Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Tây Đô theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Planning and organising:
Operations:
Administration:
Operations:
Administration:
Analyse each cost and come up with recommendations/alternatives to the management.
Check if the purchasing department is buying right products at right price and from right vendor.
Provide all observations on the purchasing department to the Director of Finance.
Monitor receiving bay to ensure that quality and quantity of goods received are as per the specification stated in the LPO.
Conduct spot checks in the F&B Outlets to ensure standard operating procedure is followed and internal controls are maintained.
Complete inter-kitchen food transfers and inter-bar beverage transfers on a daily basis.
Prepare potential food cost & beverage cost on a daily basis and discuss the cost report with F&B Manager and Executive Chef. Inform the Director of Finance if there are any irregularities observed.
Monitor daily spoilage report and investigate reasons for spoilage and come up with recommendations to reduce the cost of spoilage.
Prepare buffet cost and recipe cost for each item on the menu.
Conduct a butcher/yield test on a regular basis.
Credit F&B cost after thorough verification of officers/entertainment checks and complimentary food & beverage provided to guest/staff etc.
Spot check on in room Mini Bar to verify the accuracy of the inventory as well as expiry date.
Prepare menu engineering report and provide comments to management regarding high cost / low margin items, low cost / high margin items/ slow slow-moving items/fast-moving items. Discuss this report with the Financial Controller on a monthly basis.
Review banquet event orders for meeting rooms.
Conduct regular spot checks on beverage inventories in the bars and conduct thorough month end inventories for inventory items, variance must be investigated and action after discussion with management.
Prepare inventory turnover report and discuss with executive team, Irregularities must be brought to the attention of Financial Controller and General Manager.
Educate all F&B Outlet Managers about regulations on serving alcohol, provide a copy of liquor license and copy of regulations to each outlet.
Monitor the deliveries of alcoholic beverages and ensure that it never exceeds the liquor permit value in any month. Keep the liquor delivery book updated all the time.
Ensure that all weighing scales in the hotel are calibrated on quarterly basis, maintain separate file for calibration certificates.
Implement portion control in the F&B outlets.
Co-ordinate with Chief Steward and ensure that operating equipment inventories are performed on quarterly basis, report of the quarterly inventories must be submitted to the management within two weeks from the completion date of inventory with your comments and recommendation.
Attend F&B briefings as and when it is necessary.
Spot check receiving bay to ensure that Receiving Agent is performing his tasks as per standard operating procedure.
1. Chỉ đạo, hướng dẫn CBNV trong Bộ phận thu thập các thông tin và hồ sơ cần thiết về khoản vay và khách hàng, cùng CBNV phân tích và thống nhất phương án xử lý nợ phù hợp trong từng thời kỳ.
2. Tổ chức, phân công, chỉ đạo và giám sát CBNV trong Bộ phận triển khai các biện pháp tác nghiệp dựa trên loại hình, tính chất nợ, theo đúng phương án xử lý nợ đã được phê duyệt (nếu có), quy trình xử lý nợ và các quy trình, quy định hiện hành có liên quan. Triển khai công tác tố giác, khởi kiện, thi hành án theo ủy quyền của Ban lãnh đạo Ngân hàng.
3. Trực tiếp tham gia tác nghiệp cùng CBNV trong trường hợp cần thiết để nắm được tình hình hồ sơ và có định hướng, chỉ đạo phù hợp, bao gồm nhưng không giới hạn trong: liên hệ, gặp gỡ khách hàng và/hoặc người liên quan, làm việc với các cơ quan chức năng, tham gia trong quá trình thu giữ/ tố giác/ tố tụng/ thi hành án, hạch toán thu nợ…
4. Kiểm tra, kiểm soát các hồ sơ, văn bản do CBNV soạn thảo (bao gồm nhưng không giới hạn trong: tờ trình, báo cáo, thông báo, công văn…) trước khi trình cấp phê duyệt tiếp theo.
