Chuyên trang Việc làm dành cho Sinh viên
  • Tìm việc
  • Nhà trọ sinh viên
  • Thực tập
  • Công ty
  • Tuyển dụng nhanh
  • Cẩm nang nghề nghiệp
  • Đăng ký Đăng nhập
  • login Đăng nhập
  • register Đăng ký
  • NHÀ TUYỂN DỤNG
    Đăng tuyển, tìm ứng viên...

Việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình

Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.

  1. StudentJob
  2. Uni
  3. Đại học Thái Bình

Đại học Thái Bình

image image
Kinh tế (1814) Quản trị kinh doanh (24757) Tài chính – Ngân hàng (1814) Kế toán (1814) Luật (73) Toán ứng dụng (132) Công nghệ thông tin (778) Công nghệ kỹ thuật cơ khí Công nghệ kỹ thuật điện, điện tử
banner 1
Audit Assistant Manager (HN office)

Audit Assistant Manager (HN office)

Crowe Vietnam Co., Ltd
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
• Takes the role of reviewer/supervisor in engagements to ensure the Firm's quality control and standards; Be flexible in attending fieldwork with audit teams (fully or partially, on a case-by-case basis) or attending audit closing meetings;• Takes the role of senior in charge in very large and/or complicated engagements and/or large public/listed-entity engagements and/or large international engagements;• Assists in developing and implementing systems for improvements in productivity;• Be an automatic backup for the Manager where required.• Manages and promotes staff to ensure that their spirit and attitude are positive and up, rather than negative and down;• Conducts seminars and speaks well in front of a crowd;• Working in the Hanoi Office and taking business trips outside Hanoi based on job assignments;• Performing work on a full-time basis;• Performing other relevant works (as per assignment).
Receptionist Cum Administrative (Off Sat & Sun)

Receptionist Cum Administrative (Off Sat & Sun)

Gamuda Land Vietnam LLC
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Receptionist duties:- Greet, answer, and transfer phone calls, as well as welcome guests in a professional manner.- Check meeting rooms and the reception area; maintain cleanliness and a friendly environment in the reception area and lobby.- Handle incoming and outgoing correspondence.Admin duties:- Monthly update the contact list.- Monitor and manage the daily work of the security team, cleaning team, tea ladies, and dispatch to ensure smooth office operations, cleanliness, tidiness, and security.- Assist with purchasing functions, including the purchase of office items and services.- Organize monthly birthday parties and inform all staff about staff birthdays and mosquito fogging schedules.- Coordinate with suppliers for drinking water, toilet paper, refreshments, courier services, clean water, power, etc.- Control office facilities, such as printers, photocopiers, fax machines, air conditioners, etc.- Ensure all sundry items are stocked at all times.- Follow up on monthly office expenses.- Perform any other duties assigned by management from time to time.
Kế Toán Tổng Hợp (Biết Tiếng Trung Hoặc Tiếng Anh)

Kế Toán Tổng Hợp (Biết Tiếng Trung Hoặc Tiếng Anh)

Jinan Bodor CNC Machine Co., Ltd.
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
1. Theo dõi, xuất hóa đơn đầu ra. 2. Tập hợp hoá đơn mua vào, bán ra. Hạch toán vào phần mềm kịp thời đầy đủ, chính xác theo tài khoản, khoản mục theo quy định của chuẩn mực kế toán và quy định của cơ quan thuế.. 3. Theo dõi tình hình công nợ phải thu, phải trả. 4. Theo dõi sổ sách chi, thu công ty. 5. Theo dõi, lập tờ khai thuế và nộp thuế theo quy định. 6. Báo cáo tài chính hàng năm. Lập bảng báo cáo kết quả hoạt động kinh doanh, bảng cân đối kế toán, các báo cáo thu chi khác để cập nhật tình hình hoạt động kinh doanh7. Quyết toán thuế TNCN, TNDN. 8. Kiểm tra bảng lương, Theo dõi, đăng ký, điều chỉnh việc đóng BHXH bắt buộc , thuế TNCN cho nhân viên. 9. Tập hợp, sắp xếp, lưu trữ toàn bộ hợp đồng mua vào, bán ra, hợp đồng lao động, chứng từ ngân hàng, sổ sách kế toán, hóa đơn mua vào bán ra và các chứng từ kế toán -thuế khác đầy đủ và khoa học. 10. Tổ chức lưu trữ hồ sơ công việc. 11. Làm việc với cơ quan thuế, kiểm toán khi cần. 12. Xây dựng và cải tiến quy trình kế toán, đảm bảo tính minh bạch và hiệu quả. 13. Kiểm soát việc xuất hóa đơn, chứng từ kế toán, đảm bảo đầy đủ và hợp lệ. 14. Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu Ban lãnh đạo Công ty
Interpreter and Assistant to BOM (English/japanese/chinese)

