Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Lập kế hoạch chăm sóc cây xanh hàng tuần, hàng tháng và phân công công việc theo kế hoạch đã lập.
- Kiểm tra thực hiện kế hoạch chăm sóc, bảo dưỡng, thay thế các bồn hoa, chậu hoa và trong sân vườn.
- Kiểm tra thực hiện kế hoạch chuẩn bị giống cây, chăm sóc cây trong vườn ươm hoa - rau.
- Theo dõi tình trạng sinh trưởng phát triển của cây trồng và sâu bệnh hại trong các sân vườn, chậu hoa, bồn hoa và vườn ươm hoa - rau.
- Quản lý nhân sự Bộ phận cây xanh.
You will also ensure hotel charges are processed diligently to guest's accounts, invoices are accurate, billing instructions are verified, all necessary supporting bills and vouchers are attached for direct settlements.
Ensure outstanding customer care at all times;
Maintains a friendly, cheerful and courteous behavior at all times;
Courteously and accurately answers inquiries from potential guests and accepts hotel reservations;
Responds to telephone and in-person inquiries regarding reservations, hotel information and guest concerns;
Uses suggestive selling techniques to sell room nights, increase occupancy and revenue;
Supervise daily shift process ensuring all team members adhere to standard operating procedures;
Train, direct the work of, resolve issues/problems and coach and counsel the front desk team members to ensure a quality operation;
Resolve customer issues, complaints, problems in a quick, efficient manner to maintain a high level of customer satisfaction and quality service;
Respond to all verified credit cards of checked-in guests till complete guests check per policies;
Allocate rooms to expected arrivals after checking the guest’s preferences and special requests;
Build strong relationships and liaise with all other department's especially housekeeping, reservations etc…
Cross check all billing instructions are correctly updated
Controls cash transactions at the front desk and maintains complete responsibility for personal bank as specified by hotel bank agreement policy;
Supervise the operations of the front desk to ensure an optimal level of service and hospitality is provided to the guests;
Ensure Front office log book is always updated and actioned upon
Ensures safety by following guest check in and security procedures and reporting suspicious activity to security, manager.
Assist all departments in servicing the guests during high occupied periods;
Takes responsibility in the absence of the Front Office Manager;
As a supervisor you will be a role model, sharing your expertise and continually inspiring the front office team;
Performs other duties as assigned, requested or deemed necessary by management
- Giám sát chặt chẽ việc bố trí nhân viên, tác phong và quy chuẩn hoạt động của bộ phận Front Office
- Hỗ trợ hoặc thay thế các quản lý tổ và giám sát trong thời gian ăn trưa/ tối, giờ cao điểm hoặc ngày nghỉ
- Nâng cao nhận thức của tất cả các nhân viên trong bộ phận về việc thực hành tiết kiệm tránh lãng phí các chi phí mà khách sạn phải chi trả
- Chào đón tất cả các khách đến lưu trú hoặc viếng thăm khách sạn một cách thân thiện, sử dụng tên khách bất cứ khi nào có thể
- Đem đến dịch vụ hoàn hảo cho khách hàng mọi lúc
- Đảm bảo khu vực Tiền Sảnh luôn luôn gọn gàng và sạch sẽ.
- Giải quyết các yêu cầu của khách một cách chuyên nghiệp dù đó là yêu cầu trực tiếp hay gian tiếp qua điện thoại, email
- Chuẩn bị kỹ càng các giấy tờ thông tin cần thiết cho việc nhận phòng và trả phòng.
- Luôn cập nhật thông tin khuyến mãi và giá phòng hiện tại của khách sạn để có thể cung cấp thông tin cho khách hàng khi cần thiết cũng như nắm lấy cơ hội bán phòng để tăng doanh thu tối đa cho khách sạn
- Lập tức báo cáo cho quản lý nếu có hư hỏng gì về trang thiết bị ,máy móc và các dụng cụ khác.
- Thực hiện các công việc khác theo sự phân công của TBP và Ban Giám đốc
- Kiểm tra hồ bơi hàng ngày và sử dụng thiết bị chuyên dụng để xả các loại rác, bụi bẩn.
- Xả nước hàng tuần để thực hiện công việc vệ sinh và bảo trì.
- Chà sàn và tường bể bơi bằng bọt biển, xà phòng và hóa chất.
- Thực hiện các hoạt động hút bụi ở những nơi khó tiếp cận bên trong hồ bơi.
- Làm sạch và khử trùng ống thoát nước để đảm bảo rằng không vi khuẩn.
- Chắc chắn rằng các công cụ làm sạch được sạch sẽ và được tổ chức tốt.
- Trả lời kịp thời và lịch sự các yêu cầu, yêu cầu hoặc khiếu nại từ khách hàng hoặc nhân viên;
- Nếu cần thiết, thực hiện các chương trình làm sạch bổ sung.
- Đảm bảo tất cả các thiết bị hoạt động bình thường.
- Tuân thủ các tiêu chuẩn của khách sạn về ngoại hình, vệ sinh và an toàn.
- Tích cực hoàn thành tất cả các nhiệm vụ nhất định theo văn hóa và giá trị cốt lõi của công ty.
- Một người nên có kiến thức cơ bản về các chất tẩy rửa và tìm hiểu thông tin mới mọi lúc.
- Tham dự các báo cáo bộ phận, các cuộc họp, đào tạo, vv, theo chỉ dẫn của người giám sát của bạn, để có được và chia sẻ thông tin liên quan đến công việc.
- Nếu có bất kỳ điều lạ hoặc người ở nơi công cộng, liên hệ với nhân viên an toàn ngay lập tức.
- Hành động theo Kế hoạch hành động khẩn cấp và tham gia các khóa đào tạo.
