Ensures to meet age requirements for purchase of alcohol and tobacco products.
Đảm bảo đáp ứng yêu cầu độ tuổi của khách khi mua/gọi đồ uống có cồn và sản phẩm thuốc
10. Determines when a customer has had too much alcohol.
Xác định thời điểm khi khách đã uống quá nhiều rượu
11. Cleans up after customers and clean work area, and reset an necessary.
Dọn dẹp vệ sinh sau khi khách hàng di chuyển, và vệ sinh khu vực làm việc, sắp xếp lại những thứ cần thiết
12. Orders and maintains liquor and bar supplies.
Đảm bảo đủ hàng hóa phục vụ khách
13. Being knowledgeable to operate the existing POS system based on the trained responsibility level as assigned in the department.
Biết vận hành hệ thống bán hàng theo đào tạo và phận quyền.
14. Be able to run a bar from A – Z with all mise en place preparations, production of cocktails, cashiering as well as shift end duties.
Có thể vận hành quầy bar từ A-Z với tất cả các khâu chuẩn bị, pha chế (chế biến) cocktail, thu ngân cũng như các nhiệm vụ cuối ca
15. Arranges bottles and glasses to make attractive displays.
Sắp xếp trình bày chai rượu và ly để có sự thu hút lôi cuốn
16. Serves customers in a friendly and helpful manner of following MHI procedures and standards.
Phục vụ khách hàng một cách thân thiện và hữu ích khi tuân theo các quy trình và tiêu chuẩn của Tập đoàn Melia quốc tế
1. Performs the workflow in the outlet to ensure efficiency and excellent service.
Thực hiện quy trình làm việc tại khu vực (quầy bar) để đảm bảo hiệu quả và dịch vụ xuất sắc
2. Mixes ingredients to prepare cocktails and other drinks.
Pha chếcocktail và đồ uống khác
3. Engages in suggestive selling.
Tham gia thúc đẩy / đề xuất bán hàng ( tăng doanh thu)
5. Follows standard operation procedures.
Tuân theo các quy trình vận hành tiêu chuẩn
6. Works with team members and offers help when needed.
Làm việc với các thành viên trong nhóm và đề xuất sự giúp đỡ khi cần
7. Must be gully familiar with the operation of the outlet, corrects procedures and duties of subordinates.
Phải nắm được các hoạt động của khu vực, thực hiện đúng quy trình và nhiệm vụ được giao.
8. Has a thorough knowledge of food and beverage service techniques.
Có kiến thức chuyên sâu về kỹ thuật phục vụ đồ ăn và thức uống
9. Ensures to meet age requirements for purchase of alcohol and tobacco products.
Đảm bảo đáp ứng yêu cầu độ tuổi của khách khi mua/gọi đồ uống có cồn và sản phẩm thuốc
10. Determines when a customer has had too much alcohol.
Xác định thời điểm khi khách đã uống quá nhiều rượu
11. Cleans up after customers and clean work area, and reset an necessary.
Dọn dẹp vệ sinh sau khi khách hàng di chuyển, và vệ sinh khu vực làm việc, sắp xếp lại những thứ cần thiết
12. Orders and maintains liquor and bar supplies.
Đảm bảo đủ hàng hóa phục vụ khách
13. Being knowledgeable to operate the existing POS system based on the trained responsibility level as assigned in the department.
Biết vận hành hệ thống bán hàng theo đào tạo và phận quyền.
14. Be able to run a bar from A – Z with all mise en place preparations, production of cocktails, cashiering as well as shift end duties.