Interpreter and Assistant to BOM (English/japanese/chinese)

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Nam Long
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
OverviewThe Interpreter and Assistant to BOM (English - Vietnamese - Japanese/Chinese) is responsible for carrying out interpretation tasks during BOM & BOD meetings and document translation from Japaneses/Chinese/English to Vietnamese and vice versa; as well as fulfill coordination and administration tasks to ensure effective support BOM in Company’s day-to-day operational management.Responsibility1. Interpretation tasks during meetings and document translation (50%)- Perform consecutive or simultaneous English – Vietnamese - Japaneses/Chinese interpretation in meetings, including:+ BOD meetings+ Committee meetings+ BOM meetings+ Company Council meetings (all disciplines) – level 1, 2, 3+ Other meetings upon assignment/ request- Ensure accurate information delivery and effective communication throughout working sessions between foreign expats and company personnel- Prepare and translate a wide range of corporate documents, such as reports, contracts, submissions, meeting agendas, memos from BOM office, technical documents, etc., in both English and Vietnamese.- Support to check and verify Meeting Minutes (MoMs), ensuring all MoMs accurately include discussed issues and contents of the meeting.2.Japanese/Chinese Interpretation (15%):- Translate documents between Vietnamese – Japanese/Chinese – English- Ability to understand, summarise and transfer Japanese – Vietnamese - English3. Coordination and administrative tasks to support BOM Office (25%):- Follow up with respective departments to monitor the implementation of assigned tasks in the meeting minutes- Verify documents submitted for BOM's signature, make sure they are all in compliance with Company Charter/ approved COA/ Company Council List- Support administrative and logistics work, including: arranging meeting schedules, book meeting rooms, etc.- Other administrative tasks requested by Line manager.
Purchasing Officer (12 month contract)

Purchasing Officer (12 month contract)

SVP Vietnam Co.,Ltd
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Key Responsibilities:• Receive order requests & delivery schedule for materials.• Proficient in using SAP software.• Generate and track orders, ensure the timely delivery of materials from suppliers.• Collect & Track Inspection Reports from Suppliers before each shipment.• Track the goods inspection and handle the return of any defective goods in the processing of refund or replacement request.• Collect the monthly statement, Invoice & Packing list and other necessary docs for Customs declaration. • Request the payment for suppliers and work closely with the Accounting Department to ensure that the payments are made on time. • Update and maintain records of all orders, payments, and received stock.• Special projects and/or other duties as assigned.
Nhân Viên Phòng Trading – Trading Staff

Nhân Viên Phòng Trading – Trading Staff

Công Ty TNHH Sungjin Nice Việt Nam
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Bộ phận / Department: TradingBáo cáo cho / Report to: Trưởng phòng Trading – Trading Manager1. / Job Responsibilities• Thực hiện các hoạt động giao dịch thương mại quốc tế: đàm phán, soạn thảo, ký kết và theo dõi hợp đồng.Conduct international trading activities: negotiate, draft, sign, and follow up on contracts.• Liên hệ, làm việc trực tiếp với khách hàng và nhà cung cấp nước ngoài qua email, điện thoại, hoặc trực tiếp.Communicate and work directly with overseas customers and suppliers via email, phone, or in person.• Chuẩn bị, kiểm tra và xử lý các chứng từ liên quan đến xuất nhập khẩu, thanh toán quốc tế.Prepare, check, and process documents related to import/export and international payment.• Phối hợp với các bộ phận liên quan (kho, kế toán, sản xuất…) để đảm bảo tiến độ đơn hàng.Coordinate with related departments (warehouse, accounting, production…) to ensure order schedules.• Theo dõi, cập nhật thông tin thị trường, giá cả và chính sách thương mại.Monitor and update market information, prices, and trade policies.• Dịch thuật và hỗ trợ giao tiếp tiếng Anh (ưu tiên biết thêm tiếng Hàn) trong các cuộc họp hoặc trao đổi.Translate and support communication in English (Korean language is a plus) during meetings or discussions.
Accounting Staff

Accounting Staff

SVP Vietnam Co.,Ltd
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Key Responsibilities:• Prepare and update daily cash and bank transaction reports.• Record and process VND and USD payments via various banks• Record and reconcile accounts receivable (AR), coordinate with the Sale team for AR confirmation.• Issue VAT invoices in accordance with business transactions.• Register personal income tax codes (PIT) for employees.• Register and update dependent deduction information for PIT.• Support other accounting tasks assigned by the supervisor or Division Manager.
Vacation Consultants

