Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Đông Á theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Chịu trách nhiệm về gói sản phẩm, chương trình hoạt động, doanh thu và vận hành công việc hàng ngày toàn bộ phận
- Lên các chương trình đổi mới, chương trình khuyến mãi/ưu đãi hiệu quả để kịp xu hướng và thị trường khách theo từng mùa.
- Cải tiến, phát triển phương pháp trị liệu.
- Giám sát, đào tạo nhân viên đảm bảo đáp ứng nhu cầu của Khách hàng.
- Đưa ra hướng xử lý và giải quyết tất cả các vấn đề của Khách hàng.
- Thường xuyên tương tác với Khách hàng, giữ mối quan hệ ngoại giao, duy trì và phát triển nguồn khách.
- Quản lý công tác vệ sinh, trang trí giữ gìn không gian Spa luôn sạch sẽ, gọn gàng và đảm bảo khách hàng có trải nghiệm tốt.
- Phối hợp với các bộ phận liên quan lên các chương trình quảng bá, giới thiệu sản phẩm.
- Theo dõi và lưu thông tin trị liệu của khách, cập nhật thông tin vào phần mềm quản lý.
- Theo dõi, quản lý và đề xuất NVL đảm bảo phục vụ Khách hàng theo tiêu chuẩn.
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công từ cấp trên.
- Xây dựng các tiêu chuẩn, quy trình làm việc cụ thể cho từng vị trí công việc trong bộ phận.
- Thường xuyên kiểm tra quá trình làm việc của nhân viên để đảm bảo đáp ứng được các tiêu chuẩn về chất lượng phục vụ, chất lượng vệ sinh trong phòng khách, phòng hội nghị, nhà hàng, khu vực công cộng… của khách sạn.
- Phối hợp với giám sát buồng phòng lên lịch làm việc cho nhân viên và thực hiện việc điều phối nhân sự phù hợp với nhu cầu thực tế.
- Định kỳ phối hợp với giám sát bộ phận và bộ phận kế toán kiểm tra kho hàng Minibar, kho Menniti, Kho hoá chất, để lên kế hoạch số lượng đề xuất xuất-nhập tồn đảm bảo đúng số lượng tránh thất thoát lảng phí.
- Trực tiếp kiểm tra phòng lưu trú của khách, đoàn khách quan trọng của khách sạn để đảm bảo đáp ứng những tiêu chuẩn chất lượng tốt nhất.
- Hướng dẫn nhân viên bộ phận sử dụng một cách hiệu quả, tiết kiệm: điện, nước, hóa chất…
-Tham gia đầy đủ các cuộc họp giao ban với các Trưởng Bộ Phận và Ban Giám Đốc Khách Sạn theo lịch đã ban hành..
- Báo cáo đầy đủ cho BGĐ Khách sạn...
- Định kỳ lên kế hoạch và chiến lược phát triển kinh doanh nhằm tăng doanh thu nhà hàng gửi trình GĐ.
- Phối hợp cùng các bộ phận liên quan xây dựng bộ tiêu chuẩn đánh giá chất lượng món ăn, thức uống, quy trình phục vụ, vệ sinh… trong nhà hàng.
- Tham gia trực tiếp vào quá trình phỏng vấn tuyển dụng, chọn lựa nhân sự cho bộ phận ,đào tạo nhân viên mới, bồi dưỡng nâng cao nghiệp vụ cho nhân viên theo lịch training,
- Giải quyết các vấn đề mâu thuẫn nội bộ phát sinh trong nhà hàng.
- Lên lịch phân công công việc cho nhân viên hàng ngày, hàng tuần và điều chỉnh phát sinh.
- Phối hợp với bp Kế toán kiểm kê, Quản lý công cụ dụng cụ, hàng hoá xuất nhập theo định lượng.
- Giám sát việc sử dụng công cụ dụng cụ tại nhà hàng cho đúng quy định, đúng mục đích.
- Báo cáo cho GĐ về tình hình hoạt động của nhà hàng theo định kỳ.
- Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của GĐ
Leading Food and Beverage Team
Manages the Food and Beverage departments (not catering sales).
Supervises and manages employees. Manages all day-to-day operations. Understands employee positions well enough to perform duties in employees' absence.
Utilizes interpersonal and communication skills to lead, influence, and encourage others; advocates sound financial/business decision making; demonstrates honesty/integrity; leads by example.
Oversees all culinary, restaurant, beverage and room service operations.