Có thể vận hành quầy bar từ A-Z với tất cả các khâu chuẩn bị, pha chế (chế biến) cocktail, thu ngân cũng như các nhiệm vụ cuối ca
15. Arranges bottles and glasses to make attractive displays.
Sắp xếp trình bày chai rượu và ly để có sự thu hút lôi cuốn
16. Serves customers in a friendly and helpful manner of following MHI procedures and standards.
Phục vụ khách hàng một cách thân thiện và hữu ích khi tuân theo các quy trình và tiêu chuẩn của Tập đoàn Melia quốc tế
1. Greets all guests at all times in a friendly and helpful manner and attempts to learn and use guest’s name at every opportunity
Luôn chào đón tất cả khách một cách thân thiện và hữu ích, đồng thời cố gắng tìm hiểu và sử dụng tên của khách trong mọi cơ hội
2. Registers and rooms all arrivals according to established procedures
Đăng ký và phòng tất cả những khách đến theo quy trình đã thiết lập
3. Maintains intimate knowledge of departmental standards and procedures
Duy trì kiến thức sâu sắc về các tiêu chuẩn và thủ tục của bộ phận
4. Performs check-in, check out and room change procedures and ensures all data are entered completely into the hotel systems in accordance with reservation
Thực hiện các thủ tục nhận phòng, trả phòng, thay đổi phòng và đảm bảo tất cả dữ liệu được nhập hoàn chỉnh vào hệ thống của khách sạn theo yêu cầu đặt phòng
5. Maintains cashier float and ensures accurate daily report of all money received
Duy trì tiền mặt trong ca và đảm bảo báo cáo hàng ngày chính xác về tất cả số tiền nhận được
6. Knowledgeable of all special promotion procedures for programs such as Seasonal Packages, Frequent Flyers Programs, and also Melia Hotels Group MAS membership programs.
Am hiểu tất cả các thủ tục khuyến mãi đặc biệt, cho các chương trình như; Các Gói theo Mùa, Chương trình Khách hàng Thường xuyên và cả các chương trình thành viên MAS của Tập đoàn Khách sạn Melia.
7. Attends to guest's complaints, inquiries and requests, referees problems to supervisor/Duty Manager if he/she unable to assist
Giải quyết các khiếu nại, thắc mắc và yêu cầu của khách, giải quyết các vấn đề với cấp trên/Quản lý trực ca
8. Be familiar with other Melia Hotels and Resorts so that guests indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another Melia Hotels
Làm quen với các Khách sạn và Khu nghỉ dưỡng Melia khác để khách chỉ ra bất kỳ điểm đến tiếp theo nào trên đặt phòng của khách đã có một đặt phòng tiếp theo cho các Khách sạn Melia khác
9. Maintains comprehensive knowledge of standard reservation procedures, including correct forms to use, how to read telex, e-mail, and messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems
Duy trì kiến thức toàn diện về các thủ tục đặt chỗ tiêu chuẩn bao gồm các biểu mẫu chính xác để sử dụng, cách đọc telex, e-mail, tin nhắn và cách giải thích các nguồn sẵn có trong hệ thống đặt chỗ
10. Maintains exemplary deportment standards of behavior appearance and attitude as expected in a Hotel Brand
Duy trì các tiêu chuẩn hành vi, ngoại hình và thái độ mẫu mực như mong đợi ở một Thương hiệu khách sạn
11. Takes personal interest and pride to ensure that the front desk work area is kept clean and in an orderly state at all times
Có sự quan tâm và tự hào cá nhân để đảm bảo rằng khu vực làm việc của quầy lễ tân luôn được giữ sạch sẽ và ở trạng thái có trật tự
12. Endeavors to maintain the high standards of the hotel with particular regard to the importance of MAS members and other VIP’s and with reference to hotel and to be a health or safety hazard
Nỗ lực duy trì các tiêu chuẩn cao của khách sạn liên quan đến tầm quan trọng của thành viên MAS và các khách VIP khác và liên quan đến khách sạn và là mối nguy hiểm cho sức khỏe hoặc an toàn
1. Greets all guests at all times in a friendly and helpful manner and attempts to learn and use guest’s name at every opportunity
Luôn chào đón tất cả khách một cách thân thiện và hữu ích, đồng thời cố gắng tìm hiểu và sử dụng tên của khách trong mọi cơ hội
2. Registers and rooms all arrivals according to established procedures
Đăng ký và phòng tất cả những khách đến theo quy trình đã thiết lập
3. Maintains intimate knowledge of departmental standards and procedures
Duy trì kiến thức sâu sắc về các tiêu chuẩn và thủ tục của bộ phận
4. Performs check-in, check out and room change procedures and ensures all data are entered completely into the hotel systems in accordance with reservation
Thực hiện các thủ tục nhận phòng, trả phòng, thay đổi phòng và đảm bảo tất cả dữ liệu được nhập hoàn chỉnh vào hệ thống của khách sạn theo yêu cầu đặt phòng
5. Maintains cashier float and ensures accurate daily report of all money received
Duy trì tiền mặt trong ca và đảm bảo báo cáo hàng ngày chính xác về tất cả số tiền nhận được
6. Knowledgeable of all special promotion procedures for programs such as Seasonal Packages, Frequent Flyers Programs, and also Melia Hotels Group MAS membership programs.