- Thực hiện các nhiệm vụ khác liên quan khi cần thiết.
- Assist with heavy packages, coats, suitcase, etc. being alert to give assistance courteously and quickly, before having to be asked
- Maintain a willingness to please attitude and give undivided attention to any approaching guest
- Adhere to guest checking in and checking out procedures pertaining to baggage handling
- Welcome guests at the main entrance, offering the greeting appropriate to the time of day taking particular note of repeat guests and Priority Club members
- Assist arriving and departing guests by opening and closing car and taxi doors
- Maintain a spotless Porte Cochere and Drive way
- Guide the guest to the Front Desk and wait behind the guest during the check-in. Keep eyes on the Front Desk Clerk who provides the signal for you to step forward and receive the room and rooming booklet from the Front Desk Clerk. Without delay, escort the guests accordingly.
- Be familiar with the layout of the hotel and memorize the preferred route for escorting guests
- Room the guest in accordance with hotel standards
- Be familiar with the lift workings and emergency stairs
- Provide information to guests about the hotel facilities and services
- Provide guest services and guidance
- Learn and utilize names of guests, especially repeat and long staying guests and routinely greet guests as they pass through the lobby, remaining alert to situations where he can be of assistance to guests
- Keep the lobby clean and tidy, informing the Concierge or Bell Captain if it needs major cleaning
- Maintain a well groomed hair style and wear clean, shiny well polished shoes and a neat uniform while on duty
- Help other employees in department, replacing them temporarily when necessary
- Keep the baggage room clean and in order before going off duty on each shift
- Upon arrival of newspaper, prepare them and deliver them to guest rooms as assigned by the Bell Captain
- Use the Duty Log to document matters of importance
- Operate Communicates equipment
- Arrange transport and coordinate luggage
- Manage the key system securely
- Hoạch định kế hoạch, phân tích và thực hiện hoạt động Digital Marketing, Social Media:
- Phụ trách phát triển các chương trình PR, quảng cáo trên trên các phương tiện truyền thông online để quảng bá thương hiệu và các sản phẩm của Khách sạn.
- Lập kế hoạch SEO, SEM, Google Adwords tối ưu hóa thứ hạng của website trên các trang tìm kiếm. Thường xuyên thống kê và phân tích từ khóa định kỳ.
- Định vị và phát triển thương hiệu và sản phẩm trên các website, forum, facebook, wordpress... và các mạng xã hội khác,…
- Triển khai quảng bá qua Email Marketing và Mobile Marketing.
- Viết tin, bài quảng bá và chịu trách nhiệm quản lý nội dung website của Khách sạn.
- Thu thập, phân tích thông tin thị trường, thông tin về sản phẩm, thông tin về các chương trình Digital Marketing, Social Media của đối thủ cạnh tranh.
- Đề xuất và thực hiện các chương trình khuyến mại, truyền thông, quảng bá và xây dựng thương hiệu cho Khách sạn và các sản phẩm của Khách sạn.
- Trao đổi khi phỏng vấn
Driver's seat passenger 16 hotels
Responsible for driving a shuttle of the hotel.
Maintain a driving service quality guarantee for visitors
Make sure the driver punctuality and safety.
Support for the travel luggage
Support and coordinate with staff to guest luggage
Absolutely not drink alcohol or alcohol while working
Make sure the car is clean and in good operating condition.
Ensure the vehicle is maintained, proper and regular maintenance routine to ensure the car is the page to serve
Conduct a small bug fix and arrange car repairs in case of incidents, prepare some spare parts - for vehicles.
Prepare reports monthly vehicle monitoring
Monitoring of vehicle registration and insurance for the car on time.
Lái xe chở khách 16 chỗ của khách sạn
Chịu trách nhiệm lái xe đưa đón khách của khách sạn.
Duy trì dịch vụ lái xe đảm bảo chất lượng cao cho khách.
Đảm bảo lái xe đúng giờ và an toàn.
Hỗ trợ khách về hành lý khi đi và đến.
Hỗ trợ và phối hợp với nhân viên hành lý đối với khách.
Tuyệt đối không uống rượu hoặc chất có nồng độ cồn khi đang làm việc.
Đảm bảo xe luôn sạch sẽ, trong điều kiện hoạt động tốt.
Đảm bảo xe được bảo trì, bảo dưỡng thường xuyên đúng định kỳ, bảo đảm xe luôn tình trang để phục vụ.
Tiến hành sửa chữa các lỗi nhỏ và sắp xếp sửa xe khi có sự cố, chuẩn bị một số phụ tùng thay thế - cho xe.
Lập báo cáo giám sát xe mỗi tháng.
Theo dõi đăng ký xe và mua bảo hiểm cho xe đúng thời hạn.
Thực hiện các công việc khác khi được phân công của Quản lý bộ phận.
Assist Food & Beverage Servers in all aspects of the dining experience
Assist guests regarding menu items in an informative and helpful way
Ensure the proper set up of all side stations in the outlet
Have knowledge of beverage lists and promotions
Follow outlet policies, procedures and service standards
Follow all safety and sanitation policies when handling food and beverage
Ensure cleaning schedule is adhered to and to the required standard
Sweep, mop and polish restaurant
Wash down bar; clean and polish equipment
Clean lights, fans, chairs and tables
Make sure all areas of the bars and restaurants are clean, including side boards
Clean and mop lounge bar and equipment
Assist barman with transporting of stock from Department Store Rooms
Stock stipulated Food & Beverage areas with ice, as required
Make sure bar and restaurant equipment is correctly stored
Transport used linen to and from Housekeeping/Laundry for use in Food & Beverage service areas
Stock and tidy up Store Room