Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
+ Các tỉnh Miền Trung: Quảng Nam, Quảng Ngãi, Bình Định, Phú Yên, Khánh Hòa, Ninh Thuận, Bình Thuận, Kon Tum, Gia Lai, Đắk Lắk, Đắk Nông, Lâm Đồng và Đà Nẵng.
+ Các tỉnh Đồng Bằng Sông Cửu Long: Cần Thơ, Hậu Giang, Vĩnh Long, Trà Vinh, An Giang, Đồng Tháp, Sóc Trăng, Bạc Liêu, Cà Mau, Kiên Giang, Bến Tre, Tiền Giang và Long An.
+ Các tỉnh Đông Nam Bộ: TP. HCM, Bình Dương, Vũng Tàu, Bình Phước, Đồng Nai và Tây Ninh.
- Tổng hợp chứng từ liên quan bao gồm: Đơn đặt hàng của khách hàng, bảng báo giá, phiếu xuất kho hàng hóa, hợp đồng bán hàng
- Kiểm tra và đối chiếu số liệu tồn kho, xuất kho vào cuối ngày
- Quản lý sổ sách, chứng từ liên quan đến hoạt động bán hàng
- Hỗ trợ liên kết số liệu, công việc với vị trí phần hành kế toán liên quan
- KS The Dream Suite có 26 phòng căn hộ.
- Thực hiện các công việc liên quan đến bộ phận buồng phòng. Dọn dẹp phòng khách theo yêu cầu của bộ phận.
- Tuân thủ qui định và quy trình làm việc của khách sạn.
- Công việc chi tiết được trao đổi khi phỏng vấn và bản mô tả công việc của nhân viên buồng phòng.
- Thời gian làm việc : 8h – 16h20 hàng ngày.
- Trực tiếp chịu trách nhiệm về chiến lược kinh doanh, Marketing, quản lý ngân sách, doanh thu - lợi nhuận của khách sạn nhằm hạn chế chi phí mức thấp nhất cho khách sạn.
- Quản lý, giám sát hoạt động các phòng ban, bộ phận trong khách sạn - đảm bảo tính hiệu quả, duy trì chất lượng dịch vụ tốt nhất nhằm tối đa hóa lợi nhuận.
- Khảo sát, phân tích xu hướng thị trường, nhu cầu của khách hàng và thường xuyên theo dõi báo cáo tình hình kinh doanh của khách sạn để chủ động đưa ra những chính sách thay đổi kịp thời.
- Thiết lập các tiêu chuẩn chất lượng dịch vụ của khách sạn. Tổ chức, điều hành công tác cải tiến chất lượng dịch vụ khách sạn để đáp ứng ngày càng tốt hơn nhu cầu của khách hàng. Quản lý, Giám sát, điều chỉnh thái độ - chất lượng phục vụ của nhân viên.
- Đại diện khách sạn đón tiếp khách VIP, VVIP đặc biệt đến lưu trú tại khách sạn.
- Xử lý các phàn nàn, khiếu nại của khách, các vấn đề phát sinh trong khách sạn mà nhân viên cấp dưới không giải quyết được.
- Kiểm soát công tác bảo trì – bảo dưỡng, nâng cấp trang thiết bị, công cụ, dụng cụ, tài sản của khách sạn và tiến hành sửa chữa, cải tạo khách sạn khi cần.
- Quản lý trực tiếp nhân sự của Khách sạn hoặc gián tiếp thông qua Trưởng Bộ phận. Tổ chức tuyển dụng, đào tạo đội ngũ nhân sự đảm nhận các vị trí quản lý trong khách sạn.
- Thiết lập môi trường làm việc thân thiện, đảm bảo quyền lợi cho mọi nhân viên khách sạn.
- Điều hành các cuộc họp giao ban hàng tuần, các cuộc họp đột xuất trong khách sạn.
- Trực tiếp báo cáo công việc, làm báo cáo tài chính theo định kỳ cho Chủ Đầu tư, Ban Giám đốc.
- Chi tiết công việc sẽ trao đổi trong buổi phỏng vấn.
Xử lý tất cả các yêu cầu đặt phòng qua điện thoại, fax, e-mail.
• To handle group reservations.
Xử lý các yêu cầu đặt phòng theo đoàn
• To update reservations in the PMS received via the interface.
Cập nhật thông tin đặt phòng nhận được vào hệ thống PMS
• To sell rates according to availability and yield strategy.
Bán giá phòng dựa trên chiến lược tối ưu hóa lợi nhuận và giá trị phòng
• To maintain and develop guest contact.