Am hiểu tất cả các thủ tục khuyến mãi đặc biệt, cho các chương trình như; Các Gói theo Mùa, Chương trình Khách hàng Thường xuyên và cả các chương trình thành viên MAS của Tập đoàn Khách sạn Melia.
7. Attends to guest's complaints, inquiries and requests, referees problems to supervisor/Duty Manager if he/she unable to assist
Giải quyết các khiếu nại, thắc mắc và yêu cầu của khách, giải quyết các vấn đề với cấp trên/Quản lý trực ca
8. Be familiar with other Melia Hotels and Resorts so that guests indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another Melia Hotels
Làm quen với các Khách sạn và Khu nghỉ dưỡng Melia khác để khách chỉ ra bất kỳ điểm đến tiếp theo nào trên đặt phòng của khách đã có một đặt phòng tiếp theo cho các Khách sạn Melia khác
9. Maintains comprehensive knowledge of standard reservation procedures, including correct forms to use, how to read telex, e-mail, and messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems
Duy trì kiến thức toàn diện về các thủ tục đặt chỗ tiêu chuẩn bao gồm các biểu mẫu chính xác để sử dụng, cách đọc telex, e-mail, tin nhắn và cách giải thích các nguồn sẵn có trong hệ thống đặt chỗ
10. Maintains exemplary deportment standards of behavior appearance and attitude as expected in a Hotel Brand
Duy trì các tiêu chuẩn hành vi, ngoại hình và thái độ mẫu mực như mong đợi ở một Thương hiệu khách sạn
11. Takes personal interest and pride to ensure that the front desk work area is kept clean and in an orderly state at all times
Có sự quan tâm và tự hào cá nhân để đảm bảo rằng khu vực làm việc của quầy lễ tân luôn được giữ sạch sẽ và ở trạng thái có trật tự
12. Endeavors to maintain the high standards of the hotel with particular regard to the importance of MAS members and other VIP’s and with reference to hotel and to be a health or safety hazard
Nỗ lực duy trì các tiêu chuẩn cao của khách sạn liên quan đến tầm quan trọng của thành viên MAS và các khách VIP khác và liên quan đến khách sạn và là mối nguy hiểm cho sức khỏe hoặc an toàn
1. Be well-groomed and personal hygiene is maintained to the standards of Melia employee handbook.
Giữ gìn vệ sinh cá nhân và diện mạo theo tiêu chuẩn của sổ tay nhân viên Melia.
2. Handles all incoming and outgoing calls in a courteous and friendly manner, responsible for accurate connection
Xử lý tất cả các cuộc gọi đến và đi một cách lịch sự và thân thiện, chịu trách nhiệm kết nối chính xác
3. Answers guest’ s inquires over the phone and follows up personally to resolve Guest request
Trả lời các thắc mắc của khách qua điện thoại và cá nhân theo dõi để giải quyết yêu cầu của Khách
4. Takes room service orders, therefore should be familiar with the room service menu.
Thực hiện các yêu cầu phục vụ phòng, do đó nên làm quen với thực đơn dịch vụ phòng.
