Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Văn Hiến theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
-Tiếp nhận thông tin thắc mắc, khiếu nại từ phía khách hàng thông qua kênh Chat về các vấn đề: Đổi/ Trả hàng, hoàn tiền,...
- Chuyển giao các trường hợp khó cho bộ phận có thẩm quyền xử lý
• Respect guest privacy when room is on "Do not disturb" status
• Offer all possible assistance to guests and respond to guests request
• Cleans and supplies guest rooms according to standards and procedures
• Ensure master keys are kept secure at all times
• Keep trolley neat and adequately supplied
• Maintain all equipment in good working condition
• Keep linen room neat and in good order
• Report any loss or damage of linen, furniture, fixture or equipment to the Floor Shift leader
• Report maintenance deficiencies to the Floor Shift leader
• Report for duty punctually wearing the correct uniform and name badge at all times
• Provide a courteous and professional service at all times
• Maintain good working relationships with own associates and all other departments
• Does turndown service when required
• Deliver high quality service to guests
• Ensure guest needs and reasonable requests are met
• Seek opportunities to continually improve guest service
• Take appropriate action to resolve guest complaints
• Promote the hotel products and services
• Maintain a high level of product and service knowledge in order to explain and sell services and facilities
to guests
• Adhere to the hotel's security and emergency policies and procedures
• Adhere to hotel cleaning and maintenance programs
• Ensure a high level of cleaning is maintained in work area
• Carry out other tasks as directed by your supervisors
Ensure security of any assigned keys and beeper
• Organize work duty priorities.
Stock linen carts with clean linen and supplies. Transport linen carts to
Floor closets and neatly stock according to diagram.
Maintain cleanliness and organization of floor closets; remove trash, wipe down
Shelves/counters; sweep and wax floor; remove non-floor closet items and transport to proper storage areas.
Remove all dirty linen from assigned Room Attendants' carts and closets.
Transport to dish room glass washer and wash glasses. Return clean and capped glasses to floor closets in racks.
Clean designated areas with proper chemicals, tools and equipment:
Guest room floor corridors
Floor closets
Service corridors
Elevators, tracks and landings
Guest laundry room
Guest vending areas
Stairwells
Check under furniture for debris and remove if present.
Inspect condition of all furniture for tears, rips and stains and report damages to
• Supervisor. Dust and polish all woodwork.
Dust pictures, frames, mirrors, fire extinguisher boxes, exit signs, air vents.
Remove dust on drapes weekly and realign to correct position daily.
Inspect condition of planters and plants; remove debris, polish planters.
Remove dust, dirt, marks and fingerprints from doors and door frames.
Remove stains, scuff marks, and dust from baseboards, ledges and corners.
Polish all brass surfaces to a high gloss.
Remove trash; debris and cobwebs from balconies/patios.
Empty vacuum cleaner bags, replace and clean machines.
• Transport guest laundry and dry cleaning to correct guest rooms.
Report any damages or maintenance problems to the Supervisor.
Turn over any lost and found items to the Supervisor.
Handle guest complaints to ensuring guest satisfaction.
Ensure confidentiality of hotel guests.
Ensure security of guest room access and hotel property.
Successful completion of the training/certification process.
Administrative Responsibilities
Install cleaned or new drapes.
Make up cribs and rollaway beds; transport to designated rooms.
Turn mattress and box springs according to rotation schedule.
Stock Housekeeping department supplies.
- Lập bảng chấm công và thực hiện chấm công cho nhân viên bộ phận.
Hỗ trợ giám sát buồng phòng xếp lịch làm việc cho nhân viên, đảm bảo đáp ứng yêu cầu công việc của resort.
Theo dõi lịch làm việc của nhân viên và kịp thời thông báo lại cho nhân viên được biết nếu có sự thay đổi, điều động đột xuất.
1.2 Quản lý chìa khóa
Cất giữ cẩn thận chìa khóa kho, phòng chức năng... được giao quản lý.
Thực hiện việc giao chìa khóa cho nhân viên có trách nhiệm liên quan.
Yêu cầu nhân viên ký nhận trước khi giao – nhận chìa khóa.
1.3 Quản lý đồ thất lạc
Tiếp nhận đồ thất lạc và thực hiện việc ghi chép thông tin ghi nhận ban đầu.
