Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Mở TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Xây dựng tính toán phương án kỹ thuật thi công vận chuyển dùng cẩu trên sà lan lắp đặt trên biển/sông
- Xây dựng phương án kỹ thuật lắp đặt, tháo lắp, bảo dưỡng các cấu thành phần tuabine điện gió trên biển
- Tính toán kỹ thuật chuyên sâu để đảm bảo phương án kỹ thuật đáp ứng được yêu cầu kỹ thuật:
+ Tính toán kỹ thuật cẩu nâng hạ
+ Tính toán ổn định phương tiện nổi khi nâng
+ Tính toán Neo sà lan
+ Tính toán độ bền sà lan
+ Chằng buộc…. và các tính toán khác (nếu có)
Xây dựng phương án vận chuyển siêu trường siêu trọng trên biển bằng sà lan/tàu
- Xây dựng phương án kỹ thuật vận chuyển bằng đường thủy bằng sà lan/tàu thủy
- Tính toán kỹ thuật chuyên sâu để đảm bảo phương án kỹ thuật an toàn tuyệt đối:
+ Tính toán kỷ thuật cẩu nâng hạ khi nhận hàng
+ Tính toán ổn định trong suốt quá trình vận chuyển
+ Chằng buộc (lashing) hàng hóa
+ Tính toán độ bền cục bộ & chung
Tham mưu đề xuất ban đầu phương án đến trưởng phòng xem xét
- Tham mưu/đề xuất phương án kỹ thuật ban đầu để trưởng bộ phận/trưởng phòng xem xét.
Giám sát kỹ thuật phương án khi được triển khai tại các công trường
- Thực hiện các giám sát kỹ thuật phương án khi phương án triển khai tại công trường (nhận hàng dưới sà lan/ giám sát lashing…)
Thiết kế chế tạo các công cụ dụng cụ phục vụ vận chuyển & lắp đặt
- Thực hiện các bản vẽ kỹ thuật, tính toán đáp ứng nhu cầu công việc được giao
Kiểm tra, giám sát chất lượng sản phẩm trong quá trình sản xuất theo tiêu chuẩn công ty.
Đảm bảo tuân thủ quy định vệ sinh công nghiệp, GMP.
Đánh giá sản phẩm không phù hợp và đề xuất hành động khắc phục, phòng ngừa.
Thẩm tra thao tác của công nhân, kiểm định thiết bị đo lường.
Thống kê, phân tích dữ liệu lỗi kỹ thuật và lập báo cáo định kỳ cho Trưởng phòng QC.
OVERVIEW OF POSITION
The Video Content Creator will be a full-time part of Marcom team, with passionate about digital content and has strong creative skills and filming style, this role will focus on creating engaging creative-form videos across multiple platforms such as TikTok, Instagram, Facebook, YouTube... according to the available content plan.
Manage internal image and video archives and ensure content production progress according to the posting plan.
Duties may include but are not limited to:
I. Hỗ trợ và hậu cần cho các khoá đào tạo được giao:
1. Chuẩn bị tài liệu cho học viên (In giáo trình, bài tập, công cụ học) tại các khoá học do Quản lý giao nhiệm vụ.
2. Chuẩn bị máy móc thiết bị cho giảng viên trước khi buổi học bắt đầu, quản lý trang thiết bị giảng dạy trước, trong và sau các khoá đào tạo.
3. Quản lý học viên như điểm danh, đôn đốc học viên tham dự đầy đủ theo lịch đã được thông báo trước các khoá học.
4. Hậu cần cho các khoá học về mặt hành chính, hỗ trợ giảng viên giải quyết các vấn đề phát sinh tại lớp học để đảm bảo các buổi học luôn đạt hiệu quả cao.
II. Quản lý dữ liệu, xây dựng tài liệu và giảng dạy:
1. Quản lý các tài liệu đào tạo và dữ liệu của Phòng: thông tin, các khóa học, mẫu biểu, đánh giá sau khóa học…
2. Tham gia xây dựng, hiệu chỉnh tài liệu đào tạo
3. Thực hiện các công tác thủ tục hành chính, kế toán, giấy tờ của bộ phận như: Thanh toán, mua sắm… theo quy định công ty.
4. Giảng dạy các nội dung đào tạo cơ bản như: Hội nhập cho nhân viên mới.
III. Định kỳ:
1. Thực hiện Kế hoạch định kỳ của bộ phận theo phân công.
2. Xây dựng nội dung trên Thư viện Kiến thức theo định hướng của cấp trên.
3. Tham gia hỗ trợ hoạt động truyền thông nội bộ.
4. Thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của cấp trên.
Kiểm tra định kỳ và lên lịch thực hiện vệ sinh
Hỗ trợ các công việc theo yêu cầu
1.Responsible for checking guests in and out, as well as completing specific tasks assigned for each shift. / Chịu trách nhiệm trong việc khách đến nhận và trả phòng, tuân thủ các công việc đặc thù trong mỗi ca làm việc.
