Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Phát hành, kiểm tra, kiểm soát tính hợp lệ, hợp pháp, hạch toán, lưu trữ các chứng từ kế toán
- Quản lý lưu trữ hóa đơn, chứng từ, sổ sách, bảo mật số liệu kế toán
- Thực hiện các báo cáo định kỳ tháng, quý năm, báo cáo tài chính, quyết toán thuế TNDN, TNCN với cơ quan thuế, BHXH….
- Các công việc phát sinh khác theo yêu cầu từ Cấp trên
- Trực tiếp làm việc với cơ quan thuế khi có yêu cầu
- Kiểm soát mọi hoạt động có liên quan đến lĩnh vực kế toán.
- Định kỳ thực hiện việc tính lương cho các nhóm đối tượng lao động công nhật dựa trên bảng chấm công.
- Lập tờ khai cấp sổ bảo hiểm cho NLĐ, theo dõi việc giải quyết chính sách – chế độ cho NLĐ, chốt và trả sổ cho người lao động nghỉ việc.
- Các công việc cụ thể khác trao đổi khi phỏng vấn
Thời gian làm việc từ thứ 2 đến thứ 6
- Conduct inventory of supplies, materials, and equipment and inform manager of low supply items;
- Assist management in training, motivating, and coaching employees;
- Encourage, recruit, register, and schedule guests to participate in recreation activities;
- Promote a fun and relaxing atmosphere for guests;
- Provide information to guests about available recreation facilities and activities;
- Promote the rules and regulations of the recreation facility intended for the safety and welfare of guests and members;
- Observe activity in the recreational facility and respond appropriately in accordance with local operating procedure in the event of an emergency
- Clean and maintain recreational equipment and supplies
- Setup trang thiết bị phục vụ hàng ngày
- Nhận order nước uống và chuyển cho lobby lounge; phục vụ đồ uống cho khách
- Một số công việc liên quan khác sẽ được trao đổi lúc phỏng vấn
Kiểm tra sản phẩm thực phẩm (Khi nhận và trước khi đi giao).
Nhập số liệu: xuất nhập tồn trên máy tính
Chi tiết được trao đổi khi phỏng vấn
- Theo dõi công nợ của khách hàng, nhà cung cấp.
- Tính các khoản thu - chi của công ty.
- Hạch toán, tổng hợp thu – chi phát sinh lên phần mềm kế toán.
- Hoàn thành báo cáo thuế định kỳ hàng tháng.
- Kiểm kê quỹ tiền mặt.
- Theo dõi, kiểm kê lượng hàng hóa thực tế và đối chiếu với sổ sách.
- Tham gia đào tạo theo yêu cầu công việc.
- Quản lý văn phòng phẩm và các thiết bị văn phòng.
- Lưu trữ hồ sơ của công ty.
- Chi tiết sẽ được trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn.
- Làm Việc Tại:
+ Văn phòng số 10 Nguyễn Gia Thiều, Vạn Thạnh, Nha Trang, Tỉnh Khánh Hòa;
+ Nhà máy tại KCN Suối Dầu, huyện Cam Lâm, tỉnh Khánh Hòa. Có xe đưa đón cho nhân viên ở xa (tuyến Nha Trang - Cam Lâm)
The position champions and implements property-wide strategies that deliver products and services to meet or exceed the needs and expectations of the brand’s target customer and property employees. The position provides the financial expertise to enable the successful implementation of the brand service strategy and brand initiatives while maximizing the return on investment.
CORE WORK ACTIVITIES
Supporting Strategic Planning and Decision Making
• Analyzes financial data and market trends.
• Assists in analyzing information, forecasts sales against expenses and creates annual budget plans.
• Compiles information, analyzes and monitors actual sales against projected sales.
• Assists in developing means to improve profit, including estimating cost and benefit, exploring new business opportunities, etc.
• Analyzes differences between actual budget wages and forecasted wages for more efficient budget planning.
• Thinks creatively and practically to develop, execute and implement new business plans
• Protects and strengthens our competitive advantage by advocating and supporting sound business and financial decision making.
• Implements a system of appropriate controls to manage business risks.
Leading Accounting Teams
• Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
• Communicates the goals and the owner priorities to subordinates in a clear and precise manner.
• Provides excellent leadership by assigning team members and other departments managers' clear accountability backed by appropriate authority.
• Holds staff accountable for successful performance.
Developing and Maintaining Finance and Accounting Goals
• Supports property strategy from a finance and accounting perspective
• Submits reports in a timely manner, ensuring delivery deadlines.
• Ensures Profits and Losses are documented accurately.
• Achieves and exceeds goals including performance goals, budget goals, team goals, etc.
• Ensures appropriate corrections are made to audit results if necessary.
• Reviews audit issues to ensure accuracy.
Managing Projects and Policies
• Monitors all taxes that apply, ensuring that taxes are current, collected and/or accrued.
• Generates and providing accurate and timely results in the form of reports, presentations, etc.
• Ensures compliance with standard and local operating procedures (SOPs and LSOPs).
• Oversees internal, external and regulatory audit processes.
• Ensures compliance with Standard Operating Procedures (SOPs).
• Ensures that the P&L is accurate (e.g., costs are properly matched to revenue, costs are recorded in the proper accounts).
Anticipating and Delivering on the Needs of Key Stakeholders
• Understands and meets the needs of key stakeholders (owners, corporate, guests, etc.).
• Understands the owners' perspective and ROI expectations.
• Anticipates and addresses owner needs and involves ownership in key decisions.
• Leverages strong functional leadership and communication skills to influence the executive team, the property's strategies and to lead own team.
• Advises the GM and executive committee on existing and evolving operating/financial issues.
• Facilitates critique meetings to review information with management team.
• Attends owners meetings in order to provide context and explanation for financial results.
• Attends meetings and communicates with the owners, understanding the priorities and strategic focus.
• Demonstrates a commitment to meeting the needs of all key stakeholders.
• Communicates financial concepts in a clear and persuasive manner that is easy to understand and drives desired behaviors.
Managing and Conducting Human Resource Activities
• Ensures team members are cross-trained to support successful daily operations.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently.
• Ensures new hires participate in the department’s orientation program.
• Ensures new hires receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Creates appropriate development plans which develop team members based on their individual strengths, development needs, career aspirations and abilities.
TRÁCH NHIỆM CÔNG VIỆC:
Sẽ được trao đổi cụ thể khi phỏng vấn
1.1 Lập và triển khai kế hoạch kinh doanh
- Định kỳ phối hợp với các bộ phận liên quan đặt ra chỉ tiêu, định hướng và lập kế hoạch kinh doanh phù hợp với tình hình chung.
- Dẫn dắt đội ngũ lãnh đạo trong việc phát triển và triển khai các chiến lược của Khách sạn.
- Triển khai thực hiện các kế hoạch có hiệu quả, hoàn thành và vượt trội mục tiêu so với dự toán về hiệu quả, ngân sách (doanh thu, kiểm soát chi phí,vv…), mục tiêu của nhóm
1.2 Quản lý, điều phối hoạt động trong Khách sạn
- Chịu trách nhiệm quản lý mọi mặt của các phòng ban/ bộ phận
- Chịu trách nhiệm về mọi mặt trong công tác điều hành Khách sạn, bao gồm sự hài lòng về dịch vụ từ khách hàng và các đồng nghiệp, nhân sự, kết quả tài chính, kinh doanh buôn bán, nguồn doanh thu và khoản lợi nhuận thu về.
- Duy trì và đảm bảo hoạt động của các bộ phận trong Khách sạn luôn vận hành tốt ở mọi thời điểm.
- Kiểm soát chất lượng các sản phẩm, dịch vụ phục vụ khách hàng.