Cất giữ đồ thất lạc đúng vị trí, đảm bảo an toàn với những đồ thất lạc có giá trị.
Phối hợp với các bộ phận liên quan giải quyết đồ thất lạc cho khách theo quy trình tiêu chuẩn của resort
Hỗ trợ kiểm soát quy trình xử lý đồ thất lạc của khách.
1.4 Kiểm soát tài sản, hàng hóa của bộ phận
Phối hợp với nhân viên kho kiểm kê kho hàng (Dầu gội, sữa tắm, kem đánh răng, bàn chải, đồ minibar...) để đảm bảo luôn có đủ hàng hóa phục vụ khách.
Kiểm soát thời hạn thức ăn, đồ uống cung cấp cho minibar.
Thực hiện kiểm kê các trang thiết bị, dụng cụ, đồ dùng, hàng hóa hàng tháng.
Tổng hợp các yêu cầu mua hàng và lên kế hoạch trình cấp trên phê duyệt.
1.5 Thực hiện các công tác hỗ trợ, công tác hành chính
Trực điện thoại của bộ phận.
- Tổng hợp các hóa đơn dịch vụ của khách và gửi cho bộ phận buồng phòng.
Quản lý đồ cho mượn của bộ phận: bàn là, cầu là, bộ đổi nguồn....
Thực hiện việc ghi chép, thống kê các bảng biểu, lập báo cáo công việc...
- Kiểm tra phiếu bán hàng hàng ngày của điểm bán hàng
- Lập báo cáo doanh thu ngày và tuần theo biểu mẫu quy định
- Lưu trữ chứng từ doanh thu ( bill , order captain , hóa đơn bán hàng ... )
- Tiền mặt tồn quỹ phải được lưu giữ tại két theo định mức quy định của công ty
- Cuối ngày in báo cáo bán hàng và nộp tiền cho thủ quỹ
- Khóa sổ và bàn giao tiền cho ca sau trước ra về
- Thực hiện các yêu cầu khác được phân công từ cấp trên
· Đẩy các từ khoá về dịch vụ lên top 10 google, đây các từ khoá ảnh hưởng tới thương hiệu xuống trang 3 trở đi của Bệnh viện Emcas
· Tối ưu bài viết chuẩn seo, bài viết quảng cáo trên website
· Quản lý nội dung trên website.
· Nghiên cứu từ khóa và xu hướng thị trường để tối ưu hóa hiệu quả SEO.
· Tối ưu hóa nội dung cho các công cụ tìm kiếm (SEO), tăng cường sự hiện diện trực tuyến và thu hút lưu lượng truy cập đến website và các kênh truyền thông xã hội.
· Phối hợp với team media, designer để tạo ra nội dung hấp dẫn và thu hút người dùng.
· Đo lường và phân tích hiệu suất của nội dung trên các kênh truyền thông.
· Cập nhật liên tục với các xu hướng mới nhất trong content SEO.
· Các công việc khác theo sự phân công của quản lý.
- Chịu trách nhiệm về các hoạt động Marketing/Content và các hoạt động Branding khác liên quan đến các sản phẩm/nhãn hàng đảm nhiệm.
- Sản xuất content về mặt nội dung, hình ảnh cho sản phẩm.
- Quản lý Fanpage, Group, Tiktok và các kênh Social khác.
- Viết nội dung quảng cáo, website, email marketing …
- Phối hợp với các cá nhân, bộ phận khác để lên kế hoạch và phát triển các chiến lược content marketing hiệu quả, đảm bảo hoàn thành tốt mục tiêu đã đề ra.
- Phân tích thông tin khách hàng để biết họ cần gì, quan tâm đến những nội dung gì và điều chỉnh chiến lược content marketing cho phù hợp.
- Phối hợp với đội ngũ thiết kế để sáng tạo nội dung chất lượng cao, đáp ứng người dùng.
- Trao đổi và làm việc với các bạn KOL/KOC
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của quản lý nếu có.
• Responsible for auditing all revenue reports of the hotel to ensure that these are properly and accurately prepared; for preparing daily management reports and for supervising and controlling audit cashiers.
• Supervise the work of income auditor, ensure quality performance of income audit tasks according to the finance department requirements.
• Make periodic financial reports within the scope of the role.