Vacation Consultants

CÔNG TY TNHH PRESTIGE RESORTS MARKETING
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Prestige Resorts Marketing Co., Ltd. is a professional marketing company and the exclusive marketing representative in Vietnam for one of Asia’s premier vacation ownership programmes. We are creating a team of strongly motivated and devoted individuals who are ready to develop their skills in a multicultural and dynamic working environment. A team of English, Korean, Madarin and Russian-speaking Vacation Consultants is highly desired.Wanted Now the Best people in Nha Trang.Job DescriptionAs a Vacation Consultant, you will be responsible for:- Obtaining full understanding of our Client’s vacation ownership products.- Communicating and providing our invited guests with accurate information about our Client’s vacation ownership products.- Coordinating with other related departments in the Company to ensure our invited guests have the best understanding of our Client’s vacation ownership products.
Finance - Accounting and Risk Management Department Staff

Finance - Accounting and Risk Management Department Staff

sumitronics.co.jp
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Perform the job in the Finance Accounting and Risk Management department as follow:Inventory control:• Maintain accurate inventory record and ensure all inventory transactions are properly recorded in accordance with company policies and accounting standards.• Perform monthly, biannual, annual inventory reconciliation between the inventory ledger and actual stock take, investigate unusual variances.• Monthly prepare inventory aging report (stock excess report), loss report and submit to GD and Head Office• Monthly prepare stock insurance comparison report and submit to GD and Head Office• Closely coordinates with other departments to improve inventory control process.• Other tasks assigned by the manager.Risk management:• Ensure that the stock consignment, stock insurance is under the approved limit• Support to prepare/renew credit application and monitor credit limit for customers to reduce credit risk
Assistant Vice President - Operation Planning Group

Assistant Vice President - Operation Planning Group

Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC)
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Key Responsibilities and Duties: • Participate in project management of Operations projects such as system enhancement, launching new products, new services.• Monitor and handle operations outsourcing activities and issues.• Coordinate with Front Office in providing banking solutions to customers.• Support other Operation Departments in trouble shooting and solution brainstorming.• Assist Department Head, Team leader in streamlining operation processes and incident/crisis management• In charge of the Kaizen activities in the branch.• Participate in making and arranging Business Continuity Plan for the bank.• Perform other duties assigned by Department Head and Team leader
Chuyên Viên Cao Cấp Kế Toán Thanh Toán & Chi Phí

Chuyên Viên Cao Cấp Kế Toán Thanh Toán & Chi Phí

Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn Masterise
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
MỤC ĐÍCH CÔNG VIỆC:Thực hiện hạch toán, thanh toán và kiểm soát chi phí từng dự án của Công ty theo đúng chuẩn mực Kế Toán và các quy định của Pháp Luật và Công ty TRÁCH NHIỆM CHÍNH:1. Thanh toán chi phí xây dựng: • Nhận, kiểm tra hồ sơ chứng từ thanh toán đảm bảo hồ sơ đầy đủ, phù hợp quy định về chuẩn mực Kế toán và Luật Thuế và công ty;• Hạch toán các nghiệp vụ kinh tế phát sinh kịp thời chính xác và đúng tiến độ; • Trình hồ sơ thanh toán đế kế toán trưởng, chủ tài khoản hoặc người được ủy quyền kiểm tra và phê duyệt thanh toán, thanh toán đúng theo SLA quy định.• Theo dõi, rà soát và lập báo cáo các khoản Công nợ phải trả, công nợ tạm ứng đình kỳ; • Lập cáo cáo kế hoạch chi và báo cáo tổng hợp số dư tiền, tiền gửi, tiền vay gửi cho bộ phận cân đối nguồn tiền, lập kế hoạch tài chinh2. Tính giá thành công trình - costing: • Cập nhật thông tin dự án, pháp lý dự án đầy đủ, kịp thời.• Theo dõi, cập nhật thông tin chi tiết các cấu phần dự án • Lập file tính và hạch toán giá thành công trình• Theo dõi sổ đỏ dự án • Các công việc khác được giao theo yêu cầu cấp trên và công ty.
Trưởng Phòng Cung Ứng