5. Lập kế hoạch công việc cho Bộ phận, đồng thời theo dõi các báo cáo về tình trạng khoản nợ và kết quả công việc (bao gồm nhưng không giới hạn trong: báo cáo tác nghiệp, dự thu, báo cáo thu hồi nợ, báo cáo vận hành…) để có định hướng, chỉ đạo phù hợp.
6. Xây dựng, mở rộng và duy trì mạng lưới quan hệ với các cơ quan, tổ chức, cá nhân có liên quan trong nghiệp vụ xử lý nợ.
7. Tham gia hoặc đóng góp ý kiến trong việc xây dựng, cải tiến các quy định, quy trình, hướng dẫn, biểu mẫu… nội bộ liên quan đến công tác xử lý nợ.
8. Phối hợp với các đơn vị liên quan, tham gia vào công tác quản lý nhân sự trong Bộ phận, bao gồm nhưng không giới hạn trong:
- Phỏng vấn tuyển dụng
- Đào tạo, hướng dẫn, kèm cặp CBNV
- Đánh giá HQLV của CBNV
- Kiểm soát thời giờ làm việc và ý thức tuân thủ
- Đề xuất đãi ngộ (khen thưởng, điều chỉnh bậc, lương…) hoặc phê bình, kỷ luật phù hợp
- Tổ chức các hoạt động gắn kết đội ngũ
9. Các công việc, nhiệm vụ khác được phân công bởi cấp có thẩm quyền.
Trao đổi khi phỏng vấn
Trực tiếp chế biến và đảm bảo chất lượng các món ăn phục vụ khách.
Phải luôn đảm bảo qui trình của công ty về: an toàn lao động, diện mạo, đồng phục, bảo mật thông tin, các qui trình về phục vụ, thái độ phục vụ, qui cách đối sử giữ đồng nghiệp trong công việc, được thực hiện nghiêm chỉnh.
- Thực hiện công tác phát triển kinh doanh tại sàn giao dịch và quầy khách hàng của Chi nhánh: Tư vấn và kinh doanh các sản phẩm dịch vụ tới khách hàng cá nhân, bao gồm: Huy động vốn, đầu tư trái phiếu, chứng chỉ quỹ, tài khoản thanh toán, thẻ, ngân hàng điện tử.
- Thực hiện cung cấp dịch vụ tới khách hàng cá nhân tại Chi nhánh.
- Tiếp nhận và giải quyết khiếu nại, thắc mắc của khách hàng, hỗ trợ khách hàng; chào đón, phân luồng và tư vấn khách hàng tới giao dịch.
Quyền lợi:
1. Chế độ Thưởng hấp dẫn:
- Thưởng dịp lễ tết
- Thưởng thành tích gắn với hiệu suất công việc/kết quả kinh doanh
2. Chế độ phúc lợi vượt trội:
- Đãi ngộ gắn kết (Tặng quà sinh nhật, quà tết nguyên đán, đãi ngộ thâm niên.....)
- Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe cho CBNV/người thân với các đặc quyền độc đáo
- Du lịch/nghỉ dưỡng hằng năm trong nước & nước ngoài
- Hỗ trợ các khoảnh khắc quan trọng (nghỉ sinh nhật, tặng quà khi kết hôn...)
- Được tư vấn, hỗ trợ tài chính & trải nghiệm các sản phẩm tài chính cá nhân, bảo hiểm... theo các tệp sản phẩm của tập đoàn
3. Phát triển nghề nghiệp
- Lộ trình thăng tiến rõ ràng, cơ hội phát triển với các nhóm nghề nghiệp tại Ngân hàng.
- Được dẫn dắt bởi Lãnh đạo danh tiếng, được đồng hành và "Learning on Jobs" cùng các Quản lý và đồng nghiệp ưu tú.