5. To offer solution for guest complaints on the phone and ensures to share that information to guest services for deeper.
Đưa ra giải pháp cho những phàn nàn của khách trên điện thoại và đảm bảo chia sẻ thông tin đó với các dịch vụ của khách để hiểu sâu hơn.
6. To have a complete operational knowledge of the hotel, including geographical layout, services provided and security
Có kiến thức đầy đủ về hoạt động của khách sạn, bao gồm sơ đồ địa lý, các dịch vụ được cung cấp và an ninh
7. To have thorough and detailed knowledge of hotel facilities and hours of operation, to ensure correct response to guest’ s questions
Có kiến thức sâu sắc và chi tiết về cơ sở vật chất và thời gian hoạt động của khách sạn, để đảm bảo trả lời chính xác các câu hỏi của khách
8. Maintains a high level of product and service knowledge in order to explain and sell services and facilities to guests. Be knowledgeable in all areas of the Hotels Food & Beverage outlets
Duy trì kiến thức về sản phẩm và dịch vụ ở mức độ cao để giải thích và bán các dịch vụ và tiện nghi cho khách. Am hiểu về tất cả các lĩnh vực tại các nhà hàng ẩm thực của Khách sạn
9. Adheres to the hotel’s security and emergency policies and procedures
Tuân thủ các chính sách và quy trình an ninh và khẩn cấp của khách sạn
10. Must have a thorough knowledge of emergency procedures; i.e. fire, alarm, evacuation, bomb, threat etc. and acts accordingly
Phải có kiến thức kỹ lưỡng về các thủ tục khẩn cấp; tức là chữa cháy, báo động, sơ tán, đánh bom, đe dọa, v.v. và các hành động phù hợp
11. Fully conversant with Hotel Fire procedures and to carry out your role swiftly in the event of an emergency
Hoàn toàn thông thạo các quy trình Chữa cháy Khách sạn và thực hiện vai trò của bạn nhanh chóng trong trường hợp khẩn cấp
TRÁCH NHIỆM CÔNG VIỆC:
• Chịu trách nhiệm trực tiếp đối với thiết kế, trải nghiệm khác hàng trong các dự án được giao
• Xây dựng và cải tiến quy trình thiết kế, phân tích trải nghiệm người dùng
• Am hiểu các lĩnh vực sản phẩm của Ngân hàng, phát triển và cải tiến giao diện, trải nghiệm cho khách hàng theo định hướng kinh doanh từng thời kỳ.
• Xây dựng Design system/Product map/Trải nghiệm khách hàng
• Tham gia xây dựng Design system, components, Mobile app, web app của công ty.
• Tham gia xây dựng mô hình hoạt động phục vụ dự án và khối sản phẩm.
• Chịu trách nhiệm trong việc thiết kế, đánh giá trải nghiệm khách hàng hiện tại và tương lai và đưa ra các phương án cải thiện, nâng cấp.
• Đánh giá, cải tiến quy trình thiết kế/quy định/sản phẩm nhằm nâng cao hiệu quả công việc và chất lượng sản phẩm.
• Đo lường hiệu quả và rà soát chất lượng, tiến độ dự án, đề xuất các hành động thay đổi cần thiết để nâng cao hiệu quả làm việc, chất lượng sản phẩm.
Yêu cầu công việc
• Tốt nghiệp Đại học trở lên các ngành/chuyên ngành có liên quan đến lĩnh vực này.