Trưởng Phòng Cung Ứng

CÔNG TY TNHH ĐẦU TƯ ĐỊA ỐC THÀNH PHỐ (CITYLAND CO., LTD)
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Nhiệm vụ 1: Hoạch định chiến lược cung ứng, xây dựng và phát triển nguồn cung:a. Hoạch định chiến lược cung ứng:• Hoạch định chiến lược Cung ứng phù hợp để đem lại hiệu quả cao nhất.• Phát triển mua hàng chiến lược dựa trên khối lượng lớn để tận dụng lợi thế về đàm phán; đàm phán về giá cả, điều khoản cho các hợp đồng hợp tác chiến lược.• Thiết lập kế hoạch mua hàng, kiểm soát và đôn đốc thực hiện theo đúng kế hoạch đề ra.• Quản lý chi phí mua hàng trong ngân sách được duyệt, đảm bảo cung cấp hàng hóa dịch vụ đúng chất lượng và kịp thời theo tiến độ dự án và hoạt động của Công ty.• Cập nhật liên tục các chủng loại vật tư mới, các thiết bị sản xuất theo công nghệ hiện đại để kịp thời ứng dụng vào dự án.b. Xây dựng & phát triển nguồn cung:• Phân tích và đánh giá năng lực Nhà thầu, Nhà cung cấp hàng năm nhằm duy trì chất lượng nguồn cung cho hoạt động của dự án và Công ty. Ghi nhận những góp ý từ nhà thầu, nhà cung cấp để lên kế hoạch cải thiện hoạt động cung ứng.• Xây dựng và duy trì mối quan hệ với các nhà cung cấp / nhà thầu chiến lược để đảm bảo sự đồng hành lâu dài với Công ty.• Cập nhật liên tục các chủng loại vật tư mới, các thiết bị sản xuất theo công nghệ hiện đại để kịp thời ứng dụng vào dự án.Nhiệm vụ 2: Thiết lập quy trình hệ thống Cung ứng• Thiết lập hệ thống dự báo xu hướng giá cả các vật liệu cơ bản để có chiến lược đàm phán kịp thời.• Thiết lập hệ thống qui trình cung ứng để đảm bảo công tác cung ứng được vận hành một cách hiệu quả nhất.• Đảm bảo mọi hoạt động cung ứng hàng hóa cho các gói thụ lý theo đúng quy trình, quy định và chính sách của Công ty đề ra.Nhiệm vụ 3: Lập kế hoạch đào tạo chuyên môn:• Phát triển chương trình đào tạo đội ngũ mua hàng.• Đào tạo và phát triển nguồn nhân lực cũng như đội ngũ kế thừa cho phòng cung ứng.• Thực hiện công việc khác theo sự chỉ đạo của Quản lý trực tiếp hoặc Ban lãnh đạo.Nhiệm vụ 4: Quản lý rủi ro và quy trình:• Nhận diện, phân tích, xử lý, giám sát và báo cáo rủi ro theo định hướng của Công ty; đảm bảo công tác quản lý rủi ro tại Phòng ban được hiệu quả và cải tiến liên tục.• Thiết lập, đào tạo, cải tiến liên tục các quy trình hoạt động của Phòng ban; đảm bảo nhân viên am hiểu và tuân thủ thực hiện.• Phân loại, bảo vệ thông tin của Phòng ban theo đúng quy định của Công ty.
Chuyên Viên Kiểm Định Mô Hình Rủi Ro Thị Trường Và & Rủi Ro Lãi Suất Trên Sổ Ngân Hàng

Chuyên Viên Kiểm Định Mô Hình Rủi Ro Thị Trường Và & Rủi Ro Lãi Suất Trên Sổ Ngân Hàng

Ngân Hàng TMCP Ngoại Thương Việt Nam - Vietcombank
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
***Để đảm bảo hồ sơ được tiếp nhận xử lý, ứng viên cần nộp hồ sơ ứng tuyển trên website tuyển dụng chính thức của Vietcombank tại địa chỉ: https://tuyendung.vietcombank.com.vnA. :1. Thực hiện kiểm định, rà soát các mô hình định giá và đo lường rủi ro thị trường (RRTT), rủi ro tín dụng đối tác (RRTDĐT) và rủi ro lãi suất trên sổ ngân hàng (IRRBB) theo các chính sách và hướng dẫn đã ban hành.2. Rà soát các báo cáo giám sát mô hình, đánh giá tính phù hợp quá trình triển khai tin học hóa và ứng dụng kết quả mô hình vào thực tiễn đối với các mô hình RRTT, RRTDĐT, IRRBB.3. Nghiên cứu, xây dựng các các tiêu chuẩn mô hình RRTT, RRTDĐT, IRRBB phù hợp với quy định liên quan của pháp luật, quy định nội bộ của VCB, thông lệ trong nước và quốc tế.4. Phối hợp thực hiện quản lý danh mục hồ sơ mô hình được phân công phụ trách.5. Đề xuất nhu cầu đào tạo; phối hợp xây dựng và tham gia triển khai kế hoạch đào tạo.6. Nhiệm vụ khác:a) Tham gia triển khai các dự án chuyển đổi, nâng cao năng lực của VCB như: Basel, IFRS9, Kiểm tra sức chịu đựng về vốn cho ngân hàng...b) Các công việc khác theo quy định liên quan của pháp luật, quy định nội bộ của VCB, phân công của Lãnh đạo phòng.
Logistics And Customs Operations Specialist