2. Security measures are to be taken in handling of room keys and guest information in the computer. /Có biện pháp an toàn trong việc quản lý chìa khóa từ và thông tin của khách trong hệ thống máy vi tính.
3. Play a role as a link between guest and management to communicate with guest to find out guest’s expectation in order to improve the service standards. / Là trung gian giữa khách và ban quản lý để tìm hiểu các mong đợi của khách nhằm cải thiện tiêu chuẩn phục vụ.
4. Responsibility for cash advance or cash received upon check-out and management of cash float during the shift / Giải quyết tiền ứng trước hay tiền khách thanh toán khi trả phòng, chịu trách nhiệm kiểm tra và giữ tiền quỹ luôn được đầy đủ.
5. Adhere to personal grooming and hygiene standards to project a professional image/Tuân thủ các tiêu chuẩn về trang phục và vệ sinh cá nhân để thể hiện hình ảnh chuyên nghiệp.
6. Provide feedback and ideas to improve front office operations and enhance guest experience/Cung cấp phản hồi và ý tưởng để cải thiện hoạt động của bộ phận lễ tân và nâng cao trải nghiệm khách hàng.
7. Comply with data protection regulations and organizational security procedures for guest registration and credit and cash transactions/Tuân thủ các quy định về bảo vệ dữ liệu và các thủ tục bảo mật của tổ chức để đăng ký khách hàng và thực hiện giao dịch tín dụng và tiền mặt.
8. Monitor activities in the lobby to identify and report suspicious characters, items, and activities for appropriate follow-up /Giám sát các hoạt động trong sảnh để nhận diện và báo cáo sự kiện, hoạt động xảy ra tại khu vực tiền sảnh và tiến hành xử lý theo đúng qui trình.
9.To perform any other duties in accordance with the law as required by the head of department or the Management. / Thực hiện các nhiệm vụ khác phù hợp với qui định của pháp luật theo yêu cầu của Trưởng bộ phận hay Ban Quản lý.
OVERVIEW OF POSITION:
The Marketing Manager manages the Club’s Marketing Department. Manages the Club’s reactive and proactive business development efforts. Implements the Club’s service strategy and applicable initiatives in all aspects of the business development process and focuses on building long-term, value-based customer relationships that enable achievement of the Club’s business objectives. Develops strong working relationships to proactively position and market the Club. Manages the marketing budget to enable development of Club’s specific campaigns, promotions and collateral to drive revenue and meet Club’s objectives. Develops and implements the Company strategies that deliver products and services to meet or exceed the needs and expectations of the Club’s target customer profile and provides a return on investment to the owner. Spearheads initiatives that not only drive the Club's growth and brand visibility but also significantly enhance player engagement, loyalty, and satisfaction.
This role combines strategic business development, innovative marketing, and direct engagement strategies to ensure a premier gaming experience for all members.
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
Duties may include but are not limited to:
Managing business development & marketing activities
• Manages the development of a strategic account plan for the demand generators in the market.
• Manages the property's reactive and proactive business development efforts.
• Provides customer intelligence in evaluating the market and economic trends that may lead to changes in business development strategy to meet or exceed customer expectations.
• Researches competitor’s business development team strategies to identify ways to grow the revenue and increase market share.
• Suggests innovative marketing ideas and develops deployment strategies to continue to grow market share.
• Serves as the business development contact for the General Manager.
• Serves as the business development contact for customers; serves as the customer advocate.
• Identifies public relations opportunities and coordinates activities to augment the overall marketing communication strategy.
• Supports the General Manager by coordinating crisis communications.
• Executes and supports the operational aspects of business (e.g., generating proposal, writing contract, customer correspondence).
• Develop new business relationships and maintain relationships with existing patrons through frequent personal contact in order to generate new and incremental gaming trips from high level guests.
• Monitors the effective resolution of guest issues that arise as a result of the business development process by creating mechanisms to channel issues to Club’s leadership and/or other appropriate stakeholders.
• Maintains successful performance by increasing revenues, controlling expenses and providing a return on investment for the owner.
• Implements the Club’s service strategy and applicable initiatives in all aspects of the business development process and focuses on building long-term, value-based customer relationships that enable achievement of the Club’s business objectives.
