Tổng hợp việc làm cho sinh viên Học viện Ngân hàng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Preparation of accounting documents;
- Support to check and compare accounting data;
- Entering data into accounting software;
- Assistance in completing periodical financial statements;
- Assistance in reviewing HR information and completing HR reports;
- Support to make bank payments; and
- Other assigned tasks.
Selected candidate will have opportunities to improve their work experience through practical work, improve job skills (independent and teamwork, time management) and an opportunity to become an official employee of the company later. In addition, selected candidate can enjoy the same benefit coverage to all employees in the company.
- Verify and prepare payments to suppliers/staff monthly. Ensure team members prepare claim payment accurate and on time
- Collect all expense documents, Prepare Expense Report on monthly.
- Provide Cash flow report on monthly basis, preparing budgeting and planning periodically
- Review general ledgers, P&L, BS. Ensure all transactions are accurately
- Ensure filing supported documents for all transactions as company accounting policy. Be required to recognize risk of data and reports to BODs for solution
- Ensure group reports are prepared correctly and sent timely. Provide explanations for all transactions and data to management. Advise of risks of data and reports to BOD for solution
- Proactively advise management on the company’s finance situation & propose action plans
- Working with the auditors yearly for the final financial reports.
- Be able to deal with Tax officer if there are any Tax issues
• Kiểm tra xuất các hoá đơn bán hàng trong ngày
• Thực hiện công việc rà soát, kiểm tra và đối chiếu những chứng từ để kê khai và xuất hóa đơn
• Tổng hợp lại tất cả những hóa đơn, chứng từ phát sinh của công ty để có thể theo dõi, hạch toán và bảo quản những sổ sách, lưu trữ lại những loại tài liệu chứng từ đó.
• Định khoản và phân loại chứng từ theo từng nghiệp vụ kinh tế phát sinh ở các tài khoản ngân hàng
• Lập, theo dõi thu hồi các biên bản thu hồi chỉnh sửa, thanh hủy hóa đơn kịp thời.
• Lên kế hoạch thu hồi công nợ và liên hệ với khách hàng.
• Sắp xếp, bảo quản và lưu trữ hóa đơn tài chính.
• Cập nhật giá cả, sản phẩm mới lên hệ thống
• Cập nhật kịp thời các thông tin, chính sách mới về luật thuế liên quan đến hoạt động công ty.
• Lập báo cáo thuế (thuế GTGT, TNDN và TNCN) theo định kỳ
• Tổng hợp hoá đơn, chứng từ phát sinh để theo dõi và hạch toán.
• Hỗ trợ kế toán trưởng và thực hiện các yêu cầu khác của ban giám đốc.
• Tham gia làm việc trực tiếp với cơ quan thuế, kiểm toán khi có nhu cầu.
- Ghi nhận, tổng hợp và kiểm tra số liệu tất cả các nghiệp vụ kinh tế phát sinh
- Theo dõi tình hình công nợ, thuế, TSCĐ, doanh thu, chi phí, lợi nhuận
- Lập các Báo cáo tài chính, Báo cáo quản trị, Báo cáo quyết toán thuế
- Thực hiện các nhiệm vụ khác được giao
- Chuẩn bị buồng trước khi khách đến và dọn dẹp phòng khi khách trả phòng.
- Vệ sinh, kiểm tra kỹ lại các phòng đã làm sạch theo phân công của giám sát
Ensure smooth day to day running of the Hotels kitchens including a la carte, buffet and MICE.
Create menus for a la carte, buffet and MICE inline with market trends and demand.
Understand concept development with an eye for detail and creativity.
Be responsible for food quality consistency.
Maintain standard recipes, up-to-date costs, purchasing specifications, carry out inventory.
Follow all instructions for safety guidelines for all equipment used.
Thorough understanding of HACCP guidelines.
JOB SUMMARY
-Promotes positive guest experiences by facilitating the activities in the Hotel during weekday and weekend, to be aligned with Resort in the City Strategy.
-Works in conjunction with leadership and operation teams in the development and implementation of the strategic plan for the enhancement of all entertainment venues and special events.
-Supports leadership in concept development and coordination of creative team.
-Works closely with Loyalty Manager and Quality Manager to drive ITR and great experience of Hotel’s Guests, especially the NQ Guests or Guests booking under package
-Manages the day-to-day technical operation and quality assurance of all entertainment venues and events designed for in-house Guests.
-Coordinates sales efforts with all departments to maximize revenue opportunities through encouraging Outlets bookings or Wellbeing on 8 bookings by recommend Hotel’s services.
