Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Quang Trung theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
TRÁCH NHIỆM CHUNG /RESPONSIBILITIES
• Đảm bảo mọi hoạt động xuất nhập kho đều phải được hạch toán và có chứng từ được phê duyệt phù hợp quy định.
To ensure that all inventory movements within the hotel are accounted for and are properly supported with appropriate documentation.
• Đảm bảo việc thực hiện các chính sách, thủ tục trong kiểm soát giá vốn. Chuẩn bị các báo cáo giá vốn theo yêu cầu của quản lý.
To ensure the implementation of all cost control policies and procedures by all departments. To prepare and issue various cost reports as required by Management.
TRÁCH NHIỆM / TECHNICAL RESPONSIBILITIES
• Xác thực các phần ăn của MOD, chiêu đãi F&B được xử lý theo quy trình và thực hiện báo cáo hàng ngày
To verify that officer checks (duty meals), F&B entertainment checks are processed according to the procedure and to prepare a daily entertainment report
• Xác định bảng tiêu thụ giá vốn tiêu chuẩn cho các món ăn, chuyển giá vốn phần ăn nhân viên khách sạn (bữa ăn nhân viên).
To cost all recipes, inter-kitchen transfers and any food and beverage consumed by the hotel employees (staff meals).
• Xác định mức tồn trữ kho tối thiểu và tối đa, hệ thống quản lý kho và để đảm bảo sự đáp ứng các hoạt động của các bộ phận liên quan.
To define minimum and maximum stock levels, par stock management systems and to ensure the compliance with the relevant departments.
• Đảm bảo tất cả hàng nhập, xuất các kho được ghi nhận đúng với đầy đủ chứng từ chứng minh.
To ensure all goods received and delivered in and out of the hotel stores are properly documented and accounted for.
• Hàng ngày, hàng tháng thực hiện đối chiếu F&B, thông qua báo cáo phân tích bán hàng từ POS, các số liệu không nhất quán phải được giải thích.
To perform daily and monthly Food and Beverage reconciliations, using POS-generated sales analysis reports and ensuring that all discrepancies are explained.
• Thực hiện kiểm hàng tồn kho của tất cả các kho vào cuối tháng, đối chiếu số dư với các sổ kế toán tổng hợp.
To perform the physical count of all storeroom stocks and month-end inventory, with final balances to be reconciled with the general ledger month-end balance.
• Báo cáo F&B hàng ngày, hàng tháng với phân tích chi tiết về các sai biệt, các khả năng, ví dụ như xu hướng của tỷ lệ giá vốn hàng bán, mặt hàng ít dùng, bể vỡ & mất mát, vv ...
To report the daily and monthly F&B costs with emphasis and detailed analysis on exceptional variances such as trend of cost of sales ratios, slow moving items, breakage & loss, etc…
• Mối quan hệ làm việc với Bếp trưởng, Trưởng bộ phận F&B, nhân viên Bếp, nhân viên pha chế.
Close working relationship with the Executive Chef, F&B Manager, Kitchen staff and Bartender.
TRÁCH NHIỆM KHÁC /OTHER RESPONSIBILITIES
• Sẵn sàng với tinh thần trách nhiệm khi được giao, thực hiện bất cứ nhiệm vụ khác theo chỉ định của Quản lý cao hơn.
To be ready and responsible when assigned to perform any other duties as designated by higher management.
• Lập giấy báo xác nhận nợ gởi khách hàng.
To make confirmations of debts to customers.
• Theo dõi phát sinh công nợ, thanh toán nợ, số dư công nợ phải thu cuối kỳ.
To follow arising debts, debt payments, debt receivable balance at maturity.
• Liên hệ các công ty để thu hồi nợ đúng hạn.
To contact other companies to recover debts on time.
• Kiểm tra và theo dõi tình hình thu hồi nợ của Thủ quỹ.
To check and follow up the debt recovery of Treasurer.
• Báo cáo kịp thời cho Kế toán trưởng các trường hợp nợ quá hạn hoặc khó đòi.
Timely report to Chief Accountant about the cases of delinquency or the issues of difficulties.
• Cung cấp thông tin, hồ sơ nợ và quá trình thanh toán nợ của khách hàng cho Kế Toán Trưởng và Ban giám đốc trong việc quyết định cho nợ và thời hạn nợ.
To provide information, records of debts and the payment process of the customers for Chief Accountant and Board of Director in making decision of debts and debt terms.
• Lập báo cáo tình hình công nợ hàng tuần gởi Ban giám đốc để báo cáo và gởi quản lý các bộ phận kinh doanh để hỗ trợ đôn đốc và thu hồi công nợ.
