Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Ensure day to day operational efficiency of the section
Contribute to overall operational efficiency
- Cùng với bộ phận liên quan đưa ra những quyết định, chiến lược phát triển chung cho toàn khách sạn và hoạt động cho bộ phận lưu trú (Room Division) nói riêng.
- Thiết lập quy trình làm việc, quản lý chất lượng dịch vụ phòng theo tiêu chuẩn khách sạn
- Lên kế hoạch hoạt động, triển khai công việc cụ thể cho các sự kiện đón tiếp và phục vụ khách VIP của khu du lịch
- Đề xuất với Ban Giám đốc các sáng kiến cải tiến kinh doanh, nâng cao chất lượng dịch vụ, tiết kiệm chi phí
- Luôn có mặt kịp thời để xử lý các khiếu nại của khách hàng về hoạt động cũng như chất lượng dịch vụ của khách sạn
- Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của Ban giám đốc
• The Assistant Front Office Manager is responsible for the security control of all hotel keys whilst on duty.
• Responsible for security checks of the entire hotel and its equipment on a regular basis each day/evening.
• Responsible for liaising with the contracted Security Company on daily basis.
• Responsible for attending to, resolving or acting upon any alarms or security breaches that may occur whilst on duty.
• The Assistant Front Office Manager is to ensure and oversee that the Receptionist/Cashier shift procedures/duties are completed on time and are procedurally correct.
• To ensure the computer “saves” are done as scheduled.
• To ensure that on-going pertinent/relevant logbook communication to other shifts is maintained.
• To assist Reception/GSA Telephones as required.
• Responsible for assisting in a “hand-on” capacity should the need arise in any outlet or area in the Hotel.
• To assist as required/requested with the solving of any guest complaints/upsets.
• Responsible for the issue/supply of stocks as requested by Outlet Managers/Supervisors.
• To ensure all outlets open/close on time.
• Responsible for ensuring all outlets are securely locked-up at their respective close of trading.
• Responsible for the issue/receipt and verification of all outlet floats as required.
• To ensure all F & B staff members are correctly uniformed per relevant area/outlet.
• Responsible for ensuring that end of shift balances for outlets are completed on time and are in balance
• The Assistant Front Office Manager is responsible for actioning fire and emergency procedures and for contacting Senior Management in case of a fire or emergency whilst on duty.
• Responsible in the absence of the Purchasing Manager and Storeman for receiving/issuing supply of stocks required to all outlets and for ensuring all relevant orders are completed and authorised in line with the purchasing procedures.
• Responsible for the timely handover, briefing by out going/in coming Assistant Front Office Manager /Manager on Duty.
• To ensure that you as Assistant Front Office Manager are constantly aware of and “up-to-date” with all happenings and operations within the hotel. It is vital that you have an obvious presence throughout the hotel, and be visible and moving through public areas and departments continually whilst on duty.
• Responsible for ensuring clear and constant communication lines are kept with all staff and hotel department.
• Responsible for providing change to other departments and the correct balancing of the main safe float.
• To ensure that you as a Assistant Front Office Manager are completely aware of all the hotel’s services and facilities, outlet operating hours and scope of service.
• Responsible for on-going pertinent/relevant log book communication to other shifts/departments.
YOUR DAY-TO-DAY
2. Quyền lợi:
-Luôn thực hiện đúng theo công thức, phiếu kỹ thuật.
-Giữ cho khu vực nhà bếp luôn sạch sẽ.
-Hỗ trợ việc rửa sạch dụng cụ sản xuất.
-Đảm bảo các khu vực lưu trữ thực phẩm luôn sạch sẽ và gọn gàng theo quy định.
-Tuân thủ các hướng dẫn về vệ sinh cá nhân, kỷ luật và trật tự nhà bếp.
-Địa điểm làm việc: 484G, Đường 38, Khu phố 1, Phường Bình Trưng Tây, Thủ Đức, TP. HCM
1. 確認房客入住及退房流程。
1.Xác nhận thủ tục nhận phòng và trả phòng của khách.
2. 櫃檯接待服務及帳務處理作業。
2.Dịch vụ tiếp đãi tại quầy lễ tân và các công việc xử lý hóa đơn.
3. 飯店各項諮詢服務。
3.Dịch vụ tư vấn các hạng mục của khách sạn.
4. 協助處理客人意見並及時解決客人問題需求。
4.Hỗ trợ xử lý các ý kiến đóng góp của khách hàng và giải quyết kịp thời các vấn đề của khách hàng.
5. 協助處理訂房事宜。
5.Hỗ trợ xử lý các công việc đặt phòng.
6. 飯店各式報表製作。
6.Làm các dạng báo cáo khác nhau của khách sạn.
7. 櫃檯組工作事宜 。
7.Các công việc của tổ lễ tân
8. 主管交辦事項。
8.Các hạng mục được giao phó bởi chủ quản.
9. 代理禮賓部工作事項。
9.Thay thế đảm nhiệm các công việc khác của trung tâm dịch vụ.
- Kiểm tra, chuẩn bị nguyên liệu, hàng hóa, dụng cụ trước ca.
- Kiểm tra nguyên liệu tồn, lên kế hoạch order hàng hóa.
- Tiếp nhận order, phân công, sơ chế và chế biến món theo tiêu chuẩn nhà hàng.
- Vệ sinh, sắp xếp khu vực bếp, bảo quản nguyên liệu tồn kho.
- Kiểm tra an toàn thiết bị, bàn giao và đóng ca.
- Hỗ trợ bộ phận Bán hàng mở rộng thị trường, tăng độ phủ các khu vực
- Hỗ trợ những khu vực thiếu nhân sự để đảm bảo chỉ tiêu doanh thu
- Làm các báo cáo bán hàng, tuân thủ điều động của cấp trên
- Thường xuyên đi công tác
- Chi tiết công việc sẽ trao đổi khi phỏng vấn
* CHẾ ĐỘ PHÚC LỢI
JOB SUMMARY
Responsible for the daily shift operations of Housekeeping, Recreation/Health Club and, if applicable, Laundry. Directs and works with employees to ensure property guestrooms, public space and employee areas are clean and well maintained. Completes inspections and holds people accountable for corrective action. Position assists in ensuring guest and employee satisfaction while maintaining the operating budget.
CORE WORK ACTIVITIES
Managing Housekeeping Operations
• Ensures guest room status is communicated to the Front Desk in a timely and efficient manner.
• Works effectively with the Engineering department on guestroom maintenance needs.
• Supervises the property general cleaning schedule.
• Obtains list of rooms to be cleaned immediately and list of prospective check-outs or discharges to prepare work assignments.
• Inventories stock to ensure adequate supplies.
• Supervises daily Housekeeping shift operations and ensures compliance with all housekeeping policies, standards and procedures.
• Assists in the ordering of guestroom supplies, cleaning supplies and uniforms.
• Supports and supervises an effective inspection program for all guestrooms and public space.
• Communicates areas that need attention to staff and follows up to ensure understanding.
• Ensures all employees have proper supplies, equipment and uniforms.
Managing Departmental Costs
• Participates in the management of the department’s controllable expenses to achieve or exceed budgeted goals.
• Understands the impact of department’s operations on the overall property financial goals and objectives and manages to achieve or exceed budgeted goals.
• Comprehends budgets, operating statements and payroll progress reports as needed to assist in the financial management of department.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Responds to and handles guest problems and complaints.
• Strives to improve service performance.
• Empowers employees to provide excellent customer service.
• Emphasizes guest satisfaction during all departmental meetings and focuses on continuous improvement.
Conducting Human Resources Activities
• Participates as needed in the investigation of employee accidents.
• Supervises staffing levels to ensure that guest service, operational needs, and financial objectives are met.
• Ensures employees understand expectations and parameters.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and support the Peer Review Process.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals.
• Uses all available on the job training tools to train new room attendants and provide follow-up training as necessary.
• Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
• Assists as needed in the interviewing and hiring of employee team members with the appropriate skills.
• Supports a departmental orientation program for employees to receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Participates in employee progressive discipline procedures.
At Marriott International, we are dedicated to being an equal opportunity employer, welcoming all and providing access to opportunity. We actively foster an environment where the unique backgrounds of our associates are valued and celebrated. Our greatest strength lies in the rich blend of culture, talent, and experiences of our associates. We are committed to non-discrimination on any protected basis, including disability, veteran status, or other basis protected by applicable law.
- Thực hiện tư vấn bán hàng trực tiếp tại Gian hàng
- Bảo quản, chăm sóc, trưng bày sản phẩm theo Quy định
- Thực hiện chăm sóc khách hàng trong và sau quá trình bán hàng
- Đại diện Công ty quảng bá hình ảnh, sản phẩm
- Duy trì tiêu chuẩn hình ảnh, chất lượng gian hàng và nhân viên theo Quy định
- Các nhiệm vụ được giao khác theo phân công của cấp trên trực tiếp
- Thực hiện mua bán, thuê dài hạn mặt bằng, tòa nhà
- Quản lý cho thuê lại mặt bằng thừa hoặc hợp tác kinh doanh với đối tác (như hợp tác đầu tư xây dựng khách sạn, liên kết với các công ty du lịch)
1. 協助接待人員處理客人入住及退房流程。
1.Hỗ trợ lễ tân trong quá trình nhận và trả phòng.
2 帳務稽核作業 。
2.Công việc kiểm toán kế toán
3. 處理飯店內的客訴,維護良好顧客關係及危機事件應變處理。
3.Xử lý các phàn nàn của khách trong khách sạn, duy trì quan hệ tốt với khách hàng và ứng phó với các sự kiện khủng hoảng.
4. 協助維持客務部整體營運。
4.Hỗ trợ duy trì hoạt động chung của bộ phận lễ tân.
5. 安排與執行培訓工作
5.Sắp xếp và thực hiện công việc đào tạo.
6. 負責飯店櫃檯相關事務處理。
6.Phụ trách xử lý các công việc liên quan đến lễ tân của khách sạn.
7. 櫃檯相關報表編製整理及歸檔 。
7.Tổng hợp và lưu hồ sơ các báo cáo liên quan đến quầy lễ tân.
8. 主管交辦事項。
8.Các hạng mục được giao phó bởi chủ quản.
9. 協助禮賓部工作事項。
9.Hỗ trợ các công việc khác của trung tâm dịch vụ.
- Kiểm tra các trang thiết bị, đồng phục nhân viên trước khi bắt đầu ca làm việc
- Luôn để ý, quan sát nhân viên, đào tạo cho nhân viên về nghiệp vụ nhà hàng khi quản lý yêu cầu
- Đảm bảo công việc của bộ phận diễn ra trơn tru
- Cùng với quản lý giải quyết các phàn nàn của khách hàng
- Thực hiện các công việc như một nhân viên phục vụ theo quy trình phục vụ khi trực tiếp phục vụ khách
- Các công việc khác theo yêu cầu của quản lý.
- Địa điểm: 01 Giang Châu 2, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng