Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Mở TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
· Build up relationship with the counterpart at customer’s premises, but the Sales Support do not perform the tasks of a full-fledged Key Account Coordinator
· Actively update costs and selling rates in coordinate with Account Owner
· Actively introduce and build up relationship with customer
· Actively quote within standard KPI the customer for new enquiries and new lanes
· Procurement of costs: Overseas contact for rate request after get information from Sales Executive.
· Prepare official quotation and submit to customer on timeline. KPI: General cargo 1 days, other 2 days
· Help to promote growth of business of customer with Rhenus by developing relationship and upselling existing and new business.
· Support Sales Executive in term of follow customer documentation for new customer/new instruction such as customer company register, Por Por 20 and others document relating to customs clearance process.
· Work with company ticketing system according to given SOP until ticket is closed.
· Create necessary company documentation in order to set up customer and its shipment handover to Operations (JI, etc.).
· Be standby for customer in case of operational issue and solve or escalation in order to involve account owner on time
· Arrange and prepare others information per management assignment and response to enquiry timely including others special assignment:
o Support to qualify potential customer to Sales Executive: sales campaigns, cold calls etc. (outside of daily tasks of account owner to sales support)
Any others job assigned by superior
Kế toán phải thu chịu trách nhiệm quản lý công nợ khách hàng, theo dõi và thu hồi công nợ đúng hạn, xuất hóa đơn hàng ngày, lập báo cáo tài chính, và đảm bảo các hoạt động liên quan đến công nợ tuân thủ quy định pháp lý và chính sách công ty. Công việc yêu cầu sử dụng thành thạo Excel, Word và tiếng Anh để giao tiếp với khách hàng quốc tế.
Quản lý và theo dõi công nợ khách hàng:
Thu hồi công nợ:
Xuất hóa đơn hàng ngày:
Hỗ trợ cấp trên khi được yêu cầu các công việc khác.
• Quản lý tốt tuyển dụng: Lên kế hoạch, đề xuất chiến lược và theo sát công tác tuyển dụng.
• Trực tiếp tham gia tính lương, vận hành hệ thống tính lương, thưởng; Đảm bảo tính chính xác và đúng thời hạn.
• Giám sát việc thực hiện thủ tục đăng ký, điều chỉnh và giải quyết các chế độ BHXH, BHYT, BHTN cho nhân viên.
• Cập nhật kịp thời các thay đổi về pháp luật lao động, bảo hiểm, thuế và đề xuất điều chỉnh chính sách phù hợp.
• Xây dựng hệ thống đánh giá và theo dõi chi phí nhân sự, báo cáo định kỳ.
• Xây dựng và duy trì các quy trình, chính sách nhằm nâng cao hiệu quả hoạt động nội bộ.
• Đào tạo, phát triển đội ngũ nhân sự về các chính sách, quy trình và hệ thống C&B.
• Báo cáo, các nhiệm vụ khác cho cấp trên trực tiếp.