Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Sư phạm Kỹ thuật TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
QUYỀN LỢI CƠ BẢN
2. Chế biến và kiểm tra món ăn
3. Xây dựng và cải tiến thực đơn
4. Đào tạo nhân sự
5. Quản lý thiết bị
6. Công việc khác
JOB SUMMARY
Respond and attend to guest repair requests. Communicate with guests/customers to resolve maintenance issues with little to no supervision. Perform preventive maintenance on tools and equipment, including cleaning and lubrication. Carry equipment. Identify, locate, and operate all shut-off valves for equipment. Maintain maintenance inventory and requisition parts and supplies as needed. Assure each day’s activities and problems that occur are communicated to the other shifts using approved communication programs and standards.
Follow all company and safety and security policies and procedures. Welcome and acknowledge all guests according to company standards. Adhere to quality expectations and standards. Develop and maintain positive working relationships with others. Perform other reasonable job duties as requested.
General Maintenance
• Display above average engineering operations skills and strong general mechanical ability.
• Display proficiency in any three of the following categories, above average skills in three more of the following categories and basic skills in the remaining categories: air conditioning and refrigeration, electrical, mechanical, plumbing, pneumatic/electronic systems and controls, carpentry and finish skills, kitchen equipment, vehicles, energy conservation, and/or general building.
• Display advanced ability to read standard blue prints and electrical schematics concerning plumbing and HVAC.
• Troubleshoot and perform repairs on all types of equipment (e.g., pump and motor replacement), plumbing (e.g., plunge toilets and unclog drains), electrical equipment including lamps, air conditioners, HVAC equipment, cosmetic items, replace electrical switches and outlets, and program TV's.
• Perform general housekeeping duties.
• Perform advanced troubleshooting of all hotel Mechanical, Electrical, and Plumbing systems.
Accident Prevention and Safety
• Follow company and department safety and security policies and procedures to promote a clean, safe, and secure environment.
• Complete appropriate safety training and certifications to perform work tasks.
• Follow policies and procedures for the safe operation and storage of tools, equipment, and machines.
• Follow Hazardous Material Management Program procedures for handling and disposing of chemicals, fertilizer, pesticides, blood borne pathogens, etc., including using Material Safety Data Sheets (MSDS).
• Use proper equipment, wear appropriate personal protective clothing (PPE), and employ correct lifting procedures, as necessary, to avoid injury.
• Identify and correct unsafe work procedures or conditions and/or report them to management and security/safety personnel.
• Maintain a working knowledge of fire sprinkler and emergency power system and be familiar with the duties and responsibilities of the Fire and Emergency Rescue Teams.
• Follow property specific procedures for handling emergency situations (e.g., Fire and Emergency Response Team, evacuations, medical emergencies, natural disasters) in order to preserve the building and its systems during the emergency and act as quickly and responsibly as possible to return the building to its normal operating status.
• Display solid knowledge and skill level in the safe use of hand and power tools and other materials required to perform repair and maintenance tasks.
• Use the Lockout/Tagout system before performing any maintenance work
2. Chế biến món ăn
3. Phối hợp lên menu cho nhà hàng
4. Bồi dưỡng nhân sự kế thừa
5. Quản lý trang thiết bị bộ phận bếp
6. Các công việc khác
MÔ TẢ CÔNG VIỆC:
ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC:
Nhân viên làm việc tại một trong các chi nhánh sau:
• 39-41 Lê Thạch, phường 13, quận 4;
• 132 Thống Nhất, phường 10, quận Gò Vấp;
• 225 Võ Văn Ngân, phường Linh Chiểu, thành phố Thủ Đức;
• 475 Âu Cơ, phường Phú Trung, quận Tân Phú;
• 70 Phan Huy Ích, phường 15, quận Tân Bình;
• 748 Nguyễn Duy Trinh, phường Bình Trưng Đông, thành phố Thủ Đức;
• 164 Liên Tỉnh 5, phường 6, quận 8.
THỜI GIAN LÀM VIỆC:
6 ngày/tuần (ca sáng: 8:00 – 17:00; ca chiều 12:00 – 20:00), thứ 7 cách tuần: 9:00~15:00
1. VAI TRÒ:
Đóng vai trò bên thứ ba độc lập để kiểm tra việc tuân thủ quy trình và checklist của từng bộ phận tại nhà hàng.
Double check các checklist hiện hành, đối chiếu với thực tế hoạt động để đánh giá và chấm điểm báo cáo cuối ngày.
Hỗ trợ kiểm soát sự cố dịch vụ phát sinh trong ngày.
Thông báo kịp thời các sự cố đến Ban Quản lý nhà hàng (BQL NH), theo dõi quá trình xử lý, ghi nhận kết quả và đánh giá.
2. TRÁCH NHIỆM
Đầu ca:
Kiểm tra checklist của từng bộ phận: Quản lý, Phục vụ, Lễ tân, Tạp vụ, Tiếp thực, Bar.
Xác định vị trí làm việc, trách nhiệm, diện mạo và tác phong của nhân sự từng khu vực dựa trên sơ đồ phân công và checklist đầu ca.
Thời gian hoàn thành setup: trước 16h30.
Ghi nhận việc BQL NH thực hiện đầy đủ briefing đầu ca.
Trong giờ hoạt động:
Theo dõi qua bộ đàm và di chuyển giám sát liên tục.
Cập nhật khu vực quan sát với QLNH và TC để đảm bảo bao quát không gian nhà hàng.
Ghi nhận chính xác lỗi của nhân sự, xác định người chịu trách nhiệm quản lý trong ngày. Nhận yêu cầu từ khách hàng (nếu có) và thông báo đến các bộ phận phụ trách để xử lý yêu cầu trong 5 phút, thông tin lại lần 2 sau 5 phút nếu yêu cầu chưa được đáp ứng (ghi nhận lỗi nếu GSCL thông báo lần 2).
Thông báo quản lý xử lý các vấn đề dịch vụ phát sinh theo quy trình quy định.
Kiểm tra các vấn đề:
Tốc độ lên món, món chậm nhưng không được thông báo.
Văn hóa giao tiếp nội bộ (nói tục, đùa giỡn, ảnh hưởng khách).
Quy trình tiếp đón, hướng dẫn của lễ tân.
Kiểm soát món của nhân viên phục vụ (món lên không gạch là không kiểm soát).
Cuối ca
Quan sát tương tác của nhân viên khi kết ca, đặc biệt việc tụ tập nói chuyện lớn tiếng.
Kiểm tra việc sắp xếp lại ca làm việc của nhà hàng theo tình hình khách thực tế.
Nếu có sai phạm, yêu cầu quản lý giải trình lý do không cắt/đã cắt ca.
Cần báo trước 30 phút cho nhân viên khi có thay đổi lịch ca.
Giám sát cần được tham gia các nhóm nội bộ của nhà hàng để cập nhật thông tin.
3. Báo cáo chất lượng dịch vụ
Báo cáo định kỳ hằng ngày:
Kết thúc audit vào lúc 22h30, review lại với quản lý nhà hàng (ký xác nhận).
Quản lý chủ động báo cáo lại các sự vụ rủi ro dễ bị đánh giá 1 sao trong ca làm.
Tổng hợp báo cáo gửi BOD/TBP: Kết quả Audit và Tổng hợp BC Rủi ro 1 sao.
Giải trình các đánh giá 1 sao trong vòng 12 giờ (nếu có).