Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Quốc tế Sài Gòn theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
The AFM ensures completeness, timeliness and accuracy of financial statements and related accounting activities.
1.To ensure the accuracy of entries to ledger accounts and reconcile subsidiary ledger accounts to the general ledger.
2. To verify that sales from the Rooms department and Other Operating department are correct.
3. To verify that the guest ledger balance and total of all account detail balances for each room correspond to the system-generated guest ledger and General
Ledger balance.
4. To manage prepaid and accrued expense monthly allocations and other allocated expense calculations and to ensure they are properly accounted for.
5. To verify that fixed assets are purchased according to the capital expenditure budget, that amounts are properly recorded, and the fixed assets ledger
completed.
6. Capex stock count yearly.
7. To verify the daily bank balances through review of the bank statements for all bank transactions and to prepare the bank reconciliation to be submitted to
the FM for approval.
8. Regarding VAT, WHT, PIT, CIT to verify that amounts are promptly declared and paid on time.
9. To ensure that all tax matters are treated in a proper manner and in compliance with related legislation.
10.To follow up any tax changes and other legislation.
11. Work with auditors/tax/authorities in relation to the Company’s audited.
12. Perform month end closing and prepare accurate financial reports as required by the management. Perform monthly financial variance analysis and reports
to Finance Manager within the reporting date lines.
13. Check and verify all reports prepared by her/his downline before submitting them to the Finance Manager for review. Review and closely monitor debtor’s
collections and debtors’ aging.
14. Prepare all statutory reporting to the relevant government departments promptly.
15. Assist in all local tax matters.
16. Supervise and continue to improve the productivity and efficiency of staff reporting.
17. Carry out any other task or ad-hoc assignment in accordance with the law from time to time as required by Head of Department & Management.
19. Update bank signature when there is a change.
2. Thực hiện các công việc cuối ca
- Xây dựng & triển khai chiến lược thương hiệu
- Lập kế hoạch & thực hiện chiến dịch truyền thông
- Quản lý & tối ưu ngân sách marketing
- Nghiên cứu thị trường & phân tích hành vi khách hàng
- Kiểm soát chất lượng thương hiệu
- Xử lý rủi ro truyền thông & quản lý khủng hoảng
- Dẫn dắt & phát triển đội ngũ marketing
- Thử việc: 02 tháng
- Thời gian làm việc: Thứ 2 -thứ 6: 8h30 -17h30, Thứ 7: WFH
GIỚI THIỆU:
HumVentures, thương hiệu Việt Nam uy tín trong lĩnh vực dịch vụ hiếu khách, quản lý chuỗi thương hiệu cao cấp với dịch vụ ẩm thực, không gian sự kiện và quà tặng thủ công vùng miền đặc sắc. Chúng tôi luôn nỗ lực mang đến trải nghiệm ẩm thực đỉnh cao và dịch vụ tốt nhất cho khách hàng.
4 thương hiệu tự hào của HumVentures:
Hum : Ẩm thực thực vật cao cấp
Mặn Mòi: Ẩm thực Việt Nam thuần túy
Vườn Trong Phố: Không gian sự kiện giàu mỹ cảm
The Bloom: Quà tặng từ thiên nhiên Việt Nam
MÔ TẢ CÔNG VIỆC:
- Develop and execute sales strategies to grow revenue in the Food & Beverage sector
- Monitor daily sales operations and optimize processes to improve conversion and customer experience
- Collaborate with marketing and operations teams on campaigns, product launches, and promotions
- Analyze sales data, market trends, and customer insights to make strategic decisions
- Ensure sales targets and KPIs are consistently met or exceeded
QUYỀN LỢI CƠ BẢN
2. Chế biến và kiểm tra món ăn
3. Xây dựng và cải tiến thực đơn
4. Đào tạo nhân sự
5. Quản lý thiết bị
6. Công việc khác
2. Chế biến món ăn
3. Phối hợp lên menu cho nhà hàng
4. Bồi dưỡng nhân sự kế thừa
5. Quản lý trang thiết bị bộ phận bếp
6. Các công việc khác
• Nhập đơn hàng (SO), mã nguyên vật liệu, thành phẩm vào hệ thống CRM
• Nhập các chứng từ chi phí như vận chuyển, hóa đơn, chi phí sản xuất
• Phối hợp với kế toán, kho, sản xuất để đối chiếu và hoàn tất chứng từ
• Lưu trữ dữ liệu, in bảng theo dõi, cập nhật báo cáo nội bộ
• Làm các công việc hành chính – văn phòng được quản lý giao
• Ưu tiên biết tiếng Trung để hỗ trợ phiên dịch nội bộ (không bắt buộc)