- Tiếp cận các chương trình đào tạo theo chuẩn quốc tế, được trải nghiệm, tích lũy kinh nghiệm trong môi trường Doanh nghiệp số
hiện đại.
- Môi trường làm việc trẻ trung, chuyên nghiệp, ứng dụng toàn diện các phương pháp làm việc mới và các nền tảng công nghệ tiên tiến nhất trên thế giới.
4. Lương:
- Junior: Từ 9.000.000 – đến 25.000.000, theo năng suất lao động.
- Mid-Level: Từ 12.000.000 – đến 30.000.000, theo năng suất lao động.
- Professional: Từ 15.000.000 – đến 35.000.000, theo năng suất lao động.
Trao đổi khi phỏng vấn
• Train Engineers in accordance with hotel guidelines.
• Review the performance of Engineers in accordance with hotel guidelines.
• Take full responsible for the performance of departmental activities within the shift, immediately bring to your manager attention any problem arises.
• Walk through
• Handle guest requests timely
• Lockout power sources/ restore power sources.
• Operate, install and maintain all electrical, mechanical related equipment, HVAC equipment, plumbing and water distribution systems, including steam systems and kitchen equipment.
• Perform inspections of operating machinery, pant rooms, systems
• Calibrate and adjust all gas-fired equipment
• Take a daily reading of all utility consumption and prepare energy management plans/ideas
• Conduct guest room maintenance in accordance with the preventative maintenance program
• Ensures all workshop and working areas are kept clean, tidy and safe.
• Ensure all work is carried out in accordance and compliance with fire and safety regulations and all municipal, state and federal guidelines.
• Ensure all equipment is used according to the manufacturers recommendations and ensure all equipment is well maintained and in a good state of repair.
• In addition, other duties may be required as directed by your Manager
JOB SUMMARY
Schedule services for individuals and large groups using spa/salon reservations software system. Call guests to confirm scheduled services. Answer questions about available services. Update the reservations/cancellations list throughout the day, inform providers of last-minute changes, and resolve scheduling issues as needed by working with supervisor/manager. Check in guests for appointments, confirm first and last name, and provide general spa orientation to guests upon arrival. Promote and sell spa/salon services. Obtain assigned bank and ensure accuracy of contracted monies, obtain change required for expected business level, and keep bank secure at all times. Process guest payments for spa/salon services and obtain payment authorization as needed. Accept and log cash tips for employees. Balance, scan, and drop receipts with Accounting. Notify Engineering of maintenance and repair needs. Report accidents, injuries, and unsafe work conditions to manager. Stock towels, linens, supplies, and amenities in the locker room, lounge areas, and hospitality stations. Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets. Welcome and acknowledge all guests according to company standards; anticipate and address guests’ service needs; assist individuals with disabilities; thank guests with genuine appreciation. Speak with others using clear and professional language; answer telephones using appropriate etiquette. Develop and maintain positive working relationships with others. Comply with quality assurance expectations and standards. Stand, sit, or walk for an extended period of time. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors.
Check figures, postings, and documents for correct entry, mathematical accuracy, and proper codes. Organize, secure, and maintain all files, records, cash and cash equivalents in accordance with policies and procedures. Record, store, access, and/or analyze computerized financial information. Classify, code, and summarize numerical and financial data to compile and keep financial records, using journals, ledgers, and/or computers. Complete period-end closing procedures and reports as specified. Audit cashier banks periodically according to SOPs. Maintain, distribute, and record petty cash, cashier banks, and contracts. Document, maintain, communicate, and act upon all Cash Variances according to SOPs. Act as liaison between property and armored car service or primary banking institution. Participate in internal, external, and regulatory audit processes and ensure compliance with SOPs.
Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets; protect the privacy and security of guests and coworkers. Speak with others using clear and professional language; prepare and review written documents accurately and completely; answer telephones using appropriate etiquette; ensure that coworkers understand their tasks. Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals; listen and respond appropriately to the concerns of other employees. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors