Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
JOB PURPOSE:
DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
•Responsible for knowing critical functions within the department and capable of mentoring and assisting employees within the department.
• Utilize teamwork to develop departmental synergy.
• Monitors compliance with generally accepted accounting principles and company procedures.
• Reviews, investigates, and corrects errors and inconsistencies in financial entries, documents, and reports.
• Assures compliance with federal, state, local and corporate policies, regulations and laws.
• Reviews accounts payables and weekly check runs.
• Determines proper handling of financial transactions and approves transactions within designated limits.
• Compiles and analyzes financial information to prepare entries to general ledger accounts, cost centers and documents business transactions.
• Responsible for distributing financial statements and cost center reports.
• Responsible for monthly verification of payroll with the coordination of HR including incentives, overtime, etc. and monthly accrual for staff benefits & make general entries accordingly as well in agreement with the General Manager.
• Responsible for daily petty cash handling, reconciliation and timely submission of petty cash expenses for approval & reimbursement of petty cash
• Responsible for verification of income auditing, receivables & debtors reconciliation.
• Prepares work papers and supporting schedules for the annual financial review.
• Staff management and development in accordance with the Head of Departments and the Management.
•Distributes monthly comparison reports and cost center reports according to schedules.
• Prepares financial statements and other reports to summarize and interpret current and projected company financial position.
• Analyze transaction processes and identify areas where additional accuracy and efficiencies can be achieved.
• Closely maintains and monitors the fixed assets system.
• Adheres to internal and external deadlines.
• Applies cost accounting methods to achieve accurate representation of cost center performance.
• Responsible for holding manufacturing plant management accountable for accuracy and timeliness of inventory controls and cost controls.
• Assist with monthly forecast & annual budgets – prepares all allocations;
• Coordinate monthly closing process and reconciliation of general ledger accounts.
• Responsible for all taxes obligations.
• Support the Company’s mission, vision, values and goals in the performance of daily activities.
• Develop and implement various accounting procedures.
• Preparation of the monthly statutory accounts and consolidated financial statements under country Laws, Regulations & Policies.
• Work with both internal and external auditors during financial and operational audits.
• Maintain system of accounts and keep records on all company transactions and assets.
• Report, analyze, and ensure integrity of all financial information.
- Kiểm tra số lượng, chủng loại hàng hóa, nguyên vật liệu nhập vào đúng với hóa đơn và đơn đặt hàng.
- Kiểm tra, kiểm soát và thực hiện việc nhập, xuất nguyên liệu, hàng hóa, vật tư, công cụ hàng ngày tại các bộ phận.
- Tính toán giá cost nhằm đảm bảo hiệu quả việc sử dụng nguyên liệu thực phẩm và duy trì chi phí nguyên liệu ở Bếp và Nhà hàng phù hợp với định mức quy định.
- Thông báo tỷ lệ Cost kịp thời cho Bếp và Nhà hàng nếu có chênh lệch lớn so với quy định.
- Nhận PO và nhập kho hằng ngày
- Kiểm tra đối chiếu giữa PO và phiếu giao nhận của NCC, về giá cả, số lượng, để xem xét điều chỉnh.
- Lập và In phiếu nhập kho, kèm theo chứng từ liên quan và đưa đến các bộ phận để ký nhận.
- Tham gia kiểm kê và lập biện bản tại các bộ phận, lập biên bản về số lượng hàng thiếu, thừa, kém, hư hỏng, để chuyển lên kế toán trưởng và BOMs xử lý.
- Căn cứ vào các phiếu nhận hàng của các bộ phận từ kho tổng, giấy transfer giữa các bộ phận (bếp, nhà hàng, bar, spa, căn tin, FO) để làm phiếu điều chuyển vào phần kho của từng bộ phận liên quan(phiếu xuất kho) trên Smile.
- Sau mỗi buffet sáng, phối hợp cùng NV Bếp, kiểm tra về số lượng thực phẩm còn lại, những thực phẩm còn dùng được thì đưa vào tái sử dụng cho ngày hôm sau, những thực phẩm không dùng được, đem hủy hoặc đưa xuống căn tin. Căn cứ vào số lượng để điều chỉnh phù hợp cho ngày tiếp theo.
- Dựa vào báo cáo hằng ngày trong việc sử dụng nguyên liệu từ bếp gởi lên, kiểm tra việc xuất hàng và chế biến lượng thực phẩm có phù hợp với số lượng khách ăn.
- Kiểm tra số món order trên captain có khớp với hệ thống Item sales, nếu phát sinh thiếu hoặc thừa thì báo lại Bếp và Nhà hàng để làm rõ.
- Đối chiếu với số lượng thực mà Bếp, Nhà hàng xuất hàng và trừ hàng thông qua báo cáo hàng ngày (daily check list) có phù hợp và đúng với order trên captain và đinh mức hay không.
- Lập biên bản bán hàng thanh lý hoặc đổi hạn đối vơi những hàng cận date trên Minibar, nhà hàng.
- Cuối tháng, tham gia kiểm kê kho, tính cost cho FB và Kit. Dep.
- Đối chiếu hàng nhập kho trên sổ sách kế toán so với thủ kho. Cuối tháng, tiến hành kiểm kê hàng tồn kho tổng, đối chiếu hàng tồn thực tế so với sổ sách.
- Lưu trữ phiếu nhập, xuất kho theo từng tháng.
- Quản lý và làm báo cáo tình hình sử dụng hóa đơn của nhà hàng vào cuối tháng.
- Đảm bảo tuân thủ các chính sách, tiêu chuẩn và quy trình của khách sạn.
- Cuối tháng, đối chiếu số lượng và đơn giá với các nhà cung ứng thực phẩm để xuất hóa đơn tài chính (đối với các nhà cung ứng xuất hóa đơn 1 lần vào cuối tháng).
- Đảm bảo chính xác số lượng thực phẩm khi nhập kho và kiểm soát việc tuân thủ định mức tiêu hao nguyên vật liệu bếp, hàng uống nhằm kiểm soát tiêu hao vật chất ở mức thấp nhất.
- Kiểm tra email để cập nhật Banquet Event Order.
- Thường xuyên cập nhật định mức tiêu hao nguyên vật liệu do bộ phận bếp cung cấp.
- Thu các hóa đơn nhập thực phẩm từ Kho, đối chiếu thực phẩm nhập với thực đơn tiệc, kiểm tra giá tiền ghi trên hóa đơn có giống với bảng báo giá của đối tác gửi vào hay không, trên hóa đơn phải có đủ 3 chữ ký (bên giao hàng, người nhận hàng, bảo vệ).
- Kiểm tra thực phẩm khi lên giá xem có ảnh hưởng nhiều đến cost hay không, báo cho bếp biết để chú ý đến mặt hàng này (tìm thực phẩm thay thế, tiết kiệm…).
- So sánh doanh thu (dựa vào số liệu đã thống kê) với tiền thực phẩm nhập để phát hiện kịp thời những loại thực phẩm không hiệu quả khi kinh doanh, báo với bếp để họ có biện pháp khắc phục (coi lại định lượng, thay đổi mặt hàng, tiết kiệm khi chế biến…).
- Định kỳ 1 tháng 2 lần sẽ đối chiếu công nợ với các đối tác (qua mail, fax).
- Khi nhà Bếp ra 1 thực đơn mới, sẽ tính giá vốn trên nguyên liệu thực phẩm chính sau đó báo cho bếp biết, từ đó bếp sẽ tính ra thành phẩm và đề xuất giá bán.
- Tổng kết công nợ, lập báo cáo, làm tồn kho, báo cáo tiêu hao vật chất trong tháng.
- Đảm bảo tuân thủ các chính sách, tiêu chuẩn và quy trình của khách sạn.
- Kiểm tra, nhắc nhở các nhân viên kho quầy, nhà hàng, bếp trong việc nhập xuất, bảo quản, sử dụng hàng hóa, nguyên vật liệu theo đúng yêu cầu, qui định của
- Thực hiện các nhiệm vụ khác theo sự phân công.
- Kiểm tra tính hợp lệ của hồ sơ thanh toán trước khi trình Kế toán trưởng duyệt chi.
- Thiết lập ủy nhiệm chi thanh toán tiền, séc lĩnh tiền mặt theo chỉ đạo của Kế toán trưởng.
- Giao dịch với ngân hàng để thanh toán tiền cho khách hàng, rút tiền mặt cho khách sạn.
- Nhận ủy nhiệm chi và các chứng từ của khách hàng thanh toán cho khách sạn qua ngân hàng; nhận giấy báo số dư và đối chiếu thu, chi và số dư tiền gửi của khách sạn tại ngân hàng; nhập liệu phát sinh vào chương trình kế toán của khách sạn.
- Hàng ngày nộp các biên lai thu tiền qua thẻ tín dụng (sales slip) của khách vào ngân hàng.
- Đối chiếu số dư và số phát sinh với các phần hành kế toán khác và các bộ phận khác có liên quan.
- Đối chiếu lãi tiền gửi với ngân hàng.