2. Check and verify all accounting entries before posting to General Ledger.
3. Perform month end closing and prepare accurate financial reports as required by the Management, in compliance to Vietnam Accounting Standards and other related regulations stipulated by Vietnam Government.
4. Perform monthly financial variance analysis and reports to the Management team based on yearly reporting schedule issued by Country Financial Controller.
5. Ensure all payments (by cheque or bank transfer) are well supported with source documents before submitting to check signatories for approval.
6. Check and verify all reports prepared by his/her team members before submitting to the Management team for review or approval.
7. Maintain up to date fixed assets register.
8. Organize monthly credit meeting to review outstanding receivables and to identify potential doubtful debts.
9. Review monthly bank reconciliation to ensure there is no long outstanding reconciled item.
10. Liaise with the relevant local authorities to ensure compliance of local laws and regulations.
11. In charge of the half-yearly and year-end physical stock take.
12. Prepare all statutory reports to the relevant government departments promptly.
13. Monitor the expiry date of licenses and insurance policies.
14. Assist in all local tax matters.
15. Perform Manager on Duty functions on rotating basis.
16. To relieve the Assistant Financial Controller’s duties in his/her absence.
17. Recruit and train accounting personnel. Undertake staff planning and preparation of work schedules.
18. Work with Property Manager and various department heads in completing annual operating budget. Develop cash flow projections and capital improvements projects.
19. Co-operate with internal and external auditors to minimise the cost of auditing and implement their recommendations.
20. Maintain work order system to determine actual against budgeted expenditures.
21. Carry out any other task or ad-hoc assignment from time to time as required by the Management
Mission
· Phản ánh chính xác, đầy đủ, kịp thời các nghiệp vụ kinh tế phát sinh liên quan đến hàng tồn kho
Responsibilities
1. Hạch toán giá vốn- chi phí
· Ghi nhận các nghiệp vụ liên quan đến nhập – xuất giáo trình, quà tặng trên phần mềm kế toán.
· Đối chiếu số liệu nhập – xuất giáo trình, quà tặng giữa bộ phận mua hàng và bộ phận bán hàng.
· Xuất hóa đơn đối với nghiệp vụ biếu tặng, xuất bán nội bộ, bán thanh lý
· Lập dự phòng giáo trình, quà tặng kho định kỳ theo qui định
2. Theo dõi và quản lý hàng tồn kho
· Theo dõi số liệu giáo trình-quà tặng tối thiểu – tối đa theo quy định.
· Kiểm tra biến động số lượng giáo trình-quà tặng để hỗ trợ quản lý trong việc đặt hàng, xuất bán.
· Phối hợp với bộ phận liên quan để kiểm kê định kỳ (tháng, quý, năm) hoặc đột xuất.
3. Báo cáo và các công việc liên quan khác
· Lập báo cáo xuất- nhập- tồn định kỳ, báo cáo hàng chậm luân chuyển, hàng hư hỏng,...
· Cung cấp hồ sơ cho kiểm toán và bên ngoài khi có yêu cầu
· Tham gia xây dựng quy trình kiểm soát giáo trình, quà tặng và cải tiến hệ thống kế toán liên quan.