- Giám sát, điều chỉnh thái độ - chất lượng phục vụ của nhân viên
- Kiểm soát công tác bảo trì – bảo dưỡng, nâng cấp trang thiết bị, tài sản của Khách sạn
- Cải thiện dịch vụ bằng cách trao đổi và hỗ trợ cho nhân viên am hiểu về nhu cầu của khách hàng, chỉ dẫn, phản hồi và huấn luyện nhân viên khi cần thiết
1.3 Xây dựng quy trình hoạt động tiêu chuẩn cho Khách sạn
- Phối hợp với các bộ phận liên quan xây dựng mô tả công việc, quy trình chuẩn hướng dẫn nghiệp vụ cho từng vị trí công việc.
- Triển khai áp dụng cho nhân viên làm việc theo đúng quy trình chuẩn đã được phê duyệt và giám sát quá trình thực hiện để có những điều chỉnh cần thiết
- Tiến hành thay đổi, cải tiến các quy trình cho phù hợp với định hướng mới của Khách sạn
1.4 Giải quyết các sự cố, vấn đề phát sinh
- Chỉ đạo nhân viên giải quyết các sự cố, vấn đề phát sinh
- Nhanh chóng phối hợp với các bộ phận liên quan xử lý có hiệu quả các sự cố, vấn đề phát sinh để đem lại sự hài lòng nhất cho khách hàng (Khách phàn nàn chất lượng dịch vụ, khách bị ngộ độc, sự cố cháy nổ…)
1.5 Quản lý nhân sự
- Quản lý trực tiếp toàn bộ hệ thống nhân sự của Khách sạn hoặc gián tiếp thông qua Trưởng các bộ phận.
- Phê duyệt các kế hoạch nhu cầu nhân sự từ các Trưởng bộ phận.
-Đảm bảo đội ngũ các bộ phận đáp ứng tốt nhất các yêu cầu công việc theo định hướng của Khách sạn
- Tham gia vào quá trình phỏng vấn tuyển dụng, đàm phán chế độ đãi ngộ với những vị trí phụ trách quản lý trong Khách sạn
- Kiểm soát việc thực hiện các chính sách nhân sự
- Đánh giá nhân sự, đề xuất khen thưởng, thăng chức hay kỷ luật các bộ phận
- Phê duyệt các chương trình đào tạo, bồi dưỡng nhân sự Khách sạn
- Xây dựng và phát triển, khuyến khích và xây dựng sự tin tưởng lẫn nhau, tôn trọng và hợp tác giữa các bộ phận trong Khách sạn
Trao đổi khi phỏng vấn
TRÁCH NHIỆM CÔNG VIỆC:
Sẽ được trao đổi cụ thể khi phỏng vấn
TRÁCH NHIỆM CÔNG VIỆC:
Sẽ được trao đổi cụ thể khi phỏng vấn
Check figures, postings, and documents for accuracy. Organize, secure, and maintain all files, records, cash and cash equivalents in accordance with policies and procedures. Record, store, access, and/or analyze computerized financial information. Classify, code, and summarize numerical and financial data to compile and keep financial records, using journals, ledgers, and/or computers. Prepare, maintain, audit, and distribute statistical, financial, accounting, auditing, or payroll reports and tables. Complete period-end closing procedures and reports as specified. Prepare, review, reconcile, and issue bills, invoices, and account statements according to company procedures. Follow-up and resolve past due accounts and vendor invoices until payment in full is received or resolved. Prepare daily consolidated deposits of cash received by all cash handling employees. Document, maintain, communicate, and act upon all Cash Variances. Prepare, maintain, and administer all cashier banks and contracts.
Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets; protect the privacy and security of guests and coworkers. Speak with others using clear and professional language; prepare and review written documents accurately and completely; answer telephones using appropriate etiquette. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals; listen and respond appropriately to the concerns of other employees. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors.
TRÁCH NHIỆM CÔNG VIỆC:
Sẽ được trao đổi cụ thể khi phỏng vấn