Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Ngoại ngữ - Tin học TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Key Purpose of the Job:
As Center Head of Sales, you will lead the sales team in a center and provide day-to-day mentoring & oversight to the Educational Consultants in your center. The main responsibility for the role consists of managing WSE net cash collection (NCC) while also enhancing our brand and its level of service excellence within the Vietnam market. This will be achieved through the delivery of outstanding education and sales consultancy services within your center.
You will also work towards creating a work environment that encourages teamwork, accountability and success. This will involve supervising, motivating, advising and helping a team of unique individuals with different backgrounds and experiences. That will also involve collaborating with the Marketing and Service departments (native teacher and coach) to unleash the maximum value for the organization.
Key Areas of Responsibility:
1. Sales performance management
Review the sales objectives for the month and set individual objectives for each EC to meet the center target
Review the previous sales team performance, identify areas of improvement and prepare an action plan for the month to improve sales effectiveness
Monitor the timely follow-up updates in the CRM system to track the sale pipeline
Contribute to the sales of the center
2. Sales team skills development
Monitor the sales team member performance through data analysis and observations and identify areas of improvement
Regularly conduct coaching sessions tailored for each sales team member
Provide information to the Sales Trainer on the areas of improvement of the Center Sales Team on a monthly basis
3. Collaboration enablement
Ensure compliance from the sales team on their commitment to the other functions
Conduct an alignment session on a monthly basis
Jointly conduct a weekly alignment meeting
Share market insights with the Marketing team on a regular basis
Join a monthly cross-functional meeting between Sales, Marketing, TMK and DSF to align on market trends and priorities
4. Team and regulations management
Drive center recruitment efforts to build a team able to deliver high sales performance
Manage the schedule of the sales team members in a fair and balanced way
Ensure that the defined show distribution ground rules
Maintain high morale within the sales team in the center
Prepare the monthly and quarterly sales performance management review
Thường xuyên cập nhật và nâng cao nghiệp vụ, cũng như các kỹ năng dịch vụ khách hàng cần thiết; Tham gia hoạt động đào tạo, huấn luyện tại đơn vị và ngân hàng
- Tư vấn và thuyết phục khách hàng mua sản phẩm:
- Vệ sinh, sắp xếp trưng bày tại showroom:
- Tư vấn quá trình sử dụng:
- Chăm sóc khách hàng, hậu mãi:
- Kế toán thuế - Khai báo thuế - Quyết toán thuế - Lập số sách thuế mỗi quý, mỗi năm.
- Lập biểu đồ theo dõi công nợ của khách hàng mỗi tháng.
- Lập các đề nghị thanh toán, hợp đồng và theo dõi hợp đồng.
- Dự thảo các văn bản có liên quan.
- Làm việc trong giờ hành chánh từ thứ 2 đến thứ 7 tại Quận 1.
YOUR JOBS:
a. Vận hành hoạt động của cửa hàng:
- Giám sát và vận hành hoạt động của cửa hàng để đảm bảo cửa hàng vận hành trơn tru đúng quy định công ty.
- Đảm bảo cửa hàng luôn sạch sẽ, gọn gàng và sản phẩm được trưng bày đẹp mắt.
- Phân công công việc, ca làm việc cho nhân sự tại cửa hàng, theo dõi và đảm bảo việc thực hiện các hoạt động bán hàng đúng quy trình, quy định.
- Quản lý hàng hóa đảm bảo : Đủ - đúng – đáp ứng được nhu cầu bán hàng tại cửa hàng .
- Tư vấn, giải đáp thắc mắc của khách hàng về sản phẩm Công ty kinh doanh
- Xử lý các khiếu nại, đảm bảo sự hài lòng của khách hàng.
b. Quản lý nhân sự:
- Tuyển dụng, đào tạo và hướng dẫn nhân viên mới.
- Giám sát và đánh giá hiệu quả làm việc của nhân viên.
- Tạo động lực và duy trì môi trường làm việc tích cực cho nhân viên.
c. Quản lý doanh thu và triển khai chương trình MKT.
- Đảm bảo doanh thu cửa hàng đạt chỉ tiêu công ty đề ra .
- Triển khai các chương trình MKT xuống nhân viên nắm rõ và thực hiện đầy đủ đảm bảo đạt được hiệu quả cao nhất.
- Khảo sát thị trường và đối thủ nơi khu vực cửa hàng hoạt động nhắm hỗ trợ bộ phận MKT có thêm các thông tin để đưa ra các phương án hợp lý và kịp thời.
Lĩnh vực: Giáo dục trực tuyến – Đào tạo từ xa – Trại hè quốc tế
1. Marketing (30%):
• Triển khai các hoạt động truyền thông và thương hiệu đến khách hàng
• Thực hiện chiến dịch quảng bá công ty hỗ trợ chi phí.
2. Sales (Tư vấn & Tuyển sinh 70%):
• Tư vấn chương trình học cho học viên (dữ liệu từ Marketing).
• Tổ chức demo/giới thiệu chương trình.
• Hỗ trợ đăng ký, chuyển giao cho bộ phận CSKH.
• Báo cáo tiến độ, đề xuất cải tiến quy trình.
• Doanh số ghi nhận theo số lượng học viên chốt qua nhân viên Marketing Sales.