To make reports of weekly debts submitted to Board of Director who will report and consign to managers and business departments to support in urging and recovering debts.
• Lập báo cáo phân tích tuổi nợ hàng tháng.
To make monthly analysis of debt terms.
• Lập biên bản đối chiếu công nợ với các công ty vào thời điểm 31/12.
To make statements and confirm with other companies on December 31st.
• Lưu chứng từ liên quan đến công nợ.
To do filing of documents relating to debts.
• Các công việc khác theo yêu cầu của Ban Quản lý và Trưởng bộ phận.
Other tasks requested by Management Board and Head of Department.
- Quản lý sát sao các đồ tiêu hao cũng như hàng hóa phục vụ khách để chống lãng phí.
- Phối hợp chặt chẽ với Trưởng các bộ phận khác nhằm mục đích nâng cao hiệu quả kinh doanh của khu nghỉ dưỡng.
- Kiểm tra và đảm bảo mọi dịch vụ từ lúc khách nhận phòng cho đến lúc khách rời khỏi khách sạn được thực hiện theo đúng quy trình
- Xây dựng các tiêu chuẩn và thủ tục cho công việc của các nhân viên phục vụ phòng.
- Chịu trách nhiệm điều hành các công việc của bộ phận phục vụ phòng một cách suôn sẻ và hiệu quả.
- Đảm bảo duy trì dịch vụ vệ sinh tốt nhất từ phòng khách đến các khu vực công cộng.
- Phát triển và duy trì quy trình hoạt động của bộ phận
- Giao việc cho nhân viên và kiểm tra việc thực hiện có đạt tiêu chuẩn vệ sinh hay không
- Điều tra các khiếu nại về dịch vụ vệ sinh, dụng cụ và đề ra hướng khắc phục
- Phối hợp hoạt động làm việc với các bộ phận khác
- Thường xuyên kiểm tra các vật dụng trong kho, đồ giặt ủi, đồng phục, khăn trải bàn và báo cáo những vật dụng bị thất lạc và tìm lại được
- Lập biên bản kiểm kê hàng tồn kho để đảm bảo cung cấp đầy đủ
- Đưa ra những kiến nghị để cải thiện dịch vụ và đảm bảo hoạt động hiệu quả hơn.
- Tìm hiểu, xây dựng và phát triển hệ thống đối tác tiềm năng, các mối quan hệ thiết yếu để đảm bảo mục tiêu kinh doanh của bộ phận
- Xây dựng, duy trì và củng cố mối quan hệ các đối tác cũ và các đối tác mới nhằm đảm bảo chỉ tiêu theo yêu cầu từ bộ phận quản lý.
- Phát triển các mối quan hệ trong cộng đồng, ngành để củng cố và mở rộng cơ sở khách hàng phục vụ cho việc kinh doanh cũng như mục tiêu kinh doanh của bộ phận
- Quản lý và phát triển mối quan hệ với các bên liên quan (nội bộ cũng như đối tác)
- Lên kế hoạch kinh doanh cho bộ phận/cá nhân trong bộ phận theo tuần/quý/tháng/năm
- Báo cáo hiệu quả hoạt động cũng như cung cấp đầy đủ, chính xách doanh thu kinh doanh cho quản lý theo tuần/tháng/quý/năm
- Phân tích thị trường, đưa ra chiến lược kinh doanh hiệu quả hàng tháng/quý/năm để mang lại hiệu quả cao nhất về doanh thu
- Kiểm tra nguyên liệu, thực phẩm tồn từ ca làm việc trước để có hướng xử lý phù hợp, hạn chế tối đa tình trạng lãng phí nguyên liệu; đồng thời lên kế hoạch order hàng hóa
- Thực hiện tẩm ướp nguyên liệu phù hợp cho từng món ăn theo chuẩn nhà hàng
- Trực tiếp chế biến món ăn theo đúng quy trình, tiêu chuẩn của nhà hàng; đảm bảo tuân thủ quy định về vệ sinh an toàn thực phẩm, nội quy an toàn lao động trong bếp
- Thực hiện công đoạn trang trí món ăn sau chế biến theo chuẩn nhà hàng
- Khi bếp trưởng, bếp phó, tổ trưởng bếp vắng mặt, bếp chính sẽ thay mặt xử lý tất cả các công việc trong bếp bao gồm phân chia công việc và quản lý nhân viên; báo cáo lại cho bếp trưởng vào cuối ca
- Có trách nhiệm giữ gìn, bảo quản các thiết bị, đồ dùng trong bếp; thường xuyên kiểm tra tình trạng máy móc, thiết bị và báo cáo kịp thời nếu phát hiện hư hỏng
Adhere to local regulations concerning FSMS/ HACCP, health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
Prepare, cooks, serves and stores.
