Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Trao đổi khi phỏng vấn
The Executive/Manager, Sales is part of the Sales Team that focuses on achieving sales targets
- Drive aggressively to achieve the assigned room nights and the sales target of Food & Beverage including MICE targets, ensuring that all outlets & the meeting room are utilized to its best advantage and to maximize departmental profit.
- Build and acquire new sales leads and business partners (corporate, travel agents, events)
- Engage client relationships for growth opportunities with existing clients
- Identifies & update the market needs and trends.
- Prepare sales materials such as proposals, contracts, brochure, and leaflets
- Prepare and submit monthly sales reports, tracker, and plan as required
- Assist DOSM in developing effective strategy & activities to drive all e-commerce channels (Online business, Online Tour operators & Third party sites).
- Daily management of hotel online presence on various Online Travel Agent websites & communicate with DOSM, reservation teams on these
- Be responsible for driving resorts’ booking conversion through all online channels.
- Monitor the hotel's e-Commerce strategies as they are being implemented;
- Managing rate & inventory changes as well as content management;
- Manage e-Commerce website content updates, coordinating site changes with IT and with Digital Marketing team including product presentation, pricing changes and text and image modifications
- Manage and update the Hotel’s website and e-Commerce functions including latest campaign, events and promotions from the Hotel;
- Drives web traffic/sales, growth of e-Commerce applications via targeted online campaigns and retention strategies, with high level of customer acquisition and conversion;
- Handle customer service for online – phone calls, e-mails, facebook, etc;
- Negotiate and close new business opportunities with new online merchants.
-
Công việc sẽ trao đổi cụ thể lúc phỏng vấn
Trao đổi cụ thể lúc phỏng vấn
Trao đổi cụ thể lúc phỏng vấn
Công việc cụ thể sẽ trao đổi khi phỏng vấn
- Phải hiểu rõ tất cả các món có trong thực đơn, bao gồm cả thành phần và quy trình chế biến.
- Hiểu rõ về quy trình phục vụ khách và luôn theo đúng quy trình.
- Dọn dẹp, lau chùi, chuẩn bị lại và duy trì khu vực phục vụ xuyên suốt ca.
- Hỗ trợ các nhân viên khác để phục vụ khách tốt và liên tục.
- Có kiến thức về rượu, bia và rượu mùi. Tư vấn những món ăn thích hợp với từng loại thức uống khác nhau khi thích hợp.
- Nhớ chính xác yêu cầu gọi món của từng khách, đảm bảo phục vụ thức ăn tới đúng người gọi.
- Giới thiệu và khuyến khích khách hàng thử các món ăn, thức uống đặc biệt khi thích hợp.
- Phục vụ đồ ăn thức uống kèm theo đồ trang trí và gia vị phù hợp.
- Có kiến thức về các tiện nghi và dịch vụ trong khách sạn, có khả năng tư vấn cho khách hàng sử dụng thêm các dịch vụ khác của khách sạn.
- Đưa hoá đơn tính tiền cho khách và lấy tiền hoặc chữ ký theo đúng quy cách, quy trình.
- Luôn duy trì vệ sinh an toàn thực phẩm.
- Đảm bảo môi trường làm việc phải sạch sẽ và gọn gàng.
- Khi khách ra về, cảm ơn và mời khách quay lại vào một dịp khác.
- Ngay lập tức xử lý khiếu nại của khách hàng, nhờ người ở cấp quản lý ra mặt nếu cần.