• Involves working with key internal stakeholders to design unique products, services, events and promotions leading to increasing Club’s revenues, market share gain, growing loyalty club rated revenues and increasing profitability through targeted campaigns and effective yield management.
• Builds a strong and respected Club’s rewards program with emphasis on building strong partnerships with others.
• Performs other duties, as assigned, to meet business needs.
Building Successful Relationships
• Develops strong partnerships with other organizations to further increase brand/product awareness.
• Develops and manages internal key stakeholder relationships.
• Develops strong community and public relations by maintaining property participation in local, regional and national tradeshows and client events.
• Executes exemplary customer service to drive customer satisfaction and loyalty by assisting the customer and monitoring their satisfaction during their game.
• Serves the customer by understanding their needs and recommending the appropriate features and services that best meet their needs and exceed their expectations, while building a relationship and loyalty to the Club.
KEY FUNCTIONS
Human Resource Development
• Takes an active interest in the operation department’s workforce, recruitment, training, development, and performance.
• Ensures efficient allocation of Staff Resources to satisfy demand, yet without incurring additional, unnecessary labor costs.
• Ensures all staff present themselves for work in the appropriate uniform and condition.
• Provides the necessary counselling and/or disciplining of staff as required.
• Ensures staff motivation and performance is of the highest priority.
Guest Comfort
• Ensures the highest levels of customer service and standards are always maintained.
• Approves the allocation and redemption of Guest Complimentary items as per Standard Operating Procedures.
• Handles and resolves all customer complaints and requests.
• Ensures guest comforts are provided to the highest standards.
• Ensures guest loyalty program are properly provided.
Business Development & Marketing Management
• Monitors business development and marketing performance and statistics to provide with the strategy to the General Manager for consideration.
• Ensures adherence to all Policies and Procedures.
Management Reporting
Responsible for Daily management reports including:
• Revenue Reports
• Marketing Communications Reports
• Rewards Club Reports
• All other material required to ensure an effective line of communication.
General Requirements
• May be called to deputies for the General Manager during leave of absence for annual, long service or educational leave.
• Attends regular management meetings.
• Be assigned, from time-to-time to special projects that are being undertaken.
• Provides advice in conjunction with the General Manager on the development of the department’s objectives,policies, and programs.
• Assists in appraising the department’s activities - monitoring and evaluating performance
Decision Making
• Devises solutions to operational issues to achieve goals and objectives.
• Has the authority to handle and decide on the most relevant course of action for a guest dispute as per Standard Operating Procedures.
• Identifies processes and procedures which require action to mitigate risk.
• Provides advice and an operational framework in relation to the running of the operation.
Problem Solving
Nature of Assignment – Work consists of broad functions and processes such as:
• Identifies and solves problems straight away with minimum of fuss and inconvenience to the guest.
• Planning and leading efforts to address issues in areas where precedents do not exist.
Position Guidelines
• Maintains high level of ethics, prudence, creativity, productivity and demonstrates a concern for the supervision and development of staff.
• Apprises the General Manager of trends, changing circumstances and unexpected occurrences that could call for innovation or adaptation of the business development’s strategic plan.
• Be responsible for maintaining high standards for all departmental employees.
• Oversees all programs, services, and activities to ensure that objectives are met.
• Maintains a comprehensive knowledge of operational procedures and principles used throughout the Gaming operation.
Personal Characteristics / Competencies
The characteristics of a successful Head of Marketing include strategy, analytics, sales, innovation, honesty, straightforwardness, integrity, accountability, leadership, and dedication. He/she must demonstrate excellent presentations skills, interpersonal relations skills, be a good communicator, be administratively competent and be able to communicate the department's vision.
Tìm kiếm khách hàng tiềm năng và chăm sóc giới thiệu khách hàng mới về dự án
Chăm sóc khách hàng theo quy định của công ty, hỗ trợ khách hàng tham gia các sự kiện, dự án
Liên hệ & Tư vấn các sản phẩm phù hợp với nhu cầu và khả năng của khách hàng
Cung cấp thông liên quan đến định giá tài sản cho khách và nghiên cứu thị trường khu vực hoạt động.
Tham gia đầy đủ các buổi đào tạo 02 ngày và 01 ngày trong tuần đi dự án cùng Công ty
Tham gia các buổi vinh danh khen thưởng và hỗ trợ công tác truyền thông
Quyền lợi hấp dẫn khi tham gia:
Butler chịu trách nhiệm mang đến dịch vụ cá nhân hóa cao cấp nhất cho khách, đảm bảo mọi nhu cầu được đáp ứng vượt mong đợi, từ khâu chào đón, lưu trú cho đến tiễn khách. Butler đóng vai trò “đại sứ thương hiệu” thể hiện sự sang trọng, tinh tế và khác biệt của khách sạn.