• Có từ 2 đến 5 năm kinh nghiệm làm thiết kế sản phẩm hệ thống
• Sử dụng thành thạo các phần mềm thiết kế: Figma, Illustrator, photoshop. Biết sử dụng thêm các phần mềm khác như: Sketch, AE, 3D, Indesign, biết vẽ tay là một lợi thế
• Kỹ năng đọc hiểu và phân tích dữ liệu, khả năng sáng tạo tốt.
• Có kỹ năng xây dựng design system và kiến thức về trải nghiệm người dùng
• Có khả năng nghe, hiểu, giao tiếp bằng tiếng Anh ở mức khá - tốt
• Óc quan sát tốt và cởi mở
• Kỹ năng giao tiếp, khả năng cảm nhận mỹ thuật tốt
• Chịu trách nhiệm trực tiếp đối với thiết kế, trải nghiệm khác hàng trong các dự án được giao
• Xây dựng và cải tiến quy trình thiết kế, phân tích trải nghiệm người dùng
• Am hiểu các lĩnh vực sản phẩm của Ngân hàng, phát triển và cải tiến giao diện, trải nghiệm cho khách hàng theo định hướng kinh doanh từng thời kỳ.
• Xây dựng Design system/Product map/Trải nghiệm khách hàng
• Tham gia xây dựng Design system, components, Mobile app, web app của công ty.
• Tham gia xây dựng mô hình hoạt động phục vụ dự án và khối sản phẩm.
• Chịu trách nhiệm trong việc thiết kế, đánh giá trải nghiệm khách hàng hiện tại và tương lai và đưa ra các phương án cải thiện, nâng cấp.
• Đánh giá, cải tiến quy trình thiết kế/quy định/sản phẩm nhằm nâng cao hiệu quả công việc và chất lượng sản phẩm.
• Đo lường hiệu quả và rà soát chất lượng, tiến độ dự án, đề xuất các hành động thay đổi cần thiết để nâng cao hiệu quả làm việc, chất lượng sản phẩm.
- Functions as the strategic business leader of the property's Hotel Operations. Areas of responsibility may include Front Office, Business Center, Recreation/Health Club, Housekeeping, Food and Beverage/Culinary and Engineering/Maintenance.
- Works with direct reports (department heads) to develop and implement departmental strategies and ensures implementation of the brand service strategy and brand initiatives.
- Ensures Hotel Operations meet the brand’s standards, targets customer needs, ensures employee satisfaction, focuses on growing revenues and maximizes the financial performance of the department and developing positive owner relations.
- Develops and implements property-wide strategies that deliver products and services to meet or exceed the needs and expectations of the brand’s target customer and employees and provides a return on investment.
- More details will be discussed during interview.
− Thực hiện việc thanh quyết toán hạng mục, công trình đảm bảo đúng quy định của hợp đồng
được ký kết, quy định nội bộ của Công ty, quy định của pháp luật hiện hành;
− Bóc tách khối lượng thiết kế chuẩn bị cho hồ sơ mời thầu;
− Theo dõi hồ sơ thanh quyết toán hàng tháng, hàng quý, năm;
− Lập kế hoạch giải ngân hàng tháng;
− Thực hiện hồ sơ tạm ứng cho nhà thầu;
− Kiểm soát khối lượng, chất lượng hồ sơ, giá trị thanh quyết toán từng lần thanh quyết toán;
− Phân bổ giá trị thanh quyết toán vào từng công trình, hạng mục công trình liên quan đến MEP;
− Kiểm tra giá trị giải ngân phù hợp kế hoạch giải ngân hàng tháng;
− Lập Tờ trình thanh toán, quyết toán;
− Lập báo cáo quyết toán các hạng mục, công trình MEP;
− Lập mã, danh mục hồ sơ tài liệu thanh quyết toán;
− Xây dựng quy trình, biểu mẫu thanh quyết toán;
− Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của cấp trên.
