Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
• Maximize revenue of each outlet.
• Be responsible to maintain the overall welfare of our employees by providing them with the training and resources to take care of our guests
• Develop & enforce standards, policies & procedures in the restaurants & beverage areas.
• Achieve departmental budget goals by maintaining efficient cost expenditure.
• Ensure that supervisors have basic understanding and are responsible for the department profit & loss statement.
• Ensure that departments are accurately forecast business demands on a weekly basis to ensure efficient staffing & food production.
• Ensure the efficient scheduling of supervisors, captains and employees.
• Supervise completion and critique of wage progress report on a weekly basis.
• Develop and execute plans/actions for the marketing of restaurant outlet offerings.
• Develop and implement manager, supervisor-training plans on a quarterly basis in conjunction with the human resources department.
• Support the departmental daily training programs.
• Train subordinate managers and supervisors and the correct process of progressive discipline.
• Ensure that all managers and employees follow all job safety regulations and that all hazards are reported to concerned departments.
• Ensure that departments are responsible for asset management of outlet property & facilities.
• Ensure that departments conduct a maintenance inspection on a monthly basis.
• Promote positive inter-department relations through candid communication & cooperation.
• Respond to guest inquiries or concerns within 24 hours in the appropriate manner.
• Enforce standard sanitation checklist by having all restaurants inspected on a monthly basis. Manage reserves the right to make changes to this job description at its sole discretion and without advance notice.
Quản lý chất lượng dịch vụ
- Thực hiện để đảm bảo và tuân thủ tất cả các tiêu chuẩn dịch vụ, tiêu chuẩn vệ sinh các khu vực của nhà hàng, bar, tiệc; tiêu chuẩn sản phẩm để đảm bảo sự hài lòng của khách hàng.
- Thực hiện và cam kết tuân thủ đúng theo quy chuẩn về đồ ăn và đồ uống; xây dựng, thực hiện các chính sách và quy trình của bộ phận ẩm thực để đảm bảo chất lượng, việc bảo quản đồ ăn, đồ uống
- Chịu trách nhiệm và hợp tác để xây dựng và kiểm soát giá thành, chất lượng của sản phẩm.
Quản lý hàng hóa, tài sản khu vực nhà hàng, bar, tiệc
- Quản lý doanh thu, chi phí
- Đưa ra các chiến lược, và đồng thời hợp tác với các bộ phận để tổ chức các chương trình sự kiện đặc biệt nhằm thúc đẩy việc kinh doanh đạt được hiệu quả cao.
- Làm việc với Trưởng phòng kế toán trong việc chuẩn bị và quản lý ngân sách của bộ phận. Phát triển và quản lý để đưa ra dự thảo về ngân sách đồ ăn, uống hàng năm.
- Theo dõi và dự báo doanh thu thực phẩm đồ ăn đồ uống và các chi phí để đảm bảo mục tiêu của công ty được đáp ứng trên cơ sở hàng tháng và hàng năm.
Chịu trách nhiệm cải tiến thực đơn
- Hợp tác và trao đổi thường xuyên với bếp trưởng để tạo các món ăn mới hoặc thay đổi khẩu vị phù hợp với thị hiếu của khách hàng để doanh thu và đạt mục tiêu làm hài lòng khách.
- Lên kế hoạch về sự thay đổi thực đơn theo kỳ hạn và chủ động sắp xếp cho phù hợp với kế hoạch đó
- Giải quyết khiếu nại khách hàng
- Theo dõi, đánh giá mức độ hài lòng của thực khách; xây dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng mới, khách quen, khách VIP, tạo ấn tượng đẹp trong mắt khách hàng
Quản lý nhân sự
- Phối hợp với Phòng HCNS để lựa chọn, tuyển dụng và lên kế hoạch đào tạo định kỳ nhân viên đạt yêu cầu tiêu chuẩn dịch vụ của ngành dịch vụ khách sạn.
- Trực tiếp đào tạo cho cấp dưới tối thiểu 6 tiếng mỗi tuần. Đảm bảo các nhân viên cấp dưới phải được đào tạo đúng theo chương trình, và áp dụng đúng và đầy đủ, luôn duy trì và được giám sát chặt chẽ.
- Tạo môi trường làm việc tốt, thăng tiến cho CBNV.
Báo cáo
- Báo cáo định kỳ ngày, tuần, tháng, quý, năm.
- Theo quy định chế độ báo cáo chung của Công ty
1. Monitors rooms status and discrepancies
2. Assists subordinates during peak hours.
3. Conduces daily briefing.
4. Monitors guest registration cards ensuring that staffs adhere to the standard required and “Guest Profile” data key-in standard.
5. Checks and updates room status with Housekeeping on an on going daily basis.
6. Ensures cashiers check-out folios are correct, ensuring that the various types of vouchers are attached.
7. Ensures that the Lost Interface folio has been cleared daily.
8. Monitors all arriving guest through guest Arrival List ensuring that the rates, set-up, and guest requirements are all following-up.