Logistics And Customs Operations Specialist

Hitachi Energy Vietnam
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
The opportunity:Logistics and Customs Operations Specialist is responsible for the successful end-to-end logistics operations and ensuring a high level of service and cost-effective movement of goods. Additionally, She/he is responsible to execute import/export customs operations for heavy lift, general cargo, and parcel orders. She/he takes full responsibility for the execution of G/C inbound and outbound orders, starting with the receipt of the IBD/OBD, co-ordination with LSPs and ending with the delivery of the cargo, respectively codification/approval of LSP invoices. She/he reviews the customs requirements as well as documentation and creates customs clearance instructions and uploading all relevant information and documentation in SAP GTS and submit to brokers. She/he supports the issue resolution for customs related matter until successfully closing the customs clearance. He/she works closely with the sourcing team to support the strategic sourcing process with the creation of spot RFIs and RFQ for G/C. Additionally, he/she is key to resolve and manage potential issues and claims with LSPs.How you’ll make an impact:- You will manage the end-to-end G/C transportation planning including the verification and approval of freight unit data (* weight, dimensions, pick-up and delivery address and dates, incoterms), select MOT, check routes, check nominated carriers and lanes, calculate charges, select and assign LSP, create Freight Order with assigned LSP and submit finalized FO document for execution, share shipping schedule with stakeholders, communicate back shipment scenarios (incl. pick-up and delivery dates) and resolve any potential issues, if rate not existing in SAP TM, run Spot Quote, prepare spot quotes, identify potential suppliers and confirm their qualification aligning with sourcing team, submit spot quote requests, and clarify any related inquiry.- You will manage the end-to-end G/C transport execution including shipment documentation check, updating transport data in SAP TM, maintain communication with transport service providers to monitor milestones and in case of missing information, resolve any issues during the transport execution, create respective NCRs as needed, initiate issue resolution in case ETA to delivery location is at risk and check if correct PODs are submitted, pre-check of all customs related transport export and/or import documentation, manage the end-to-end G/C charge calculation including calculations and system updates/maintenance, check if any additional charges apply, verify final charges in the system, adjust charges if needed, settle any dispute.- You will manage the end-to-end freight settlement and charge dispute management process with LSPs including the POD and invoice verification, check if carriers’ invoices match the agreed rates, follow up and clarification with Logistics Service Provider, handle and resolve disputes until FSD (Freight Settlement Document) creation in SAP TM to initiate invoice payment, manage the general cargo transport cost approval in case costs exceed threshold, check with P&F/buyer for approval and/or evaluate alternative transport options to align with budget, clarify delayed LSP payments and create urgent payment requests, contact AR/AP when debit notes have to be created (e.g. claim settlement) and clarify discrepancies and resolve incorrect payments.- You will manage import/export customs operations process with customs brokers for general cargo, heavy lift, and parcel orders, create import/export customs declaration file, verify customs HS classification and correct description, and upload all relevant documents into SAP GTS, send customs instructions to customs broker, including request for any additional documents required, verify correctness of customs documents and customs declaration with customs broker, if needed submit documentation amendment requests to customs authorities, support the issue resolution until successfully closing of the customs clearance, manage the IPR and OPR cases with customs broker, support regarding preferential origin rules, alignment with CTCO, advise on current UCC and EU regulations in international trade and contact the CTCO to apply for export incentives and tax/duty savings licenses, if necessary.- You will manage the NCR follow up process from evaluation of supplier feedback until closure of the NCR, including the identification of additional measurements for improvement, feedback to supplier and escalation to SQE if required, drive the claims management process for general cargo within the defined threshold, including confirmation of the contractual obligations, sending of the claim to the supplier, negotiation until settlement confirmation can be issued and trigger lessons learned as needed and support the supplier performance measurement/prioritization by determining type of issue and shift/cancel orders if needed.- You will support and drive issue management resolution for inbound and outbound orders, responsible for the issue management resolution related to customs and documentation issues for general cargo and heavy lift, Support the claim to customer process for G/C by identifying and describing claim reasons and potential impact (based on the input provided by Logistics Service Provider), evaluate claimable costs, check contractual obligations, clarify open topics, define legal arguments (based on the advice provided by Contract Manager), document CR/COPQ as well as claim results and provide feedback to the strategic sourcing team, support the claim from customer process for G/C by opening NCR in case of issues with LSP, provide backup documentation, prepare comparison table, provide additional information to support the claim resolution, calculate CR/COPQ, document claim results and provide feedback to the strategic sourcing team, responsible for the claim to logistics service provider for G/C including the analyzation of received information, send pre-notification letter to LSP, request additional information or statements, evaluate claimable cost and events, request evidence from LSP, register claim in insurance tool, compile information to deliver to global sourcing team and launch docs to start financial claim management and ensure alignment with the local laws.- Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.- You will be responsible to ensure compliance with applicable external and internal regulations, procedures, and guidelines.
Chief Accountant/ Kế Toán Trưởng