JOB SUMMARY
Exhibits culinary talents by personally performing tasks while assisting in leading the staff and managing all food related functions. Works to continually improve guest and employee satisfaction while maximizing the financial performance in all areas of responsibility. Assists in supervising all kitchen areas to ensure a consistent, high quality product is produced. Responsible for guiding and developing staff including direct reports. Must ensure sanitation and food standards are achieved. Areas of responsibility comprise overseeing all food preparation areas (e.g., banquets, room service, restaurants, bar/lounge and employee cafeteria) and all support areas (e.g., dish room and purchasing) as applicable.
CORE WORK ACTIVITIES
Assisting in Leading Kitchen Operations for Property
• Provides direction for all day-to-day operations.
• Understands employee positions well enough to perform duties in employees' absence or determine appropriate replacement to fill gaps.
• Provides guidance and direction to subordinates, including setting performance standards and monitoring performance.
• Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
• Encourages and builds mutual trust, respect, and cooperation among team members.
• Serving as a role model to demonstrate appropriate behaviors.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently.
• Reviews staffing levels to ensure that guest service, operational needs and financial objectives are met.
• Establishes and maintains open, collaborative relationships with employees and ensures employees do the same within the team.
• Solicits employee feedback, utilizes an "open door" policy and reviews employee satisfaction results to identify and address employee problems or concerns.
• Supervises and coordinates activities of cooks and workers engaged in food preparation.
• Demonstrate new cooking techniques and equipment to staff.
Setting and Maintaining Goals for Culinary Function and Activities
• Develops and implements guidelines and control procedures for purchasing and receiving areas.
• Establishes goals including performance goals, budget goals, team goals, etc.
• Communicates the importance of safety procedures, detailing procedure codes, ensuring employee understanding of safety codes, monitoring processes and procedures related to safety.
• Manages department controllable expenses including food cost, supplies, uniforms and equipment.
• Participates in the budgeting process for areas of responsibility.
• Knows and implements the brand's safety standards.
Ensuring Culinary Standards and Responsibilities are Met
• Provides direction for menu development.
• Monitors the quality of raw and cooked food products to ensure that standards are met.
• Determines how food should be presented, and create decorative food displays.
• Recognizes superior quality products, presentations and flavor.
• Ensures compliance with food handling and sanitation standards.
• Follows proper handling and right temperature of all food products.
• Ensures employees maintain required food handling and sanitation certifications.
• Maintains purchasing, receiving and food storage standards.
• Prepares and cooks foods of all types, either on a regular basis or for special guests or functions.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Provides and supports service behaviors that are above and beyond for customer satisfaction and retention.
• Improves service by communicating and assisting individuals to understand guest needs, providing guidance, feedback, and individual coaching when nee
• Manages day-to-day operations, ensuring the quality, standards and meeting the expectations of the customers on a daily basis.
• Displays leadership in guest hospitality, exemplifies excellent customer service and creates a positive atmosphere for guest relations.
• Interacts with guests to obtain feedback on product quality and service levels.
• Responds to and handles guest problems and complaints.
• Empowers employees to provide excellent customer service. Establishes guidelines so employees understand expectations and parameters. Ensures employees receive on-going training to understand guest expectations.
• Reviews comment cards, guest satisfaction results and other data to identify areas of improvement.
Managing and Conducting Human Resource Activities
• Identifies the developmental needs of others and coaching, mentoring, or otherwise helping others to improve their knowledge or skills.
• Ensures employees are treated fairly and equitably.
• Trains kitchen associates on the fundamentals of good cooking and excellent plate presentations.
• Administers the performance appraisal process for direct report managers.
• Interacts with the Banquet Chef and Catering department on training regarding food knowledge and menu composition.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals and or managers.
• Manages employee progressive discipline procedures for areas of responsibility.
• Ensures disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and supports the Peer Review Process.
Additional Responsibilities
• Provides information to executive teams, managers and supervisors, co-workers, and subordinates by telephone, in written form, e-mail, or in person.
• Analyzes information and evaluating results to choose the best solution and solve problems.