Creates and nurtures a property environment that emphasizes motivation, empowerment, teamwork, continuous improvement and a passion for providing service.
Provides excellent customer service to all employees.
Responds quickly and proactively to employee's concerns.
Provides a learning atmosphere with a focus on continuous improvement.
Provides proactive coaching and counseling to team members.
Encourages and builds mutual trust, respect, and cooperation among team members.
Monitors and maintains the productivity level of employees.
Develops specific goals and plans to prioritize, organize, and accomplish work.
Provides the leadership, vision and direction to bring together and prioritize the departmental goals in a way that will be efficient and effective.
Sets clear expectations with the employees and team leaders and verifies that appropriate rewards are given if expectations are exceeded.
Ensuring Exceptional Customer Service
Provides excellent customer service.
Responds quickly and proactively to guest's concerns.
Understands the brand's service culture.
Drives alignment of all employees, team leaders and managers to the brand's service culture.
Sets service expectations for all guests internally and externally.
Takes ownership of a guest complaint/problem until it is resolved or it has been addressed by the appropriate manager or employee.
Verifies all banquet functions are up to standard and exceed guest's expectations.
Provides services that are above and beyond for customer satisfaction and retention.
Improves service by communicating and assisting individuals to understand guest needs, providing guidance, feedback, and individual coaching when needed.
Serves as a role model to demonstrate appropriate behaviors.
Manages day-to-day operations, drives quality, and verifies standards are meeting the expectations of the customers on a daily basis.
Managing and Conducting Human Resource Activities
Provides guidance and direction to subordinates, including setting performance standards and monitoring performance.
Conducts performance reviews in a timely manner.
Promotes both Guarantee of Fair Treatment and Open Door policies.
Identifies the developmental needs of others and coaches, mentors, or otherwise helps others to improve their knowledge or skills.
Identifies the educational needs of others, develops formal educational or training programs or classes, and teaches or instructs others.
Develops an action plan to attack need areas and expand on strengths based on employee engagement and guest satisfaction results.
Additional Responsibilities
Complies with all corporate accounting procedures.
Provides information to supervisors, co-workers, and subordinates by telephone, in written form, e-mail, or in person.
Analyzes information and evaluates results to choose the best solution and solve problems.
Drives effective departmental communication and information systems through logs, department meetings and property meetings.
Responsible for the daily shift operations of Housekeeping including villas, public areas and pools. Directs and works with employees to ensure property guestrooms, public space and employee areas are clean and well maintained. Completes inspections and holds people accountable for corrective action. Position assists in ensuring guest and employee satisfaction while maintaining the operating budget.
Managing Housekeeping Operations
• Ensures guest room status is communicated to the Front Desk in a timely and efficient manner.
• Works effectively with the Engineering department on guestroom maintenance needs.
• Supervises the property general cleaning schedule.
• Obtains list of rooms to be cleaned immediately and list of prospective check-outs or discharges to prepare work assignments.
• Inventories stock to ensure adequate supplies.
• Supervises daily Housekeeping shift operations and ensures compliance with all housekeeping policies, standards and procedures.
• Assists in the ordering of guestroom supplies, cleaning supplies and uniforms.
• Supports and supervises an effective inspection program for all guestrooms and public space.
• Communicates areas that need attention to staff and follows up to ensure understanding.
• Ensures all employees have proper supplies, equipment and uniforms.
Managing Departmental Costs
• Participates in the management of the department’s controllable expenses to achieve or exceed budgeted goals.
• Understands the impact of department’s operations on the overall property financial goals and objectives and manages to achieve or exceed budgeted goals.
• Comprehends budgets, operating statements and payroll progress reports as needed to assist in the financial management of department.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Responds to and handles guest problems and complaints.
• Strives to improve service performance.
• Empowers employees to provide excellent customer service.
• Emphasizes guest satisfaction during all departmental meetings and focuses on continuous improvement.
Conducting Human Resources Activities
• Participates as needed in the investigation of employee accidents.
• Supervises staffing levels to ensure that guest service, operational needs, and financial objectives are met.
• Ensures employees understand expectations and parameters.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and support the Peer Review Process.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals.
• Uses all available on the job training tools to train new room attendants and provide follow-up training as necessary.
• Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
• Assists as needed in the interviewing and hiring of employee team members with the appropriate skills.
• Supports a departmental orientation program for employees to receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Participates in employee progressive discipline procedures.