Duy trì và phát triển liên hệ với khách hàng.
• Handling all reservation documents and correspondence correctly and conscientiously.
Xử lý tất cả các tài liệu đặt phòng và thư từ một cách chính xác và kỹ càng.
• Pro-actively try to cross-sell (F&B, Spa, etc.) and up-sell room types.
Chủ động bán chéo (F&B, Spa, v.v.) và bán gia tăng các loại phòng.
• Efficient and complete communication with all other departments, especially front desk, accounting and sales.
Phối hợp giao tiếp hiệu quả với tất cả các bộ phận khác, đặc biệt là bộ phận lễ tân, kế toán và kinh doanh.
• Working knowledge of Microsoft Word and Excel, Internet and e-mails.
Kiến thức làm việc về Microsoft Word và Excel, Internet và e-mail.
• To be able to clearly communicate information to guests or colleagues.
Đảm bảo truyền đạt thông tin rõ ràng cho khách hoặc đồng nghiệp.
• To perform all duties and responsibilities in a timely and efficient manner in accordance with established company policies and procedures to achieve overall objectives of this position.
Thực hiện tất cả các nhiệm vụ và trách nhiệm hiệu quả và đúng thời hạn được giao theo các chính sách và quy trình đã được thiết lập của công ty để đạt được các mục tiêu đã đề ra của vị trí này.
• To understand and strictly adhere to the Hotel’s Employee rules & regulations.
Hiểu và tuân thủ nghiêm ngặt các quy tắc & quy định dành cho Nhân viên của Khách sạn.
• To perform any other duties as assigned to him/her by management.
Thực hiện bất kỳ nhiệm vụ liên quan khác theo sự phân công của quản lý.
- Tuân thủ đúng quy trình nhận đặt phòng của khách sạn, đảm bảo ghi nhận đầy đủ và chính xác thông tin đặt phòng của khách để chuyển cho bộ phận liên quan chuẩn bị đón tiếp và phục vụ khách hàng.
- Chú ý đến các yêu cầu đặt phòng VIP, khách hàng trung thành, khách công ty… để xếp phòng theo đúng yêu cầu.
- Đảm bảo nắm rõ thông tin về các dịch vụ của khách sạn, các chương trình ưu đãi theo dịp hay áp dụng cho các đối tượng khách hàng khác nhau để giới thiệu chính xác đến khách đặt phòng.
PRICING STRATEGY
• Design the RM strategy for hotels under their responsibility to maximise RevPAR and EBITDA.
• Design the pricing strategy for each segment and monitor results every day.
• Review and analyse the daily, weekly and monthly pick-up reports both with their team (Revenue Executives), their counterparts in other departments (Sales, E-Commerce, Marketing) and their superiors (Head of Department)
• Analyse the daily, weekly and monthly pick-up reports and market trends from the different perspectives of each market segment, business source, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy.
• Review, monitor and control the revenues and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, melia.com, hotel direct, etc.) and market segments.
• Design a pricing strategy and supplements by room type that maximizes revenues in superior and attribute rooms. Monitor the performance of room types, designing action plans for room types with a performance below what is expected.
• Lead the upselling strategy in hotels in the three key moments: reservation, pre-arrival and arrival.
• Apply an aggressive overbooking strategy to maximise revenue and promote cross-selling opportunities between nearby hotels.
• Decide whether hotels participate in campaigns and the discounts to be applied to all segments, focusing on maximizing RevPAR.
• Supervise and validate the group and event pricing process, ensuring that operations teams follow pricing instructions.
• Coordinate the price pyramid strategy.
• Supervise that pricing strategies for all MHI hotels in the same destination are aligned (pyramid).
• Participate in Business Reviews for hotels, operations centres or independent hotels.
FORECASTING AND BUDGET
• Create weekly and regular forecasts for hotels under their responsibility.
• Create minutes and action plans for each forecast, ensuring the viability of actions to face the challenges detected in the forecast.
• Create annual budgets for hotels and all the required periodic reviews or ad-hoc reforecasts.
MARKET PENETRATION
• Analyse and monitor trade fair periods and the peak dates for hotels. Increase the RGI of hotels during periods of high demand.
• Ensure that the performance of the portfolio meets expectations in both DOW and WE, and in the different approaches that benchmarking tools allow.
• Ensure that the pricing strategy positions each hotel appropriately in the market compared to the competition.
