Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
1. Monitors rooms status and discrepancies
2. Assists subordinates during peak hours.
3. Conduces daily briefing.
4. Monitors guest registration cards ensuring that staffs adhere to the standard required and “Guest Profile” data key-in standard.
5. Checks and updates room status with Housekeeping on an on going daily basis.
6. Ensures cashiers check-out folios are correct, ensuring that the various types of vouchers are attached.
7. Ensures that the Lost Interface folio has been cleared daily.
8. Monitors all arriving guest through guest Arrival List ensuring that the rates, set-up, and guest requirements are all following-up.
9. Ensures the strict control of room & safety box keys.
10. Ensures that all guests are pre-registered.
11. Ensures the efficient operation of all Front Office departments at night
12. Ensures that the Log Book of all shifts are up-to-date and briefed to all staff.
13. Handles all Front Office filing system and ensure that all document are up-date.
14. Ensures proper flow and operational coordination of transporting check-in guest to their villas and departing guests to the Cashier for check-out.
15. Controls the VAT check are printed out after the folio is closed.
16. Ensures that all employees report for duty punctually wearing the correct uniform and name tag at all times.
17. Assist in the building of and efficient team of employees by taking and active interest in their welfare, safety, training and development.
18. Ensures that all employees have a complete understanding of, and adhere to the hotel’s policy and procedures.
19. Conducts training courses for new employees, and regular “refresher” courses for newly hired and existing employees as well as all trainees.
20. Ensures that all employees have been trained according to all Mini-SOP. Keep all record and summit to Training Department.
21. Ensures that all departmental reports and correspondence are completed punctually and accurately.
22. Evaluates staff performance when required.
23. Monitors staff attendance and staff scheduling and ensures that the manpower is match with the daily working load, base on daily activities.
24. Responds to any changes as dictated by the hotel.
a) Nhiệm vụ:
- Thao tác vận hành máy và thiết bị đúng hướng dẫn vận hành.
- Theo dõi quá trình máy hoạt động.
- Phối hợp với Kỹ thuật kiểm tra máy, thiết bị khi có yêu cầu
- Ghi chép nhật ký vận hành
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
b) Trách nhiệm:
- Thực hiện đúng theo quy trình được hướng dẫn tại HDCV.
- Cài đặt/điều chỉnh thiết bị/máy đúng thông số.
- Vệ sinh thiết bị,
- Vệ sinh khu vực làm việc trước, trong và sau ca sản xuất.
- Tiến hành sửa chữa, bảo dưỡng nhỏ.
- Thông báo với Trưởng ca/ tổ trưởng/Trưởng phòng khi xảy ra sự cố về quy trình, thiết bị để có hướng xử lý phù hợp.
- Bàn giao ca sản xuất theo quy định.
c) Quyền hạn:
- Đề xuất với Trưởng ca/tổ trưởng/Quản lý về các yêu cầu cần thiết cho công việc.
- Đề xuất, kiến nghị những điểm chưa hợp lý để tiến hành cải tiến tại khu vực làm việc.
- Không cho người không có trách nhiệm vận hành thiết bị tại khu vực được giao nhiệm vụ vận hành.
• Sắp xếp lịch làm việc cho nhân viên bộ phận.
• Giám sát khu vực tiền sảnh hàng ngày, đảm bảo các nhân viên trong bộ phận làm việc theo đúng các tiêu chuẩn yêu cầu.
• Giám sát việc thực hiện các thủ tục check-in, check-out và quản lý doanh thu.
• Kiểm tra và đảm bảo mọi dịch vụ từ lúc khách đặt phòng đến lúc khách rời khỏi khách sạn được thực hiện theo đúng quy trình.
• Nhận bàn giao từ ca trước: chìa khóa vạn năng, chìa khóa quỹ, bộ mở khóa phòng, sổ nhật ký lễ tân để tiếp tục thực hiện các công việc dang dở.
• Bố trí đủ nhân viên trực trong thời gian ăn giữa ca để không ảnh hưởng đến hoạt động đón tiếp và phục vụ khách.
- Giới thiệu, tư vấn và thuyết phục các khách hàng đăng kí chương trình học.
- Tìm kiếm, duy trì và phát triển mạng lưới khách hàng và đối tác tiềm năng
- Làm hồ sơ nhập học và hướng dẫn khách hàng chuẩn bị các hồ sơ cần thiết
- Thực hiện thao tác của bộ phận tuyển sinh trên các phần mềm quản lý nội bộ
- Báo cáo doanh thu & các báo cáo khác theo quy định của Trưởng nhóm.
JOB SUMMARY
• Check figures, postings, and documents for correct entry, mathematical accuracy, and proper codes. Organize, secure, and maintain all files, records, cash and cash equivalents in accordance with policies and procedures. Record, store, access, and/or analyze computerized financial information. Maintain accurate electronic spreadsheets for financial and accounting data. Classify, code, and summarize numerical and financial data to compile and keep financial records, using journals, ledgers, and/or computers. Prepare, maintain, and distribute statistical, financial, accounting, auditing, or payroll reports and tables. Complete period-end closing procedures and reports as specified. Prepare, review, reconcile, and issue bills, invoices, and account statements according to company procedures.
• Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets; protect the privacy and security of guests and coworkers. Address guests' service needs in a professional, positive, and timely manner. Speak with others using clear and professional language; prepare and review written documents accurately and completely; answer telephones and emails using appropriate etiquette. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals; listen and respond appropriately to the concerns of other employees. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors.
PREFERRED QUALIFICATIONS
Education: High school diploma or G.E.D. equivalent.
Related Work Experience: At least 1 year of related work experience.
Supervisory Experience: No supervisory experience.
License or Certification: None
- Luôn đảm bảo thực đơn đầy đủ, đa dạng để phục vụ yêu cầu của khách.
- Kiểm tra chất lượng các loại thực phẩm tồn, các loại gia vị vào cuối ca làm việc để có hướng bảo quản cho phù hợp.
- Phân công công việc cho nhân viên phụ bếp, bếp phụ, bếp chính
- Kiểm soát quy trình làm việc của nhân viên
- Kiểm soát quá trình nhân viên chế biến để đảm bảo chất lượng món ăn.
- Chịu trách nhiệm về tiêu chuẩn vệ sinh, an toàn thực phẩm cho các món ăn.
- Phối hợp với các bộ phận liên quan để kiểm kê các loại tài sản, máy móc, công cụ trong bếp.