Chief Accountant/ Kế Toán Trưởng

Công Ty TNHH Ariston Industrial Việt Nam
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
I. JOB PURPOSEPrepares the Statutory Local GAAP as well as the IFRS Financial Statements of the company. His/her work is based on the accounting and management data received through the ERP System SAP and various reports available from SAP ECC and BI. Directly responsible for General Ledger, Assets and Depreciation, Intercompany. The role demands strategic insight into financial data and the ability to leverage AI tools to improve efficiency and accuracy in accounting functions.The position is based in Hanoi. He/she hierarchically reports to the Administration & Accounting Senior Manager Vietnam.II. RESPONSIBILITIES1. Financial Reporting• Prepare and oversee Month-End Financial Closings and Financial Reporting to be performed (SAP as transactional system and ORACLE FCCS as Consolidation).• Prepare for the Local AFC the Monthly Reporting package (Local GAAP/IFRS) for the companies in scope as per Group deadlines• Provide data timely and prepares accurate reports, analysis and reviews for internal/external stakeholders.• Assist the Local AFC on the definition of Cash Flow Planning and Monthly Cash Flow (Direct, Indirect).2. Accounting Management• Dealing with Accounting Functions, manage General Ledger supporting the Local AFC in Treasury and Tax (Direct, Indirect and Deferred) as well as Project Management.• Supervise accounts payable, accounts receivable, payroll, inventory, Fixed Assets• Lead and mentor the accounting team, fostering a collaborative and high-performance work environment• Assure accounting processes to be streamlined giving directions on all the Accounting resources.• Develop and maintain the Company's Accounting Reporting Processes Policies and ensures both compliance with generally accepted reporting standards and timing respect.3. Compliance and Audit:• Deliver Statutory and IFRS Yearly Financial Statements without affecting quality of audit opinion and support the Tax Reporting (Yearly and Quarterly) as requested by Group or Local authorities.• Participate to Internal Audits engagements and interact with External Auditors.• Supervising of statutory reporting, tax reporting and compliance for profit, VAT and income tax to Vietnamese authorities in line with VAS, and regulations of MOF.4. AI Implementation:• Identify opportunities to utilize AI technologies in financial processes, such as automated bookkeeping, predictive analytics, and data analysis.• Implement AI-driven solutions that enhance accuracy, efficiency, and predictive capabilities in financial reporting and forecasting.5. Budgeting and Forecasting• Assist in the development and management of the company’s budget, ensuring alignment with strategic objectives.• Utilize AI analytics for financial forecasting and scenario modeling.6. Financial Analysis• Conduct in-depth financial analysis and reviews to support strategic decision-making.• Provide insights and recommendations based on data trends and AI-generated analytics.
Vice Operation Director

Vice Operation Director

Bin CORPORATION GROUP Việt Nam
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
ABOUT BINCGBIN Corporation Group is an international multi-disciplinary company based in Ho Chi Minh City, Vietnam. We are hiring for a commercial company, one of our oldest brands, experienced in consulting on immigration, travel, and other related services. We serve customers from all over the world and make every effort to support them in getting the best experience while traveling to a foreign country.Our team is present in multiple countries with diverse cultures and languages, leading to a thoughtful understanding of every customer we meet. With the development of that powerful team, we are looking for the next coworkers to proceed with our mission.General Duties and Responsibilities:● Oversee day-to-day operations across global entities to ensure efficiency, service quality, and regulatory compliance● Lead, mentor, and manage cross-functional teams including Operations, Compliance, HR, Finance, and Customer Service● Drive strategic initiatives, digital transformation, and operational scalability across the global fintech ecosystem● Collaborate with the CEO and senior leadership to develop and execute business strategies, financial targets, and performance metrics● Identify and implement opportunities for process improvement, automation, and cost optimization across departments● Ensure consistent compliance with international financial regulations (e.g., AML, KYC, MSB, EMI, MAS, PSD2)● Develop, implement, and monitor operational policies, risk management frameworks, and internal control systems● Oversee client lifecycle management including onboarding, transaction processing, customer support, and dispute resolution● Evaluate and implement fintech platforms and tools to improve operational capacity and digital service delivery● Serve as the primary liaison with external stakeholders including regulators, banking partners, vendors, and auditors● Monitor business continuity, crisis management, and disaster recovery planning to ensure resilience and regulatory readiness● Prepare and deliver reports and strategic updates to the Board of Directors and key shareholders
Giám Sát Trung Tâm Bán Hàng