Nhiệm vụ chính
1. Đón tiếp & hỗ trợ khách
2. Dịch vụ cá nhân hóa
3. Hỗ trợ vận hành
4. Chăm sóc khách hàng & xử lý tình huống
OVERVIEW OF POSITION
The Assistant Learning & Development Manager is responsible in supporting the provision of high-quality training to the specified industry accredited standards to delegates through a varied role. This role includes instructing, assessing, and supporting standardization and quality of training provision. Providing wider assistance to the Learning & Development Manager with the effective management of the Learning & Development team, and working to ensure that all resources are used in the way directed. This role will also support Corporate Social Responsibility (CSR) activities and any partner programs with education institutions.Duties may include but not limited to:
KEY FUNCTIONS
Developing Learning & Development (L&D) Programs & Budgets
Evaluating L&D Programs Effectiveness
Administering L&D Programs
Developing & Managing Customer Service Quality Assurance Assessment
Developing a Performance Management system.
Developing & Managing Colleague Engagement, CSR Activities & Internal Communication
Overall purpose of the job: Senior Marketing Executive is responsible for the planning and execution of both offline and online marketing plans within approved budget, which may include projects for new store opening (NSO). He/she will also measure results of all activities and campaigns for timely reporting. In addition, he/she is responsible for ensure brand identity guidelines are adhered to in all communication, collaterals and store visuals.
Key Results Area
Clear Planning
1.1. Develop a plan together with manager which includes SMART targets, justifiable budget and event calendar
1.2. Execute approved local store marketing plan and brand communication plan under direction of Store Marketing Manager and Brand Communications Manager, respectively
1.3. Act as a coordinator between Marketing and all relevant teams (internal and external) to ensure all administrative procedures are promptly and carefully followed
Social Media Orientation
2.1. Oversee, manager and maintain all company social media accounts management
2.2. Develop engaging, creative, innovative content for regularly scheduled posts, which enlighten audiences and promote brand-focused messages
2.3. Coordinate social media messaging with Marketing Manager to respond to customers
2.4. Monitor and develop report on competitors’ activities within social media spaces
2.5. Execute approved content calendar and digital communications plans
2.6. Organize content for social media based on approved digital plan
2.7. Monitor online reviews and work with Marketing Manager to respond
2.8. Work with others to develop social media timelines coinciding with new product releases, ad campaigns, or other brand messages
Performance-oriented Execution
3.1. Performance-oriented execution of the approved plan and other campaigns/activities that may arise
3.2. Able to manage multiple agencies and project timelines
Digital Orientation
4.1. Build and implement a digital strategy that drives brand awareness, brand reputation and revenue
Partnership Relationship Management
5.1. Establish and build long-term, meaningful partnerships with suitable brands, media, business/community groups and companies (especially those in our immediate local trade areas and target markets) with emphasis to promote utilization of our restaurant space for events or part of brand building overall
5.2. Work with Operations team to analyze trade area, identify sales building opportunities and applying efficient local store marketing tactics
CRM and Loyalty Program
6.1. Coordinate to maintain the loyalty program
6.2. Grow database as part of campaigns
Production Innovation
7.1. Collect market intelligence by monitoring competitor/industry activities and listen to what customers have to say in order to generate leads for products, events and services
Event Coordination and Customer Service
10.1. Partner with customers to make sure they have a good event (from booking and confirmation, to the event itself and after)
10.2. Partner with Operations to ensure everything is well set up and prepared for events
Greet customers at the restaurants upon their arrival
10.3. Greet customers at the restaurants upon their arrival
10.4. Monitor customer satisfaction without fail and resolve any outstanding issues to ensure future business and good word of mouth
Implement Local Store Marketing Plan
11.1. Work closely with Operations and Brand Communications and external partners to execute approved local store marketing (LSM) and NPD/LTO plans
11.2. Maintain local trade area database
11.3. Support new store opening (NSO) planning and execution
Customer Insights
12.1. Ownership of feedback data-collection process to ensure feedback is representative and being utilized for improvements
12.2. Hold monthly meetings to discuss key learning and proposed actions as well as tracking
12.3. Conduct traffic generator surveys especially at NSO for first three months
Be A Brand Ambassador
13.1. At all times, be a brand ambassador, promote the concept and ensure consistent communications according to relevant guidelines.
Brand Stewardship
14.1. Responsible for all collateral related to marketing plan/program and ensure adherence to brand guide
14.2. Develop store visuals theme for special events as part of marketing calendar
14.3 Ensure restaurant look and feel is maintained in line with design concept.