Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Có khả năng bố trí layout tốt
- Lên ý tưởng, triển khai phối cảnh 3D theo yêu cầu KH về phương án thiết kế nội thất, kiến trúc
- Diễn họa nội thất, ngoại thất cho các dự án kiến trúc
- Triển khai bản vẽ - thiết kế kỹ thuật, thi công, bóc tách khối lượng.
- Hỗ trợ tư vấn khách hàng, trình bày ý tưởng thiết kế
- Quản lý hồ sơ kỹ thuật, bản vẽ.
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
- Lead on the design and delivery of induction training courses. This will include a regular review and update of the programme in line with organisational changes and needs.
- Lead on the design and implementation of all core mandatory training courses to ensure they are current and available as a remote design where possible.
- Be in charge of auditing training, bringing innovative solutions to redesign sessions and embed a blended learning approach to support learning and growing initiatives and driving forward a culture of continuous professional development (CPD).
- Be in charge of evaluating all training and its effectiveness to continually assess content is fit for purpose and to continually evolve and improve our learning experience.
- Support in implementing key learning projects in line with The People Strategy and Organisational vision, mission and values.
- Carry out capability assessments across the organisation.
- Support in the continual and ongoing development and design of blended learning in a variety of formats that are necessary.
- Be in charge of the administration and coordination of training bookings, venue hires and maintaining great partnership working with external training providers.
- Support with the internal communications for learning initiatives across the organisation.
- Conduct reports on all relevant performance data with highlighted analytical results, possible root causes, and recommended solutions respectively.
- Tham gia khâu chuẩn bị cho các cuộc họp Đại hội cổ đông gồm: soạn tài liệu, công tác tổ chức khác;
- Làm việc với Sở giao dịch chứng khoán, Ủy ban chứng khoán, Trung tâm Lưu ký để thực hiện các công việc theo yêu cầu. (Hồ sơ chi trả cổ tức, phát hành cổ phiếu, ….);
- Thực hiện công tác Công bố thông tin theo quy định;
- Dịch thuật các tài liệu công bố thông tin, tài liệu họp và các hồ sơ khác sang tiếng Anh;
- Cập nhật các tin tức sự kiện của công ty đến nhà đầu tư thông qua báo chí, công ty chứng khoán, sự kiện do công ty tổ chức,….
- Chuẩn bị các báo cáo quý cho cổ đông và nhà đầu tư;
- Kết nối, tiếp đón và làm việc với các nhà đầu tư và đối tác tiềm năng;
- Chuẩn bị các tài liệu để quảng bá doanh nghiệp với khách hàng và đối tác kinh doanh;
- Dịch thuật các tài liệu công bố thông tin, tài liệu họp và các hồ sơ khác sang tiếng Anh;
- Và các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
A. OVERVIEW OF THE ROLE:
Working as a 3D Designer to produce ideas and innovative solutions that combine both written and visual elements.
B. ROLE AND RESPONSIBILITIES:
1. Planning (30%):
- Taking part in brainstorming with project team to produce ideas aligned with top-line concepts.
- Hand drawing and sketching in 3D term.
2. Execution (50%):
- Developing 3D Grayscale modeling - 3D layout plan.
- Rendering 3D photos.
- Rendering 3D clips.
- Releasing final artwork and technical drawing before production.
- Working with internal on a regular basis to ensure the quality and materials of production items.
- Reviewing final layouts and suggest improvements if necessary.
3. Studying (20%):
- Researching & updating new technologies and latest trends in the Marketing/ Advertising field, and spotting out the key info that supports the ideation process.
- Sharing your learning with the teams.
• Develop and expand the Chinese market and other potential export markets, particularly for tropical fruits like durian, seafood, and other agricultural products.
• Manage and optimize relationships with existing clients to ensure high levels of customer satisfaction.
• Achieve sales targets, conduct market research, and provide feedback on product market demand.
• Update client orders and sales progress in a timely manner.
• Negotiate business terms with clients in China, sign contracts, and manage product delivery and transportation matters.
• Work closely with the finance team to ensure timely payments from clients and follow up on overdue accounts.
• Coordinate with the logistics department to ensure timely exports that meet customer requirements, especially using land transportation.
• Familiar with export logistics, especially land transportation, to optimize logistics efficiency and cost control.
• Integrate supplier resources, coordinate transportation and customs clearance processes, and provide customized logistics solutions.
• Ensure timely and successful delivery of products to customers while maintaining high-quality service standards.
• Maintain strong knowledge of export trade processes, including customs documentation, regulations, and procedures in both Vietnam and China.
• Ensure compliance with customs regulations and adjust strategies according to policy changes to avoid delays and additional costs.
• Stay updated on market and regulatory changes, adapting the export strategies to ensure smooth operations and timely deliveries.
Position Summary
Key Responsibilities
- Tham mưu các vấn đề pháp lý đối với các giao dịch, hợp đồng liên quan đến hoạt động Công ty: Hợp đồng kinh doanh bất động sản, Hợp đồng thi công xây dựng, Hợp đồng Tư vấn Giám sát, Hợp đồng Thiết kế, Hợp đồng dịch vụ, ... ;
- Soạn thảo, rà soát kiểm tra tính pháp lý với các hợp đồng liên quan đến hoạt động kinh doanh của Công ty;
- Soạn thảo các hồ sơ liên quan đến HĐQT/HĐTV của các Công ty thành viên; rà soát, điều chỉnh Điều lệ, Quy chế Tổ chức hoạt động;
- Thực hiện các thủ tục đăng ký thành lập, thông báo thay đổi nội dung đăng ký doanh nghiệp;
- Soạn thảo các văn bản ủy quyền;
- Tham mưu, tư vấn các vấn đề pháp lý phát sinh trong hoạt động của Công ty;
- Cập nhật các văn bản pháp luật có liên quan đến hoạt động kinh doanh của Công ty.
• Giới thiệu, tư vấn sản phẩm Công ty, quảng cáo và giải pháp phù hợp để đáp ứng yêu cầu của khách hàng
• Tìm kiếm, khai thác nguồn khách hàng tiềm năng, khách hàng mục tiêu...
• Thiết lập, duy trì, phát triển mối quan hệ khách hàng trước và sau khi bán hàng
• Hoàn thành chỉ tiêu doanh thu của NVKD, Tổng hợp số liệu và lập báo cáo định kỳ theo quy định Công ty