Giám Sát Trung Tâm Bán Hàng

Amway Vietnam Co., Ltd.
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Địa điểm làm việc: Trung tâm Amway Đồng Nai – Số 239 đường Trương Định, phường Tân Mai, TP. Biên Hòa, tỉnh Đồng NaiTRÁCH NHIỆM CỤ THỂ1. Quản lý hoạt động trải nghiệm khách hàng- Giám sát và tối ưu toàn bộ hành trình trải nghiệm của khách hàng, bao gồm các bước: đăng ký, đặt hàng và thanh toán đơn hàng.- Triển khai các chiến lược nhằm nâng cao trải nghiệm sản phẩm, đảm bảo sự hài lòng và gắn kết lâu dài của khách hàng.- Hỗ trợ tại quầy trong giờ cao điểm và mùa cao điểm.- Hỗ trợ trực tiếp cho đội kho (WH Team) tại điểm bán.2. Quản lý dịch vụ thuê ngoài- Chịu trách nhiệm quản lý dịch vụ bảo vệ và vệ sinh thông qua việc điều phối hiệu quả các nhà cung cấp dịch vụ bên ngoài.- Phối hợp với các đối tác để đảm bảo tiêu chuẩn cao về an ninh và vệ sinh tại trung tâm bán hàng3. Quản lý đội ngũ nhân viên- Dẫn dắt và truyền cảm hứng cho đội ngũ hướng đến khách hàng, thiết lập kỳ vọng hiệu suất rõ ràng.- Cung cấp phản hồi định kỳ, huấn luyện và đào tạo nhằm nâng cao kỹ năng và năng lực của nhân viên.- Triển khai hệ thống chỉ số đo lường hiệu quả (KPIs) để thúc đẩy năng suất và đạt được chất lượng dịch vụ xuất sắc.4. Quản lý cơ sở vật chất & hành chính- Thực hiện các hoạt động Mini Expo.- Quản lý phòng họp (bàn giao cơ sở vật chất & xác nhận đặt phòng).- Làm việc với chủ tòa nhà và quản lý các giấy phép liên quan.
KYC Staff - Corporate Banking

KYC Staff - Corporate Banking

Mufg Bank, Ltd., Ho Chi Minh City Branch
  • Ngày hết hạn: 30/11/2025
  • Ngành nghề: Tài chính / Kế toán / Ngân hàng
  • Khu vực làm việc:
    icon Thỏa thuận
Ứng tuyển
Main responsibilities include but not limited to the followings:KYC tasks for on-boarding process• Review the On-boarding Request Form received from Relationship Manager and perform preliminary due diligence checks• Collect necessary document from Relationship Manager to fulfill AML/ KYC related internal rules and local regulations• Perform Customer Screening and Adverse Media Searches on AML/KYC screening systems (such as World Check, Factiva…)• Calculate the Customer Financial Crime Risk Rating• Perform Enhanced Due Diligence and Specialized Due Diligence KYC tasks for periodic review • Compare and source existing KYC documentations • Identify gaps in KYC information for incremental tasks • Liaise with Relationship Manager and/or relevant stakeholders to obtain necessary information• Data entry in AML/ KYC systems (G-KYC, G-COP…)• Conduct Expected vs. Actual Analysis, Identification Verification process for KYC on-boarding and review• Determine for escalation to Local or Regional Financial Crime if any and preparing the whole KYC file• Check daily and periodical KYC alerts• Upload information to AML/KYC screening systems (such as World Check, Factiva…) for daily screeningOther ad-hoc tasks • Monitor KYC due date, ensure the accuracy and completeness of KYC records, Perform ad-hoc screenings • Support other regions in KYC information collection and KYC review• Prepare document for AML/ KYC related audit & SBV inspection• Study manual/procedure related to AML/ KYC under HO as well as local regulation requirements• Execute other tasks as instructed by Management, Department Head and Team Head
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 101

Việc làm tuyển gấp

Thực tập sinh BA
Thực tập sinh BA
icon Hà Nội
Sales Man B2B (Hanoi Bac Ninh Shuttle Bus )
Sales Man B2B (Hanoi Bac Ninh...
icon
Junior Mechanical Design Engineer (Must Have 3D Inventor)
Junior Mechanical Design Engineer...
icon

Trường cùng khu vực

Đại học Thái Bình
Đại học Thái Bình
exp http://www.tbu.edu.vn/
Đại học Y Dược Thái Bình
Đại học Y Dược Thái Bình
exp http://tbump.edu.vn/
Trường Cao đẳng Sư phạm Thái Bình
Trường Cao đẳng Sư phạm Thái Bình
exp
Trường Cao đẳng Văn hóa Nghệ thuật Thái Bình
Trường Cao đẳng Văn hóa Nghệ thuật...
exp
Trường Cao đẳng Y tế Thái Bình
Trường Cao đẳng Y tế Thái Bình
exp
banner 2
banner 3