Analyzing and Reporting Revenue Management Data
• Identifies the underlying principles, reasons, or facts of information by breaking down information or data into separate parts.
• Analyzes information, identifying current and potential problems and proposing solutions.
• Generates and provides accurate and timely results in the form of reports, presentations, etc.
• Observes, receives, and otherwise obtains information from all relevant sources.
• Submits reports in a timely manner, ensuring delivery deadlines.
• Conducts sales strategy analysis and refines as appropriate to increase market share for all properties.
• Assists hotels with pricing and provides input on business evaluation recommendations.
• Maintains accurate reservation system information.
• Checks distribution channels for hotel positioning, information accuracy and competitor positioning.
• Analyzes period end and other available systems data to identify trends, future need periods and obstacles to achieving goals.
• Generates updates on transient segment each period.
• Assists with account diagnostics process and validates conclusions.
• Ensures property diagnostic processes (PDP) are used to maximize revenue and profits.
• Initiates, implements and evaluates revenue tests.
Managing and Executing Revenue Management Projects
• Takes a predetermined strategy and drives the execution of that strategy.
• Demonstrates knowledge of job-relevant issues, products, systems, and processes.
• Works with other people to gather the information necessary to manage projects, achieve goals, and resolve problems.
• Provides revenue management functional expertise to cluster general managers, leadership teams and market sales leaders.
• Ensures hotel strategies conform to brand philosophies and initiatives.
• Ensures that sales strategies and rate restrictions are communicated, implemented and modified as market conditions fluctuate.
• Prepares sales strategy meeting agenda, supporting documentation.
• Communicates proactively with properties regarding rate restrictions and strategy.
• Manages rooms inventory to maximize cluster rooms revenue.
• Leads efforts to coordinate strategies between group sales offices.
• Supports cluster selling initiatives by working with all reservation centers.
• Uses reservations system and demand forecasting systems to determine, implement and control selling strategies.
• Provides recommendations to improve effectiveness of revenue management processes.
• Communicates brand initiatives, demand and market analysis to hotels/clusters/franchise partners/owners.
• Understands and communicates the value of the brand name as it relates to franchise partnerships and revenue management opportunities.
• Promotes and protects brand equity.
Building Successful Relationships
• Develops constructive and cooperative working relationships with others, and maintaining them over time.
• Develops and manages internal key stakeholder relationships in a proactive manner.
• Acts as a liaison, when necessary, between property and regional/corporate systems support.
Additional Responsibilities
• Informs and/or updates the executives, the peers and the subordinates on relevant information in a timely manner.
• Enters, transcribes, records, stores, or maintains information in written or electronic form.
• Attends staff/forecast/long range meetings as requested by properties.
* Hoạch định chiến lược cấp công ty & theo cấp chức năng
- Cung cấp dữ liệu, thông tin và phân tích dữ liệu, thông tin thuộc chức năng nhằm phục vụ xây dựng chiến lược công ty.
- Phân tích môi trường bên trong, bên ngoài, tham mưu và đề xuất các ý tưởng, cải tiến các vấn đề/công việc liên quan đến mục tiêu chiến lược công ty.
- Nghiên cứu, tìm hiểu, phân tích và đề ra chiến lược chức năng phù hợp với tình hình phát triển của xã hội và của công ty. Triển khai thực thi, giám sát chiến lược công ty & phòng
* Triển khai thực thi, giám sát chiến lược công ty.
- Triển khai thực thi, giám sát chiến lược phòng.
- Xây dựng, cải tiến các định mức trong phòng. Tham mưu xây dựng, cải tiến các định mức thuộc các phòng ban khác trong công ty.
- Lập kế hoạch ngân sách tháng, quý, 6 tháng, năm của phòng.
- Kiểm soát chi phí hoạt động của phòng hiệu quả, đúng mục đích, đúng kế hoạch.
* Quản lý quy trình, quy định
- Hoạch định các quá trình cần thiết cho hệ thống quản lý chất lượng. Đề xuất mô hình, phương pháp quản lý chất lượng trong toàn tổ chức (ISO, giải thưởng chất lượng quốc gia/ quốc tế, các loại chứng nhận chuyên ngành hoặc tiêu chuẩn chất lượng nội bộ)
- Lập kế hoạch soạn thảo/xây dựng, cải tiến quy trình - quy định toàn hệ thống và phân công nhiệm vụ cho các phòng ban.