- Lưu trữ và bảo quản chứng từ ngân hàng đầy đủ, hợp lý, khoa học.
- Phụ trách công tác nộp tiền vào ngân hàng và rút tiền từ ngân hàng về nhập quỹ, đảm bảo tính chính xác, an toàn tiền mặt thu vào, chi ra, tồn quỹ của khách sạn.
- Thu chi tiền mặt (tiền VNĐ và ngoại tệ) của khách sạn theo phiếu thu, phiếu chi hợp pháp, hợp lệ (có chữ ký duyệt của Giám đốc khách sạn và Kế toán trưởng).
- Vào sổ quỹ tiền mặt theo phiếu chi, phiếu thu, rút số dư và kiểm tra so với số tồn quỹ thực tế.
- Kiểm đếm tiền thu vào, chi ra khỏi quỹ đầy đủ, chính xác.
- Lập và lưu trữ các chứng từ chi tiền mặt hoặc chi ngân hàng.
- Theo dõi tình hình thu đổi ngoại tệ của khách sạn.
- Đảm bảo tuân thủ các chính sách, tiêu chuẩn và quy trình của khách sạn.
- Có trách nhiệm kiểm tra hàng tháng hoặc đột xuất các bộ phận, outlet có liên quan đến giao dịch tiền mặt, thu chi tiền.
- Báo cáo quản lý Bộ phận tình hình chi tiền mặt, thu đổi ngoại tệ, công nợ.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác theo sự phân công.
1. Oversea the dining area, supervises food and beverage service team in accordance with operating policies that he or she may help to establish.
2. Creates a positive atmosphere among Team Members.
3. Maintains records of staff periodic manner and operating costs.
4. Provides feedback and coaching to the Team regularly.
5. Treats all Team Members fairly, with respect.
6. Sets high standards for appropriate team behavior on shift.
7. Handle and solve guest complaints in restaurants to ensure an high level of guest satisfaction
8. Schedules periodic food and beverage service staff meetings to ensure correct interpretation of policies and obtain feedback from staff members.
9. Maintain budget and employee records, prepare payroll, and pay bills, or monitor bookkeeping records.
10. Staffing adequately the outlets according to business needs
11. Meet with sales representatives to order supplies such as tableware, cooking utensils, and cleaning items according with F&B Manager guidelines
12. Ensure a correct use of chinaware, glassware, tools and equipment in order to avoid damages and reduce breakages
13. Be familiar with all hotel services/features and local attractions/activities to respond to guest inquiries accurately
14. Inspect all aspects of the outlet environment ensuring compliance with standards of cleanliness and order and direct respective personnel to rectify deficiencies immediately
15. Arrange for maintenance and repair of equipment and other services.
16. Total receipts and balance against sales, deposit receipts, and lock facility at end of day.
17. Is capable of handling difficult customers with a friendly/calm attitude.
18. Ensures product quality and great service.
19. Shows enthusiasm about guest within the restaurant.
20. Is flexible in dealing with changes/problems (e.g., being short staffed).
21. Has effectively forecasted restaurant needs.
22. Shifts priorities and goals as work demands change.
23. Priorities tasks effectively to ensure most important tasks are completed on time.
24. Delegates and follow-up effectively.
25. Taking Ownership of issues or tasks and give detailed update to F&B manager
26. Seeks, listens and responds to Guest feedback.
27. Coaches team on how to exceed Guest expectations.
28. Does not blame others; takes accountability for problems.
29. Effectively identifies restaurant point of challenge through reports and propose alternatives to solve the same
30. Proficiency in using computer software to monitor inventory, track staff schedules and pay, and perform other record keeping tasks.
31. Proficiency in Point of sale (POS) software, inventory software, Restaurant guest satisfactory tracking software etc.
32. Assist in planning regular and special event and promotions
• Trains new Guest services/Butler department personnel in all aspects of hotel operations and guest satisfaction
• Maintains a thorough knowledge of the room rack locations types of rooms, room rack operations, package plans, hotel facilities.
• Maintains a detailed knowledge about the hotel's services and hours of operations.
• Display a pro-active and leading role in terms of service, culture, development, team image, systems, procedures and skill development.
• Take reservations using the hotel reservation system, ensuring maximum occupancy and rates are obtained.
• Check guests in and out, including preparation of guest bills and authorizing payments.
• Responsible for cash handling including float and banking.
• Dealing efficiently with day to day billing and guest service queries.
• Report anything considered a health and safety hazard.
• Using information available, plan and control both the preparation of future shifts and effective communication to the team.