VIỆC LÀM THEO NGÀNH NGHỀ

  • Việc làm kinh doanh / bán hàng / dịch vụ (254303)
  • Việc làm bảo vệ (1932)
  • Việc làm bất động sản (21351)
  • Việc làm biên dịch / phiên dịch (1396)
  • Việc làm giáo dục / đào tạo (4512)
  • Việc làm giao hàng / kho vận (6005)
  • Việc làm hành chính / nhân sự (20064)
    • Hành chính / Văn phòng
    • Nhân sự / Tuyển dụng
    • Quản trị điều hành
    • Quản lý chất lượng (QA/QC)
  • Việc làm it (30823)
    • Lập trình viên
    • Software Engineer
    • Graphic Design
    • Freelancer
    • Senior Developer
    • System Administrator
    • Electronics and Telecommunications Engineering
    • Product Manager
    • Intern-Fresher
  • Việc làm kỹ sư / sản xuất (30151)
  • Việc làm spa / làm đẹp (488)
  • Việc làm luật / pháp lý (13516)
    • Pháp lý
    • Luật sư
  • Việc làm ngành nghề khác (2926)
  • Việc làm sự kiện / pg / pb (267)
  • Việc làm tài chính / kế toán (152787)
    • Kế toán
    • Ngân hàng
    • Kiểm toán.
    • Tài chính / Đầu tư / Chứng khoán
    • Bảo hiểm
  • Việc làm thiết kế (2483)
    • Thiết kế / Mỹ thuật
    • Kiến trúc
  • Việc làm thực tập (2889)
  • Việc làm marketing / truyền thông / quảng cáo (11120)
    • Marketing - PR
    • Truyền thông / Báo chí / Truyền hình
    • In ấn / Xuất bản
    • Internet / Online Media
    • SEO / Content Writer
  • Việc làm việc làm thêm (6126)
  • Việc làm y tế / dược (1165)
    • Dược sỹ / Trình dược viên
    • Bác sỹ
    • Điều dưỡng / Y tá / Y sỹ / Hộ lý
    • Hóa dược / Hóa học
  • Việc làm khách sạn / nhà hàng / du lịch (850)
    • Buồng phòng
    • Lễ tân / Tiếp tân
    • Ẩm thực / Pha chế
    • Bếp
    • Du lịch / Hàng không / Tour / Hướng dẫn viên
    • Khách sạn / Nhà hàng
    • Bar
    • Phục vụ bàn
  • Việc làm việc online (20)
  • Việc làm thực phẩm / đồ uống (196)
    • Chế biến thực phẩm
    • Công nghệ thực phẩm
  • Việc làm thư ký / trợ lý (277)
  • Việc làm xây dựng / giao thông / vận tải (10)
  • Việc làm nông / lâm nghiệp / thuỷ sản (9)
    • Nông / Lâm nghiệp / Chăn nuôi / Thú y
    • Thủy sản
  • Việc làm cơ khí / chế tạo / tự động hóa (25)
    • Tự động hóa
    • Cơ khí / Chế tạo
  • Việc làm điện / điện tử / điện lạnh (18)
    • Điện / Điện tử
    • Điện lạnh / Nước
  • Loại công việc
    • Việc làm Full-time
    • Việc làm Part-time
    • Việc làm thời vụ
    • Việc làm thực tập
  • Đối tác
    • TechWorks.vn
    • HotelWorks.vn
    • SpaJob.vn
    • Midimori.vn
    • Gocom.vn
Ưu đãi cho người dùng StudentJob và Sinh viên

VIỆC LÀM TẠI ĐỊA ĐIỂM

  • Việc làm tại Hà Nội
  • Việc làm tại Hồ Chí Minh
  • Việc làm tại Đà Nẵng
  • Việc làm tại Hải Phòng
  • Việc làm tại Bắc Ninh
  • Việc làm tại Thái Nguyên
  • Việc làm tại Hưng Yên
  • Việc làm tại Khánh Hòa
  • Việc làm tại Lai Châu
  • Việc làm tại Lâm Đồng
  • Việc làm tại Lạng Sơn
  • Việc làm tại Lào Cai
  • Việc làm tại Nghệ An
  • Việc làm tại Ninh Bình
  • Việc làm tại Phú Thọ
  • Việc làm tại Quảng Ngãi
  • Việc làm tại Quảng Ninh
  • Việc làm tại Quảng Trị
  • Việc làm tại Sơn La
  • Việc làm tại Tây Ninh
  • Việc làm tại Cà Mau
  • Việc làm tại Cao Bằng
  • Việc làm tại Đắk Lắk
  • Việc làm tại Điện Biên
  • Việc làm tại Đồng Nai
  • Việc làm tại Đồng Tháp
  • Việc làm tại Gia Lai
  • Việc làm tại Hà Tĩnh
  • Việc làm tại Thanh Hóa
  • Việc làm tại Tuyên Quang
  • Việc làm tại Vĩnh Long
  • Việc làm tại Cần Thơ
  • Việc làm tại Huế
  • Việc làm tại An Giang
  • Trang chủ
  • Blog
  • Liên Hệ
  • Điều khoản
  • Chính sách bảo mật
  • Hướng dẫn
  • Báo giá
  • Copyright © 2025 Student Job
  • Việc làm dành cho Sinh viên
  • facebook
  • tw-footer
  • instagram
  • tiktok
  • threads
  • Trang chủ
  • Việc làm
  • Tuyển dụng nhanh
  • Đăng nhập