Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - Luật - ĐHQG TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
1. Tính giá thành và giá bán cho tất cả các mẫu kênh Sỉ và kênh nội bộ đang lưu hành.
- Tính giá thành và giá bán cho tất cả các mẫu kênh Sỉ
- Lập báo giá trình Giám đốc Kinh doanh duyệt giá.
- Cập nhật giá đã duyệt vào chương trình phần mềm SAP.
- Kịp thời thay đổi giá công & vàng khi có sự chỉ đạo của cấp trên.
2. Phân tích giá sản xuất
- Phân tích giá bán của các nhà cung cấp/ đối thủ cạnh tranh, làm cơ sở so sánh với giá bán kênh Sỉ (Đi công tác khi cần)
- Phân tích, đề xuất giá bán phù hợp dựa trên chi phí sản xuất.
- Phối hợp các bên liên quan, phân tích lại cơ cấu giá thành phù hợp cho sản phẩm
3. Cập nhật hoặc điều chỉnh chính sách giá trên hệ thống
- Khi có phát sinh dòng hàng mới hoặc chính sách bán mới, sẽ phối hợp với BP. ERP để bổ sung/chỉnh sửa công cụ bán hàng và quản lý bán hàng trên hệ thống SAP cho hệ thống kinh doanh.
4. Báo cáo
- Thực hiện báo cáo theo yêu cầu của quản lý
- Các công việc khác phát sinh theo sự phân công của quản lý
QUYỀN LỢI:
- Lương thỏa thuận theo năng lực ứng viên
- Lương tháng 13 và thưởng thành tích
- Thưởng dịp lễ Tết, thưởng các ngày Lễ đặc biệt
- Chính sách cơm trưa
- Bảo hiểm Xã hội, Y tế, Thất nghiệp
- Bảo hiểm tai nạn 24/24
- Khám sức khỏe định kỳ hàng năm
- 12 ngày phép/ năm
- Các hoạt động tập thể và công đoàn
WORKING AT ABBOTT
At Abbott, we believe that the access to high-quality, trusted branded generics is essential to the success of patients’ treatment all over the world. That’s why our business brings value to its patients and customers through deep localization and a growing portfolio of high-quality established pharmaceutical products. As the leader in branded generics, we serve the people in emerging markets across the continuum of their lives. We commit our talent and enthusiasm to earn our customers trust by providing innovative, affordable medicines and healthcare solutions
In Vietnam, Abbott’s Established Pharmaceuticals Division has committed to enhance the care of patients. Our products cover several therapeutic areas, including gastroenterology, women health, cardiology, primary care, specialty and food supplement. Our key prescription products include Lipanthyl, Klacid, Duphaston, Drosperin and BetaSerc. Our key over-the-counter products are Duphalac, CG210, Estraceptin, Brufen, Fatig, Surbex. We also have the Influvac vaccine.
MAIN PURPOSE OF THE ROLE
• Develop strategic approach in implementation for brand strategy
• Show excellent execution of marketing activities
• Conduct stakeholder management well
MAIN RESPONSIBILITIES
• Build brand plan for assigned products & execute marketing with Marketing Manager effectively & efficiently.
• Develop sufficient promotional materials such as brochures, catalogues, information booklet which are in line with product positioning.
• Cooperate with related partners (in-house or outsource) to do market surveys on promotional programs to understand customer behaviors, perception, and acceptance.
• Evaluate effectiveness of promotion efforts through strictly follow up the execution of promotional programs.
• Support in developing product training to field force on an ongoing basis.
• Keep Field Force updated on product knowledge and competitor information.
• Review complaints and propose solutions relating to assigned products.
• Collect, compile, verify, analyze data on market trends, consumer behaviour and competitor activities to propose market opportunities for product.
• Collect, compile, verify, analyze data on product performance and customer feedback and make report to relevant managers.
• Provide information in forecasting market’s product demand, identify potential supply issues, and develop contingency plans.
• Actively assist Marketing team in arranging symposiums, seminars, public education and exhibitions in coordination with field force.