9. Ensures the strict control of room & safety box keys.
10. Ensures that all guests are pre-registered.
11. Ensures the efficient operation of all Front Office departments at night
12. Ensures that the Log Book of all shifts are up-to-date and briefed to all staff.
13. Handles all Front Office filing system and ensure that all document are up-date.
14. Ensures proper flow and operational coordination of transporting check-in guest to their villas and departing guests to the Cashier for check-out.
15. Controls the VAT check are printed out after the folio is closed.
16. Ensures that all employees report for duty punctually wearing the correct uniform and name tag at all times.
17. Assist in the building of and efficient team of employees by taking and active interest in their welfare, safety, training and development.
18. Ensures that all employees have a complete understanding of, and adhere to the hotel’s policy and procedures.
19. Conducts training courses for new employees, and regular “refresher” courses for newly hired and existing employees as well as all trainees.
20. Ensures that all employees have been trained according to all Mini-SOP. Keep all record and summit to Training Department.
21. Ensures that all departmental reports and correspondence are completed punctually and accurately.
22. Evaluates staff performance when required.
23. Monitors staff attendance and staff scheduling and ensures that the manpower is match with the daily working load, base on daily activities.
24. Responds to any changes as dictated by the hotel.
a) Nhiệm vụ:
- Thao tác vận hành máy và thiết bị đúng hướng dẫn vận hành.
- Theo dõi quá trình máy hoạt động.
- Phối hợp với Kỹ thuật kiểm tra máy, thiết bị khi có yêu cầu
- Ghi chép nhật ký vận hành
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên.
b) Trách nhiệm:
- Thực hiện đúng theo quy trình được hướng dẫn tại HDCV.
- Cài đặt/điều chỉnh thiết bị/máy đúng thông số.
- Vệ sinh thiết bị,
- Vệ sinh khu vực làm việc trước, trong và sau ca sản xuất.
- Tiến hành sửa chữa, bảo dưỡng nhỏ.
- Thông báo với Trưởng ca/ tổ trưởng/Trưởng phòng khi xảy ra sự cố về quy trình, thiết bị để có hướng xử lý phù hợp.
- Bàn giao ca sản xuất theo quy định.
c) Quyền hạn:
- Đề xuất với Trưởng ca/tổ trưởng/Quản lý về các yêu cầu cần thiết cho công việc.
- Đề xuất, kiến nghị những điểm chưa hợp lý để tiến hành cải tiến tại khu vực làm việc.
- Không cho người không có trách nhiệm vận hành thiết bị tại khu vực được giao nhiệm vụ vận hành.
• Sắp xếp lịch làm việc cho nhân viên bộ phận.
• Giám sát khu vực tiền sảnh hàng ngày, đảm bảo các nhân viên trong bộ phận làm việc theo đúng các tiêu chuẩn yêu cầu.
• Giám sát việc thực hiện các thủ tục check-in, check-out và quản lý doanh thu.
• Kiểm tra và đảm bảo mọi dịch vụ từ lúc khách đặt phòng đến lúc khách rời khỏi khách sạn được thực hiện theo đúng quy trình.
• Nhận bàn giao từ ca trước: chìa khóa vạn năng, chìa khóa quỹ, bộ mở khóa phòng, sổ nhật ký lễ tân để tiếp tục thực hiện các công việc dang dở.
• Bố trí đủ nhân viên trực trong thời gian ăn giữa ca để không ảnh hưởng đến hoạt động đón tiếp và phục vụ khách.
- Giới thiệu, tư vấn và thuyết phục các khách hàng đăng kí chương trình học.
- Tìm kiếm, duy trì và phát triển mạng lưới khách hàng và đối tác tiềm năng
- Làm hồ sơ nhập học và hướng dẫn khách hàng chuẩn bị các hồ sơ cần thiết
- Thực hiện thao tác của bộ phận tuyển sinh trên các phần mềm quản lý nội bộ
- Báo cáo doanh thu & các báo cáo khác theo quy định của Trưởng nhóm.
JOB SUMMARY
• Check figures, postings, and documents for correct entry, mathematical accuracy, and proper codes. Organize, secure, and maintain all files, records, cash and cash equivalents in accordance with policies and procedures. Record, store, access, and/or analyze computerized financial information. Maintain accurate electronic spreadsheets for financial and accounting data. Classify, code, and summarize numerical and financial data to compile and keep financial records, using journals, ledgers, and/or computers. Prepare, maintain, and distribute statistical, financial, accounting, auditing, or payroll reports and tables. Complete period-end closing procedures and reports as specified. Prepare, review, reconcile, and issue bills, invoices, and account statements according to company procedures.
• Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets; protect the privacy and security of guests and coworkers. Address guests' service needs in a professional, positive, and timely manner. Speak with others using clear and professional language; prepare and review written documents accurately and completely; answer telephones and emails using appropriate etiquette. Move, lift, carry, push, pull, and place objects weighing less than or equal to 10 pounds without assistance. Develop and maintain positive working relationships with others; support team to reach common goals; listen and respond appropriately to the concerns of other employees. Perform other reasonable job duties as requested by Supervisors.
PREFERRED QUALIFICATIONS
Education: High school diploma or G.E.D. equivalent.
Related Work Experience: At least 1 year of related work experience.
Supervisory Experience: No supervisory experience.
License or Certification: None