COMMUNICATION AND VERIFICATION OF MHI STANDARDS
• Maintains frequent and fluid communication with Sales and Ecommerce counterparts to ensure the strategy agreed upon between departments is applied and efforts are focused in the right direction.
• Maintain active and regular communication with the operations team to report results, ensuring that the CEO and COO are also informed about performance and strategy.
• Lead the Business Review meetings in the destination and operations meetings in the centre with regard to the performance of hotels under their responsibility
TEAM MANAGEMENT
• Responsible for the training, supervision, and motivation of their team.
• Ensure that the team complies with the MHI procedures and the agreed processes and action plans in order to guarantee the most efficient performance of hotels in the portfolio.
• Extend the Revenue Management culture in the team and among the management and staff of hotels in their portfolio.
• Carry out regular reviews of the performance of members of their team.
REPORTING AND DATA ACCURACY
• Preparation and leadership of the Business Review meetings related to the performance of hotels under their responsibility.
• Ensures the accuracy of data in the reports together with the Yield executive team.
• Supervise the correct introduction of reservations and group reservation blocks in the system by reservation teams.
DIRECT CHANNEL AND PROFITABILITY
• Use the available tools to reduce sales through OTAs and other channels that charge a commission (LX, Melia Rewards discounts and programmes)
• Ensure the prioritisation of direct channels especially in periods of high demand through appropriate reporting and monitoring.
• Compile different strategies with the ultimate goal of disintermediating sales and reducing reservations from OTAs and other intermediaries.
AD HOC PROJECTS
• Lead the reporting of all forecasts, "what if" scenarios, or other reports required for hotels under their responsibility.
• Support the RM Director when specific reports are required
RESERVATIONS
• Train the Reservations and Front Office teams.
• Ensure that the reservations team members are clearly focused on sales and maximise revenue on every call.
• Ensure that the sale of superior rooms is promoted by the reservations department.
• Guarantee 100% use of the IBlue tool and the consoles defined by MHI.
OTHERS
• Embrace new technology and protocols defined by MHI (DUETTO, Melodia, etc.).
• Be an ambassador for the company's reporting model, supporting the standardisation and updating of BI and reporting tools.
+ Các tỉnh Miền Trung: Quảng Nam, Quảng Ngãi, Bình Định, Phú Yên, Khánh Hòa, Ninh Thuận, Bình Thuận, Kon Tum, Gia Lai, Đắk Lắk, Đắk Nông, Lâm Đồng và Đà Nẵng.
+ Các tỉnh Đồng Bằng Sông Cửu Long: Cần Thơ, Hậu Giang, Vĩnh Long, Trà Vinh, An Giang, Đồng Tháp, Sóc Trăng, Bạc Liêu, Cà Mau, Kiên Giang, Bến Tre, Tiền Giang và Long An.
+ Các tỉnh Đông Nam Bộ: TP. HCM, Bình Dương, Vũng Tàu, Bình Phước, Đồng Nai và Tây Ninh.
+ Các tỉnh Miền Trung: Quảng Nam, Quảng Ngãi, Bình Định, Phú Yên, Khánh Hòa, Ninh Thuận, Bình Thuận, Kon Tum, Gia Lai, Đắk Lắk, Đắk Nông, Lâm Đồng và Đà Nẵng.
+ Các tỉnh Đồng Bằng Sông Cửu Long: Cần Thơ, Hậu Giang, Vĩnh Long, Trà Vinh, An Giang, Đồng Tháp, Sóc Trăng, Bạc Liêu, Cà Mau, Kiên Giang, Bến Tre, Tiền Giang và Long An.
+ Các tỉnh Đông Nam Bộ: TP. HCM, Bình Dương, Vũng Tàu, Bình Phước, Đồng Nai và Tây Ninh.
+ Các tỉnh Miền Trung: Quảng Nam, Quảng Ngãi, Bình Định, Phú Yên, Khánh Hòa, Ninh Thuận, Bình Thuận, Kon Tum, Gia Lai, Đắk Lắk, Đắk Nông, Lâm Đồng và Đà Nẵng.
+ Các tỉnh Đồng Bằng Sông Cửu Long: Cần Thơ, Hậu Giang, Vĩnh Long, Trà Vinh, An Giang, Đồng Tháp, Sóc Trăng, Bạc Liêu, Cà Mau, Kiên Giang, Bến Tre, Tiền Giang và Long An.
+ Các tỉnh Đông Nam Bộ: TP. HCM, Bình Dương, Vũng Tàu, Bình Phước, Đồng Nai và Tây Ninh.