- Tham gia thẩm định, ban hành các quy trình - quy định của các phòng ban.
- Giám sát, kiểm tra, đánh giá việc duy trì thực hiện hiệu lực – hiệu quả hệ thống quản lý chất lượng: Quy trình, quy định, nội quy,…
- Đề xuất, yêu cầu các phòng ban cải tiến quy trình - quy định phù hợp với mô hình, tiêu chuẩn.
* Kiểm soát chất lượng dịch vụ
- Tham mưu xây dựng các quá trình, các tiêu chí - tiêu chuẩn chất lượng, phương pháp huấn luyện nhằm đảm bảo chất lượng dịch vụ, công việc.
- Kiểm soát, đánh giá thực hiện các quá trình, các tiêu chí - tiêu chuẩn chất lượng, phương pháp huấn luyện nhằm đảm bảo chất lượng dịch vụ, công việc.
- Báo cáo và đề xuất cải tiến các tiêu chí - tiêu chuẩn, phương pháp thực hiện công việc, phương pháp đo lường nhằm nâng cao chất lượng dịch vụ.
* Quy trình
- Phối hợp với Giám đốc KSHĐ tuân thủ, góp ý cải tiến quy trình - quy định của công ty.
- Xây dựng, tuân thủ, cải tiến quy trình - quy định thuộc trách nhiệm chức năng nhiệm vụ của phòng.
- Yêu cầu, sử dụng, góp ý cải tiến ứng dụng công nghệ vào hoạt động của nội bộ phòng và các phòng ban khác trong công ty.
* Phát triển đội ngũ
- Tham gia các hoạt động xây dựng & phát triển VHDN.
- Phối hợp với Giám đốc KSHĐ hoạch định nhu cầu nhân sự, thiết lập cơ cấu nhân sự nội bộ phòng/ban.
- Tham gia tuyển dụng đúng người.
- Đánh giá chất lượng đội ngũ thông qua đánh giá hoàn thành công việc, năng lực,…
- Động viên, hướng dẫn, hỗ trợ, đào tạo phát triển nhân viên và đội ngũ kế thừa trong nội bộ phòng/ban.
• Creating a warm and welcome to everyone and setting the tone for each guest’s experience
• Prepare and serve drinks to high standards, and highlight promotions to guests
• Work with your restaurant colleagues to offer a seamless food service
• Set up your bar – stock up on all the supplies you’ll need, manage your inventory and make sure all your equipment works
• Change beer barrels
• Look after your bar, keep it clean and tidy and make sure the alcohol is always secure
• Handle cash and credit transactions
• Look smart – wear your uniform with pride
• Be ready to jump into other ad-hoc duties when your colleagues need your help
• Always follow safety procedures
Ưu tiên ứng viên có kinh nghiệm món Âu
- Lên kế hoạch và triển khai thực hiện các nhiệm vụ của bộ phận lễ tân.
- Thường xuyên kiểm tra trang phục, tác phong và thái độ làm việc của các nhân viên trong bộ phận. Đảm bảo khu vực tiền sảnh luôn gọn gàng và sạch sẽ.
- Đôn đốc, kiểm tra, giám sát và đánh giá kết quả hoạt động của các nhân viên trong bộ phận.
2. Đón tiếp khách VIP, khách đoàn, khách trung thành, khách ở dài hạn
3. Xử lý các yêu cầu, phàn nàn của khách hàng
- Hỗ trợ các nhân viên trong bộ phận xử lý những yêu cầu khó của khách, những phàn nàn mà nhân viên cấp dưới không giải quyết được.
- Phối hợp với các bộ phận liên quan đáp ứng tốt nhất những yêu cầu, giải quyết nhanh những phàn nàn để khách luôn hài lòng.
- Lưu lại những phàn nàn khó xử lý và cách giải quyết thích hợp để hướng dẫn nhân viên xử lý khi gặp lại tình huống tương tự.
3. Quản lý và đào tạo Nhân sự:
4. Các công việc khác:
- Hỗ trợ triển khai các hoạt động Marketing của Khách sạn.
- Xây dựng mối quan hệ tốt đẹp với các nhân viên trong bộ phận và với các bộ phận khác trong khách sạn.
- Hỗ trợ Ban Giám đốc Khách sạn các công việc hành chính có liên quan hoặc tham gia tiếp đón các đơn vị kiểm tra, chính quyền…
- Làm các báo cáo theo quy định của khách sạn.
- Thực hiện các công việc khác khi được Giám đốc, chủ đầu tư yêu cầu.