• To act as a duty manager for the hotel, ensuring all guests are satisfied, both internal and external.
• Allocation of all rooms to include, special requests, sofa bed rooms and any other requirements as directed by the FOM.
• Lobby duty plays a key role in the success of the movement of our guests around the hotel.
• Prevent abuse and/or destruction of hotel property.
• Be flexible at all times in order to cover the unexpected needs of the Hotel and outlets.
• Knows all safety and understands emergency procedures and how to act upon them. Understands accident prevention policies.
• Knows cash handling procedures. Files and posts all changes to guest master and city ledger account.
• Good understanding about the Property management software (PMS).
• Anticipates and intervenes in all incidents of guest dissatisfaction and attempts to satisfy all such guests, within hotel policy.
• Do service recovery procedures.
• Carries out any other reasonable duties and responsibilities as assigned.
• Interact with customers; take orders for drinks and snacks.
• Plan and present bar menu.
• Serve snacks and drinks to the customer.
• Check identification of the guest to make sure they meet age requirements for purchase of alcohol and tobacco products.
• Mix ingredients to prepare cocktails and other drinks.
• Mix drinks, cocktails and other bar beverages as ordered and in compliance with hotel standard drink recipes.
• Prepare alcohol or non-alcohol beverages.
• Service Wine and Beer to guests.
• Arrange bottles and glasses to make attractive displays.
• Assess customers’ needs and preferences and make recommendations
• Ability to Sell or influence others for up selling and suggestive selling.
• Provide recommendations and suggestions to guest for choosing Drinks and Snacks.
• Serve customers in a friendly and helpful manner.
• Keep the bar counter and work area neat and clean at all times.
• Provide guidance to guests on resort activities, dining options and general resort and Regional information.
• Determine when a customer has had too much alcohol and if required refusing any further serving on a polite way.
• Demonstrate a thorough knowledge of food and beverage products, menus and Promotions
• Handle and move objects, such as glasses and bottles, using hands and arms.
• Clean up after customers and clean work area.
• Clear ashtrays as and when required.
• Wash glassware and utensils after each use.
• Maintain a clean working area by sweeping, vacuuming, dusting, cleaning of glass doors and windows, etc. if required.
• Perform physical activities such as lifting and stooping.
• Maintain liquor inventory and consumption.
• Collect payment for drinks served and balance all receipts.
• Handle an assigned house bank and follow all cash handling procedures as per hotel standard.
• Prepare inventory or purchase requisitions as needed to replenish supplies.
• Ensure that the assigned bar area is fully equipped with tools and products needed for Mixing beverages and serving guests.
• Stay guest focused and nurture an excellent guest experience
• Comply with all food and beverage regulations
• Perform other duties as and when assigned by the Management.
OTHER RESPONSIBILITIES
• Responsible Business: Show involvement and be interested in environmental and/or social issues by participating in Responsible Business hotel and departmental activities.
• Accepts flexible working schedule when necessary for the Hotel’s uninterrupted service as well during the pre opening stage.
• Be co-operative to the entire team for all other duties and do direct job or indirect job to be one team. You may be required to undertake other duties or you may work in another department from time to time as the Hotel may require
- Chi tiết sẽ được trao đổi thêm khi phỏng vấn.
- Thực hiện những công việc khác
- Phối hợp với các BP khác để thực hiện yêu cầu cấp trên
- Túc trực tại cửa khách sạn để mở cửa, đóng cửa giúp khách
- Nói xin chào khi khách đến và chào tạm biệt khi khách rời đi
- Đảm bảo đủ nhân sự tại khu vực cửa để khách hàng có cảm giác đang được hoan nghênh, chào đón
- Cảnh báo khách hàng về dấu hiệu của thời tiết: mang theo ô khi trời có dấu hiệu mưa ....
- Điều tiết giao thông để trách tắt nghẽn ở khu vực ngoài sảnh
- Bắt taxi khi khách có nhu cầu rời đi
- Tư vấn cho khách hàng những dịch vụ của khách sạn
- Chia sẽ thông tin về điểm vui chơi, du lịch, ăn uống tại địa phương cho khách hàng...
- Thực hiện những công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
Báo cáo doanh thu cuối ngày
Thực hiện các công việc theo yêu cầu của TBP
Chi tiết công việc sẽ trao đổi khi phỏng vấn
- Xử lý hóa đơn, cập nhật chi phí
- Kiểm tra giới hạn nợ của khách
- Thực hiện quy trình đóng ngày
- Lập các báo cáo và gửi đến quản lý, bộ phận liên quan
- Các công việc khác