Responsible for the effective presentation of staff meals and maintaining the staff dining room in a clean an hygienic manner.
Communicates politely and display courtesy to guests and internal customers.
Implements the hotel and department regulations, policies and procedures.
Performs related duties and special projects as assigned..
The Banquet Manager is the development and implementation of a strategy in order to fulfill the objective of increase sales and is also the management of overall operation of Food & Beverage and its team.
To ensure proper coordination with Kitchen, Stewarding, Housekeeping, Engineering and other departments for all necessary arrangements and preparation for each function based on the Event orders.
- Controls part-timers hired for specific functions and checks attendance of all permanent and casuals.
- Maintain proper records of Sales, guest complaints, solutions and all concerns pertaining to personnel or equipment in appropriate logbooks for reference.
- Makes frequent suggestions to Management in reference to improvement of general operation, cost control and profitability.
- Sets and serves in functions in accordance to the Standard Operating Manual.
- Follows control procedures for billing before and after service
- Implements and enforces safety regulations and house rules.
- Welcomes host of function and assist any last minute changes or arrangement in the absence of Banquet Manager.
KEY TASKS
You advise and assist company management in the definition of the security policy (security in the workplace, working conditions, environmental protection). You are in charge of the implementation, supervision and follow-up of each task. You set up preventive security programmes to reduce incidents and their costs. You manage and supervise a team of technicians or managers. You may be required to manage the security budget. You may recruit security team members.
Responsible for the security and safety of the hotel
Responsible for contact with local police, fire brigade, and general authorities
Implement all local and Accor safety procedures
Manage, motivate and organize the team
Provide administrative support to spa departments as needed.
Ensure smooth operation of reception, hosting and reservations.
Supervision of reception (hiring, procedures, accounting).
Provide spa tours, when needed.
To attend promotional functions as appropriate.
Handle special assignments.
Co-ordinate sales activities when needed.
Maintain accurate records as required.
Work with the Spa Director in the formulation of plans for projects and other areas.
Assist in the administration and implementation of Staff training in aspects of the Spa’s operations, i.e. business telephone usage, guest relations, retail sales, spa services (massage, facial, etc.).
Assist in the supervision of all spa departments:
Salon
Sales and marketing
Facility operations
Maintain inventory and stocking of all reception materials.
Act as a liaison between spa and internal and external contacts.
ADMINISTRATIVE DUTIES
Effective scheduling of the reception.
Monitor and effectively control reception payroll.
Adherence to Standard Operating Procedures Manual.
Maintain inventory of supplies for the administration of the spa facility.
Maintain accurate records as required by provincial regulations.
Conduct selection interviews for new hires as and when required.
Conduct weekly/monthly reception departmental communication meeting and to represent facility operations in weekly spa departmental meetings.
administration, planning and sales solicitation, talent development.
Responsibilities includes, but not limited to assist DOS to oversee day-to-day sales and administration efforts of all personnel in Sales department, with specific responsibility for
directing sales, telemarketing, training and implementing action plans set forth in the business plan or as DOS.
Ensure appropriate efforts are expanded on the solicitation and development of local and international corporate and accounts defined in the assigned portfolios.
Engage with bookers, influencers and decision makers to maintain a good client relationship and to solicit for future businesses.
To be fully aware of the potential and buying decisions of all key accounts, competitive information on rates and volume to allow for specific strategic planning related to such accounts.
Full capable of making decisions on rate and room block commitment through effective analysis of programme history and hotel marketing strategy or budget.
Ensure that one-stop shopping concept is applied at all times for any lead generated for convention business.
To respond to all enquiries within 6 hours and overseas enquiries 24 hours.
To maintain an effective account and account management through Opera and to be fully competent with operating Opera Sales and Catering system.
Traces on accounts and bookings are logged into Opera Sales and Catering daily and ensures that traces are acted upon timely and thoroughly.
To ensure that group resume, long stay memo, site inspection memo, and others important information is distributed to support department in a timely manner.
To assist Head Division to take care RFP or handle difficult client’s in all segments.
Keep a good communication with department head on any development of the approved RFP account, RFP inclusion and with Events Manager’s on client’s who have event and
banquet business potentials for the hotel.
Performs related duties and special projects as assigned.