Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Tiếp nhận yêu cầu xuất kho đối với các vật tư, hàng hóa được phê duyệt bởi Ban giám đốc.
- Bốc xếp hàng hóa
- Kiểm tra tồn kho vật tư hàng hóa lưu kho:
+ Đối với hàng hóa đang tồn tại kho (đủ số lượng, chất lượng) -> soạn hàng hóa, thực hiện xuất kho.
+ Đối với vật tư, hàng hóa không có, không đủ số lượng -> thực hiện thông tin đến bộ phận mua hàng -> nhập hàng hóa -> thực hiện soạn và xuất lượng hàng hóa còn lại.
- Đóng gói hàng hóa theo tiêu chuẩn của công ty quy định
- Vận chuyển vật tư đến các dự án (thông qua các ứng dụng đặt xe, thuê xe, tự vận chuyển...)
- Thực hiện soạn chứng từ, phiếu nhập kho, xuất kho và lưu trữ giấy tờ (giấy yêu cầu xuất kho, phiếu nhập, xuất, biên bản bàn giao...)
- Quản lý dữ liệu hàng hóa (nhập, xuất...) trên file excel.
- Báo cáo tổng kết hàng hóa tồn kho theo tuần, đối soát với bộ phận Kế toán.
- Thực hiện kiểm kê định kỳ theo quý và theo yêu cầu đột xuất của Ban giám đốc
- Bảo quản vật tư, hàng hóa, công cụ lưu kho sạch sẽ, an toàn, phòng chống cháy nổ.
Phát triển khách hàng và thị trường:
Xây dựng chiến lược và kế hoạch kinh doanh:
Giải pháp kinh doanh và điều chỉnh kịp thời:
Xây dựng và phát triển đội ngũ nhân viên kinh doanh:
Báo cáo và giám sát hoạt động:
Phân tích thị trường và đối thủ cạnh tranh:
- Sale tour nước ngoài - công ty cho đi tour
- Tìm kiếm thông tin khách hàng và đại lý qua các kênh thông tin.
- Cập nhật Database khách hàng.
- Thường xuyên liên lạc để giữ mối liên hệ và nhu cầu của khách hàng cũ.
- Cập nhật tình hình giá và sản phẩm của các đối tác, đại lý và các đối thủ có sản phẩm tương tự theo định kỳ hàng tuần.
- Tư vấn tour cho khách hàng và các đại lý qua điện thoại, qua email, mạng xã hội hoặc gặp trực tiếp.
- Chủ động nắm bắt yêu cầu đặc thù của khách hàng để điều chỉnh dịch vụ.
The Spa Receptionist will be responsible for organizing and managing appointment bookings for clients, answering the telephone, transferring calls, taking accurate messages, greeting customers, cashiering, giving tours of the spa facility and scheduling appointments, also include notifying staff members of any customer cancellations or the arrival of any unscheduled visitors, Include light administrative and clerical duties, such as opening and distributing mail, filing, data entry and the preparation of letters and documents. Able to be a therapist when needed.
Essential Duties and Responsibilities – (Key Activities of the role)
• Demonstrates co-operation and trust with colleagues, supervisors, teams and across departments.
• Greet customers, providing a positive and friendly attitude.
• Receptionists check in customers as they arrive for their scheduled appointments, also schedule new appointments and answer all calls that come into the spa.
• Caring for office furniture, plants and periodicals are some examples of these additional duties.
• Participate as a team player and establishes strong working relationships to deliver positive results.
• Able to give treatment for guest when needed.
• Work closely with Maintenance Team with respect to facility mechanical or cleanliness needs.
• Ensure accurate procedures are followed for opening and closing the spa.
• Complete all reception administrative tasks and procedures in a timely manner to the highest standard.
• Assist with cashing up and voucher/brochure enquiries as required.
• Ability to complete show rounds to potential new members and guests giving out relevant information on the Spa.
• Be familiar with and promote all facilities, treatments, and products offered in the Spa at every opportunity.
• Ensure smooth running of the treatment rooms and allocating rooms to therapists.
• Monitor the Spa emails and where necessary respond to emails in a polite manner.
• Primary focus on sense of guest arrival/departure, hands-on treatment, cleanliness, room ambience, and overall spa experience. Empathetic, friendly, and able to make people feel beautiful inside and out. Expectation: Guests are delighted with their spa experience and spa environment.
• Establish a long term relationship with customers. Expectation: Maintain a percentage of return business from monthly walk-in local customers. Maintain a professional and friendly (not familiar) therapist-client relationship to develop brand loyalty and a regular client data base.
• Achieve the monthly target, which will be set in line with your manager.
• Takes charge of assigned retail inventory. Expectation: Reports tally with actual physical count, neat, accurate, and on-time. In the event of any discrepancy, it in reported and investigated to direct supervisor and results/actions are recorded, reviewed/implemented.
• Takes control of guest booking once guest is endorsed by Reception. Expectation: Guest is personally attended to and treatment/s is/are delivered with accordance to treatment protocols, starts and ends according to prescribed treatment time ensuring that all service performance indicators are met.
• Participates in weekly meeting with Spa Department Heads on club performance, staff relations, training, productivity, equipment and facility maintenance, inventory, stocking and control. Expectation: Meetings are documented, productive, thorough, and timely. Action plans are implemented, followed up and measured.
• Maintains a commitment to the company vision and the “spirit” of the organization. Expectation: Company commitment is consistent and positive.
• Communicates clearly and directly with supervisor and colleagues concerning performance expectations, productivity, and accountability within the team. Maintains team preparedness by constantly participating in training activities. Expectation: Communication is documented, ongoing, clear, concise, and complete.
• This job description is simply an outline of the major responsibilities, which may change as the spa evolves and changes. Other duties and responsibilities may be added as required.